Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Program "Mój prąd"


grv

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ano taka różnica, że nie wszyscy wiedzę, że kiedy przychodzi aneks, to w polu "data zawarcia umowy kompleksowej" wpisuję się datę wystawienia aneksu

 

Masz chyba rację foto...na infol.dowiedziałem się że bardzo dużo błedôw jest z tego właśnie powodu ,ale nic więcej nie są w stanie pomòc,od wczoraj troszkę się pozmieniało,status wniosku można łatwo sprawdzić wpisując e-maili na danej stronie, a od lutego ma zmienić się trochę formularz elektroniczny wypełniania wniosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z NFOŚiGW, fotowoltanika założona, dokumenty złożone ale otrzymałem dzisiaj wiadomość mailową:

"1. brak potwierdzenia dokonania zapłaty całej kwoty za instalację – należy przedstawić poświadczenia płatności potwierdzające kwotę i datę zapłaty lub przedstawić oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu zapłaty, z podaniem dat i kwot zapłaty - do pisma z Banku Santander powinno być dołączone potwierdzenie przelewu"

Prosimy o przekazanie ww. dokumentów w terminie 14 dni.

Dokumenty wymagane w oryginale (o ile dotyczy) należy przekazać pocztą na adres biura NFOŚiGW. Pozostałe dokumenty można przekazać mailem, w odpowiedzi na niniejszego maila (adres: [email protected]).

 

Pytanie moje brzmi czy muszę przesłać brakujący dokument pocztą, czy wystarczy skan i mailem wysłać czy da pewności złożyć nowy wniosek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wniosek złożyłem w listopadzie. Instalacje wykonałem sam. Do tej pory czekam na jakieś info ale na infolini tragedia na maila nikt nie odpisał od tygodnia.

W grudniu odpisali mi że coś do wniosku będzie do uzupełnienia - nie odrzucili a odłożyli na później i że wszystko ma być już do 13 wyjaśnione. Że pewnie trzeba jakieś oświadczenie albo coś jest mało czytelne.

Troszkę to wszystko kpina bo rozpoczęli nowy nabór a nie zakończyli starego. Obecnie mam status WNIOSEK "nr wniosku" W PROCESIE UZUPEŁNIANIA. Miał ktoś taką sytuację?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z NFOŚiGW, fotowoltanika założona, dokumenty złożone ale otrzymałem dzisiaj wiadomość mailową:

"1. brak potwierdzenia dokonania zapłaty całej kwoty za instalację – należy przedstawić poświadczenia płatności potwierdzające kwotę i datę zapłaty lub przedstawić oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu zapłaty, z podaniem dat i kwot zapłaty - do pisma z Banku Santander powinno być dołączone potwierdzenie przelewu"

Prosimy o przekazanie ww. dokumentów w terminie 14 dni.

Dokumenty wymagane w oryginale (o ile dotyczy) należy przekazać pocztą na adres biura NFOŚiGW. Pozostałe dokumenty można przekazać mailem, w odpowiedzi na niniejszego maila (adres: [email protected]).

 

Pytanie moje brzmi czy muszę przesłać brakujący dokument pocztą, czy wystarczy skan i mailem wysłać czy da pewności złożyć nowy wniosek??

 

Witam

Kiedy kolego składaleś wniosek? Udało Ci się skontaktować z nfosigw? Myślę że będziesz mógł wysłać skana na maila bo tak mi mówili jak udało mi się tam dodzwonić w grudniu. Ale przy takim bałaganie jaki tam teraz panuje to nic nie jest pewne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dostałem nareszcie swoje 5 tys. po ponad 2 m-cach oczekiwania. Chyba wczoraj jakiś zbiorowy przelew poszedł ;)

 

Z tego co mogę się podzielić to:

- jeśli po 2-3 tygodniach nie ma odzewu - piszcie maila i domagajcie się wyjaśnień na [email protected]; odpowiadają z dużym opóźnieniem ale w moim przypadku konkretnie; otóż okazało się, że wniosek (mimo że elektroniczny) zapodział się gdzieś w ich systemie i nie wiem czy gdybym nie napisał to by się w ogóle odnalazł (!)

- uwaga, nie składajcie go drugi raz dopóki nie otrzymacie odpowiedzi na tak lub nie, przy czym dowodem złożenia elektronicznego jest wygenerowane poświadczenie UPP (dodatkowo przychodzi email z informacją zwrotną)

- dzwonienie na infolinię to kompletna strata czasu - nic wam praktycznego nie powiedzą odnośnie statusu złożonego wniosku.

- odnośnie wpisywania numeru umowy kompleksowej - to ja nie wiem co to jest ale wpisałem po prostu nr umowy z Energa (z 2006 r.) i takie coś przeszło; Energa nie zawarła ze mną żadnego dodatkowego aneksu; na mocy prawa stałem się prosumentem i na fakturze doszły dodatkowe pozycje i rozliczenia.

- w zeznaniu PIT za 2019, przy okazji korzystania z ulgi term. można wykazać całą kwotę z faktury za FV, jeśli otrzymaliście wypłatę z "Mój Prąd" w styczniu; w takim przypadku, dotacje przyznaną rozliczycie dopiero w zeznaniu za 2020 - czyli za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ten program to organizacyjne dno. Infolinia nie działa, nikt nie odpisuje na maile z przed 10 dni. Wniosek złożony 20 listopada i do tej pory zero odzewu. Jak udało mi się dodzwonić w grudniu to nikt nic nie wie. "wniosek nie został odrzucony jedynie trzeba będzie coś dosłać bo może być np. nieczytelne do 13 stycznia muszą być wszystkie wnioski rozpatrzone". Rozpoczynają kolejny nabór a nie zakończyli poprzedniego - bałagan jeszcze większy. Dobrze widzieli jaki mają budżet i ile będzie wniosków więc trzeba by się było na to przygotować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w zeznaniu PIT za 2019, przy okazji korzystania z ulgi term. można wykazać całą kwotę z faktury za FV, jeśli otrzymaliście wypłatę z "Mój Prąd" w styczniu; w takim przypadku, dotacje przyznaną rozliczycie dopiero w zeznaniu za 2020 - czyli za rok.

 

Nie rozumiem tego, przecież dotacja nie jest opodatkowania i nie trzeba jej rozliczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o skorzystanie z ulgi termomodernizacyjnej m.in. na instalacje FV - możesz dodatkowo odliczyć koszt w PIT, przy czym jeśli otrzymałeś dotacje z mojprad to ten koszt musisz pomniejszyć o wartość dotacji; tak jak napisałem nie musisz pomniejszyć w zeznaniu za 2019 r. jeśli otrzymałeś wypłatę w styczniu 2020r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie musisz pomniejszyć w zeznaniu za 2019 r. jeśli otrzymałeś wypłatę w styczniu 2020r.

Mam analogiczną sytuację u siostry i teścia - fotowoltaika założona i zafakturowana w grudniu 2019, ale dopiero teraz będą składać wniosek o 5k z programu Mój Prąd. Można rozliczając ulgę termomodernizacyjną za 2019r. od razu odjąć te 5k od faktury za PV? Czy jeśli wypłacona w 2020r. to w PIT 2019 cała FV obniża dochód, a w PIT 2020 doliczyć do dochodu te 5k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...