Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa ciepła powietrzna proszę o wskazówki w wyborze


janekws

Recommended Posts

Witam,

Proszę o pomoc i rady:

Dom 168m, całość podłogówka, starałem się dobrze ocieplić dom, 20cm styropian grafitowy, dach piana pur, okna trójszybowe . Oczywiście pewnie można było to zrobić lepiej ale tak wykonałem i już :)

Pan który wykonał mi podłogówkę , montuje dużo pomp ciepła firmy silesia term http://silesiaterm.pl/ i namawia mnie na tą pompę

Mam tez opinię , że mitsubushi zubadan 8kw daje radę dobrze w naszym warunkach

Nie mam gazu w pobliżu a chciałbym aby w zimie nawet przy minus 12-20 stopni będzie w domu ciepło, fakt na dolnymsląsku taka pogoda nie jest często ale nigdy nie wiadomo, Mam w domu jeszcze kominek ale tylko rekreacyjny bez płaszcza .

 

Czy warto dopłacić do zubadana czy może ktoś użytkował silesie ?

Staram się również o dotację z programu czyste powietrze,

Dodatkowo na dachu mam panele fotowoltaiczne 9.2 kw

 

Z góry dziekuję za wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi doświadczeniami "biznesowymi" dotyczącymi pompy Zubadan oraz Mitsubishi w Polsce ogólnie.

Producent udziela na Zubadan gwarancji 5 lat ale pod warunkiem dokonywania raz w roku płatnych przeglądów (kilkaset złotych) dokonywanych przez tzw. gwaranta na, którego Mitsubishi Electric wyznacza instalatora, który zamontował pompę. Jeżeli instalator okaze się być kiepskim fachowcem, to nie znana mi jest metoda zmiany tego "gwaranta" na innego.

Zamontowana jesienią 2018 roku pompa Zubadan po niecałych 3 tygodniach eksploatacji uległa poważnej awarii (kod błedu U6-to dla fachowców na tym forum) być może polegającej na uszkodzeniu kompresora.

Karta gwarancyjna MEL (Mitsubishi Electric) wymaga zgłoszenia awarii do instalatora a nie do serwisu producenta. Instalator nie dysponuje częściami zamiennymi więc jego rola wydłuża czas naprawy o czas przybycia na miejsce awarii, potwierdzenie błędu, który możnaby stwierdzić zdalnie, przekazanie informacji do serwisu MEL i następnie czekanie na podzespół. W moim przypadku część została zamówiona poza Polską i okres oczekiwania na nią jest bliżej nie określony. Oznacza to, że rynek polski nie jest traktowany poważnie (gdyby w Polsce był magazyn serwisowy, to część byłaby dostępna nazajutrz, gdyby w Europie był odpowiednio zaopatrzony magazyn serwisowy, to część byłaby dostępna do wymiany w 2-3 dni).

Karta gwarancyjna mówi, ze naprawa powinna zakończyć się w ciągu 28 dni (co oczywiście oznacza, że może trwać dłużej).

Jedynym źródlem ogrzewania mojego domu jest pompa ciepła więc powyższe dowodzi, że podejście producenta do użytkowników nie świadczy o poważnym traktowaniu rynku.

Na marginesie: zarówno polska strona tej firmy jak w szczególności przetłumaczona na polski aplikacja MELCLOUD do zarządzania pompą są na poziomie amatorskim oraz zawierają błędy. Ok. 4-5 miesięcy temu niektóre z nich wskazałem producentowi i otrzymałem informację, ze pracują nad poprawieniem i prace (niezbyt skomplikowane) trwają do dzisiaj.

To tyle jeśli chodzi o stronę "biznesową" dla osób zastanawiających sie na kupnem pomp ciepła MEL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi doświadczeniami "biznesowymi" dotyczącymi pompy Zubadan oraz Mitsubishi w Polsce ogólnie.

Producent udziela na Zubadan gwarancji 5 lat ale pod warunkiem dokonywania raz w roku płatnych przeglądów (kilkaset złotych) dokonywanych przez tzw. gwaranta na, którego Mitsubishi Electric wyznacza instalatora, który zamontował pompę. Jeżeli instalator okaze się być kiepskim fachowcem, to nie znana mi jest ................../QUOTE]

 

Jeżeli wybrałeś instalatora który dam Ci najniższą cenę, to możesz siebie winić, poważne firmy montujące mitsubishi takie jak moja nie mają problemów z tą marką.

części mam w 24h-48h jeżeli nie mam u siebie na magazynie.

Swoją drogą uszkodzenie czego kolwiek w mitsubishi to sztuka, to co jest u Ciebie czyli U6, może wystąpić przez problemy z zasilaniem.

Raz miałem U6 jak mysz weszła do pompy i pogryzła kable a potem ją usmażyło i dało zwarcie.

Jeszcze nigdy nie miałem awarii pompy ciepła mitsubishi spowodowanej przez sprzęt, 1 x weszła mysz, 1x problem brudnej wody, 2x zwarcie elektryczne.

A montuję 150 pomp ciepła rocznie dlatego doświadczenia mam sporo.

 

Jak instalator był kiepski to nawet nie widział jak załatwić reklamację, bo nie miał doświadczenia, ja znam cały dział serwisowy i mówię że potrzebuje to i tamto i części mam zanim wyjadę do klienta.

 

tylko trzeba dobrze dobrać instalatora który ma pojęcie o sprzęcie i nie jest to jego 1 czy 3 pompa, tylko ma tego poinstalowane powyżej setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak instalator był kiepski to nawet nie widział jak załatwić reklamację, bo nie miał doświadczenia, ja znam cały dział serwisowy i mówię że potrzebuje to i tamto i części mam zanim wyjadę do klienta.

 

tylko trzeba dobrze dobrać instalatora który ma pojęcie o sprzęcie i nie jest to jego 1 czy 3 pompa, tylko ma tego poinstalowane powyżej setki.

 

No to teraz się zastanówmy czy taki instalator powinien mieć autoryzację Mitsubishi ? Klient ma prawo się nie znać, natomiast firma która autoryzuje takiego instalatora powinna zadbać o to aby autoryzacja nie trafiła w ręce pierwszego lepszego leszcza. Inaczej taka firma sama strzela sobie w stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli wybrałeś instalatora który dam Ci najniższą cenę, to możesz siebie winić, poważne firmy montujące mitsubishi takie jak moja nie mają problemów z tą marką.

 

Swoją drogą uszkodzenie czego kolwiek w mitsubishi to sztuka, to co jest u Ciebie czyli U6, może wystąpić przez problemy z zasilaniem.

Raz miałem U6 jak mysz weszła do pompy i pogryzła kable a potem ją usmażyło i dało zwarcie..

 

Wynika z tego ,że po zebraniu ofert należy wybrać najdroższą ze wskazaniem na CNC ;)

 

Skoro bez udzialu myszy pojawiło się U6 to jeszcze gorzej .

Inna sprawa ,że przyroda potrafi nabroić . Widziałem już owady zwierające mostki prostownicze ,myszy usmażone na płytkach .Nawet pies walczył z przewodami chłodniczymi pomiędzy jednostką a ścianą .Dość skutecznie sprasował rury ( nie przegryzł , różnicówka zadziałała):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz się zastanówmy czy taki instalator powinien mieć autoryzację Mitsubishi ? Klient ma prawo się nie znać, natomiast firma która autoryzuje takiego instalatora powinna zadbać o to aby autoryzacja nie trafiła w ręce pierwszego lepszego leszcza. Inaczej taka firma sama strzela sobie w stopę.

 

Założę się ,że zawsze może się zdarzyć awaria która jest trudna do identyfikacji . Większość awarii wynika z czynników zewnętrznych , Serwisant nie jest w stanie określić wszystkich możliwych przyczyn awarii . Szczególnie jak klient boi się powiedzieć prawdę w obawie przed utratą gwarancji.

Producent obejmuje gwarancją wady fabryczne . Ale już zniszczenie płyty przez przepięcie ( odpięcie kabla neutralnego )nie jest objęte gwarancją .

Największym grzechem instalatorów jest niechlujny montaż instalacji chłodniczej. Żle zrobiona próżnia , nieprawidłowe połączenie kielichowe.

 

Widziałem połączenia kielichowe smarowane pastą -- pastą do konopi. Pasta była również w przewodach. Nic tego nie wytrzyma .

Źle zrobiona próżnia gwarantuje spalenie silnika po 2-5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że serwisant nie jest w stanie zdiagnozować wszystkich awarii to akurat bardzo dobrze rozumiem i to jest normalne. Sam przez wiele lat pracowałem w centrali dużej firmy motoryzacyjnej i bywało że dealerzy nie potrafili naprawić usterki i odkupowaliśmy samochody od klientów w ramach gwarancji lub "goodwill".

 

Natomiast serwisant który nie potrafi zamówić części albo nie potrafi się poruszać w procedurach danej firmy - a trochę o takim przypadku pisze CNC - powinien być automatycznie skreślany z listy autoryzowanych.

Firmy takie jak Mitsubishi powinny serwisantów / instalatorów okresowo audytować a obecność na liście autoryzowanych powinna nieść za sobą jakąś konkretną gwarancję jakości, niezależnie od zaproponowanej ceny. Osobiście wieżę że w większości przypadków tak jest ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do: CNC

Proponowałbym więcej zastanowienia przed pisaniem tekstu. Skąd przypuszczenie, że moim kryterium wyboru pompy była cena?

Było dokładnie odwrotnie. Cena nie była istotna. Istotne były jakość, sprawność oraz możliwość zarządzania przez Internet.

Instalator został polecony przez regionalnego przedstawiciela Mitsubishi więc miałem prawo oczekiwać profesjonalnej usługi.

Każde urządzenie techniczne może ulec awarii, czasem wskutek niewłaściwej instalacji a czasem wskutek wady produkcyjnej. Nie wiem jak była przyczyna błędu U6 (current overload) w mojej pompie.

Natomiast jeżeli jest tak jak pisze CNC,że Mitsubishi dostarcza w krótkim czasie podzespoły do napraw to prosiłbym o wskazanie metody zmiany gwaranta-instalatora Mitsubishi na życzenie właściciela pompy.

Zgadzam się, że wzorem wielu producentów różnych urządzeń technicznych wiedza instalatorów powinna podlegać weryfikacji przez producenta raz na rok.

"Mój" instalator posiadał ogólnie doświadczenie w instalacjach klimatyzacji natomiast widać było,że z pompą Mitsubishi spotykał się rzadko a z modułem komunikacji internetowej pierwszy raz.

Moim warunkiem przed wyborem rozwiązania pompy była maksymalnie rozbudowana możliwość zdalnego zarządzania. Instalator przekazał mi informację, że zarządzanie zdalne jest praktycznie pełne. Kiedy okazało się, że tak nie jest (pompa jest w domu letniskowym i funkcja ta dla mnie jest ważna) instalator zasłonił sie, że taką informację przekazał mu inżynier Mitsubishi. Tymczasem aplikacja MelCloud nie potrafi wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź sobie gdzie firma MEL ma siedzibę w Polsce, gdzie jest zarejestrowana. Skąd przychodzą części zamienne i czy jest jakiś w ogóle serwis techniczny.

 

Takie firmy jak i Panasonic to twory internetowe bez zaplecza, kiedyś CNC przytaczał tu infolinię panasonica ale ta sama infolinia dotyczy telewizorów.

 

Jak instalator zmieni branżę na meble kuchenne klienci zostaną bez gwarancji i serwisu. Lepiej zastanowić się 3 razy i brać urządzenia z serwisem fabrycznym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytaczam odpowiedź instalatora wskutek mojej interwencji po 8 dniach od zgłoszenia awarii:

"Została zdiagnozowana przez Mitsubishi, oraz zamówiona odpowiednia część zamienna - obecnie jest ściągana z zagranicy więc trochę to z pewnością potrwa. Jak przyjedzie już do mnie - skontaktuję się z Panem".

Ciekawe jak to się ma do twierdzeń CNC o błyskawicznej dostępności części Mitsubishi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem strony MEL w Polsce. Kiedy napisałem do serwisu technicznego, to odesłali mnie do instalatora. Kiedy próbowałem zrobić zgłoszenie awarii na ich stronie to okazało się,że jest ona dostępna tylko dla instalatorów (login, hasło).

 

Bo te firmy istnieją tylko na stronach internetowych. Znajdź siedzibę i spróbuj tam kogoś kompetentnego zastać. Zazwyczaj to wynajęte pomieszczenie w biurowcu i kobieta do odbierania telefonu.

 

Jak to jest, że klient jest pozostawiony sam sobie i nie może w żaden sposób skontaktować się z kimś z ramienia producenta? Lobby tutaj działa dobrze szykanując inne firmy. Do np. Nibe, Dimplexa, Viessmanna itp. możesz jutro zadzwonić i pojechać nikt Cię nie oleje i nie skieruje do instalatora.

Edytowane przez oberwatorPC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że Panasonic to samo nawet na stronie nie można znaleźć serwisantow wpisuje się model urządzenia i nic na mapce napisałem do nich zobaczymy czy coś odpisza.

Gościu który mnie namawiał na Aristona to ten temat poruszał właśnie że do Aristona przyjeżdża serwisant fabryczny który ma w jednym palcu wszystko a do właścicieli panasonica chcial mnie nawet wiezc żeby mi opowiedzieli jak czekali zimą na pompke bo szla gdzieś z Hamburga ponad tydzień.

Ale jakoś mnie nie do konca przekonał byc moze dlatego że chciał tyle samo za Panasonika co za Aristona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi doświadczeniami "biznesowymi" dotyczącymi pompy Zubadan oraz Mitsubishi w Polsce ogólnie.

Producent udziela na Zubadan gwarancji 5 lat ale pod warunkiem dokonywania raz w roku płatnych przeglądów (kilkaset złotych) dokonywanych przez tzw. gwaranta na, którego Mitsubishi Electric wyznacza instalatora, który zamontował pompę. Jeżeli instalator okaze się być kiepskim fachowcem, to nie znana mi jest ................../QUOTE]

 

Jeżeli wybrałeś instalatora który dam Ci najniższą cenę, to możesz siebie winić, poważne firmy montujące mitsubishi takie jak moja nie mają problemów z tą marką.

części mam w 24h-48h jeżeli nie mam u siebie na magazynie.

Swoją drogą uszkodzenie czego kolwiek w mitsubishi to sztuka, to co jest u Ciebie czyli U6, może wystąpić przez problemy z zasilaniem.

Raz miałem U6 jak mysz weszła do pompy i pogryzła kable a potem ją usmażyło i dało zwarcie.

Jeszcze nigdy nie miałem awarii pompy ciepła mitsubishi spowodowanej przez sprzęt, 1 x weszła mysz, 1x problem brudnej wody, 2x zwarcie elektryczne.

A montuję 150 pomp ciepła rocznie dlatego doświadczenia mam sporo.

 

Jak instalator był kiepski to nawet nie widział jak załatwić reklamację, bo nie miał doświadczenia, ja znam cały dział serwisowy i mówię że potrzebuje to i tamto i części mam zanim wyjadę do klienta.

 

tylko trzeba dobrze dobrać instalatora który ma pojęcie o sprzęcie i nie jest to jego 1 czy 3 pompa, tylko ma tego poinstalowane powyżej setki.

 

Przyznam, że wpis mnie zaskoczył.

Ale skoro tak twierdzi doświadczony instalator, który sprzedaje 150 pomp rocznie i który zna cały dział serwisu ME, to znaczy, że wie co mówi i tak właśnie jest.

Z wypowiedzi bicykla i CNC, wynikają dwie możliwości.

Pierwsza - instalator bicykla go zwyczajnie kłamie.

Druga - tutaj wyłania się dość ponury obraz.

Wynika z niego, że ME dzieli instalatorów na lepszych i gorszych (klient jest nieistotny).

Dział serwisu, tym lepszym instalatorom, których zna i którzy sprzedają 150 pomp rocznie i to drogo - załatwia części gwarancyjne od ręki, jak tylko powiedzą co potrzebują (24-48h).

Tym gorszym instalatorom, którzy sprzedają 1-3 pompy, i jeszcze tanio, z którymi się nie zna - zwyczajnie blokuje dostawę części gwarancyjnych na bliżej nieokreślony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tej segregacji jakiś pozytyw.

W przypadku gdy instalator, nie zna się z działem serwisowym producenta.

Optymistycznie zakładamy, że nie jest ich częstym interesantem.

Szczęściarz, albo lepiej montuje pompy.

 

No bo.

Montować 150 pomp rocznie

Twierdzić, że się nie psują

Ale jednocześnie, znać cały dział serwisowy...

To się trochę kupy nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź sobie gdzie firma MEL ma siedzibę w Polsce, gdzie jest zarejestrowana. Skąd przychodzą części zamienne i czy jest jakiś w ogóle serwis techniczny.

 

Takie firmy jak i Panasonic to twory internetowe bez zaplecza, kiedyś CNC przytaczał tu infolinię panasonica ale ta sama infolinia dotyczy telewizorów.

 

Jak instalator zmieni branżę na meble kuchenne klienci zostaną bez gwarancji i serwisu. Lepiej zastanowić się 3 razy i brać urządzenia z serwisem fabrycznym .

Dlatego jeszcze lepiej kupić polskiego T-CAPa. Tzn. polską gruntówkę o mocy T-CAP za pół ceny poskładaną w garażu. Bo mimo siedziby w garażu, za płotem jest całe centrum logistyczne, a serwis taki, że Dell ze swoim NBD może się schować :wiggle:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...