Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakie żarówki do danych oprawek?

Recommended Posts

Hej

Panowie, dostałem takie oprawy do lamp - pytanie czy to się nada do garażu i czy obsłuży żarówki, które nie zeżrą niewiadomo ile prądu? Jeśli tak to jakie?

Jestem kompletnie zielony w tym temacie, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Link do zdjęcia naklejki z oprawek:

https://ibb.co/XxnDtpK

Wygląda na oprawę jarzeniowa starego typu. Jeśli oczywiście jej stan pozwala, że nadaje się do garażu można w łatwy sposób dokonać przeróbki na taką samą tylko jako źródło światła będą świetlówki LED 18W - czyli w Tej oprawie 2x18W świetlówka długości 120 cm. Całkowity koszt "transformacji" to ok 30 zł - wszystko zależy od jakości zakupionych świetlówek LED.

Jeszcze znalazłem schemat podłączeń w takiej lampie - czyli likwidujesz wszystko co tam jest a powinien być dławik - ciężki element i podstawka pod dwa startery(zapłonniki) i podłączasz pod jedną lub dwie oprawki przewody zasilania. Wszystko zależy od rodzaju źródeł jakie kupisz - na opakowaniu będzie schemat.

Pozdrawiam.sw-ki-schemat-dwu.jpgT8_oprawa_LED.jpg

Panowie, dostałem takie oprawy do lamp - pytanie czy to się nada do garażu i czy obsłuży żarówki, które nie zeżrą niewiadomo ile prądu? Jeśli tak to jakie?Jestem kompletnie zielony w tym temacie, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc. https://ibb.co/XxnDtpK
To najlepiej poproś kogoś kto potrafi sprawdzić czy działają i je podłączyć. To jest garaż, jedna oprawa zużywa 72 W - trochę dużo, ale przecież nie będziesz ich palił chyba cały dzień. Obawiam się, że przeróbki na LED będą droższe niż zysk z obniżenia zużycia.

Obawiam się, że przeróbki na LED będą droższe niż zysk z obniżenia zużycia.

Przerobiłem bardzo dużo takich lamp i zysk jest znaczny. Zaznaczyłem, że są dwa rodzaje łączenia źródeł światła bo takie można spotkać obecnie dominuje podobno system "Philips" czyli zasilanie z jednej strony.