Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Fotowoltaika 2019 - wątek techniczny ;)


abes99

Recommended Posts

Chodziło raczej o to, czy tuż przed montażem licznika nie zmieniłem OSD na Eneę...

 

Jeśli przed podłączeniem PV miałeś umowę z innym dostawcą prądu, niż przypisane Tobie OSD, to i tak Jako Prosumentowi założą ci nowy licznik z twojego OSD.

 

Jaśniej: jeśli na Twojej ulicy jest granica między PGE i ENEA, to po założeniu PV będziesz miał licznik i umowę z tym dostawcą od którego dochodzą do ciebie "druty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam,

 

po ponad 20 tygodniach od montażu licznika 2-kierunkowego dostałem podpisaną obustronnie kompleksową umowę "prosumencką".

W piśmie przewodnim napisano, że umowa zostanie aktywowana "po pozytywnym przyjęciu zgłoszenia do OSD".

1. To ja mam ją zgłaszać czy sprzedawca energii? A jeśli sprzedawca, to ile jeszcze ta cała kołomyja potrwa?

2. Kiedy mogę spodziewać się pierwszej faktury? Od momentu montażu licznika nie mogę się jej doprosić...

 

Od 14.11.2019 to raczej tygodni.

A Bydgoszcz, to pewnie Enea...

 

Nigdy w życiu jeszcze nie zmieniałem dostawcy energii.

Ale to nie ważne, ważne jest czy ktoś może pomóc w odpowiedziach na moje pytania...

 

Chodziło raczej o to, czy tuż przed montażem licznika nie zmieniłem OSD na Eneę...

 

To jeszcze jaśniej. Przeczytaj kilka poprzednich postow, proszę...

 

Też mi się wydaje, że kolega nie skumał o czym piszemy. ;) Swoją drogą ja dostałem w piątek warunki przyłączenia mikroinstalacji z PGE, teraz czekam na wymianę licznika itd. trochę mnie przeraziłes tymi terminami.

 

Licznik mam (wymieniony chyba w 29 dniu), umowę mam, więc liczę, że poza terminami wszystko będzie OK.

 

Może i nie skumałem, ale miałem dobre intencje....

Tak jesteś w Enei 20 lat. Ale napisałeś: A Bydgoszcz, to pewnie Enea.. Ja zawsze byłem u tego samego dostawcy, Ale 10 lat temu był to Enion, a teraz Tauron. Nie mam wiedzy jaką nazwę miało ZE 20 lat temu.

 

Jeśli się idzie do BOK jako zwykły "zjadacz prądu" to nie ma problemu by zmienić od ręki w umowie kompleksowej np grupę taryfową. Ale jeśli jest się prosumentem jest inaczej - zgłasza się chęć zmiany grupy taryfowej, a umowa jest sporządzana później i krąży między spółkami typu Sprzedaż ( u mnie z siedzibą w jednym miejscu) i Dystrybucja ( w innym miejscu) i kto wie jeszcze gdzie...

 

Też trwa to jakiś czas, aż zostanie szczęśliwie załatwione. 20 tygodni, czy 20 dni to dla nich wszystko jedno, oczywiści jeśli po drodze coś nie wyskoczy np. zmiana nazwy, lub przepisów.

Trzeba też zrobić poprawkę na to, że na danym terenie działają firmy energetyczne mające swe siedziby w innych częściach kraju.

 

Pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy z bajerami? Dla porównania ja za swoje zwykłe 310W ale full black też rodzimej produkcji dałem 476zł.

 

O bajery, czyli technologie w nim zastosowane (wiem, że teraz to już wszystkie panele to mają i te również), czyli:

- Half-Cut,

- Self-C (powierzchnia samoczyszcząca),

- Ogniwa PERC,

- 5 busbarów,

i jeszcze jest kilka innych ale to można sobie w karcie katalogowej poczytać.

Ja na płaciłem za sztukę tylko za całość (za kilowat). Patrząc na internecie na ceny paneli to oscylują od 500 zł wzwyż. Zresztą jakie sobie weźmiesz takie będziesz miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dodzwoniłem się do BOKu ENEi.

Zgłoszenie do OSD (u mnie ENEA Operator) jest po stronie ENEi, więc jeden kłopot z głowy.

 

Fakturę (a nawet faktury) wystawiono dziś.

Niestety, nie mogę ich podejrzeć (dotąd nigdy nie było problemu) - albo muszę przejść na e-fakturę albo poczekać na papier, który przyjdzie pocztą.

Wg Pani z BOKu, niestety nie widać aby uwzględnili moje uwagi, które wysyłałem kiedyś na email do eBoku o korekcie związanej z wymianą licznika na dwukierunkowy i błędnym zaprogramowaniu (miałem G11 zamiast G12W przez kilka dni), więc będę pisał reklamację.

Jest też porażka związana z prognozami:

ebwc5pouz7ac_t.jpg

 

Mam płacić te prognozy zgodnie z terminami?

Kiedy zapłacę wyrównanie (wnioskowałem chyba o 6-miesięczne rozliczenia) ?

 

Da się z tych prognoz wyplątać (Pani z eBoku twierdziła, że niestety nie). Przecież to jest komplikowanie sprawy. Do tej pory ktoś chodził co 2 miesiące, spisywał licznik, dostawałem fakturę i płaciłem - łatwo było sprawdzić, kiedy i ile zużyłem energii i zapłaciłem.

Teraz wystarczy, żeby ktoś sprawdził licznik co 6 miesięcy, dostanę fakturę i zapłacę.

O zdalnym odczycie nie wspominając...

 

Pytanie czy komuś udało się zrezygnować z tych prognoz i płacić za rzeczywiście zużytą energię...

 

 

 

EDIT: przeszedłem na e-fakturę i pobrałem faktury z prognozami.

Były 3 sztuki, ale wszystkie identyczne, jak gdyby ktoś zrobił jedną i zrobił ksero dwukrotnie.

I jeszcze prośba o interpretację faktur(y):

 

87efe3d2fa2a3e34gen.jpg

 

cb0020f4db3d51d9gen.jpg

 

 

linki do powiększonych obrazków:

h940lqr5uocb_t.jpg

e5b6okqyxawm_t.jpg

 

 

Skąd 16kW instalacji PV - prawy górny róg poniżej taryfy? Z faktury chyba nie wynika czy z tego powodu opust będzie 70% czy 80% ?

Akcyza naliczona od 958kWh, ale skąd te 958kWh się wzięło?

Zużycie: 192kWh. I znów na jakiej podstawie (algebraicznie pewnie 2x33kWh + 2x63kWh ale to jest w rubryce "Energia z magazynu wynikająca z poprzednich rozliczeń bez opustu) ?

 

4 miesiące czekałem na takie wypociny, z których nic nie wynika... :(

Edytowane przez Maciej Loret
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej Loret

 

Termin płatności faktury w maju jeszcze nie minął, więc możesz reklamować. Najlepiej w BOK z poświadczeniem odebrania na kopii. Muszą odpowiedzieć - powinni skorygować. Zasada jest taka, że można reklamować tylko prognozy, których termin płatności jeszcze nie upłynął.

 

U mojego Dostawcy też lubią by płacić "na zapas", ale jeszcze się nie zdarzyło by nie skorygowali zawyżonych prognoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vr5 - przerabiałem ten temat rok temu (tauron) - termin płatności był 22.05 , pani stwierdziła, że prognozę można zmienić tylko przed rozpoczęciem miesiąca w którym przypada termin płatności. Czyli w moim przypadku, jak płatność była na 22.05, to do 30.04 można było zmienić tę prognozę. Z mojego doświadczenia, lepiej dzwonić i telefonicznie ustalać, bo miałem wrazenie, że wiadomości w BOK odbierają raz na tydzień - a przynajmniej z takim opóźnieniem przychodziły odpowiedzi na zapytania w BOK. Jak zmieniłem prognozy na infolinii, to powinny od razu pojawić się nowe prognozy w BOK, więc od razu sprawdzałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest rozkrok pomiędzy panelem a panelem urządzenia około godzinny

 

 

[ATTACH=CONFIG]442719[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]442720[/ATTACH]

 

już tak kiedyś było - na stronie głównej się nie odświeża, ale jak klikniesz na urządzenie, to tam pod konkretnym urządzeniem już widać wskazania - u mnie opóźnione o około 40-50 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej Loret

 

Termin płatności faktury w maju jeszcze nie minął, więc możesz reklamować. Najlepiej w BOK z poświadczeniem odebrania na kopii. Muszą odpowiedzieć - powinni skorygować. Zasada jest taka, że można reklamować tylko prognozy, których termin płatności jeszcze nie upłynął.

 

U mojego Dostawcy też lubią by płacić "na zapas", ale jeszcze się nie zdarzyło by nie skorygowali zawyżonych prognoz.

 

Tyle, że ja mam raczej zaniżone. Ktoś pewnie przez pomyłkę klepnął w ich systemie, że mam 16kW w panelach na dachu i stąd niskie prognozy (choć tak naprawdę przy takiej mocy to bym płacił tylko opłaty stałe). A poza tym fundamentalne pytanie czy da się z prognoz zrezygnować i płacić za rzeczywiste zużycie...

Do BOK się nie wybieram, zresztą jeśli dobrze pamiętam długą zapowiedź po połączeniu z infolinią, to są chyba zamknięte?

 

 

Jak zmieniłem prognozy na infolinii, to powinny od razu pojawić się nowe prognozy w BOK, więc od razu sprawdzałem.

 

Ale co zmieniałeś? Prognozowane wysokości opłat czy terminy lub częstotliwość prognoz?

Edytowane przez Maciej Loret
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale co zmieniałeś? Prognozowane wysokości opłat czy terminy lub częstotliwość prognoz?

 

Kol. Vr5 i JTKirk zmieniał w Tauron a to chyba najbardziej przyjazny OSD pod względem papierologii, Ty musisz u swojego operatora to sprawdzić a to mogą być dwa różne światy

Edytowane przez miecio 301
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale co zmieniałeś? Prognozowane wysokości opłat czy terminy lub częstotliwość prognoz?

 

wysokości prognozy. jakieś kosmiczne wysokości zużycia zostały mi tam "zaproponowane"

Zmieniłem na dużo mniejsze,dużo bliższe do rzeczywistego zużycia. Mieszkam już na tyle długo, wiem ile średniorocznie zużywam prądu - pod to dostowałem prognozy na konkretne miesiące. Mam rozliczenie roczne, więc ustaliłem sobie konkretne ilości kwh (i odpowiednio % zużycia w 1T i 2T) na 6 okresów rozliczeniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...