Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybór centrali - od jakiego producenta


Recommended Posts

Cześć,

 

Potrzebuje pomocy, dobrej rady osób, które orientują się w temacie rekuperacji. Otrzymałem kilka wycen na:

 

Comfoair Q350 PL R VV TR

RECOVAIR VAR 360/4

Wanas 350/V/H/2

AirPack 300 Air ++

Vitovent 300-W

 

Czy może iść w tańsze typu:

onyx dream 400 smart, vut 350, cosmovent 300, windmaker phenix 400ec?

 

Dom ok. 130m2 z poddaszem użytkowym, okna 3szybowe oknoplast, styropian 20cm.

Co sądzicie o powyższych centralach?

Zależy mi na tym, aby wybrać centralę, która będzie tania w utrzymaniu: filtry, zużycie prądu, bo wiem, że w dłuższym czasie to też ma duży wpływ na cenę licząc całościowo.

Czy mógłbym prosić o pomoc? Jestem zielony w temacie.

Edytowane przez Misiek1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie Comfoair, Recovair i Vitovent nie spelnią Twoich oczekiwańw zakresie taniego utrzymania. Dodatkowo co najmniej 1/4 ceny każdej z nich to opłąta za firmę.

AirPack - niezły sprzęt (choć wersja Home ma ostatnio sporo problemów - jak widac po postach), lepiej chyba wziąć wczesniejszy model.Mają dobry marketing i cena też nieco wyższa niż "racjonalna" za taki sprzęt. Wanasa mam od 2 lat i moge spokojnie polecić.

Co do tańszych modeli - raczej bym też unikał.

Onyx ma sporo problemów z zamarzaniem wymiennika.

Vut - sorry, nie uwierzę że tak mały wymiennik będzie dobrze działał.

Cosmovent - to sprzęt robiony dla sieci hurtowni. Zdecydowanie bym unikał - tną koszty tam gdzie nie widac na pierwszy rzut oka, a co potem okazuje się problemem.

Windmaker - nie znam, ale wymiennik ma dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam wanasa ,, kierowałem się raczej bliskością firmy produkującej a co za tym idzie też serwisem . I jak na razie jestem zadowolony .

Na inne centrale złego słowa nie powiem bo po prostu ich nie miałem , a nawet nie widziałem