Conneus 13.01.2019 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Witam, kupiłem i remontuje kawalerkę w kamienicy (30 m.kw.), w którym znajduję się instalacja CO. Niestety nie była ona użytkowana przez 2 lata (spuszczona woda). Po uzupełnieniu wody i odpowietrzeniu zaczęły się cyrki... Wszystkie zawory zaczęły cieknąć i pompa CO padła (mimo, że odkręciłem śrubę i poruszałem wirnikiem w odp. stronę). Chcę przebudować tą instalację ze względu na to, że posiada według mnie wady mimo, iż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Wady to m.i.n: -Aktualnie jest 6 grzejników (zredukuje to do 4-5) i wszystkie te grzejniki są połączone trójnikowo przy czym główna rura zasilająca te grzejniki to Cu 16mm (jak dla mnie za mało na tyle grzejników). -W instalacji aktualnie się znajduję chyba wszystko: stal, ocynk, mosiądz, miedź, aluminiowe grzejniki, rury PP. -Wszystkie zawory przy grzejnikach są termostatyczne (nie wiem czy ma to sens przy piecu na węgiel) -wszystkie rury są zrobione na odpierdziel po tynku a czasami idą w podłogę(ja chce pod tynk to schować w otulinie). -w razie braku prądu jest kiepsko, obstawiam, że brak tu jakiegokolwiek obiegu grawitacyjnego. -zamiast pakuł i pasty ktoś użył taśmy teflonowej przy piecu/bojlerze/pompie itd. (nie mam zaufania do niej) -brak jakiegokolwiek filtra czy zaworów przed pompą wody (utrudnia wymianę , a brak filtru skutecznie skraca życie pompy, która zresztą skończyła żywot) Instalacja otwarta bez podłogówek itp. same grzejniki + ciepła woda Poczytałem trochę o instalacjach w ostatnich dniach, narysowałem schemat instalacji. Z wymagań mam tylko: -instalacja miedziana w tynku w otulinie (lutować miękko umiem) -od bojlera nie jestem pewien jaki materiał dać na CWU (kusi mnie puszczenie CWU do rozdzielacza, a później wypuszczenie rur AluPex) -grzanie wody grawitacyjnie i oddanie za pomocą pompy zbyt wysokiej temperatury na grzejniki w lato + ogrzewanie w zimę z grzaniem wody (tu już 90% czasu na pompie) Wiadomo, że można wynająć fachowca, ale remont mnie już tyle pochłania, że nie mam pieniędzy na kolejną usługę bo fachowiec zaśpiewa 2-3tys. (tylko elektryka zatrudniłem bo musiałem), resztę robię sam z osobami z rodziny. Dwóch lewych rąk nie mam od razu mówię. Poniżej schemat tego co namalowałem, krytykę i błędy oczywiście przyjmuję i będę korygował. http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg Link do pełnej rozdz. http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 13.01.2019 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jakoś trudno mi wyobrazić sobie kocioł na 30 m2 mieszkania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Conneus 13.01.2019 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Rzeczywiście źle użyłem słowa kocioł. Jest to piec stalowy z fajerkami jak w starych kuchniach kafelkowych na górze. Nie mam nigdzie jego zdjęcia, ale nie jest to typowa piecokuchnia na węgiel z piekarnikiem itp. Jedyna regulacja to szuflada na dole + szafka w piecu (nie mam pojęcia do czego). 3 kamienice mają taki piec z instalacją CO i daje radę. PS. Dostałem zdj. od sąsiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 13.01.2019 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Przy takim wpięciu powrotu z bojlera pompa będzie tłoczyć w powrót bojlera a nie do kotła czy raczej pieca)To już raczej jak w załączniku.Przy pompie na powrocie naczynie musi być dość wysoko nad najwyższym punktem instalacji teoretycznie 0,7m x wys.podnoszenia pompy czyli 2,8m przy pompie 40tce to też będzie uzależnione na którym biegu będzie pracowac pompa,jak na I-wszym to naczynie może być niżej.I musisz mieć zawór grzybkowy regulujący przepływ na rurach do bojlera bo nie będą grzały grzejniki(wszystko pójdzie przez bojler-mniejszy opór) Edytowane 13 Stycznia 2019 przez Kondensat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Conneus 13.01.2019 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Dziękuję za pomoc rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi.Sufit mam o wysokości 3m to różnica wysokości między pompa a naczyniem wyniesie hmm jakieś 2,2-2,3m (naczynie centralnie nad piecem i licząc 20-30cm pompę od podłogi i 30cm naczynie od sufitu). Tak więc pompa będzie pracować na 1-2 biegu i będzie o mocy 25-35w na 1 biegu wysokość pon 3m 1 bieg/ 5m 2 bieg/6m 3 bieg. W takim razie dam pomiędzy trojnikiem a bojlerem zawór grzybkowy. Edytowane 13 Stycznia 2019 przez Conneus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kondensat 14.01.2019 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 (edytowane) Tylko że tu nie chodzi o różnicę wysokości pomiędzy pompą a naczyniem lecz pomiędzy najwyższym punktem instalacji(u ciebie pewnie będzie nim bojler lub nawet ta rura Cu 22 zasilająca grzejniki) a naczyniem.Przy pompie na zasilaniu naczynie może być już zaledwie 0,3m nad najwyższym punktem instalacji Edytowane 14 Stycznia 2019 przez Kondensat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.