art_composites 12.06.2019 05:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Witam. Dnia 29.04.2019 został u mnie wymieniony licznik na dwukierunkowy i od tego dnia instalacja została uruchomiona i już produkowała. Następnie otrzymałem fv za prąd za okres 01.04.2019-07.05.2019, byłem pewnie że to fv rozliczająca ostatni okres w którym jeszcze instalacja nie działa, ale dziś otrzymałem fv za okres 07.05-2019-07.06.2019 czyli za czas w którym działa już instalacja !. Oczywiscie na fv zużycie jest mniejsze jak to co wyprodukowalem w maju. Czegoś tu nie rozumiem, ile jeszcze będą mi przychodzić te fv ? Okres rozliczeniowy miał być półroczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 12.06.2019 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 To powinna być ostatnia - jeśli rachunek "wyzerujesz" i nie będziesz już płacił prognozy to będziesz czekał pół roku na kolejną fakturę.Musisz po prostu pokryć wszelkie zobowiązania wyliczone ze wskazań licznika który zdemontowano. Oczywiste jest - skoro otrzymałeś fakturę, że miałeś niedopłatę do wczesniej prognozowanego zużycia i tego co było na liczniku.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art_composites 12.06.2019 10:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Mam nadzieję że to co wyprodukowalem w maju, gdzieś nie przepadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 12.06.2019 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Mam nadzieję że to co wyprodukowałem w maju, gdzieś nie przepadnie. Masz przecież protokół odbioru z wymiany liczników i tam są wartości 1.8.1 i 2.8.1 spisz porównaj z tym co masz dziaiaj - będziesz wiedział ile wyprodukowałeś i ile pobrałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xDonx 31.10.2019 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2019 (edytowane) Witam, może proste pytanie... ale zawsze widziałem przykłady, że nadwyżka w WT przechodzi na NT a co jak będzie odwrotnie ? Chodzi o rozliczenie z PGE aktualnie mam G12W ( muszę poczekać na możliwość zmiany ) i sporo produkuję w niższej taryfie co z ewentualnymi nadwyżkami z niższej taryfy gdyby teoretycznie np. wyszło zużycie NT 3000kWh, zużycie WT 7000kWh a produkcja oddana NT 5000kWh, WT 5000kWh - płacę pewnie za różnicę cen ???? Znalazłem teraz w umowie ciekawy zapis:"W przypadku zastosowania w umowie grupy taryfowej wielostrefowej, w pierwszej kolejności rozliczenia dokonuje się odrębnie dla każdej strefy czasowej, a w następnej kolejności nierozliczoną, w danej strefie czasowej, energię elektryczną wprowadzoną do sieci rozlicza się w innej strefie." Czyli jednak nadwyżka z niższej przejdzie do wyższej ??. Edytowane 31 Października 2019 przez xDonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poster 13.11.2019 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Witam, może proste pytanie... Czyli jednak nadwyżka z niższej przejdzie do wyższej ??. Witaj spokojnie przejdzie a dokładnie zbilansuje się Jeśli zużyłeś wszystko w I taryfie co wyprodukowałeś a w II (tańszej) zostało Ci z nadprodukcji - to mimo ,że II tańsza zbilansuje/pokryje Ci ubytek w I droższej na koniec okresu rozliczeniowego. Miałem ten sam dylemat u tego samego operatora z tą samą taryfą i Pani z PGE u której byłem rozwiała moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cangi80 31.07.2020 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Witam. Mam takie pytanie. Logowałem się wcześniej w ebok ( PGE ) a teraz jak się zarejestrować po zmianie licznika na dwukierunkowy i otrzymanej nowej umowie? Prawdopodobnie potrzebny mi jest nowy nr klienta ale skąd mam go wźąść? Na umowie nic takiego nie ma, no chyba , że to nr umowy. W informacji jest podane , że jest na fakturze ale na nią musiał bym czekać pół roku. Czy ktoś z Was miał z tym już do czynienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DMIANEK 31.07.2020 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Witam. Mam takie pytanie. Logowałem się wcześniej w ebok ( PGE ) a teraz jak się zarejestrować po zmianie licznika na dwukierunkowy i otrzymanej nowej umowie? Prawdopodobnie potrzebny mi jest nowy nr klienta ale skąd mam go wźąść? Na umowie nic takiego nie ma, no chyba , że to nr umowy. W informacji jest podane , że jest na fakturze ale na nią musiał bym czekać pół roku. Czy ktoś z Was miał z tym już do czynienia? Ebok dla Prosumentów nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kedlaw0 31.07.2020 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Chyba jest tak jak pisze Damianek.Stare konto na ebok PGE nie działa. Zobaczę dziś wieczorem czy na dane z faktury mogę założyć nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 31.07.2020 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Ebok dla Prosumentów nie działa. Działa tylko nie pokazuje produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 31.07.2020 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Chyba jest tak jak pisze Damianek. Stare konto na ebok PGE nie działa. Zobaczę dziś wieczorem czy na dane z faktury mogę założyć nowe. przed chwila załozyłem czekam na weryfikacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stanowska 31.07.2020 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Takie pytanie techniczne.W uproszczeniu - licznik od nowości pokazuje mi zużycie 200kWh, a ilość oddaną do sieci 1000kWh. Natomiast na falowniku jest, że produkcja od początku wynosiła 1300kWh. Czy to oznacza, że te "brakujące" 100kWh to jest moje zużycie na potrzeby bieżące i wtedy licznik po prostu tego nie rejestruje ani po stronie pobranej, ani oddanej energii? Dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 31.07.2020 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Takie pytanie techniczne. W uproszczeniu - licznik od nowości pokazuje mi zużycie 200kWh, a ilość oddaną do sieci 1000kWh. Natomiast na falowniku jest, że produkcja od początku wynosiła 1300kWh. Czy to oznacza, że te "brakujące" 100kWh to jest moje zużycie na potrzeby bieżące i wtedy licznik po prostu tego nie rejestruje ani po stronie pobranej, ani oddanej energii? Dobrze rozumuję? tak, a jakby to miało inaczej wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stanowska 31.07.2020 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Mogłoby liczyć całkowitą energię oddaną, czyli w moim przypadku 1300kWh i pobraną, czyli 200kWh - wtedy można by porównać, czy wskazania falownika, ile energii wyprodukował, pokrywają się z tym, ile dotarło do licznika. Bo jakiś straty po kablu są. Ale OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miecio 301 31.07.2020 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Mogłoby liczyć całkowitą energię oddaną, czyli w moim przypadku 1300kWh i pobraną, czyli 200kWh - wtedy można by porównać, czy wskazania falownika, ile energii wyprodukował, pokrywają się z tym, ile dotarło do licznika. Bo jakiś straty po kablu są. Ale OK. Tak to nie da się porównać, produkcja to 1300, wysłane (280) to 1000 więc z tego wynika że autokonsumpcja to 300, pobrana (180) to 200 więc zużycie to 500 i do darmowego poboru i wykorzystania pozostaje 600 Natomiast co masz na myśli mówiąc o brakujących 100 kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cangi80 31.07.2020 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 przed chwila załozyłem czekam na weryfikacje Dobrze by było gdyby konto zadziałało tylko skąd wziąść ten numer klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 31.07.2020 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Dobrze by było gdyby konto zadziałało tylko skąd wziąść ten numer klienta. jest na fakturze na srodku u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cangi80 31.07.2020 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 jest na fakturze na srodku u góry Tylko trzeba mieć fakturę a dostanę pewnie za pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kedlaw0 01.08.2020 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2020 Instalacja uruchomiona 18 lutego, tydzień temu przyszła pierwsza faktura prosumencka za okres 18.02-30.06. Do zapłaty coś około 53 zł. W sieci zmagazynowane do późniejszego odbioru 166kWh. Takie rachunki to można płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 01.08.2020 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2020 Instalacja uruchomiona 18 lutego, tydzień temu przyszła pierwsza faktura prosumencka za okres 18.02-30.06. Do zapłaty coś około 53 zł. W sieci zmagazynowane do późniejszego odbioru 166kWh. Takie rachunki to można płacić. Gratuluje! Prawie super jakby to było z ogrzewaniem i cwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.