Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Program "Mój prąd"


grv

Recommended Posts

Pytanie odnośnie umowy kompleksowej. Czy przy wymianie licznika na dwukierunkowy w PGE jest tez zmieniany numer całej umowy czy tylko dostajemy aneks do tej umowy?

 

We wniosku nie ma czegoś takiego jak numer aneksu za to jest numer umowy kompleksowej.

 

Chodzi o to czy czekać na PGE żeby się dowiedzieć za miesiąc, że nic nie zmienili?

 

Jak to było u was?

Numer się zmienia, bo to nowa umowa. Ogólnie czeka się na nią krócej ale po jakichś 2 tygodniach od wymiany licznika możesz zadzwonić do pge i podadzą Ci nr zanim dotrze w wersji papierowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pytanie odnośnie umowy kompleksowej. Czy przy wymianie licznika na dwukierunkowy w PGE jest tez zmieniany numer całej umowy czy tylko dostajemy aneks do tej umowy?

 

We wniosku nie ma czegoś takiego jak numer aneksu za to jest numer umowy kompleksowej.

 

Chodzi o to czy czekać na PGE żeby się dowiedzieć za miesiąc, że nic nie zmienili?

 

Jak to było u was?

 

Ja najpierw zawarłęm nową umowe w bok w konstancinie i dopiero po tygodniu miałem nowy licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno i tak się dało, później tylko uzupełniali nr umowy mailowo.

Ale kontakt NFOŚiGW jest nie za ciekawy, więc lepiej mieć wszystko skompletowane.

 

a jak wygląda sytuacja w przypadku ENERGA?

Energa (Obrót) jako chyba jedyny sprzedawca nie wystawia nowej umowy ani aneksu do umowy kompleksowej a jedynie wysyła pismo, w którym podana jest data od kiedy klient jest rozliczany jako Prosument.

Dostałem zaświadczenie od Energa - Operator o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci zatem brakuje mi tylko tego pisma od Energa Obrót, ale nie chcę czekać na to pismo skoro nr umowy kompleksowej się nie zmienia. Nie wiem natomiast jaką datę podaje Energa w tym piśmie? Czy to jest data założenia licznika dwukierunkowego (podłączenia mikroinstalacji) czy to jest jakaś inna data? Czy ma w ogóle znaczenie jaką datę wpiszę we wniosku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Energa często programuje liczniki przed samą zmianą. Jeśli w liczniku masz indeks 2.8.0 i po włączeniu instalacji pojawiają się wartości znaczy że licznik jest przeklepany, ale często produkcja nie będzie z niego spisana. Reasumując masz indeks 2.8.0 i zwiększające się wartości włączasz PV i konsumujesz całą nadwyżkę do czasu aż Energa przyjedzie wymienić licznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Energa często programuje liczniki przed samą zmianą. Jeśli w liczniku masz indeks 2.8.0 i po włączeniu instalacji pojawiają się wartości znaczy że licznik jest przeklepany, ale często produkcja nie będzie z niego spisana. Reasumując masz indeks 2.8.0 i zwiększające się wartości włączasz PV i konsumujesz całą nadwyżkę do czasu aż Energa przyjedzie wymienić licznik.

 

dzięki, ale nie o to pytałem. Licznik mam wymieniony, PV włączoną. Ja pytam w kontekście złożenia wniosku o dotację. Trzeba podać nr umowy kompleksowej i datę. Tak jak napisałem w ENERGA nie ma nowej umowy ani aneksu więc podaję nr umowy kompleksowej ale nie wiem jaką date podać. Mogę czekać oczywiście na pismo z ENERGA, ale nie chcę, bo dotacja się kończy a ja już mam wszystkie dokumenty do dotacji oprócz tej daty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocny news od Narodowego Funduszu. Budżet w Moim Prądzie się wyczerpał, ale do puli w tym naborze zostało dołożone dodatkowe 100 milionów zł, czyli środki dla 20 tysięcy instalacji. NFOŚ potwierdził też kontynuację programu w 2021 roku, z rozszerzonym wachlarzem możliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocny news od Narodowego Funduszu. Budżet w Moim Prądzie się wyczerpał, ale do puli w tym naborze zostało dołożone dodatkowe 100 milionów zł, czyli środki dla 20 tysięcy instalacji. NFOŚ potwierdził też kontynuację programu w 2021 roku, z rozszerzonym wachlarzem możliwości.

 

To się akurat dobrze składa , że będą rozdawać wachlarze bo na nic droższego nie będzie ich już stać:lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat dobra informacja, ale ta kontynuacja powinna już mieć znane szczególny żeby firmy mogły pracować cały czas.

 

To faktycznie może być problem, szczególnie że nie wiadomo co stanie się z osobami, które złożą wniosek, ale nie załapią się do puli. Najkorzystniej by było jakby przeszły automatycznie do nowego naboru, jeśli jednak będzie on prowadzony na innych warunkach, pewnie może się okazać w najgorszym przypadku, że wnioski "przepadną".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest info że :

W przypadku wyczerpania budżetu programu wnioskodawcy z dolnych pozycji listy rankingowej mogą nie otrzymać dofinansowania. Należy także wziąć pod uwagę fakt, że część ze złożonych wniosków wymaga uzupełnienia lub będzie odrzucona ze względu na błędy formalne. – odpowiada Rzecznik NFOŚiGW

i

Jeśli ktoś wykona instalację pomiędzy naborami, to spełnia wymagania programu i będzie mógł składać wniosek o dofinansowanie w kolejnym naborze. – potwierdza Rzecznik NFOŚiGW

Z tego wychodzi ze jak ktoś założył instalacje przed 18 grudnia a nie zalapie sie na dofinansowanie bo wyczerpie sie te dodatkowe 100 baniek to nie bedzie mógł złożyć już wniosku w 2021r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z regulaminem programu Mój Prąd, okres kwalifikowalności wydatków to: 23.07.2019 r. – 31.12.2025 r., a data przyłączenia instalacji do sieci nie może być wcześniejsza niż 23.07.2019 r.

W III naborze do programu Mój Prąd, który został zapowiedziany na pierwszą połowę 2021 roku, ta data nie ulegnie zmianie, więc osoby, które wykonają instalację pomiędzy naborami, będą (również) spełniały wymagania określone w regulaminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z regulaminem programu Mój Prąd, okres kwalifikowalności wydatków to: 23.07.2019 r. – 31.12.2025 r., a data przyłączenia instalacji do sieci nie może być wcześniejsza niż 23.07.2019 r.

W III naborze do programu Mój Prąd, który został zapowiedziany na pierwszą połowę 2021 roku, ta data nie ulegnie zmianie, więc osoby, które wykonają instalację pomiędzy naborami, będą (również) spełniały wymagania określone w regulaminie.

 

Kluczowe jest slowo pomiedzy naborami czyli miedzy 18grudnia a data rozpoczecia nowego naboru.

Jakby nie bylo cos na rzeczy to rzecznik by powiedzial odrazu bez pieprzenia tak wzzyscy ci co zdarza czy nie zdarza czy odpadli z powodu błedów itp bedą mogli zlozyc nowy wniosek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowe jest slowo pomiedzy naborami czyli miedzy 18grudnia a data rozpoczecia nowego naboru.

Jakby nie bylo cos na rzeczy to rzecznik by powiedzial odrazu bez pieprzenia tak wzzyscy ci co zdarza czy nie zdarza czy odpadli z powodu błedów itp bedą mogli złozyc nowy wniosek

 

Nie do końca, bo nabór kończy się też wraz z wyczerpaniem budżetu, a 20 tysięcy tych dodatkowych instalacji i 100 milionów zł to wbrew pozorom nie tak dużo. Więc "między naborami" może też oznaczać po prostu "po wyczerpaniu się budżetu a rozpoczęciem nowego naboru". Skoro wnioski nie zostaną przekazane automatycznie, a data kwalifikowalności wydatków się nie zmienia, to pewnie będzie można złożyć nowy wniosek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...