Jastrząb 13.06.2019 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Ocieplenia mam 18 cm, od góry krokwi do góry fal na blacho dachowce jest 29-30 cm.... więc śruba by musiała być mega długa 45-50 cm. Z tego co już się zorientowałem nie ma czegoś takiego na rynku nikt. Na razie idę w stronę kotwienia w łaty, kontr łaty. Nie wiem jeszcze co zrobię. Teraz jasne. Ja myślałem z perspektywy swojej dachóki o zwyklych wkrętach do drewna. I takie 450mm spokojnie znajdziesz. https://montman.pl/wkrety_ciesielskie,3,2552,2649. Ale skoro blacha jest, czyli muszą być jakieś dwugwinty. Proszę. ALe tanio nie będzie 18PLN za śrube ;-( https://www.dobrysklepmetalowy.pl/wkret_dwugwintowy_m12x400_z_plytka_montazowa_82x40x5_a2_do_systemow_solarnych,0,53290.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 13.06.2019 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Ocieplenia mam 18 cm, od góry krokwi do góry fal na blacho dachowce jest 29-30 cm.... więc śruba by musiała być mega długa 45-50 cm. Z tego co już się zorientowałem nie ma czegoś takiego na rynku nikt. Na razie idę w stronę kotwienia w łaty, kontr łaty. Nie wiem jeszcze co zrobię. Nie rozumiem, jak byś chciał sięgnąć krokwi? Przecież przy przykręcaniu do łat/kontrłat masz zapewnioną szczelność dachu, a jak byś się chciał przebijać do krokwi, ryzykowałbyś naruszenie szczelności dachu i odkształcenie blachodachówki. Pomijając więc brak rozwiązań na rynku, to nie byłby najlepszy pomysł. Co Ci przeszkadza mocowanie zaproponowane przez instalatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 13.06.2019 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Nie rozumiem, jak byś chciał sięgnąć krokwi? Przecież przy przykręcaniu do łat/kontrłat masz zapewnioną szczelność dachu, a jak byś się chciał przebijać do krokwi, ryzykowałbyś naruszenie szczelności dachu i odkształcenie blachodachówki. Pomijając więc brak rozwiązań na rynku, to nie byłby najlepszy pomysł. Co Ci przeszkadza mocowanie zaproponowane przez instalatora? Przecież kontrłata też jest obecnie przykręcona śrubą do krokwi? Co ma zmienić wkręcenei drugiej? Przykręcając do kontrłaty czy głębiej do krokwi, i tak musisz przedziurawić blachę i możesz ją odkształcić. Co za różnica czy wkręcasz śrubę 10cm czy 40cm? Dziura to dziura. Po to jest uszczelka na dwugwincie, żeby nie ciekło przez tą dziurę. Mówimy o mocowaniu do kontrłaty która biegnie nad krokwią. Musi, bo dociska piankę ocieplenia nakrokwiowego. Ja przykręcałem pod dachówką to prodcuent haków jasno mówił że musi to być przykręcone do krokwi. Łaty są zazwyczaj zbyt cienkie. Co więcej kolega tutaj ma ocielnie nakrokwiowe. Kontrłata leży na warstwei sztywnej ale jednak pianki. Ta kontrłata nie jest tak sztywna jak gdyby leżałą bezpośrednio na krokwi, czyli konstrukcja nie była by mega stabilna czy sztywna. Ja bym zdecydowanie szukał długich dwugintów żeby sięgnąć krokwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 13.06.2019 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Przecież kontrłata też jest obecnie przykręcona śrubą do krokwi? Co ma zmienić wkręcenei drugiej? Przykręcając do kontrłaty czy głębiej do krokwi, i tak musisz przedziurawić blachę i możesz ją odkształcić. Co za różnica czy wkręcasz śrubę 10cm czy 40cm? Dziura to dziura. Po to jest uszczelka na dwugwincie, żeby nie ciekło przez tą dziurę. Jeśli przykręcisz do krokwi, to dach w tym miejscu (jeśli nie ma pełnego deskowania) wisi w powietrzu, więc dużo łatwiej go zdeformować. Jak przykręcasz do kontrłat, to nie masz możliwości odkształcenia. W dodatku nie dziurawisz membrany. Ja przykręcałem pod dachówką to prodcuent haków jasno mówił że musi to być przykręcone do krokwi. Łaty są zazwyczaj zbyt cienkie. Co więcej kolega tutaj ma ocielnie nakrokwiowe. Kontrłata leży na warstwei sztywnej ale jednak pianki. Ta kontrłata nie jest tak sztywna jak gdyby leżałą bezpośrednio na krokwi, czyli konstrukcja nie była by mega stabilna czy sztywna. Ja bym zdecydowanie szukał długich dwugintów żeby sięgnąć krokwi. Właśnie nie do końca ogarniałem, jak to wisi w powietrzu. Nie zauważyłem, że napisał, że ma piankę, dopowiedziałem sobie, że jakieś ocieplenie wełną. Nevermind. Ja mam to inaczej zrobione (gorzej ze względu na przenikanie ciepła). A przy dachówce, to nie powinieneś mieć pełnego deskowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 13.06.2019 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Jeśli przykręcisz do krokwi, to dach w tym miejscu (jeśli nie ma pełnego deskowania) wisi w powietrzu, więc dużo łatwiej go zdeformować. Jak przykręcasz do kontrłat, to nie masz możliwości odkształcenia. W dodatku nie dziurawisz membrany. Właśnie nie do końca ogarniałem, jak to wisi w powietrzu. Nie zauważyłem, że napisał, że ma piankę, dopowiedziałem sobie, że jakieś ocieplenie wełną. Nevermind. Ja mam to inaczej zrobione (gorzej ze względu na przenikanie ciepła). A przy dachówce, to nie powinieneś mieć pełnego deskowania? Sory, nie ograniam zupełnie tego co piszesz Jaki wiszący dach. Jaka wełna? Jaki wymóg pełnego deskowania przy dachówce? Jaka deformacja dachu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 13.06.2019 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Sory, nie ograniam zupełnie tego co piszesz Jaki wiszący dach. Jaka wełna? Jaki wymóg pełnego deskowania przy dachówce? Jaka deformacja dachu? Spoko, ja nie jestem z tej działki, to mogę głupoty pisać teraz Jak dla mnie, jeśli blacha opiera się o kontrłatę, to przykręcając do niej, nie masz możliwości deformacji dachu, bo blokuje Cię kontrłata. Przy przykręcaniu do krokwi (założyłem, że nie przykręcasz przez kontrłatę - być może błędnie), jak za mocno wkręcisz, to zdeformujesz dach. Być może mam błędne założenia? Właśnie nie ogarniam, jak to wygląda, że między krokwiami a blachodachówką jest 18 cm przestrzeni. Nie rozumiem, jak to się trzyma. Ale to w sumie trochę offtopic, więc lepiej załóżmy, że moje wpisy były bez sensu Chyba, że wytłumaczysz mi to na priv jak to wygląda, albo chociaż jakiś link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 13.06.2019 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Spoko, ja nie jestem z tej działki, to mogę głupoty pisać teraz Jak dla mnie, jeśli blacha opiera się o kontrłatę, to przykręcając do niej, nie masz możliwości deformacji dachu, bo blokuje Cię kontrłata. Przy przykręcaniu do krokwi (założyłem, że nie przykręcasz przez kontrłatę - być może błędnie), jak za mocno wkręcisz, to zdeformujesz dach. Być może mam błędne założenia? Właśnie nie ogarniam, jak to wygląda, że między krokwiami a blachodachówką jest 18 cm przestrzeni. Nie rozumiem, jak to się trzyma. Ale to w sumie trochę offtopic, więc lepiej załóżmy, że moje wpisy były bez sensu Chyba, że wytłumaczysz mi to na priv jak to wygląda, albo chociaż jakiś link. Trzyma się tak samo jak gdyby nie było 18cm pianki. PIanka tylko odsuwa kontrłate o te 18cm, wiec jest potrzebna dłuuuuga śruba. Masz krokiew, na tym membrane, na krokiew nabitra kontrłata która trzyma membrane. W poprzek do kontrłat (czyli horyznotalnie) przybite łaty w takich dystansach żeby w dolinach blachy falistej przykręcić ją do tych łat wkrętami dekarskimi z uszczelką. Jak masz ocieplenie nakrokwiowe to wygląda to identyczniem tylko między krokwią a kontrłatą masz dodatkowo te 18cm pianki. Tyle. Pianke trzymają, dociskaja do krokwi kontrłaty właśnie. Kontrłaty/łaty są cienkie. Ja bym się nie odważył do tego mocować PV. Jak masz blachę falistą to nie masz gwarancji, że dolina blachy jest dokładnie nad krokwią. Wiec montaż wygląda tak, że robisz dziurę przez blachę i wkręcasz w krokiew dwugwint, który sterczy przez ten otwór w blachodachówce. Tyle Nie opierea się na blasze, nie dociska blachy do deski pod spodem. Śruba go lekko przyciska przez gumową uszczelke. Wrzuc do googla dwugwint PV to zobaczysz jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nowypv 13.06.2019 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 (edytowane) Witam, nadpiszę się w tym temacie nie wiem w sumie czy właściwym - z góry przepraszam jesli nie. Jestem na etapie poszukiwania najlepszego zestawu do instalacji fotowoltaicznej o mocy około 8-9kw.Instalacja będzie zamontowana na dachu dwuspadowym z blachodachówki o kącie nachylenia 30stopni skierowanym na południe.Według wyliczeń kilku firm montujących wejdzie maksymalnie 28 paneli układanych na zakładkę nie w rzędach pionowo.Roczne zużycie prądu około 7300kWh. Jedyne dla mnie kryteria to cena około 34-35 tysięcy zł. oraz możliwie najlepsze podzespoły w tej cenie. Mam kilka ofert i chciałbym uzyskać o od bardziej doświadczonych osób opinie, porady co można by było wybrać na co zwrócić uwagę.Wszystkie oferty zawierają kompletny zestaw PV, konstrukcja, zabezpieczenia, okablowanie, montaż instalacji, uruchomienie instalacji, Opcja 1.28 paneli mono Q-cells 310W + falownik Sofar8,8 KTL (10 lat gwarancji)- cena 35700zł mogę wziąść Qcellsa 325W z dopłatą około 100zł za panel.opcja 228 paneli mono longi 310W + falownik SMA - cena 36900złopcja 326 paneli mono longi 320W + falownik solaredge z optymalizerami - cena 37900złopcja 428 paneli mono Winaico 310W + falownik do wyboru ABB (5lat gwarancji) lub Afore (10 lat gwarancji z mozliwością wydłużenia do 15lat) - cena 33500zł Która opcja byłaby najlepsza? a może ktoś zaproponuje coś innego? Trzeba wziąć również pod uwagę dostęp do serwisu falownika głównie ale nie tylko, najlepiej jakby był door to door. Co do instalacji na Solar edge to nie wiem czy jest sens wydawać te kila tysi więcej, gdyż żadnych zacienień na panelach z drzew, czy kominów nie będzie. Jedynie, chyba dla tego, aby podczas awarii w przyszłości wiedzieć, który to panel dzięki optymalizatorom na każdym panelu. Pozdrawiam. Edytowane 13 Czerwca 2019 przez Nowypv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homeboy 13.06.2019 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Może warto zadzwonić? A jeśli w tej cenie robią instalację odgromową, to chyba musieliby dokładać do interesu Pozostaje jeszcze pytanie o solidność wykonawcy. Widziałeś ich poprzednie instalacje? Jak wygląda sprawa płatności? Muszą mieć sprzęt w bardzo dobrych cenach i/lub bardzo tanich pracowników, żeby taką cenę zaoferować. Same zabezpieczenia na dobrych podzespołach kosztują z 2 kpln. Nie sądzę, żeby w wycenie zapomnieli optymalizatorów - bez tego instalacja to bezużyteczny kawał złomu na dachu i w garażu. Jeśli faktycznie dają coś takiego, to tylko brać Zadzwoniłem i okazało się że wycena nie zawiera optymalizatorów, trzeba by doliczyć około 3000. A w momencie jak usłyszałem, że osoba przygotowująca wycenę nie wiedziała że optymalizatory SolarEdge są niezbędne, to straciłem ochotę na zakupy w tej firmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.06.2019 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Zadzwoniłem i okazało się że wycena nie zawiera optymalizatorów, trzeba by doliczyć około 3000. A w momencie jak usłyszałem, że osoba przygotowująca wycenę nie wiedziała że optymalizatory SolarEdge są niezbędne, to straciłem ochotę na zakupy w tej firmie. Tak jak przypuszczałem Różnica w cenie między SE4K a SE5K jest niewielka. Kilkaset złotych. 16 paneli 320Wp = 5120Wp. Podaj dokładny typ tego panela Risen 320Wp. 19.656 PLN / 5,12 kWp = 3.840 PLN/1kWp. Bardzo dobra cena. Może w wycenie nie ma optymalizatorów? 16 x 200 PLN = 3.200 brutto z 8% VAT. Ale nie przejmuj się. Poproś o nową ofertę ale bez Solar Edge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 13.06.2019 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Zadzwoniłem i okazało się że wycena nie zawiera optymalizatorów, trzeba by doliczyć około 3000. A w momencie jak usłyszałem, że osoba przygotowująca wycenę nie wiedziała że optymalizatory SolarEdge są niezbędne, to straciłem ochotę na zakupy w tej firmie. To rewelacja Faktycznie lepiej sobie odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 13.06.2019 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Trzyma się tak samo jak gdyby nie było 18cm pianki. [...] Wrzuc do googla dwugwint PV to zobaczysz jak to wygląda. Dzięki. Człowiek uczy się całe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stafik73 13.06.2019 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Witam.Mam nadzieję że piszę w dobrym wątku.Planuje założyć panele około 6kW.Zużycie roczne planuje na 5000kwh.Dach mam na wschód-zachód z przesunięciem około 25 stopni połaci wschodniej w kierunku południowym. Kilku sprzedawców oferuje mi ułożenie paneli po obu stronach, jeden proponuje tylko na połaci wschodniej,ponieważ wyliczył w jakimś programie że nawet danie paneli w rozkładzie 8 na zachód a 14 na wschód daje mniejsze wartości niż wszystkie na wschód.Czy może ktoś powiedzieć jak będzie lepiej w moim przypadku i jakiej mocy instalacje wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.06.2019 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Jeżeli południe ma azymut 0 to jaki azymut mają te dwie połacie?Wschodnia -65 stopni a zachodnia +115 stopni?Jaki masz kąt pochylenia połaci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stafik73 13.06.2019 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Zgadza się,kąt dachu 35 stopni. Planuje 20-22 panele. Nie mam problemu z miejscem na dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.06.2019 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 (edytowane) Dla okolic Wrocławia 1kWp na połaci o azymucie -65 wyprodukuje ok. 845 kWh a na połaci +115 ok. 672 kWh.Czyli lepiej jest wsadzić ile się na na połać -65 stopni.Wtedy 6kWp powinno wyprodukować ok. 5.070 kWh.Przy azymucie 0 - ok. 5.670 kWh.Przy azymucie +115 - ok. 4.040 kWh. Edytowane 13 Czerwca 2019 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stafik73 13.06.2019 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Czyli tylko w przypadku idealnego ustawienia montuje się wschód/zachód. Czy jednak nie powinno się zamontować kilku paneli na zachodniej stronie żeby mieć prąd bytowy popołudniu ze słońca a nie z sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.06.2019 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Też tak może być ale masz na zachodzie produkcję mniejszą o 20% więc wychodzi podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 14.06.2019 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 Czyli tylko w przypadku idealnego ustawienia montuje się wschód/zachód. Czy jednak nie powinno się zamontować kilku paneli na zachodniej stronie żeby mieć prąd bytowy popołudniu ze słońca a nie z sieci. Montuje się tak, żeby produkcja była największa. A największa jest na południe rzecz jasna. Przy 45stopniach od południa jest raptem 5% mniej w skali roku. Przy 65 stopniach - 12% Przy 90 stopnaich (Dokłądnie wsch lub zachód) - 22% gorzej Przy 115 stopniach - prawie 40% gorzej. NIe ma sensu wkladać paneli w kierunku pólnocno zachodnim (115 od poludnia) zamiast w kierunku 65stop od południa. Roznica w produkcji na tych połąciach bedzie siegałą 25% w skali roku. Nie zyskas tyle tyle włąsną konsumpcją w godzinach popołudiowych i tylko latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homeboy 14.06.2019 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 (edytowane) Zadzwoniłem i okazało się że wycena nie zawiera optymalizatorów, trzeba by doliczyć około 3000. A w momencie jak usłyszałem, że osoba przygotowująca wycenę nie wiedziała że optymalizatory SolarEdge są niezbędne, to straciłem ochotę na zakupy w tej firmie. To rewelacja Faktycznie lepiej sobie odpuścić. Tym razem mam wycenę od firmy działającej od 25 lat w branży elektrycznej i polecanej na innym forum. 19986 zł brutto za 5.49 kWp (18 paneli mono Longi LR6-60PE 305Wp i falownik 3-fazowy Fronius 4,5 kW). Wychodzi 3640 zł brutto za kWp, czyli poniżej 3000 zł po uldze podatkowej. Biorę, bo chyba ciężko byłoby znaleźć coś lepszego na takim sprzęcie. Edytowane 14 Czerwca 2019 przez homeboy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.