Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, kupiłem i remontuje kawalerkę w kamienicy (30 m.kw.), w którym znajduję się instalacja CO. Niestety nie była ona użytkowana przez 2 lata (spuszczona woda). Po uzupełnieniu wody i odpowietrzeniu zaczęły się cyrki... Wszystkie zawory zaczęły cieknąć i pompa CO padła (mimo, że odkręciłem śrubę i poruszałem wirnikiem w odp. stronę). Chcę przebudować tą instalację ze względu na to, że posiada według mnie wady mimo, iż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie. Wady to m.i.n:

-Aktualnie jest 6 grzejników (zredukuje to do 4-5) i wszystkie te grzejniki są połączone trójnikowo przy czym główna rura zasilająca te grzejniki to Cu 16mm (jak dla mnie za mało na tyle grzejników).

-W instalacji aktualnie się znajduję chyba wszystko: stal, ocynk, mosiądz, miedź, aluminiowe grzejniki, rury PP.

-Wszystkie zawory przy grzejnikach są termostatyczne (nie wiem czy ma to sens przy piecu na węgiel)

-wszystkie rury są zrobione na odpierdziel po tynku a czasami idą w podłogę(ja chce pod tynk to schować w otulinie).

-w razie braku prądu jest kiepsko, obstawiam, że brak tu jakiegokolwiek obiegu grawitacyjnego.

-zamiast pakuł i pasty ktoś użył taśmy teflonowej przy piecu/bojlerze/pompie itd. (nie mam zaufania do niej)

-brak jakiegokolwiek filtra czy zaworów przed pompą wody (utrudnia wymianę , a brak filtru skutecznie skraca życie pompy, która zresztą skończyła żywot)

Instalacja otwarta bez podłogówek itp. same grzejniki + ciepła woda

 

Poczytałem trochę o instalacjach w ostatnich dniach, narysowałem schemat instalacji. Z wymagań mam tylko:

-instalacja miedziana w tynku w otulinie (lutować miękko umiem)

-od bojlera nie jestem pewien jaki materiał dać na CWU (kusi mnie puszczenie CWU do rozdzielacza, a później wypuszczenie rur AluPex)

-grzanie wody grawitacyjnie i oddanie za pomocą pompy zbyt wysokiej temperatury na grzejniki w lato + ogrzewanie w zimę z grzaniem wody (tu już 90% czasu na pompie)

 

Wiadomo, że można wynająć fachowca, ale remont mnie już tyle pochłania, że nie mam pieniędzy na kolejną usługę bo fachowiec zaśpiewa 2-3tys. (tylko elektryka zatrudniłem bo musiałem), resztę robię sam z osobami z rodziny. Dwóch lewych rąk nie mam od razu mówię.

Poniżej schemat tego co namalowałem, krytykę i błędy oczywiście przyjmuję i będę korygował.

 

http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg

 

Link do pełnej rozdz.

http://s1.fotowrzut.pl/7XMDMTWESS/1.jpg

instalacja co.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/244345-instalacja-cocwu-kocio%C5%82-w%C4%99giel-sprawdzeniedoradzenie/
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście źle użyłem słowa kocioł. Jest to piec stalowy z fajerkami jak w starych kuchniach kafelkowych na górze. Nie mam nigdzie jego zdjęcia, ale nie jest to typowa piecokuchnia na węgiel z piekarnikiem itp. Jedyna regulacja to szuflada na dole + szafka w piecu (nie mam pojęcia do czego). 3 kamienice mają taki piec z instalacją CO i daje radę.

 

PS. Dostałem zdj. od sąsiada.

piec2.jpg

Przy takim wpięciu powrotu z bojlera pompa będzie tłoczyć w powrót bojlera a nie do kotła czy raczej pieca)To już raczej jak w załączniku.Przy pompie na powrocie naczynie musi być dość wysoko nad najwyższym punktem instalacji teoretycznie 0,7m x wys.podnoszenia pompy czyli 2,8m przy pompie 40tce to też będzie uzależnione na którym biegu będzie pracowac pompa,jak na I-wszym to naczynie może być niżej.I musisz mieć zawór grzybkowy regulujący przepływ na rurach do bojlera bo nie będą grzały grzejniki(wszystko pójdzie przez bojler-mniejszy opór)

znz.jpg

Edytowane przez Kondensat

Dziękuję za pomoc rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi.

Sufit mam o wysokości 3m to różnica wysokości między pompa a naczyniem wyniesie hmm jakieś 2,2-2,3m (naczynie centralnie nad piecem i licząc 20-30cm pompę od podłogi i 30cm naczynie od sufitu). Tak więc pompa będzie pracować na 1-2 biegu i będzie o mocy 25-35w na 1 biegu wysokość pon 3m 1 bieg/ 5m 2 bieg/6m 3 bieg.

 

 

 

 

W takim razie dam pomiędzy trojnikiem a bojlerem zawór grzybkowy.

Edytowane przez Conneus
Tylko że tu nie chodzi o różnicę wysokości pomiędzy pompą a naczyniem lecz pomiędzy najwyższym punktem instalacji(u ciebie pewnie będzie nim bojler lub nawet ta rura Cu 22 zasilająca grzejniki) a naczyniem.Przy pompie na zasilaniu naczynie może być już zaledwie 0,3m nad najwyższym punktem instalacji Edytowane przez Kondensat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...