byq84 04.03.2019 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Witam, Po rozpoczęciu sezonu grzewczego listopad 2018, szyba środkowa w oknie 3 szybowym typu FIX na profilu VEKA zaczęła samoistnie pękać. Okno zgłoszone do sprzedawcy, odpowiedź firmy Witraż produkującej szybę negatywna, nie odpowiadają za szybę po montażu. Czy jest jakaś szansa waszym zdaniem na reklamację takiej szyby? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grv 04.03.2019 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Miałem taką samą sytuację - zgłoszone pęknięcie szyby po montażu (ok. 3 tygodnie) do sprzedawcy - wymieniono bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grabicak 04.03.2019 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Producenci wychodzą najczęściej z założenia że "samo nie pęka". Bardzo ciężko będzie ci to przepchnąć. Argumentuj tym że pękła szyba środkowa a do niej przecież nie masz dostępu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byq84 05.03.2019 06:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Tak to argumentowałem, dla mnie jest to oczywiste. Najpierw sprzedawca twierdził że weźmie to w razie co na Siebie, teraz niestety się wymiguję od naprawienia szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2019 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Hmm.. a diabeł pewnie jest pogrzebany w wielkości tego okna.. Zdradzisz jaki to mniej więcej wymiar ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 07.03.2019 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) A czy czasami przy oknie nie powinno być dylatacji wylewki ? Bo tam chyba wylewka jest wylana bezpośrednio do ramy okna bez żadnej dylatacji .. Pytam bo u mnie firma od wylewek dawała tam dylatacje piankową .. Edytowane 7 Marca 2019 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.03.2019 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Przyjrzyj się zdjęciuDylatacja jest widocznaPęknięcie środkowej szyby przeważnie spowodowane jest nasłonecznieniem i nie dziwię się podnoszonemu tu nie raz przede wszystkim przez Pchelka stosowaniem środkowej szyby hartowaneZresztąBiorąc pod uwagę to co wogole dzieje się z szybami i ich jakościa wydatek na wszystkie szyby hartowane nie jest kasa wyrzucona w błoto. Producenci szkła z automatu odrzucają reklamację po dostarczeniu szyb do fabryk produkujących oknaTak jest i nic na to się nie poradziA już totalnym nieporozumieniem i brakiem wyobraźni jest decydowanie się na szyby zwykle przy dużych przeszkleniach...Ale cóż...W pogoni za jak najniższa oferta co się dziwic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 07.03.2019 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Żeby chociaż 1/3 tego co tutaj opowiadacie miała miejsce u Was w salonach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 07.03.2019 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Co znaczy decydowanie.. Ja mam decydować? Jeśli producent coś sprzedaje, to znaczy ze bierze na siebie odpowiedzialność za towar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 07.03.2019 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Przyjrzyj się zdjęciu Dylatacja jest widoczna Pęknięcie środkowej szyby przeważnie spowodowane jest nasłonecznieniem i nie dziwię się podnoszonemu tu nie raz przede wszystkim przez Pchelka stosowaniem środkowej szyby hartowane Dylatacja widoczna to jest na bocznej ścianie (taśma piankowa). Tutaj to posadzkarz "zaoszczędził" na materiale i tam nie dał , bo przecież nawet jak się później ją wycina to się ją przycina na równi z końcową warstwą a nie wyrywa U mnie okienka są od marca 2017. I prawie wszystkie przeszklania domu to południe Okna też Witraż , też Veka .. Edytowane 7 Marca 2019 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.03.2019 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Żeby chociaż 1/3 tego co tutaj opowiadacie miała miejsce u Was w salonach... Jak miałem swój wszystko było Tu gdzie pracuje też wszystko jest i każda opcja jest możliwa- gorzej ze zrozumieniem pewnych rzeczy które niestety związane są z wydaniem wyższej kasy Temat rzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2019 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Żeby chociaż 1/3 tego co tutaj opowiadacie miała miejsce u Was w salonach... Ja zawsze powtarzam, że pęknięcia szyb nie są objęte gwarancją producenta. 90% znanych mi gwarancji zawiera taki zapis. Z założenia fabryki się nawet nie chcą pofatygować na oględziny by wykluczyć błędy ludzkie.. Na szczęście są też firmy które pomimo zapisów uznają takie rzeczy. Może mam farta, a może nie zgłaszam spraw oczywistych (zawinionych?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 07.03.2019 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Jak miałem swój wszystko było Tu gdzie pracuje też wszystko jest i każda opcja jest możliwa- gorzej ze zrozumieniem pewnych rzeczy które niestety związane są z wydaniem wyższej kasy Temat rzeka Temat jest prosty - jeśli świadomie sprzedajesz produkt, który za chwilę może się spierniczyć - oszukujesz ludzi. Kiedyś montowałem starszej osobie meble. Rencistka, meble tańsze ale pod wymiar itd. Blat za krótki, brak otworów w desce zakrywającej lodówkę pod zabudowę. Dzwonię do producenta i słyszę - "Co pan sobie myśli, że ktoś przyjedzie 200km robić dziurki?!" Kilka telefonów, w końcu docieram do jednego z właścicieli a ten wali tekst - " Czego pan się spodziewał? Trzeba było sobie droższe meble kupić" Ja mu na to - to dlaczego macie w reklamach w całym kraju napisane, że wasze meble są tanie, dobre, solidne itd? Nie macie przecież napisane, że tanie i ch..owe! Skoro to badziew, to znaczy że świadomie oszukujecie! Na drugi dzień przyjechał ich monter z nowym blatem i...prawie 5 godzin siedział nad tą nieszczęsną lodówką, bo nie miał zielonego pojęcia jak to zrobić, bo firma wprowadziła nowy sposób montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2019 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Każdy produkt może się spierniczyć. Szyba w samochodzie też może pęknąć. "Sama". A auto może się zapalić. Mówimy o wyższym standardzie, wnioskach wynikających z doświadczeń i obserwacji. Ile szyb pęka? Może 1 %? A pewnie i dziesięciokrotnie mniej. Czy to jest powód, by każdy płacił kilka/naście/ % więcej za okna, by uniknąć tego co się może zdarzyć? Wypadów losowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 07.03.2019 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Każdy produkt może się spierniczyć. Owszem, ale problemem jest to, że mieszkamy w Polsce, gdzie wiele spraw odbiega od tego, co mają ludzie akurat w moim przypadku 30km dalej. 12 lat mieszkałem w UK. 3 sprzęty mi "padły" w okresie gwarancji. Telefon, telewizor i drzwi zewnętrzne w domu. W przypadku telefonu i telewizora wymieniono mi je W MIEJSCU ZAKUPU bez żadnego problemu. Drzwi dostały dużo słońca i się wypaczyły, więc SKLEP przysłał mi ludzi, którzy je wymienili na DROŻSZY (bez dopłaty) model, bo stwierdzili, że te co miałem, nie nadają się na południową, odsłoniętą stronę. A jak wróciłem do Polski i po dwóch tygodniach od zakupu padła mi zmywarka to sklep mnie skierował do producenta, producent, skierował mnie do lokalnego serwisanta a ten naprawiał zmywarkę w sumie przez 28 dni! Taka to "subtelna" różnica w podejściu do klienta. Tym bardziej, skoro jak sam twierdzisz, ułamek procenta szyb pęka, to SOLIDNY producent powinien brać to na klatę i zjednywać sobie klientów dzięki pozytywnej opinii. Ale nie..."potomkowie" Karguli i Pawlaków....? Przecież nie powiedzą - jak pan sobie hartowanej szyby nie kupisz, to panu pęknie i nie będzie gwarancji Dyskretnie milczą, bo a nuż się uda że nie pęknie a jak pęknie to "z winy" kupującego, bo do lepszej nie dopłacił Akurat szykuję się do złożenia zamówienia na okna/drzwi do mojego domu i fajnie że trafiłem na ten wątek Edytowane 7 Marca 2019 przez Pytajnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2019 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Szkło to krucha sprawa. A branża okienna jest wyżyłowana do granic walką konkurencyjną (nieliczni producenci mają zysk pow. 5%). Taki rynek. I gdyby tu chodziło o drobne szyby o wartości kilkuset zł. to pewnie nie byłoby problemu. Ale mówimy o przypadkach dużych przeszkleń, gdzie szyba stanowi wartość 75% całości okna (np. 1500zł przy calości wartej 2 tys). Z tym, że do wymiany tej szyby potrzeba wynająć sprzęt który kosztuje nawet kolejne 2 tys. zł. Także - tu jest pies pogrzebany. Można się ubezpieczać od takich zleceń. Niby.. tylko mi jeszcze żadnej mojej szkody ubezpieczyciel nie uznał.. a jak płacą odszkodowania na Zachodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.03.2019 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Temat jest prosty - jeśli świadomie sprzedajesz produkt, który za chwilę może się spierniczyć - oszukujesz ludzi... Sorry ale co Ty gadasz. Każdy salon samochodowy w takim razie oszukuje ludzi bo kurde tam też jest szyba i też znikomy odsetek z nich pęka (oczywiście w sposób samoistny ) Przekazujemy Wam normalna procedure stosowana przez producentów szkła i to też musicie uwzględniać przeglądając oferty choć wątpię by ktokolwiek zwłaszcza przy dużych powierzchniach z założenia kalkulowal szybę hartowane. Ktoś tu kiedyś mial cudowna stopkę oddająca w pełni meritum- szkło to super biznes bo....się tłucze Uwierz Z mojego doświadczenia na kilka szyb ktore pekly w ciągu całych 22 lat działalności w każdym wypadku w każdym!!! udowodniłem wine klienta. Co jest to powodem pęknięcia szyby srodkowej - nie wiem. I nie zamierzam się zastanawiać Opisane porównanie totalnie nietrafione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 07.03.2019 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Panowie, komu Wy te bajki chcecie wcisnąć? W trakcie szukania okien rozmawiałem z kilkoma "guru" od okien z FM, z firmami z "certyfikatami" oknotest i innymi w internecie obiecującymi złote góry doradztwa i montażu. Mam dużo dużych fixów od południa. W dodatku bez okapu. Wiecie ilu z "Was" zwróciło na to uwagę, zapytało, cokolwiek? NIKT. ZERO. Jeden nawet nie widział problemu w usunięciu podziału i zrobienia jeszcze większej tafli na zwykłej szybie. A na deser najlepsze. Od dawna dosyć klarownie widać, że na FM jest "grupa od pęknięć". Wystarczy, że pojawi się pytanie o pęknięcie szyby i już wiadomo, że wina klienta, bo okno od południa, a klient przyoszczędził. Dokładnie jeden z tej grupy na moją sugestię o rozważenie i wycenę hartowanych szyb stwierdził, że nigdy mu szyba nie pękła i to nie ma absolutnie żadnego sensu. Dlatego ja to co tutaj czytam dzielę przez 10. Celowo nie wskazuję konkretnych osób, bo nie chodzi mi o piętnowanie jednostek. Ta cała branża to jedna wielka ściema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 07.03.2019 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 (edytowane) Wiesz jak reagują klienci na moja propozycje by dac hartowanki badz w przypadku okien do samej podlogi od wewnętrznej strony szyby bezpiecznej? A ile trzeba dopłacić? Eeee....za drogoNie należę do zasugerowanej grupy bo do żadnej nie należę ha ha ha Opisuje jak później jakze czesto w praktyce wygląda to samoistne pęknięcia szyby (ca zapewne Cię i innych wkurza że pisze o tym wprost) jak i zachowanie producentow i jak wspomniał Fin zapis w ogromnej większości gwarancjiMoże się to Wam podobać badz nie ale tak to naprawdę wyglada Ta tzw grupa od pęknięć to ludzie mający z tym doczynienia i dzielący się obserwacjami. Zobacz kto się wypowiada. Klienta od razu wylapiesz - posty w stylu Pytajnick (To nie personalnie tylko jako przykład więc proszę bez obrazy)Tak jest z reklamacja szyb jak.piszemy - czy Wam się podoba czy nie.Jedynie zabrudzenia wewnątrz szyb, zaparkowania wewnątrz, (pakiet nieszczelny) oraz odstępstwa od zawartych (dostępnych na stronie każdego producenta szkla) dopuszczalnych uszkodzeń i zabrudzeń są podstawą do skutecznej reklamacji Tyle w temacie Edytowane 7 Marca 2019 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 07.03.2019 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Nie mam żadnego interesu w pękaniu szyb. Wszystko mówimy po to, by Was uświadomić jakie są realia.Jeden z moich dostawców dwukrotnie uznał tą samą szybę. Pękła identycznie o tej samej porze roku. Wykluczony błąd ludzki. Trzecią już hartowaliśmy. Ps. Nie zauważyłem by ktoś jednoznacznie wskazał winę klienta. Gdybamy co może być przyczyną. Moja przypuszczenia to uszkodzenie mechaniczne na etapie przed wydaniem towaru nabywcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.