Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Jest to mój pierwszy post (choć od dawna czytałem anonimowo), więc proszę o wyrozumiałość.

Przymierzam się do wykonania obudowy kominka z płyt krzemianowo-wapniowych. Mieszkam w Irlandii i tutaj jest to dość egzotyczna i droga technologia, więc będę musiał wiedzieć więcej niż majster, lub zrobić większość samemu.

Czytałem dużo postów tu na forum i wydaje mi się że wiem wystarczająco dużo żeby zbudować lub pomóc majstrowi zbudować samą obudowę.

Jedno czego nie moglem znależć to czy trzeba obudowę wzmocnić siatką zatopioną w kleju przed naklejaniem płytek imitujących cegłę?

 

Obodowa ma być z płyt Silca grubości 4cm, klejona i skręcana no i na łączeniach wzmacniana ścinkami/paskami płyty.

Pierwotny plan był żeby płyty zaimpregnować impregantem systemowym Silca, a na to bezpośrednio kleić płytki klejem elastycznym od producenta płytek.

Potem zafugować między płytkami (fugi ok 10mm), tylko jeszcze nie wiem czym.

Najbardziej mi chodzi o ścianę przednią bezpośrednio nad kominkiem, bo nie wiem czy nie będzie się nagrzewać za bardzo z wierzchu, i czy nie trzeba użyć specjalnego kleju i fugi.

 

Wszelkie uwagi i podpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum,

Arek

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/245188-p%C5%82yty-krzemianowo-wapniowe-i-p%C5%82ytki-ceg%C5%82opodobne/
Udostępnij na innych stronach

Kominek z szybą prostą czy narożny?

 

Wszystko co napisałeś się zgadza, obudowę powinieneś wzmocnić poprzez zatopienie siatki z włóknem szklanym w kleju(podtynkowej). Na tą powłokę wystarczy jak zastosujesz elastyczny klej pokroju Mapei P9, o ile macie coś takiego.

 

Płytki klinkierowe czy ręcznie formowane lub cięte z pełnej cegły?

 

Ja do fugowania używam zaprawy do cegieł/płytek o dużej nasiąkliwości. W tym kierunku bym podążał.

 

Daj znać jaki wkład obudowujesz. Jeżeli narożny, to warto byłoby wzmocnić niepoparty narożnik górnej zabudowy nad narożnikiem szyby poprzez podwieszenie na lince stalowej. Cegła+klej+fuga to spory ciężar który warto podwiesić asekuracyjnie.

Dziękuję za odpowiedź i podpowiedzi. Kominek z szybą prostą, obudowa też prosta, bez żadnych skosów itp. Plan jest taki że płyta bezpośrednio nad wkładem będzie podparta po obu stronach wkładu więc nic nie będzie wisiało nie podparte w powietrzu.

A mógłbyś podpowiedzieć jaki klej podtynkowy najlepiej zastosować do zatopienia siatki? Materiały zamawiam z PL więc nie powinno być problemu dostać konkretny polecany klej.

Płytki żona wybrała takie betonowe imitacje cegły, właśnie ze względu na nie myślę użyć płyty 4cm grubości.

Jeszcze jedno pytanie - klej silca do klejenia płyt to jaką ma wydajność? Bo nie wiem czy kupić dwa wiaderka czy więcej? Obudowa będzie mniej więcej dwa boki 0,45m i przód 1,2m i całość wysoka na 2.5m.

 

Pozdrawiam,

Arek

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Jest to mój pierwszy post (choć od dawna czytałem anonimowo), więc proszę o wyrozumiałość.

Przymierzam się do wykonania obudowy kominka z płyt krzemianowo-wapniowych. Mieszkam w Irlandii i tutaj jest to dość egzotyczna i droga technologia, więc będę musiał wiedzieć więcej niż majster, lub zrobić większość samemu.

Czytałem dużo postów tu na forum i wydaje mi się że wiem wystarczająco dużo żeby zbudować lub pomóc majstrowi zbudować samą obudowę.

Jedno czego nie moglem znależć to czy trzeba obudowę wzmocnić siatką zatopioną w kleju przed naklejaniem płytek imitujących cegłę?

 

Obodowa ma być z płyt Silca grubości 4cm, klejona i skręcana no i na łączeniach wzmacniana ścinkami/paskami płyty.

Pierwotny plan był żeby płyty zaimpregnować impregantem systemowym Silca, a na to bezpośrednio kleić płytki klejem elastycznym od producenta płytek.

Potem zafugować między płytkami (fugi ok 10mm), tylko jeszcze nie wiem czym.

Najbardziej mi chodzi o ścianę przednią bezpośrednio nad kominkiem, bo nie wiem czy nie będzie się nagrzewać za bardzo z wierzchu, i czy nie trzeba użyć specjalnego kleju i fugi.

 

Wszelkie uwagi i podpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum,

Arek

Do tego co endrjiu Ci napisał dodam, że właśnie siatka zatopiona w kleju daje "moc". Podwójna siatka, podwójna moc. Ale w kolejności: klej, siatka, klej. Nie tak jak słyszałem gdzieś: siatka, klej....Czasem nawet podciągu nie trzeba, jeśli obudowa niewielka. Trochę zależy to od wkładu który planujesz. Jaki to model?

 

 

No i ciekawostka. Czemu nie majster z Polski, który się na tym zna? Do Szkocji leciałem z synem za 150 zł w opie strony. Do Łodzi więcej biorę za dojazd :)

 

http://blog.kominki-batura.pl/st-andrews/

Powiedziała mi dzisiaj babka w salonie z kominkami że podobno płyty krzemianowe się "pylą" to znaczy że po sezonie kominkowym ich grubość potrafi się zmniejszyć... że mogą zrobić obudowę na życzenie ale z płyt minimum 5 cm bo 3cm za małe.
Powiedziała mi dzisiaj babka w salonie z kominkami że podobno płyty krzemianowe się "pylą" to znaczy że po sezonie kominkowym ich grubość potrafi się zmniejszyć... że mogą zrobić obudowę na życzenie ale z płyt minimum 5 cm bo 3cm za małe.
W sumie szczwana baba! :D Muszę rozważyć taki "marketing"....Zarabiać więcej na płytach...

Jedno mi nie daje spokoju - żona. A mianowicie co jak za jakiś czas powie że chce coś innego na obudowie kominka? Wtedy trzeba będzie wszystko rozwalić i cała nowa obudowę zrobić.

Chyba to przekombinowałem w głowie ale może by tak zrobić troszkę węższą obudowę z płyt KW 3 cm i z zewnątrz na stelażu metalowym dać płytę cementową? Taka obudowa na obudowie, obie nie połączone ze soba. Dodatkowy koszt niewielki a jak za parę lat żona każe zmienić okładzinę kominka to będzie się dało to zdemontować bez niszczenia głównej obudowy KW.

Bardzo głupi pomysł?

Jedno mi nie daje spokoju - żona. A mianowicie co jak za jakiś czas powie że chce coś innego na obudowie kominka? Wtedy trzeba będzie wszystko rozwalić i cała nowa obudowę zrobić.

Chyba to przekombinowałem w głowie ale może by tak zrobić troszkę węższą obudowę z płyt KW 3 cm i z zewnątrz na stelażu metalowym dać płytę cementową? Taka obudowa na obudowie, obie nie połączone ze soba. Dodatkowy koszt niewielki a jak za parę lat żona każe zmienić okładzinę kominka to będzie się dało to zdemontować bez niszczenia głównej obudowy KW.

Bardzo głupi pomysł?

Niekoniecznie głupi....Zmiana żony nie wchodzi w rachubę?!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...