Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pęknieta szyba - okno typu FIX


Recommended Posts

Witam,

 

Po rozpoczęciu sezonu grzewczego listopad 2018, szyba środkowa w oknie 3 szybowym typu FIX na profilu VEKA zaczęła samoistnie pękać.

Okno zgłoszone do sprzedawcy, odpowiedź firmy Witraż produkującej szybę negatywna, nie odpowiadają za szybę po montażu.

Czy jest jakaś szansa waszym zdaniem na reklamację takiej szyby?

 

Pozdrawiam,

20181025_112059.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przyjrzyj się zdjęciu

Dylatacja jest widoczna

Pęknięcie środkowej szyby przeważnie spowodowane jest nasłonecznieniem i nie dziwię się podnoszonemu tu nie raz przede wszystkim przez Pchelka stosowaniem środkowej szyby hartowane

Zresztą

Biorąc pod uwagę to co wogole dzieje się z szybami i ich jakościa wydatek na wszystkie szyby hartowane nie jest kasa wyrzucona w błoto. Producenci szkła z automatu odrzucają reklamację po dostarczeniu szyb do fabryk produkujących okna

Tak jest i nic na to się nie poradzi

A już totalnym nieporozumieniem i brakiem wyobraźni jest decydowanie się na szyby zwykle przy dużych przeszkleniach...Ale cóż...W pogoni za jak najniższa oferta co się dziwic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się zdjęciu

Dylatacja jest widoczna

Pęknięcie środkowej szyby przeważnie spowodowane jest nasłonecznieniem i nie dziwię się podnoszonemu tu nie raz przede wszystkim przez Pchelka stosowaniem środkowej szyby hartowane

 

Dylatacja widoczna to jest na bocznej ścianie (taśma piankowa).

Tutaj to posadzkarz "zaoszczędził" na materiale i tam nie dał , bo przecież nawet jak się później ją wycina to się ją przycina na równi z końcową warstwą a nie wyrywa :)

 

U mnie okienka są od marca 2017.

 

DSC_9121.jpg

 

I prawie wszystkie przeszklania domu to południe :)

 

Okna też Witraż , też Veka ..

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby chociaż 1/3 tego co tutaj opowiadacie miała miejsce u Was w salonach...

 

Ja zawsze powtarzam, że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta. 90% znanych mi gwarancji zawiera taki zapis. Z założenia fabryki się nawet nie chcą pofatygować na oględziny by wykluczyć błędy ludzkie..

Na szczęście są też firmy które pomimo zapisów uznają takie rzeczy. Może mam farta, a może nie zgłaszam spraw oczywistych (zawinionych?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem swój wszystko było

Tu gdzie pracuje też wszystko jest i każda opcja jest możliwa- gorzej ze zrozumieniem pewnych rzeczy które niestety związane są z wydaniem wyższej kasy

Temat rzeka

 

Temat jest prosty - jeśli świadomie sprzedajesz produkt, który za chwilę może się spierniczyć - oszukujesz ludzi.

 

Kiedyś montowałem starszej osobie meble. Rencistka, meble tańsze ale pod wymiar itd. Blat za krótki, brak otworów w desce zakrywającej lodówkę pod zabudowę.

Dzwonię do producenta i słyszę - "Co pan sobie myśli, że ktoś przyjedzie 200km robić dziurki?!"

Kilka telefonów, w końcu docieram do jednego z właścicieli a ten wali tekst - " Czego pan się spodziewał? Trzeba było sobie droższe meble kupić"

Ja mu na to - to dlaczego macie w reklamach w całym kraju napisane, że wasze meble są tanie, dobre, solidne itd? Nie macie przecież napisane, że tanie i ch..owe! Skoro to badziew, to znaczy że świadomie oszukujecie!

Na drugi dzień przyjechał ich monter z nowym blatem i...prawie 5 godzin siedział nad tą nieszczęsną lodówką, bo nie miał zielonego pojęcia jak to zrobić, bo firma wprowadziła nowy sposób montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy produkt może się spierniczyć. Szyba w samochodzie też może pęknąć. "Sama". A auto może się zapalić.

Mówimy o wyższym standardzie, wnioskach wynikających z doświadczeń i obserwacji. Ile szyb pęka? Może 1 %? A pewnie i dziesięciokrotnie mniej. Czy to jest powód, by każdy płacił kilka/naście/ % więcej za okna, by uniknąć tego co się może zdarzyć? Wypadów losowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy produkt może się spierniczyć.

 

Owszem, ale problemem jest to, że mieszkamy w Polsce, gdzie wiele spraw odbiega od tego, co mają ludzie akurat w moim przypadku 30km dalej.

12 lat mieszkałem w UK. 3 sprzęty mi "padły" w okresie gwarancji. Telefon, telewizor i drzwi zewnętrzne w domu. W przypadku telefonu i telewizora wymieniono mi je W MIEJSCU ZAKUPU bez żadnego problemu. Drzwi dostały dużo słońca i się wypaczyły, więc SKLEP przysłał mi ludzi, którzy je wymienili na DROŻSZY (bez dopłaty) model, bo stwierdzili, że te co miałem, nie nadają się na południową, odsłoniętą stronę.

A jak wróciłem do Polski i po dwóch tygodniach od zakupu padła mi zmywarka to sklep mnie skierował do producenta, producent, skierował mnie do lokalnego serwisanta a ten naprawiał zmywarkę w sumie przez 28 dni!

Taka to "subtelna" różnica w podejściu do klienta. Tym bardziej, skoro jak sam twierdzisz, ułamek procenta szyb pęka, to SOLIDNY producent powinien brać to na klatę i zjednywać sobie klientów dzięki pozytywnej opinii. Ale nie..."potomkowie" Karguli i Pawlaków....?

Przecież nie powiedzą - jak pan sobie hartowanej szyby nie kupisz, to panu pęknie i nie będzie gwarancji :) Dyskretnie milczą, bo a nuż się uda że nie pęknie a jak pęknie to "z winy" kupującego, bo do lepszej nie dopłacił :D

Akurat szykuję się do złożenia zamówienia na okna/drzwi do mojego domu i fajnie że trafiłem na ten wątek :)

Edytowane przez Pytajnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkło to krucha sprawa. A branża okienna jest wyżyłowana do granic walką konkurencyjną (nieliczni producenci mają zysk pow. 5%). Taki rynek.

I gdyby tu chodziło o drobne szyby o wartości kilkuset zł. to pewnie nie byłoby problemu. Ale mówimy o przypadkach dużych przeszkleń, gdzie szyba stanowi wartość 75% całości okna (np. 1500zł przy calości wartej 2 tys). Z tym, że do wymiany tej szyby potrzeba wynająć sprzęt który kosztuje nawet kolejne 2 tys. zł.

Także - tu jest pies pogrzebany. Można się ubezpieczać od takich zleceń. Niby.. tylko mi jeszcze żadnej mojej szkody ubezpieczyciel nie uznał.. a jak płacą odszkodowania na Zachodzie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest prosty - jeśli świadomie sprzedajesz produkt, który za chwilę może się spierniczyć - oszukujesz ludzi...

Sorry ale co Ty gadasz. Każdy salon samochodowy w takim razie oszukuje ludzi bo kurde tam też jest szyba i też znikomy odsetek z nich pęka (oczywiście w sposób samoistny ;) )

Przekazujemy Wam normalna procedure stosowana przez producentów szkła i to też musicie uwzględniać przeglądając oferty choć wątpię by ktokolwiek zwłaszcza przy dużych powierzchniach z założenia kalkulowal szybę hartowane.

Ktoś tu kiedyś mial cudowna stopkę oddająca w pełni meritum- szkło to super biznes bo....się tłucze

Uwierz

Z mojego doświadczenia na kilka szyb ktore pekly w ciągu całych 22 lat działalności w każdym wypadku w każdym!!! udowodniłem wine klienta.

Co jest to powodem pęknięcia szyby srodkowej - nie wiem. I nie zamierzam się zastanawiać

 

Opisane porównanie totalnie nietrafione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, komu Wy te bajki chcecie wcisnąć?

 

W trakcie szukania okien rozmawiałem z kilkoma "guru" od okien z FM, z firmami z "certyfikatami" oknotest i innymi w internecie obiecującymi złote góry doradztwa i montażu. Mam dużo dużych fixów od południa. W dodatku bez okapu. Wiecie ilu z "Was" zwróciło na to uwagę, zapytało, cokolwiek? NIKT. ZERO. Jeden nawet nie widział problemu w usunięciu podziału i zrobienia jeszcze większej tafli na zwykłej szybie.

 

A na deser najlepsze. Od dawna dosyć klarownie widać, że na FM jest "grupa od pęknięć". Wystarczy, że pojawi się pytanie o pęknięcie szyby i już wiadomo, że wina klienta, bo okno od południa, a klient przyoszczędził. Dokładnie jeden z tej grupy na moją sugestię o rozważenie i wycenę hartowanych szyb stwierdził, że nigdy mu szyba nie pękła i to nie ma absolutnie żadnego sensu. Dlatego ja to co tutaj czytam dzielę przez 10.

 

Celowo nie wskazuję konkretnych osób, bo nie chodzi mi o piętnowanie jednostek. Ta cała branża to jedna wielka ściema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak reagują klienci na moja propozycje by dac hartowanki badz w przypadku okien do samej podlogi od wewnętrznej strony szyby bezpiecznej?

A ile trzeba dopłacić? Eeee....za drogo

Nie należę do zasugerowanej grupy bo do żadnej nie należę ha ha ha

Opisuje jak później jakze czesto w praktyce wygląda to samoistne pęknięcia szyby (ca zapewne Cię i innych wkurza że pisze o tym wprost) jak i zachowanie producentow i jak wspomniał Fin zapis w ogromnej większości gwarancji

Może się to Wam podobać badz nie ale tak to naprawdę wyglada

 

Ta tzw grupa od pęknięć to ludzie mający z tym doczynienia i dzielący się obserwacjami. Zobacz kto się wypowiada. Klienta od razu wylapiesz - posty w stylu Pytajnick (To nie personalnie tylko jako przykład więc proszę bez obrazy)

Tak jest z reklamacja szyb jak.piszemy - czy Wam się podoba czy nie.

Jedynie zabrudzenia wewnątrz szyb, zaparkowania wewnątrz, (pakiet nieszczelny) oraz odstępstwa od zawartych (dostępnych na stronie każdego producenta szkla) dopuszczalnych uszkodzeń i zabrudzeń są podstawą do skutecznej reklamacji

Tyle w temacie

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego interesu w pękaniu szyb. Wszystko mówimy po to, by Was uświadomić jakie są realia.

Jeden z moich dostawców dwukrotnie uznał tą samą szybę. Pękła identycznie o tej samej porze roku. Wykluczony błąd ludzki. Trzecią już hartowaliśmy.

 

Ps. Nie zauważyłem by ktoś jednoznacznie wskazał winę klienta. Gdybamy co może być przyczyną. Moja przypuszczenia to uszkodzenie mechaniczne na etapie przed wydaniem towaru nabywcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...