nieogrzany 11.02.2019 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 (edytowane) Witam wszystkich, od niedawna mieszkam w domu ocieplanym za pomocą ekogroszku. Wiem, że to nie doskonała metoda ogrzewania i na przyszłość na pewno będę ją zmieniał, ale w tym sezonie zimowym musi wystarczyć. Mamy piec (marki Berski) i "komputer"/sterownik Titanic. Grzejemy ekogroszkiem marki Skarbek - reklamowanym, jako najlepszy ekogroszek ze Śląska. Problem jest taki, że zastane przez nas ustawienia pieca są na pewno złe, a ja jestem niestety zupełnym laikiem i nie mam pomysłu od czego się zabrać Wiem, że nie ma jednych, idealnych ustawień pieca, bo wszystko zależy od powierzchni domu, rodzaju ocieplenia itd. ale i tak liczę na Waszą pomoc. Po kolei: jeżeli nie nagrzejemy wody w bojlerze, w domu nie ma ciepłej wody w ogóle. Z tego co wiem, piec na ekogroszek powinien zapewniać ciepłą wodę. Po drugie, ogień w piecu wydaje mi się zbyt intensywny - silna, pomarańczowa barwa, ogień "dziki", hulający po piecu. Po trzecie, piec nigdy nie przechodzi w stan spoczynku. Mamy ustawiona temperaturę kotła, której nigdy nie osiąga. Powoduje to, że dmuchawa cały czas pracuje, piec nie przechodzi w stan nadzorur/podtrzymania. Wartości wyświetlane na piecu: Nastawa kotla 46 Temp kotla 34 Czas podawania 9 sek Czas miedzy podaniami 2 min 40 sek Wydajnosc dmuchawy 2 Czas przedmuchu 6 sekund Czas przerwy w podtrzym 40 min Krotnosc: 4 Nastawa CWU 36 stopni Podglad cwu 35 stopni Czy mógłby ktoś z wiedzą i doświadczeniem określić, co zmienić w w/w ustawieniu? Co do samego ekogroszku Skarbek: Wartość opałowa: pow. 26MJ Wartość popiołu: max 7% Wartość wilgotności: 0,5 13% Spiekalność: 0-20 Uziarnienie: 5-25 mm. Do posta tego załączam zdjęcie sterownika. Do tego film, jak płonie ogień (czy powinien sięgać sklepienia kotła?): W domu jest ciepło, utrzymujemy pożądaną temperaturę na poziomie 20-21 stopni. Dla nas optymalna, nie chcę jednak popsuć czy to pieca, czy dmuchawy. Z góry dziękuję za wszelką p