Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocio? na ekogroszek - koszt


niciacia

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 347
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pomysł iście dla leniwych hehe

 

Ja miałem w planie piec bez zasobnika ale plany się zmieniły i teraz na 95% będzie zasobnik. A dlaczego ??

Troszke was poddenerwuję: 8)

Znajomi kupują groszek z Czech po 1400 koron (czyli 180zł przy

. szwagrze pracujacym w kantorze)

 

Lubię Czechów...za piwo....i groszek :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że to napiszę ale to najdźiwniejszy pomysł, że by nie powiedzieć że naj........szy o jakim do tej pory przeczytałem na forum. :roll: :roll: :roll: :roll:

 

No i tu się kolega myli ! Rozmawaiłem dzisiaj z sąsiadem i on mów że już widział podajnik własnej roboty z łańucha napędowego dwóch kół zębatych od byle jakej maszyny rolniczej, nieduży silnik i 50 kubeczków metalowych :D , i działa na cacy, a koszt to może 600 zł. Podejżewam że jak parę tysięcy lat temu jeden drugiemu powiedział że ten pierwszy do paru desek przyczepi takie dwa ucięte plastry drzewa żeby mu było lżej jak się one będą pod spodem kręciły to ten drugi był nie mniej zdziwiony i skomentował to pewnie w nie mniej wyszukanych słowach. Pozdrawiam ! Jak to zrobię na pewno sie pochwalę fotkami !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki do użytkowników kotłów na ekogroszek.

Wybudowałem kominy z jasnego żółtego klinkieru, mam dach pokryty zieloną blachodachówką, czy jeżeli będę opalał ekogroszkiem to to wszystko będzie wyglądało tak jak w domach opalanych tradycyjnie węglem? Czyli będzie okopcone i poprostu czarne?

Proszę o uczciwą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Maciek Kra! Cieszę się że się nie gniewasz no i masz rację są jeszcze "lepsze" pomysły:.... STROP na płycie ????.

Zrobienie takiego podajnika to świetny pomysł, ja też kombinowałem gdy podczas żniw musiałem ładować na samochód 30 ton zboża 15 litrowym wiaderkiem, ale jakoś się udało i dałem na luz.

Zdziwił mnie pomysł z tą dziurą w stropie, choć teraz sądzę że w takiej kotłowni przybudowanej może to i nie takie głupie.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wstawić piec na eko-groszek w kotłowni nad którą jest poddasze nieużytkowe (ok. 25 mkw). Na strychu zrobić duży podajnik na parę ton i otwór w podłodze

 

Ja bym się nie zdecydował. od roku używam piec z podajnikiem i już trzy razy musiałem go opróżniać bo coś się zablokowało. Raz pożyczyłem od siąsiada dwa worki groszku od innego dostawcy i okazało że trafiają się w nim większe kawałki węgla, tak z 10 cm... Innym razem to było jakies inne paskudztwo...

Czyli do tego byś musiał dodać siatkę metalową o odpowiednich oczkach.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten co na moim emblemacie - Kielar-Eco 2 8)

 

 

Chej xavi

W zasadzie pytam wszystkich którzy użytkują takie piece jak ty ale do rzeczy:

W piątek uruchomiłem swój piecyk :) (MARKUS z DomGazu z Marek - 25KW) i wszystko by było cacy gdyby nie to że sporo towaru "idzie" tzn 3 dni palenia i 140 kg węgla a może sie myle - co prawda budynek nowy nie wygrzany ale zato dobrze ocieplony.....chodzi mi o to że nie dział mi funkcja "podtrzymania" tzn temp. mam ustawioną na 48 st. po wyłączeniu dmuchawy następuje przerwa +-3,4 min . temperatura wyjściowa spada o 2 stopnie i zaczyna się znowu cykl pracy tzn par. U1 - podawanie węgla 8 sek. par. U2 - dmuchawa 65 sek. a U3i U4 wogóle nie dział :roll:

Dodam że piec mam w układzie zamknietym i dodatkowo mam podłączony boiler na CWU z czujnikiem Geco ale jeszcze nie uruchomiony. Co byś radził zmienić (nie mam zaworu trujdrożnego). Gościu z firmy od której kupiłem mówi że powoinno to sie poprawić jak zamontuje reg. pokojowy albo musze zmień prace pompki tzn najmniejszy bieg. Spytałem go czy w ustawieniach regulatora zmienic parametry odpowiedzialne za spadek temp. wyjściowej )zamiast 2stopni niech się załącza po spadku np o 10 st.) ale powiedział ze może mi szybko w ten sposób skorodowac piec

 

Sam już nie wiem ale 1,5 T miesięcznia wegla to mi sie nie uśmiecha

PORADŹCIE COŚ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwszy tydzień będzie palił sporo.

Histereza powinna być trochę większa - u mnie w instrukcji jest 4 stopnie - podobno tak jest ekonomicznie.

 

Podtrzymanie (parametry u3 i u4) działa dopiero z zalecanym regulatorem pokojowym - wtedy wszystko się trochę uspokoi 8)

 

Czujnik bojlera powinien być wpięty w sterownik pieca. Jak to zrobić jest opisane w instrukcji serwisowej sterownika Geco.

 

Zwiększenie prędkości pompki przerabiałem, ale słychać było szum grzejników podczas jej pracy i walił zawór powrotny przy załączeniu pompki :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwszy tydzień będzie palił sporo.

Histereza powinna być trochę większa - u mnie w instrukcji jest 4 stopnie - podobno tak jest ekonomicznie.

 

Podtrzymanie (parametry u3 i u4) działa dopiero z zalecanym regulatorem pokojowym - wtedy wszystko się trochę uspokoi 8)

 

Czujnik bojlera powinien być wpięty w sterownik pieca. Jak to zrobić jest opisane w instrukcji serwisowej sterownika Geco.

 

Zwiększenie prędkości pompki przerabiałem, ale słychać było szum grzejników podczas jej pracy i walił zawór powrotny przy załączeniu pompki :evil:

 

Dzięki za szybkie info

Więc radzisz nie kombinować z pompką i zainstalować regulator pokojowy

A co myślisz o tym zaworze trójdrożnym? Troche sie przestraszyłem o tą korozje, mam budynek ok 160 m2 i jak będzie cieplej będe chciał przykręcic piec to co wtedy??.

Jak możesz to napisz jakie masz ustawienia na piecu i regulatorze - zastanawiam się nad tą histerezą że jak zmienie z 2 szt. na 4 szt. czy to czegoś nie popsuje (nie wiem jakie parametry potem ustawić na sterowniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie to że sporo towaru "idzie" tzn 3 dni palenia i 140 kg węgla a może sie myle - co prawda budynek nowy nie wygrzany ale zato dobrze ocieplony.....chodzi mi o to że nie dział mi funkcja "podtrzymania" tzn temp. mam ustawioną na 48 st. po wyłączeniu dmuchawy następuje przerwa +-3,4 min . temperatura wyjściowa spada o 2 stopnie i zaczyna się znowu cykl pracy tzn par. U1 - podawanie węgla 8 sek. par. U2 - dmuchawa 65 sek. a U3i U4 wogóle nie dział :roll:

 

U mnie cykl pracy zajmuje od ok. 40 minut przy dużym poborze ciepła do ok. 2 godzin gdy grzeje tylko podłogówka.

Podtrzymanie słuzy do tego, żeby w czasie tych 2 godzin piec nie zgasł.

 

Dla mnie dziwne są dwie rzeczy -

1 - temperatura. 48 stopni? Może to zależy od pieca, ale u mnie w instrukcji IIRC jest podana największa sprawność przy 60 - 65 C.

 

2 - U1/U2: 8/65? Owszem, to zależy od wydajności podajnika, dmuchawy i granulacji węgla. U mnie najmniejsze zużycie było przy 10/20 czyli proporcjonalnie ok. 3 razy mniej węgla. Czy jak zaglądasz do komory spalania to widzisz żar czy też on jest głeboko schowany w palniku?

(niedawno dostałem trochę drobniejszego węgla i musiałem przestawić parametry na 20/10. Przy 10/20 na palniku zbierał się stopiony żużel).

 

Taka uwaga: ważne przy ustawianiu są proporcje czasów i ustawienie 10/20 jest prawie dokładnie tożsame z np. 11/22, 12/24, 13/26 itp.

Owszem, 100/200 i 1/2 mogło by się różnić, no ale to już skrajności.

 

Czy piec się tak samo zachowuje jak masz zakręcone wszystkie grzejniki?

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie to że sporo towaru "idzie" tzn 3 dni palenia i 140 kg węgla a może sie myle - co prawda budynek nowy nie wygrzany ale zato dobrze ocieplony.....chodzi mi o to że nie dział mi funkcja "podtrzymania" tzn temp. mam ustawioną na 48 st. po wyłączeniu dmuchawy następuje przerwa +-3,4 min . temperatura wyjściowa spada o 2 stopnie i zaczyna się znowu cykl pracy tzn par. U1 - podawanie węgla 8 sek. par. U2 - dmuchawa 65 sek. a U3i U4 wogóle nie dział :roll:

 

U mnie cykl pracy zajmuje od ok. 40 minut przy dużym poborze ciepła do ok. 2 godzin gdy grzeje tylko podłogówka.

Podtrzymanie słuzy do tego, żeby w czasie tych 2 godzin piec nie zgasł.

 

Dla mnie dziwne są dwie rzeczy -

1 - temperatura. 48 stopni? Może to zależy od pieca, ale u mnie w instrukcji IIRC jest podana największa sprawność przy 60 - 65 C.

 

2 - U1/U2: 8/65? Owszem, to zależy od wydajności podajnika, dmuchawy i granulacji węgla. U mnie najmniejsze zużycie było przy 10/20 czyli proporcjonalnie ok. 3 razy mniej węgla. Czy jak zaglądasz do komory spalania to widzisz żar czy też on jest głeboko schowany w palniku?

(niedawno dostałem trochę drobniejszego węgla i musiałem przestawić parametry na 20/10. Przy 10/20 na palniku zbierał się stopiony żużel).

 

Taka uwaga: ważne przy ustawianiu są proporcje czasów i ustawienie 10/20 jest prawie dokładnie tożsame z np. 11/22, 12/24, 13/26 itp.

Owszem, 100/200 i 1/2 mogło by się różnić, no ale to już skrajności.

 

Czy piec się tak samo zachowuje jak masz zakręcone wszystkie grzejniki?

 

Grzegorz

 

 

 

Hmm szczeze mówiąc to nie sprawdzałem jak bedzie sie zachowywał przy zakręconych grzejnikach natomiast same grzejniki przy ustawieniach 48 st w pomieszczeniach na dole m9oże nie są gorące ale dość mocno ciepłe natomiast na górze sa troszke zimniejsze ( w pomieszczeniach ma sie rozumieć)

Co do temp. generalnie fabryczne ustawienia były na 55 st a więc sugerujesz podniść temp? kurde to istnieje obawa że będzie zagorąco?

nie wiem sam

A wracając do ustawień to generalnie wydaje mi się że węgiel wypala się całkiem nieźle (próbowałem to tak mw ustawić żeby był niwielki kopczyk na górze paleniska potem nadmuch i tak pokolei - raczej sie nei powinien wypalać wgłąb i nawet sie nie żużluje (sprawdzałem pogrzebaczem to generalnie grudkim spalonego wegla rozsypują się w proch )

No nie wiem ustawie może temp. na 55 st i zamienie ustawienie tej histerezy żeby temp. spadła o 5 st i zobaczymy wtedy - i tak dalej nie wiem czy czasem nie mam skopanej instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór 3-drogowy (jeszcze lepiej 4-drogowy) stabilizuje pracę kotła i ja bym na nim nie oszczędzał.

Powoduje on, że woda wpływająca do kotła jest podmieszana z ciepłą - nie wychładza się tak szybko piec.

 

Myślę, że optymalna temp na piecu to ok 60st.

Jest to ustawienie w miarę bezpieczne dla skoków temp. w górę (gotowanie na postoju pompki) jak i w dół (rosa).

Niezbyt duże są również straty ciepła z pieca, które rosną wprostproporcjonalnie co do zadanej temp.

 

Żużel na retorcie powstaje również w skutek zbyt dużej kaloryczności węgla :o

 

Apropo - jak wygląda wasz popiół: czy jest to sam pył czy ma postać grudek żużla??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór 3-drogowy (jeszcze lepiej 4-drogowy) stabilizuje pracę kotła i ja bym na nim nie oszczędzał.

Powoduje on, że woda wpływająca do kotła jest podmieszana z ciepłą - nie wychładza się tak szybko piec.

 

Myślę, że optymalna temp na piecu to ok 60st.

Jest to ustawienie w miarę bezpieczne dla skoków temp. w górę (gotowanie na postoju pompki) jak i w dół (rosa).

Niezbyt duże są również straty ciepła z pieca, które rosną wprostproporcjonalnie co do zadanej temp.

 

Żużel na retorcie powstaje również w skutek zbyt dużej kaloryczności węgla :o

 

Apropo - jak wygląda wasz popiół: czy jest to sam pył czy ma postać grudek żużla??

 

 

No dobra wczoraj wydrukowałem sobie pełna instrukcje sterownika Geco i wieczorem była zabawa

No więc tak:

Temp. wyjściowa ustawiona na piecu 50 st, histereze ustawiłem tak żeby spadała o 5 st w dół czyli na 45. I tak o to pracuje po osiągnięciu 50 st: ogólnyczas podtrzymania wynosi 20 min (w tym czasie dwa razy załacza się kontrolnie podajnik 10 s i dmuchawa na 30 sek). Jak temp. spadnie do 45 szt zaancza sie cały cykl który trwa ok 10 min tzn U 0- 50 st, U1 - 15 sek, U 2 - 60 sek, U3 - 5 min U4 - 30 sek

Nie wiem czy teraz będzie pochłaniał więcej lub mniej węgla sprawdze jak załaduje go na maxa. Węgiel generalnie wypala się dość nieźle acz kolwiek przy tych ustawieniach troche więcej żużluje.

Rozmawiałem z moim ojcem na temat tego zaworu (on mi instalował ten piec) to twierdzi że jeśli będe utrzymywał taka temp. na powrocie czyli ok 45 szt to nic z piecem nie powinno sie stać ....sam juz nie wiem. Założe w tym tygodniu regulator pokojowy i tedy jeszcze zobaczymy.

Acha i jedno zauważyłem jesli temp. spadnie o te 5 szt to odczuwalna róznoica jest na grzejnikach tzn robią się chłodniejsze czyli mozna stwierdzić ze wszystko ok, ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polanka piszesz, że ważna jest proporcja podawania węgla do czasu następnego podawania. Czy ta proporcja powinna wynosić 1 do 2 czy to nie jest regułą ??

 

Chyba nie. Jak dla mnie to tą proporcję ustala się doświadczalnie w zależności od: rodzaju (granulacji?) węgla, wydajności podajnika, dmuchawy itp.

 

Chodzi mi o to, żeby zmieniając nastawy nie próbować po omacku ale żeby parametrem wejściowym była właśnie proporcja.

 

Tzn, przypuśćmy że zaczynamy od 15/15 i stwierdzamy że węgiel wypala się za bardzo w głąb. Należy podawać więcej węgla i ja bym próbował kolejno 16/14, 17/13, 18/12, 19/11 itp. Chodzi o to żeby sobie wybrać jakąś sumę obu parametrów i zwiększając jeden zmiejszać drugi. Przy czym jest to oczywiście sztuczka techniczna żeby łatwiej to było ogarnąć bez kalkulatora.

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co ci chodzi, ale osobiście wychodzę z innego założenia.

 

Mianowicie staram się nie ingerować w jeden parametr - np. czas podawania węgla, a jedynie kombinuję okresem przerwy w podawaniu. Pewnie wychodzi na to samo 8)

 

Sytuacja zmienia się diametralnie wraz ze zmianą pór roku. Wtedy te zależności biorą w łeb :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do użytkowników pieców na ekogroszek, mianowicie jakie przekroje kominów macie u siebie, czy coś dodatkowo wewnątrz komina, wiem że każdy producent pieca podaje jaki minimalny przekrój komina jest niezbędny dla danego kotła, ale w moim przypadku ogrzewanie miałobyć gazowe lecz po ostatnich podwyżkach gazu zastanawiamy się dość mocno. Problem polega na tym że kominy w domu już są o przekroju 14/14 z kwasówką w środku. Przy piecach o małej mocy ten przekrój wg producentów jest wystarczający, a co w przypadku kotła o w większej mocy. Dom ma 170 m2 dodatkowo będzie kominek z DGP.

Pozdrawiam

:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do użytkowników pieców na ekogroszek, mianowicie jakie przekroje kominów macie u siebie, czy coś dodatkowo wewnątrz komina, wiem że każdy producent pieca podaje jaki minimalny przekrój komina jest niezbędny dla danego kotła, ale w moim przypadku ogrzewanie miałobyć gazowe lecz po ostatnich podwyżkach gazu zastanawiamy się dość mocno. Problem polega na tym że kominy w domu już są o przekroju 14/14 z kwasówką w środku. Przy piecach o małej mocy ten przekrój wg producentów jest wystarczający, a co w przypadku kotła o w większej mocy. Dom ma 170 m2 dodatkowo będzie kominek z DGP.

Pozdrawiam

:p

 

 

Oczywiście kominek nie może być podłączony do tego samego przewodu kominowego.

 

Wcześniej nie wiedziałem jakie powinny być przekroje komina i mam wkład ceramiczny fi 14cm. Jest ciężko z ciągiem :evil:

 

Przy otwarciu pieca dym wlatuje do kotłowni.

 

Mam nadzieję, że strażak na kominie załatwi ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...