john_doe 14.03.2019 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 (edytowane) W 1szej kolejności witam wszystkich forumowiczów. Hej. Naczytałem się sporo o dwóch moich zagwozdkach jednak większość z Was ( i słusznie ) twierdzi, że każdy przypadek jest inny .... dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc, opinie. Kupiłem segment, 100m2: - poziom 1: salon, kuchnia, wiatrołap, oraz mały wc z pralką, kotłem kondensacyjnym ( Baxi Duo Tec Compact ), zasobnikiem CWU 100L, naczyniem wzbiorczym - poziom 2: 3 pokoje ( 2 x 12 m2 oraz 17m2 ) + łazienka prawie 15m2 - przy rozdzielaczu podłogówki pompa WILO Yonos PARA RS25/6-rka w m + termostat coś a'la jak przy kaloryferze, rotametry - wiadomo poziom 1 + górna łazienka ogrzewanie podłogowe. poziom 2: 3 pokoje grzejniki + korytarzyk grzejniki. Jestem laikiem ( od zawsze w bloku ), uczę się teraz w nowym środowisku. Mieszkamy ok 1 m-ca. Od początku ustawiłem kocioł na 38 stopni, CWU na 50, termostat podłogówki na ok 36-38. Powiem Wam, że wszystko ładnie, temperatura w domu przy tych ustawieniach na dole nawet 24, u góry grzejniki na ok "trójkę" temperatura podobnie, łazienka marzenie nasze ( drabinka + podłogówka ) CIEPLUTKA. Podłogówka może nawet ciut za ciepła, stopień niżej było by idealnie. Tu zaczyna się temat. Kupiłem sterownik pokojowy ( BAXI ), bezprzewodowy programowalny modulacyjny. Mogę też sterować grzaniem CWU. Co by kocioł nie działał non-stop, co by się nie męczył, co by żywotność dłuższa, co by mniej energii zużywać, etc... Ustawiłem go sobie tak: 1. 5:15 - 9:00 - 22 stopnie ( to się nazywa na tym sterowniku temp. Komfortu) aby rodzinka miała ciepło gdy budzimy się ze snu. 2. 9:00 - 12:00 - 21 stopni ( temp Zredukowana ) 3. 12:00 - 13:30 - 22 stopnie 4. 13:30 - 16: 00 - 21 stopni 5. 16:00 - 23:00 - 22 stopnie wiem, że przy sprzęcie, który posiadam nie powinienem mieć dużego rozrzutu między temp. komfortu a zredukowaną aby zbytnio podłogówka nie stygła bo dłużej się będzie nagrzewać a co za tym idzie więce