baps 29.03.2019 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Witam.Mam pompę ciepła Junkers TE-60. Ostatnio zauważyłem, że pompa nie wyłącza się po osiągnięciu zadanej temperatury CWU tylko grzeje aż zabezpieczenie termiczne sprężarki jej nie wyłączy. Podczas grzania podłogi wszystko jest OK bo za wyłączenie odpowiada temperatura wody na powrocie. Czy to się gdzieś ustawia w parametrach sterownika? Sterownik Rego637J wersja oprogramowania 3.11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baps 28.06.2019 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2019 (edytowane) Problem został wreszcie rozwiązany ale nie było łatwo. Przyjechał do mnie serwisant z Junkersa ale, niestety, jego działania sprowadziły się do zresetowania pompy do ustawień fabrycznych (co oczywiście nie pomogło bo to już zostało zrobione wcześniej). Poza tym serwisant próbował różnych kombinacji z czujnikiem temperatury CWU ale niestety bez powodzenia. W końcu stwierdził, że to na 90% sterownik (chodziło o wyświetlacz na obudowie pompy) albo czujnik temperatury CWU. Ponieważ stwierdziłem, że mi nie chodzi o zgadywanie, tylko serwis wezwałem po to, żeby konkretnie ustalić co jest nie tak z pompą, serwisant zmienił zdanie i powiedział, że to na 100% sterownik co mnie lekko zirytowało, bo widziałem, że tak naprawdę nie za bardzo wie co jest nie tak. Szef serwisu w rozmowie telefonicznej stwierdził, że oni myśleli, że jadą do pompy Dimplex i dlatego nie byli przygotowani na Junkersa. Oczywiście to delikatnie mija się z prawdą bo ja podczas zgłoszenia wyraźnie podałem, że to pompa Junkers TE-60E (praktycznie IVT Greenline HT Plus E z obudową Junkersa), sterownik Rego 637J, oprogramowanie wersja 3.11 a osoba przyjmująca zgłoszenie to potwierdziła i oddzwoniła do mnie, ustalając termin serwisu na tydzień po zgłoszeniu. Był więc czas aby się przygotować. Serwisant powiedział mi również, że muszą być wymienione węże elastyczne łączące wymiennik z pompą obiegową i z grzałką ale nie miał ich ze sobą. W związku z tym złożyłem zamówienie na wąż na stronie sklepu firmowego IVT (www.ivtsklep.pl - to nie jest reklama sklepu - nie jestem w żaden sposób z tym sklepem związany). I tu mi się poszczęściło, bo okazało się, że te przewody są różniej długości w zależności od mocy pompy. W związku z tym zadzwonił do mnie pan Piotr Jasiukiewicz z pytaniem o długość węża. Zapytał się również co się dzieje z pompą i po 30 sekundach przez telefon rozwiązał problem. Okazało się, że ta wersja sterownika Rego czujnik temperatury CWU wykorzystuje tylko do załączenia grzania a informację o momencie wyłączenia grzania CWU sterownik bierze z czujnika temperatury powrotu. Problem był spowodowany nieprawidłowym działaniem zaworu trójdrogowego, zawór się nie domykał (co potwierdziłem po kilku minutach bo zakręcenie obiegów grzewczych na podłogę spowodowało prawidłową pracę pompy). Niedomknięcie zaworu pozwalało na "ucieczkę" gorącej wody do podłogówki i tym samym uniemożliwiało osiągnięcie odpowiedniej temperatury powrotu.Pan Piotr poinformował mnie, że przez pewien czas były montowane w tych pompach zawory ESBE, które były niedopracowane (u mnie właśnie był taki ). Zaproponował wymianę zaworu na nowy model (produkcji LK Armatur). Zawór zamontowany - pompa działa tak jak powinna.. Tak, kupiłem ten zawór w sklepie IVT ale gdy pan Piotr udzielał mi informacji to jeszcze nie wiedział,że go kupię tak więc zrobił to bezinteresownie. Dodatkowo anulował zamówienie na wąż bo stwierdził, że nie spotkał się z ich awarią i po prostu żebym sobie go wymontował, obejrzał, ewentualnie przepłukał pod wężem ogrodowym a zamówić go mogę później gdyby rzeczywiście był w złym stanie. Postawa godna naśladowania. Muszę tu jeszcze uczciwie przyznać, że po rozmowie telefonicznej z szefem serwisu Junkersa została anulowana faktura za usługę. Nie o to jednak mi chodziło kiedy im zgłaszałem problem. Jeśli przyjeżdża autoryzowany serwis to oczekuję, że umie sobie z awarią poradzić. Ja nie muszę się znać. Serwis ma wykonać usługę uczciwie i nie naciągać mnie na niepotrzebne koszty. Bo nie o to chodzi żeby wszystko robić samemu. Na szczęście historia dobrze się skończyła. Na koniec jednym zdaniem - jeśli przy sterowniku Rego 637 pompa się nie wyłącza po osiągnięciu zadanej temperatury CWU problem tkwi w temperaturze powrotu. Edytowane 28 Czerwca 2019 przez baps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bonetka 17.11.2019 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 (edytowane) ProStasiu pozdrawiam serdecznie Post przeniosłam do wątku " pompa ciepła spostrzeżenia i uwagi " ( też padł mi zawór trójdrogowy ESBE , poprzednio padł Meccanica Tovo ) Post uzupełniłam jeszcze o pytania ..ale cisza i spokój wszyscy chyba na urlop pojechali ooo to nie dawne czasy ( szkoda Edytowane 19 Listopada 2019 przez bonetka temat w innym wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 17.11.2019 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Witam starą gwardię i nowych użytkowników PCi ( nie było mnie tu z 10 lat ) Jezusicku nazareński, bonetka....tyżeś? Nawet dzisiaj rano, jak bume dune, czytałem Twoje i hydrola wpisy dot. pomp ciepła. Ależ niespodzianka.... A...temat nie ten... Ten ogólny dot. PC jest tutaj: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi/page1477 pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.