MichalTr 16.02.2019 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2019 Jak w temacie, zrodził się pomysł aby zrezygnować całkowicie z okapów i zrobić dach bez nich (jak na zdjęciu). W grę wchodzi tylko opcja bez podwyższonej ściany szczytowej, czyli tak jak na zdjęciu. Dach dwuspadowy, 35st, żadnych kominów, okien, wyłazów - będzie w pełnym deskowaniu, na tym papa i dachówka betonowa. A teraz pytania i niejasności : 1. Jak rozmieścić krokwie przy ścianach szczytowych tzn. jaką odległość zachować między ścianą, a ostatnią krokwią? Dom będzie ocieplony styropianem grubości 22 cm, czy na taką odległość wysunąć krokwie za ściany szczytowe ?? 2. O ile trzeba skrócić krokwie z przodu i tyłu budynku ?? 3. Jak wykonać wlot wentylacyjny jeśli nie będzie podbitki ?? Wylot w kalenicy (szczelina między deskami, a na tym rozcięta papa). Czy może w takim przypadku trzeba stosować jakiś inny sposób wentylacji? 4. Pytanie odnośnie papy na deskowanie - mocowana będzie oczywiście mechanicznie. Czy lepiej zastosować podkładową, na poliestrze, SBS, min 3 mm grubości czy np. wierzchniego krycia - Lembit Membrana XS (2mm) bądź Icopal W/Pet-SBS (2,2mm)? Wczoraj miałem okazję "podotykać" W/Pet od Icopala i szału na mnie nie zrobił tzn. rozerwał się bez większego problemu w rękach, a na budowie mam Midę Standard PV SV4, której nie ma szans rozerwać i myślę, że 3 mm zachowa się podobnie, natomiast nawet tutaj widziałem, że kilka osób polecało tego W/Peta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 17.02.2019 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Można na wiele sposobów. Dla przykładu Krokwie uciąć 2 cm krócej niż zewnętrzne lico wieńca. Do końcówek obciętych w pionie dobijamy 18 mm osb lub jak kto woli deski. Deskowanie rozpoczynamy od nabicia płyt osb 18 mm grub. I szer. 62,5 cm. Wysuwamy je na zewnątrz budynku nieco mniej (2cm) niz docelowa grubosc ocieplenia. Na osb obróbka blacharska ,kapinos odprowadzającuy skropliny poza ocieplenie. Element ten będzie widoczny. Na to już papa. Na papę kontrłaty wys 4cm i szerokości 7 cm na okap, potem wystarczą 4x5. Wentylacja poprzez nawiew między kontrłatami. Nawiew zabezpieczony siatką okapową dostępną w sprzedzazy. Za murłatą zamontowane wkładki wentylacyjne jak na zdjęciu wentylujące przestrzeń pod papą. Rynny na hakach nakrokwiowych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 17.02.2019 09:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Czyli na etapie wykonania więźby krokwie z przodu i z tyłu budynku obcinamy 2cm przed licem wieńca, a jeśli chodzi o ściany szczytowe to krokwie z obu stron wysunąć 20 cm (w przypadku ocieplenia 22cm) - tzn. te 20 cm liczone jest już z szerokością krokwi? W moim przypadku krokwie 8x20 czyli między ścianą, a krokwią powstanie szczelina 12cm dobrze rozumuje ? Deskowanie będzie nie na płytach, a na deskach. Edytowane 17 Lutego 2019 przez MichalTr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 17.02.2019 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Deskowanie będzie z desek.Rozumiem. Ale żeby wyjsć z papą ponad ocieplenie musisz zacząć płytami osb. Pół płyty to te akurat 62,5 cm. Wyżej deski 20 mm. Ale na początek raczej sie nie da inaczej. Do czego zamocujesz obróbkę zbierającą skropliny z papy?Co do krokwi w szczytach .Ścianę szczytową trzeba ocieplić od góry. Więc odsun sie od ściany np na styropian 10, potem krokiew. A reszta juz ile tam wyjdzie. Może ok 3 cm do krokwi przkleić i przykrecić.Z produ krokwi (do czoła) również możesz zabić deskami 20 mm zamiast osb. Otrzymasz wtedy płaszczyznę w licu muru do klejenia ocieplenia Edytowane 17 Lutego 2019 przez młotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 17.02.2019 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Czyli coś w ten deseń ma to wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 17.02.2019 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 17.02.2019 22:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2019 Dziękuje za podpowiedzi! Poddasze będzie nieużytkowe, ocieplony będzie strop, a nie dach - rozumiem, że rozcięcie w kalenicy to najlepsza opcja wentylacji dla takiego dachu ?Wystarczą deski wycięte po 4-5cm na stronę i na to papa przed kryciem dachówką ? Na jakim etapie i w którym dokładnie miejscu umieścić te wywietrzniki połaciowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 18.02.2019 04:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Zacząc od 50 cm pasa papy i wywietrznik zaraz za tym na "okapie" aby wpuscic powietrze pod pape. W kalenicy przerwa w deskach i papie po 5 cm na strone.Na kontrłatę zaś membrana z zakładką.Większość robi przerwę 5 cm od kalenicy.Ja na kalenicy dwie wąskie deski, a przerwa poniżej.I nie zapomnij o dachówkach wentylacyjnych.Te dwie ostatnie deski na kalenicy to po to aby dobrze zamontować kontrłaty w samym,, szpicu,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 18.02.2019 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 W/g mnie krokiew powinna iść do końca ocieplenia i na koniec pionowa deska 32mm obrobiona blachą.Do niej rynna. I to ma ręce i nogi. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 18.02.2019 08:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 W/g mnie krokiew powinna iść do końca ocieplenia i na koniec pionowa deska 32mm obrobiona blachą.Do niej rynna. I to ma ręce i nogi. Jan W tej sytuacji deskujemy od początku deskami i poza elewacje wystaje nam tylko obróbka z rynną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 18.02.2019 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 W tej sytuacji deskujemy od początku deskami i poza elewacje wystaje nam tylko obróbka z rynną? Tak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 18.02.2019 09:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Tak, Dziękuje za podpowiedź, a jak rozwiązanie z rozstawieniem krokwi za ściany szczytowe? Też jakiś inny sposób stosujesz czy jak wyżej zaproponowany - zostawić 10cm na styro między ścianę, a krokiew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 18.02.2019 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Dziękuje za podpowiedź, a jak rozwiązanie z rozstawieniem krokwi za ściany szczytowe? Też jakiś inny sposób stosujesz czy jak wyżej zaproponowany - zostawić 10cm na styro między ścianę, a krokiew. Tylko 10?. Jeśli tak to przeszlifuj i pomaluj spód krokwi bo na bok to chyba wiatrówka?. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 18.02.2019 17:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Tylko 10?. Jeśli tak to przeszlifuj i pomaluj spód krokwi bo na bok to chyba wiatrówka?. Jan W jakim celu to szlifowanie? Myślałem, ze do samej krokwi dojdzie styropian z elewacji. Ile wg. Ciebie wysunąć szczytowe krokwie poza ścianę aby było prawidłowo? Może zlicować je z ociepleniem? Czy tam pojawi się sama blacha czy deska z obróbka. Jeśli deska to może cofnąć krokwie o jakieś 2-3cm względem ocieplenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 18.02.2019 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 (edytowane) Napisałem w pierwszym poście , że można na wiele sposobów.Było zapytanie jak zrobić dach bezokapowy taki jak na załączonym zdjęciu.Na zdjęciu nie ma deski okapowej i wiatrownicy szerokiej na (dachówka , łaty, kontrłaty, deskowanie, krokiew) około 30 cm.Dlatego krokwie nie.wychodzą do obrysu ociepleniaOczywiście że można inaczej. Edytowane 18 Lutego 2019 przez młotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 18.02.2019 21:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2019 Chcę uzyskać wizualnie "mniej więcej" to co na zdjęciu w pierwszym poście. Przy czym żeby to było prawidłowo wykonane. Oglądając różne projekty wydaje mi się, że większość dachów bez okapów, których ściany są niemal "gładkie" do samych połaci przewidują rynny ukryte w warstwie ocieplenia, które w ogóle mnie nie przekonują. Nie chciałbym też uzyskać takiego czegoś jak na zdjęciu poniżej : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratatosk 20.02.2019 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 A czemu nie chcesz okapów? Mnie podobają się strasznie domy bez okapów, takie nowoczesne stodoły, ale moja siostra wybudowała taki dom i jest strasznie niezadowolona bo ściany ciągle mokre i w porównaniu z sąsiadem który ma ten sam tynk u niej dużo bardziej widać wykwity. Ściany robiła ta sama firma w tym samym czasie więc to nie jest kwestia tynku. Dlatego u mnie stanęło że okapy będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 21.02.2019 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Rezygnacja z okapów wynika tylko z tytułu wyglądu wizualnego, po prostu tak mi się podoba. Może ktoś podpowie, co dać na deskowanie, dachówka będzie za maks 4 miesięce - Delta Bituxx - Mida Standard PV S3 Podkładowa Termo SBS 3mm na poliestrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.02.2019 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Optuję za wersją Jana. Daje stabilny okap i chroni górę elewacji. Na szczytach krokwie radzę zlicować ze ścianą. Wówczas całą grubością izolacji cieplnej dojdzie się do poszycia. Nie ma zagrożenie pęknięcia tynku na granicy krokwi. Można szczyty zakończyć dachówką skrajną lub wąską obróbką blacharską.W załączeniu zdjęcia z podobnych moich realizacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichalTr 22.02.2019 17:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 Optuję za wersją Jana. Daje stabilny okap i chroni górę elewacji. Na szczytach krokwie radzę zlicować ze ścianą. Wówczas całą grubością izolacji cieplnej dojdzie się do poszycia. Nie ma zagrożenie pęknięcia tynku na granicy krokwi. Można szczyty zakończyć dachówką skrajną lub wąską obróbką blacharską.W załączeniu zdjęcia z podobnych moich realizacji. Pozdrawiam. Dziękuje za poradę. Krokwie zostawione będą na równo z ociepleniem, a jeśli chodzi o szczyty to chciałbym żeby to wyglądało tak jak na Twoich realizacjach. Czy jest to do wykonania z wysuniętą krokwią na 20 cm poza ścianę, czyli zlicowana z warstwa ocieplenia ? Czy musi być zlicowana ze ścianą ? W przypadku zlicowania krokwi ze ścianą rozumiem, że trzeba wypuścić deskowanie o grubość ocieplenia, a następnie łaty i na tym dachówka tak ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.