Bidon 22.01.2019 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Witam, Na wstępie powiem że jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Mam nie duży pięć i dwu piętrowy dom. Zaraz za piecem mam pompę firmy Buderus z trzema biegam. Na piecu jest sterownik PROTON. Moje pytanie jest następujące, czy muszę mieć tą pompę włączona cały czas podczas ogrzewania domu czy mogę ją zupełnie wyłączyć. Dodam że gdy wyłącze pompę a w piecu jest np 60 stopni to wszystkie grzejniki są gorące. (Dom jest dość stary więc instalacja też ma swoje lata) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 22.01.2019 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2019 Raczej musisz mieć ją włączoną - pompa wymusza obieg cieczy w grzejnikach i dlatego są gorące. Zapewne nie masz tak dużych przekrojów rur instalacji aby ogrzewanie działało w sposób grawitacyjny(trzeba by kilka zdjęć twojego pieca i instalacji) bo ktoś zamontował pompę aby wszystko ładnie współgrała i pracowało.Sterownik jaki masz na piecu przeznaczony jest do sterowania pracą dmuchawy i pompy obiegowej w instalacjach CO więc jest dobrany do Twojej instalacji. Mam wrażenie , że podczas sezonu grzewczego pompa powinna pracować, czynnik musi przepływać przez piec, aby odbierać energię ze spalanego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bidon 23.01.2019 22:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Sterownik i nowy pięć jest od roku. Wcześniej był kocioł gdzie regulacja było to jak często chodziło się do kotłowni. W obecnej chwili gdy wyłącze pompę to grzejniki i woda w krainie jest ciepła. Jednak gdy pompa jest włączona w nocy paliwo szybciej się spala. Tu chodzi mi o to czy muszę jej używać w nocy w celu ogrzania domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania