skylift 18.10.2004 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Cześć.W moim projekcie domu 160m2 z poodaszem użytkowym ściany są z Ytonga 36,5. Zastanawiam się czy nie zrobić ścian z Porothermu 38 i go docieplić.Potrzebuję tylko rady czy warto i czy będzie taniej. Czy Ytonga też będę musiał ocieplać?Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michał_B. 18.10.2004 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Teoretycznie Ytonga nie trzeba ocieplać ale teraz tego jeszcze nie moge potwierdzić ponieważ jeszcze w moich czterech ścianach z ytonga nie mieszkam. Co do budowy z porotermu + ocieplenie to chyba lepiej zastosować coś tańszego skoro i tak będzie ocieplenie a i ostatnio sporo się mówiło na temat jakości porotermu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 18.10.2004 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Cześć. W moim projekcie domu 160m2 z poodaszem użytkowym ściany są z Ytonga 36,5. Zastanawiam się czy nie zrobić ścian z Porothermu 38 i go docieplić. Potrzebuję tylko rady czy warto i czy będzie taniej. Czy Ytonga też będę musiał ocieplać? Dzięki za pomoc. Podobnie jak Ty miałem w projekcie YTONG 35,5 (bez ocieplenia) i także chciałem zmienić na ocieplony Porotherm. Potem poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem, że skoro i tak mam zamiar ocieplać to lepiej wybrać budulec tańszy np. Silkę, a ocieplenia dać 4cm więcej. Sumarycznie moim zdaniem będzie taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 18.10.2004 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Najdroższa opcja to ściana jednowarstwowa którą i tak ocieplasz na wszelki wypadek. Dokładnie takie same parametry masz kupujac dużo tańsze bloczki i ocieplając je. Za Porotherm 30 u siebie musiałabym dać ok. 10-12 tysZa silikatke z Teodorów dałam 6,5 tys (cena z transportem - transport 1000 PLN)Ściana dobra, solidna, ciężka, fajna pod względem akustycznym, szybko się muruje. Kon111 ma całkowitą rację - ja też tak zrobiłam - styropian ma 15 cm grubości, więcej chyba nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 18.10.2004 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Proponuję, albo ściana jednowarstwowa z Ytonga 36 lub Porothermu 44 albo np ściana dwuwarstowowa z puataka Max, bloczków BK lub Silki, choć do tego ostatniego materiału nie mam przekonania (jestem uprzedzony bez żadnych istotnych powodów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 18.10.2004 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Proponuję, albo ściana jednowarstwowa z Ytonga 36 lub Porothermu 44 (...) I to ma być tanie rozwiązanie??? (..) Silki, choć do tego ostatniego materiału nie mam przekonania (jestem uprzedzony bez żadnych istotnych powodów). Skoro masz jakieś wewnętrzne niczym nie uargumentowane uprzedzenia to raczej nie zniechęcaj nimi początkujących budujących takich jak skylift. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 18.10.2004 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2004 Proponuję, albo ściana jednowarstwowa z Ytonga 36 lub Porothermu 44 (...) I to ma być tanie rozwiązanie??? (..) Silki, choć do tego ostatniego materiału nie mam przekonania (jestem uprzedzony bez żadnych istotnych powodów). Skoro masz jakieś wewnętrzne niczym nie uargumentowane uprzedzenia to raczej nie zniechęcaj nimi początkujących budujących takich jak skylift. Po pierwsze nie twierdzę, że ściana z Ytonga lub Porothermu jest tania, stwierdzam tylko, że jak budować z tych materiałów to ścianę jednowarstową. Po drugie nikogo nie zniechęcam, jeśli ktoś będzie chciał to niech buduje i z silki, mnie nic do tego. Ja osobiście budowałem z pustaka Max ścianę dwuwarstwową i uważam, że zrobiłem dobry wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiec 19.10.2004 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Witam.Buduj ściane jednowarstwową, jest najtańsza. Nie musi to być Ytong, bo mamy polskich producentów betonu komórkowego ( np:Prebet, Gofabet itd.) którzy produkują bloczki pióro-wpust o wsp. przenikania ciepła 0,3 W/(m2*K). Budując scianę warstwową policz koszty ocieplenia(styropian,klej, siatka,większe nakłady na robociznę) i sam sobie dasz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 19.10.2004 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys.A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majo 19.10.2004 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys. A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować. witam a jak ocieplali to nie patrzyłeś ?... wszystko wymaga porządnego wykonania kafelki okleisz tapetą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 19.10.2004 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 A ja to wybrałem silikaty M18 + 15 cm styropianu i ze współczynnikiem przenikania U zeszłem do 0,2 W/(m2*K). Jak dla mnie wynik dobry przy odpowiednim zastoswaniu okien i drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majo 19.10.2004 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 A ja to wybrałem silikaty M18 + 15 cm styropianu i ze współczynnikiem przenikania U zeszłem do 0,2 W/(m2*K). Jak dla mnie wynik dobry przy odpowiednim zastoswaniu okien i drzwi. co rozumiesz przez odpowiednie zastosowanie okien i drzwi ? czy liczy sie tylko jak najnizsze U ? .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 19.10.2004 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Odpowiednio "cieple" czyli powyżej 3 komór z przenikalnośćią ciplną max. U=1,1. Co się tyczy drzwi to jw. Ja dodatkowo mam zamiar zastosować okiennice (rolety odpadają bo: nie chronią przed włamaniem (będą szyby antywłamaniowe) i drogie), które po zamknięciu stworzą tzw. zamkniętą przestrzeń powietrzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xavi 19.10.2004 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys. Ciekaw jestem jaki metraż ma ten dom skoro ocieplenie go kosztowało 6 tys. bo z moich obliczeń wychodzi, że jest to trochęwiększe od budy dla psa, aczkolwiek mniejsze od garażu ......... Już wiem - to jest sławojka.... Odnośnie tematu to buduję z PH 30 P+W + 10cm styropianu na felc. Z obliczeń wyszedł mi współczynnik 0,25 - starczy Teraz jestem na etapie ocieplenia styropianem - wykonuję je sam już 4 tydzień. Mam już na tyle dość, że 2x budowałbym ścianę jednowarstwową - tanio i nowocześnie Aha - dom ma 300m2 elewacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 19.10.2004 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Ja za ocieplenie mojego Orzeszka (15 cm styropianu na ściany i 20 cm wełny na dach) mam zamiar wydać 10 K PLN - tak mi wstępnie wyszło z obliczeń. Trochę dużo ale kt powiedział, że można się wybudować za darmo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xavi 19.10.2004 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Z mojej praktyki mogę powiedzieć, że do obliczeń należy dodać ok 10% materiału na ocieplenie ścian. Styropian - wiadomo odpadki , siatka - zakład, klej - nikt nie ma w ręce wagi aby dawać zawsze tyle samo na m2. No i najważniejsze obpomiarowanie domu również nie jest idealne (szczególnie pod skosami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 19.10.2004 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 Tak jak pisałam wyżej - za silikatkę dałam 6,5 tys za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys. A ściana jednowarstwowa wymaga doskonałej jakości wykonania - musiałbyś stać i patrzeć na murarzy - dziury przykryją tynkiem i nawet nie będziesz widział. Lepiej nie ryzykować. witam a jak ocieplali to nie patrzyłeś ?... wszystko wymaga porządnego wykonania kafelki okleisz tapetą ? Ocieplenie będzie z dwóch awrstw - 10 cm na to na kołkach i plackach kleju drugia warstwa - 5 cm. Nie rozumiem po co mam kafelki kleić tapetą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 19.10.2004 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 ... Ocieplenie będzie z dwóch awrstw - 10 cm na to na kołkach i plackach kleju drugia warstwa - 5 cm... Nie polecałbym takiego rozwiązania ze względu na ciężar dodatkowego kleju i większą pracochłonność jak dla jednej warstwy 15 cm styrop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 19.10.2004 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 za styropian 15 cm 6 tys ze wszystkim - zaprawa, siatka, kołki, kleje, listwa startowa etc.) więc wszło dokładnie tyle ile wyszłoby za sam porotherm 30cm, za porotherm jednowarstwowy wyszłoby ok. 14 tys. Ciekaw jestem jaki metraż ma ten dom skoro ocieplenie go kosztowało 6 tys. bo z moich obliczeń wychodzi, że jest to trochęwiększe od budy dla psa, aczkolwiek mniejsze od garażu ......... Już wiem - to jest sławojka.... Odnośnie tematu to buduję z PH 30 P+W + 10cm styropianu na felc. Z obliczeń wyszedł mi współczynnik 0,25 - starczy Teraz jestem na etapie ocieplenia styropianem - wykonuję je sam już 4 tydzień. Mam już na tyle dość, że 2x budowałbym ścianę jednowarstwową - tanio i nowocześnie Aha - dom ma 300m2 elewacji. O co ci chodzi? Mam fakturę - cena za styropian 140 PLN za m3, wychodzi za 170 m2 ścian czyli 25,5 m3 ok 3800 ceny jednostkowe reszty: klej 16,50 zaprawa zbrojąca 25 2,20 24 worki kleju, 24 worki zaprawy, 900 kołków do tego jeszcze trzeba będzie dokupić klej polimerowy do klejenia między warstwami styropianu. Ale oczywiście mogłam się pomylić. jak będę mieć fakturę to mogę dać ceny dokładne do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 19.10.2004 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2004 ... Ocieplenie będzie z dwóch awrstw - 10 cm na to na kołkach i plackach kleju drugia warstwa - 5 cm... Nie polecałbym takiego rozwiązania ze względu na ciężar dodatkowego kleju i większą pracochłonność jak dla jednej warstwy 15 cm styrop. a ciężar jakie tu ma znaczenie? pracochłonność nie jest argumentem przeciwko - bo mam w całościowj umowie ocieplenie, umówiłam się że da dodatkową robotę dopłacimy coś - ale nie więcej niż kilkaset złotych, obawialiśmy się że tak gruba warstwa styropianu moze nie wytrzymać - mogą być zarysowania, norma dopuszcza 12 cm zresztą zawsze to dokładniej przykryta elewacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.