Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

3 (TRZY!) cm izolacji podłogi na gruncie w ogrzewanym garażu/piwnicy :/


Ryba4

Recommended Posts

Witajcie szanowni współtowarzysze budowlanej niedoli :D

Obserwuję forum od dłuższego czasu i dowiedziałem się tu wielu ciekawych rzeczy, sporo tematów dzięki Wam uratowałem, ale teraz poległem...:sick:

Otóż, szykuję się do wylewek i o ile na naziemnych kondygnacjach nie ma problemu (większego :lol2:) to w przypadku piwnicy/garażu (zagłębionej w gruncie) już jest spora zagwozdka:

W wyniku jakiegoś błędu wykonawczego (dom zakupiłem w SSZ, więc nie miałem na to wpływu), żeby wykonana wylewka (z ogrzewaniem podłogowym!) zgrała się ze schodami (nie mam już możliwości nadlania), bramą garażową (nie ma możliwości podniesienia, to szeregówka) itp, izolacji pod wylewkę mogę położyć zaledwie 3 cm, a w niektórych miejscach (może 20% powierzchni) 5 cm. Tak, 3 do 5 cm izolacji podłogi w ogrzewanej piwnicy. Wiem, masakra.. Wg projektu pod chudziakiem żadnej izolacji nie ma - 15 cm podsypki i 10 cm betonu. Muszę się zmieścić w 9-10 cm (duże nierówności) z izolacją i wylewką betonową.

Doradźcie proszę, jaki materiał izolacyjny zastosować, żeby to była naprawdę dobra izolacja?

Dodam, że całość jest ogrzewana przy użyciu gruntowej PC.

Edytowane przez Ryba4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie taką "mieszkalną", ale żebym nie musiał ubierać kurtki chcąc w zimie podłubać przy aucie, czy dostać się do "graciarni", która będzie jego częścią. Takie 18, no może 15 byłoby chyba ok? Z dwóch stron mam oddylatowanych sąsiadów, ale oni nie grzeją piwnic, od północy brama garażowa, a od południa grunt i ogród. Strop garażu jest na poziomie gruntu, na tymże stropie 10 cm styropianu podłogowego jako izolacja pod podłogówką parteru, z tym że część tego stropu garażu "wyjeżdża" poza obrys budynku i stanowi taras na parterze (i też dopiero przymierzam się do jego hydro i termo izolacji). Wracając do garażu, to jest jeszcze okienko w doświetlaczu piwnicznym i wentylacja grawitacyjna, z tym że jedno pomieszczenie na tej kondygnacji (pralnio-"kotłownia" z PC, zasobnikiem CWU itp) jest włączone jakby do tej części "czystej/domowej" przed "zewnętrznymi" drzwiami do garażu i wpięte w wentylację mechaniczną z rekuperacją, no i tam już chcemy mieć cieplutko :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anhydryt jest na wszystkich pozostałych kondygnacjach, w garażu odpada, bo nie zrobisz spadków - anhydryt jest samopoziomujący.

 

Przechodząc do meritum problemu zastanawiam się między XPS, a płytami PIR, tylko że one znowuż są pokryte folią aluminiową (dobrze), ale też jakimś papierem kraft, i obawiam się jak to się sprawdzi w razie gdyby się tam pojawiła jakaś wilgoć..

Taka płyta ma np Lambdę 0,022, ale wytrzymałość 150, czy to nie będzie za mało na garaż? A znowuż XPS jest twardszy, ale co mi z lambdy 0,036, jak zwykły styro na wyższych kondygnacjach ma 0,038:confused: Znajdę gdzieś XPS z lambdą chociaż 0,030?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj doradców od siedmiu boleści, mam 34 lata doświadczenia zawodowego, cieśla budowlany-technik budownictwa ogólnego konstrukcje budowlane. Żadnych anhydrytów ani gipsów nie powinno się stosować w pomieszczeniach piwnic ani przyziemi. Ze względu na swą higroskopijność i szczelność są materiałami przeznaczonymi tylko do pomieszczeń suchych i od pierwszego piętra, taki gips lub anhydryt wciąga wodę i wilgoć w ściany a ich gęstość uniemożliwia wręcz jej odparowanie. Po pierwsze pomyśl czy potrzebujesz tej izolacji termicznej a więc sprawdź na jakiej głębokości jest posadzka i jaka jest u was głębokość przemarzania gruntu., jeśli się okaże że podłoga jest na granicy głębokości przemarzania to się nie przejmuj. Przejął bym się raczej wytrzymałością tej pocienionej warstwy betonu. Zastosuj zwykłą folię budowlaną na beton i połóż ekrany z folią aluminiową pod ogrzewanie o gr. 2cm, rozłóż beton i tyle. Ekran z folią aluminiową zapobiegnie nadmiernej emisji ciepła z budynku w grunt a więc mniejsze straty ciepła. Jeśli podłoga jest powyżej poziomu przemarzania a chcesz mieć tak jak Pan Bóg przykazał może warto się zastanowić nad rozbiórką chudziaka i wykonaniu wszystkich warstw od nowa póki straty będą jeszcze niewielkie. Pozdrawiam, Grzegorz.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ktoś wierzy w te mity o folii aluminiowej jako izolacja termiczna???

 

Do autora... zastanow sie po co w ogole chcesz grzać ten garaż. Mam garaż nieogrzewany, odizlowany od domu 5cm styropianu a temperatura tam nawet z mrozy ponizej -10C nie spada tam ponizej +10C. W normalna zime gdy na zewnatrz jest okolo zera w srodku jest 13-14C. Robie sobie tam w sweterku jak musze cos pogrzebać w zimę. Grzanie garażu to zlotowki utopione w ziemi, szczegolnie w twoim przypadku gdzie nie bedzie praktycznie izolacji od gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... chcę grzać i już ;) Ten "garaż" to jak napisałem piwnica+ garaż czyli podziemna kondygnacja o pow. 90m2, w której mam miejsce na samochody, magazyn części do nich, mini warsztat, może kiedyś studio nagrań, "kotłownię", pralnio-suszarnię, spiżarnię i graciarnię :) Jednym słowem, będę tam często schodził i nie chciałbym, żeby piździło jak u sąsiada, który ma pod wylewką 5 cm zwykłego EPS i w zimie tam jest masakra (byłem, odczułem). Z drugiej strony chyba ma naprawdę coś nie tak, bo kolejny sąsiad twierdzi, że mu w zimie poniżej 16 nie spada (nie byłem, nie czułem), a nie grzeje, na dodatek ma w ogóle nieocieploną ścianę z bramą garażową i mega dziury w niej...:confused:

 

Wracając do meritum, dzięki Grzegorz za konkret! Właśnie sam zacząłem się zastanawiać, czy nie przesadzamy.. Posadzka będzie na głębokości -2,40m od poziomu gruntu, z tym że taki poziom gruntu jest od południa (ogródka), a od północy jest obniżenie bo jest wjazd do garażu. Strefa przemarzania II (Kraków) czyli 1,20m.

Tak się teraz zastanawiam - przecież jak ktoś chce, to może sobie dać nawet aerożel na całą elewację i będzie miał piękną izolację, tylko, że to się nigdy nie zwróci. Więc chciałem się zapytać, jak to przeliczyć, że może nie ma sensu wywalać kasy na produkt A z lambdą np 0,22, który jest X razy droższy od produktu B, z lamdbą 0,31 bo uzysk energetyczny będzie taki a taki, i nigdy się to nie zwróci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ktoś wierzy w te mity o folii aluminiowej jako izolacja termiczna???

 

Do autora... zastanow sie po co w ogole chcesz grzać ten garaż. Mam garaż nieogrzewany, odizlowany od domu 5cm styropianu a temperatura tam nawet z mrozy ponizej -10C nie spada tam ponizej +10C. W normalna zime gdy na zewnatrz jest okolo zera w srodku jest 13-14C. Robie sobie tam w sweterku jak musze cos pogrzebać w zimę. Grzanie garażu to zlotowki utopione w ziemi, szczegolnie w twoim przypadku gdzie nie bedzie praktycznie izolacji od gruntu.

 

booot, czy masz styropian w posadzce tego garażu? Jaka powierzchnia i wielkość bramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, dlatego musi być te 7cm betonu, no i jakaś twarda termoizolacja. Płyty PIR mają 150kPa i ponoć powinno być ok?

 

Witam,

Zastosować płyty PIR dobrego producenta, w okładzinie metalizowanej. Papier Kraft zapewne zgnije, welon szklany czy nawet bitum raczej nie ze względu na trwałość parametru izolacji też odpada. Na tym wylewka 6cm zbrojona matami wzmacniąjącymi i konstrukcyjnymi (fi 10). Wskazane dodanie mikrozbrojenia. Na to żywica i gotowe.

Pozdrav,

SM

Edytowane przez mat3006
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, a teraz pytanie za 100 pkt - na chudziaku mam już papę wywiniętą na ściany. Czy pod tę termoizolację z płyt PIR czy też czegokolwiek co w końcu użyje, daję jeszcze folię budowlaną czy już nie? Na izolacji będzie folia refleksyjna pod podłogówkę, choć na tych płytach PIR już jest aluminium, to nie wiem czy trzeba dawać jeszcze raz, czy po prostu posklejać płyty ze sobą taśmą aluminiową? Dodam, że na papie jest już milion peszli z elektryką, więc układanie płyt to będzie zabawa, a gdyby tam miała się pojawić jeszcze folia to już w ogóle... Edytowane przez Ryba4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia aluminiowa odbija przede wszystkim promieniowanie podczerwone, działa to tak że ciepło z ogrzewania podłogowego nie jest nadmiernie wypromieniowane w grunt tylko zostaje skierowane z powrotem do góry a ty mądralo od siedmiu boleści o fantastycznym nicku :booot, zanim zaczniesz coś chrzanić to się poducz. Facet ma ograniczoną grubość i należy dopasować rozwiązanie najlepsze do warunków.

Pozdrawiam, Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Te Panie expercie to jak tam z moim pytaniem odnośnie pali sprzed roku ? Coś się znasz na palach czy tak tylko mądrale udajesz na forum ? Byłeś kiedykolwiek przy wykonawstwie pali fundamentowych , bo coś mi się wydaje że nie za bardzo.

 

A odnośnie foli aluminiowych czy tam aluminizowanych to podaj jakieś wiarygodne badania na temat skuteczności takich folii. Ile dokładnie to odbijają tego promieniowania i jak to się przekłada na zużycie energii w stosunku do braku zastosowania takiej folii . Wtedy zobaczymy jaki to z Ciebie expert :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia aluminiowa odbija przede wszystkim promieniowanie podczerwone, działa to tak że ciepło z ogrzewania podłogowego nie jest nadmiernie wypromieniowane w grunt tylko zostaje skierowane z powrotem do góry a ty mądralo od siedmiu boleści o fantastycznym nicku :booot, zanim zaczniesz coś chrzanić to się poducz. Facet ma ograniczoną grubość i należy dopasować rozwiązanie najlepsze do warunków.

Pozdrawiam, Grzegorz

 

Folia aluminiowa WYŁĄCZNIE ogranicza promieniowanie podczerwone. W tym przypadku udział tego procesu można ocenić na, góra, 10% w całości przenikania. Płyty PIR które polecam, "w gratisie", mają takie 2 warstwy.

Proszę nie tworzyć alternatywnych światów. Folie bąbelkowe z warstwą refleksyjną mogą być wyłącznie dodatkiem do właściwej izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Zastosować płyty PIR dobrego producenta, w okładzinie metalizowanej.

 

Wstępnie wygrała ta opcja. Płyty termPIR AL firmy Gór-Stal. Lambda 0,022 a koszt 30,5 zł brutto/m2 więc całkiem nieźle. Po dokładnych pomiarach wyszło, że gdzieniegdzie będzie można dać 5 cm (36 zł/m2).

 

Pytanie z innej beczki: jako że w tej chwili na wypapowanym chudziaku mam kilometry peszli z elektryką (przygotowanie pod smart), których nie da się schować w 3 cm tejże termoizolacji, a w sumie tworzą one całkiem sporą powierzchnię, która byłaby niezaizolowana, to czy mogę te peszle dać NA termoizolację i zalać "tradycyjną" wylewką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...