Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Utwardzenie drogi dojazdowej


Recommended Posts

To jest sensowna propozycja, a na Dolnym Śląsku macie dobre kruszywo w cenie 2x niższej niż pod Warszawą.

 

Dogadaj się na utwardzenie w cenie ok. 30-40zł/2 co cię wyniesie w sumie ok. 8-10k zł, i to będzie bardzo w porządku, imo.

 

Może źle liczę, ale wychodzi mi:

4m x 65m to 260 mkw drogi

Wykorytowac na 0,4m to 104 m3.

 

Kruszywo się zagęszcza o 30% i m3 waży 1,6 t .

 

Czyli 104 x 1,3 x 1,6 to 216 ton

 

Tona klinca i tłucznia to 45-75 zł brutto (A nie wiem, jaka jakosc) z transportem za tonę.

 

Sam materiał to 9,7 tyś do 16,2 tys. A gdzie koparka, geowloknina i robocizną.

 

Dlatego cena 8-10 tyś na gotowo, to chwilowo uważam kompletnie nierealne.

 

Stąd ten wątek.

Edytowane przez Lukasz11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kruszywo się zagęszcza o 30% i m3 waży 1,6 t .

 

Czyli 104 x 1,3 x 1,6 to 216 ton

 

Tona klinca i tłucznia to 45-75 zł brutto (A nie wiem, jaka jakosc) z transportem za tonę.

 

 

Jak masz 104m3 do zasypania to po co liczysz x 1,3? 104x1,6=166 ton kruszywa potrzebujesz a nie 216

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już mi dajecie jakieś rady. Tylko mam jeszcze pytania:

 

Jak masz 104m3 do zasypania to po co liczysz x 1,3? 104x1,6=166 ton kruszywa potrzebujesz a nie 216

 

No zakładam, że to trzeba zagęścić. Źle myślę?

 

I dlaczego ty masz nawozić docelowe 40cm tłucznia jeśli tobie wystarczy 15-20cm?

 

Ale w efekcie obniżę poziom drogi. Co z wodami opadowymi? Nie będą się zbierać w wykopie? Bo nie ma ich gdzie odprowadzić.

A poza tym, taka cieńsza warstwa będzie wystarczająco nosna, by jeździły po niej ciężkie samochody?

Edytowane przez Lukasz11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem frez asfaltowy na drodze dojazdowej przez kilka lat i jest to najwieksze gowno. Nie zlało sie w żaden alfalt, swietnie wypłukuje to woda podczas duzych opadów, w miejscu kałuż powstają ogromne dziury. Do tego w suche letnie dni nawierzchnia niesamowicie sie kurzy i po przejechaniu auta mamy chmure syfu w promieniu 20metrów. Rownoległa droga zrobiona jest do dzis z tłucznia i tam takich problemow nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teren gliniasty to na spód geowłóknina ,jeśli masz dostęp do tłucznia w dobrej cenie to dajesz frakcję 60-120 około 15cm. i zagęszczasz zagęszczarką min. 500kg. czym większa tym lepsza, następnie frakcja 30-60 ok. 10 cm. ponownie zagęszczanie,na koniec na zaklinowanie całości frakcja 0-32 wystarczy ok. 5 cm. i oczywiście ponowne zagęszczanie.Popytaj także w swojej okolicy o gruz betonowy,zazwyczaj jest on w cenie ok. 40-45 zł. za tonę,może będzie się bardziej opłacało,wtedy sypiesz 15-20 cm gruzu,zagęszczasz i na górę frakcja 0-32 ok. 5 cm. też zagęszczane...Jeżeli musi to być 40 cm. podbudowy to więcej grubych frakcji tylko pamiętaj żeby zagęszczać max 20 cm. .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...