Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wymiana zraszaczy na inne, lepsze


Recommended Posts

Ogród odziedziczyłem po poprzednim właścicielu, jest rozłożony pod ziemia system nawadniania, trawnik podlewany jest czymś takim jak na zdjęciu poniżej, te zraszacze mają średnice 2 cm, chciałbym je wymienić na inne. Te które są nie obejmują nawet 60% trawnika jaki maja podlewać, szukam czegoś co by pasowało włożyć w miejsce starych. Szukam zraszaczy w których mógłbym łatwo regulować moc zraszania (blisko, daleko) oraz możliwość regulacji - lewo, prawo, wokoło, itd...

Nie znam się na tym zupełnie i nie chciałbym popsuć tego co już istnieje zakopane w ziemi.

zraszacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłożyłem się trochę do tematu, posprawdzałem filtry (takie białe koszyczki), były w miarę czyste. sprawdziłem też co ja właściwie mam, no i mam głowice Rain Birda seria 1800, w te głowice wchodzą dysze rainbirda 12-VAN, są to dysze o zasięgu promienia 2,7 do 3,7 metra. Więc w mojej sytuacji jeśli chcę zwiększyć zasięg wystarczy dokupić same dysze, albo 15-VAN - mają zasięg 4,6 metra, albo 18-VAN - te maja zasięg do 5,5 metra. I chyba tym tropem pójdę, o wyniku dam znać, mam tylko nadzieje że 18-VAN będzie pasowało do moich głowic 1800 RainBird.

 

Jeszcze pojawił się drugi problem, jestem pewien że kila głowic siedzi gdzieś w ziemi zakopanych, nieaktywnych, podczas puszczania wody, nie wynurzają się i tak od lat, gdzieś tam w ziemi się zastały. Czy poza szpadlem i kopaniem żeby sprawdzić jak idzie linia nawadniania, może jest jakiś inny cudowny sposób żeby sprawdzić jak idzie linia pod ziemią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.