Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Z czego wybuduję taniej


skylift

Recommended Posts

Teoretycznie Ytonga nie trzeba ocieplać ale teraz tego jeszcze nie moge potwierdzić ponieważ jeszcze w moich czterech ścianach z ytonga nie mieszkam. Co do budowy z porotermu + ocieplenie to chyba lepiej zastosować coś tańszego skoro i tak będzie ocieplenie a i ostatnio sporo się mówiło na temat jakości porotermu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

W moim projekcie domu 160m2 z poodaszem użytkowym ściany są z Ytonga 36,5. Zastanawiam się czy nie zrobić ścian z Porothermu 38 i go docieplić.

Potrzebuję tylko rady czy warto i czy będzie taniej.

Czy Ytonga też będę musiał ocieplać?

Dzięki za pomoc.

Podobnie jak Ty miałem w projekcie YTONG 35,5 (bez ocieplenia) i także chciałem zmienić na ocieplony Porotherm. Potem poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem, że skoro i tak mam zamiar ocieplać to lepiej wybrać budulec tańszy np. Silkę, a ocieplenia dać 4cm więcej. Sumarycznie moim zdaniem będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdroższa opcja to ściana jednowarstwowa którą i tak ocieplasz na wszelki wypadek. Dokładnie takie same parametry masz kupujac dużo tańsze bloczki i ocieplając je.

Za Porotherm 30 u siebie musiałabym dać ok. 10-12 tys

Za silikatke z Teodorów dałam 6,5 tys (cena z transportem - transport 1000 PLN)

Ściana dobra, solidna, ciężka, fajna pod względem akustycznym, szybko się muruje.

 

 

Kon111 ma całkowitą rację - ja też tak zrobiłam - styropian ma 15 cm grubości, więcej chyba nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję, albo ściana jednowarstwowa z Ytonga 36 lub Porothermu 44 (...)

I to ma być tanie rozwiązanie???

(..)

Silki, choć do tego ostatniego materiału nie mam przekonania (jestem uprzedzony bez żadnych istotnych powodów).

Skoro masz jakieś wewnętrzne niczym nie uargumentowane uprzedzenia to raczej nie zniechęcaj nimi początkujących budujących takich jak skylift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję, albo ściana jednowarstwowa z Ytonga 36 lub Porothermu 44 (...)

I to ma być tanie rozwiązanie???

(..)

Silki, choć do tego ostatniego materiału nie mam przekonania (jestem uprzedzony bez żadnych istotnych powodów).

Skoro masz jakieś wewnętrzne niczym nie uargumentowane uprzedzenia to raczej nie zniechęcaj nimi początkujących budujących takich jak skylift.

Po pierwsze nie twierdzę, że ściana z Ytonga lub Porothermu jest tania, stwierdzam tylko, że jak budować z tych materiałów to ścianę jednowarstową.

 

Po drugie nikogo nie zniechęcam, jeśli ktoś będzie chciał to niech buduje i z silki, mnie nic do tego. Ja osobiście budowałem z pustaka Max ścianę dwuwarstwową i uważam, że zrobiłem dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Buduj ściane jednowarstwową, jest najtańsza. Nie musi to być Ytong, bo mamy polskich producentów betonu komórkowego ( np:Prebet, Gofabet itd.) którzy produkują bloczki pióro-wpust o wsp. przenikania ciepła 0,3 W/(m2*K). Budując scianę warstwową policz koszty ocieplenia(styropian,klej, siatka,większe nakłady na robociznę) i sam sobie dasz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.

A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.

A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować.

 

witam

 

a jak ocieplali to nie patrzyłeś ?... wszystko wymaga porządnego wykonania

kafelki okleisz tapetą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednio "cieple" czyli powyżej 3 komór z przenikalnośćią ciplną max. U=1,1. Co się tyczy drzwi to jw. Ja dodatkowo mam zamiar zastosować okiennice (rolety odpadają bo: nie chronią przed włamaniem (będą szyby antywłamaniowe) i drogie), które po zamknięciu stworzą tzw. zamkniętą przestrzeń powietrzną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.

Ciekaw jestem jaki metraż ma ten dom skoro ocieplenie go kosztowało 6 tys. bo z moich obliczeń wychodzi, że jest to trochęwiększe od budy dla psa, aczkolwiek mniejsze od garażu :wink:

 

......... Już wiem - to jest sławojka....

 

Odnośnie tematu to buduję z PH 30 P+W + 10cm styropianu na felc. Z obliczeń wyszedł mi współczynnik 0,25 - starczy :p

 

Teraz jestem na etapie ocieplenia styropianem - wykonuję je sam już 4 tydzień. Mam już na tyle dość, że 2x budowałbym ścianę jednowarstwową - tanio i nowocześnie 8)

 

Aha - dom ma 300m2 elewacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej praktyki mogę powiedzieć, że do obliczeń należy dodać ok 10% materiału na ocieplenie ścian.

Styropian - wiadomo odpadki , siatka - zakład, klej - nikt nie ma w ręce wagi aby dawać zawsze tyle samo na m2. No i najważniejsze obpomiarowanie domu również nie jest idealne (szczególnie pod skosami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.

A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować.

 

witam

 

a jak ocieplali to nie patrzyłeś ?... wszystko wymaga porządnego wykonania

kafelki okleisz tapetą ?

 

 

Ocieplenie będzie z dwóch awrstw - 10 cm na to na kołkach i plackach kleju drugia warstwa - 5 cm.

 

Nie rozumiem po co mam kafelki kleić tapetą? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.

Ciekaw jestem jaki metraż ma ten dom skoro ocieplenie go kosztowało 6 tys. bo z moich obliczeń wychodzi, że jest to trochęwiększe od budy dla psa, aczkolwiek mniejsze od garażu :wink:

 

......... Już wiem - to jest sławojka....

 

Odnośnie tematu to buduję z PH 30 P+W + 10cm styropianu na felc. Z obliczeń wyszedł mi współczynnik 0,25 - starczy :p

 

Teraz jestem na etapie ocieplenia styropianem - wykonuję je sam już 4 tydzień. Mam już na tyle dość, że 2x budowałbym ścianę jednowarstwową - tanio i nowocześnie 8)

 

Aha - dom ma 300m2 elewacji.

 

O co ci chodzi? :o

 

Mam fakturę - cena za styropian 140 PLN za m3, wychodzi za 170 m2 ścian czyli 25,5 m3 ok 3800

ceny jednostkowe reszty:

klej 16,50

zaprawa zbrojąca 25

2,20

24 worki kleju, 24 worki zaprawy,

900 kołków

do tego jeszcze trzeba będzie dokupić klej polimerowy do klejenia między warstwami styropianu.

Ale oczywiście mogłam się pomylić. jak będę mieć fakturę to mogę dać ceny dokładne

 

 

 

 

 

do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ocieplenie będzie z dwóch awrstw - 10 cm na to na kołkach i plackach kleju drugia warstwa - 5 cm...

Nie polecałbym takiego rozwiązania ze względu na ciężar dodatkowego kleju i większą pracochłonność jak dla jednej warstwy 15 cm styrop.

 

a ciężar jakie tu ma znaczenie?

pracochłonność nie jest argumentem przeciwko - bo mam w całościowj umowie ocieplenie, umówiłam się że da dodatkową robotę dopłacimy coś - ale nie więcej niż kilkaset złotych,

 

obawialiśmy się że tak gruba warstwa styropianu moze nie wytrzymać - mogą być zarysowania, norma dopuszcza 12 cm

zresztą zawsze to dokładniej przykryta elewacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...