Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybija różnicowke po włączeniu silnika 3 fazowego

Recommended Posts

Witam. Panowie mam problem trochę dziwny, postanowiłem napisać tu bo moze ktoś miał takową maszynę przy wykończeniu domu i coś mi podpowie.

Kupiłem popularną dyme 8 jest to heblarko grubośćiowka. Silnik 3 fazowy, 2.2 kw. U gościa sprawdzałem, włączyliśmy wszystko dziala. U siebie po włączeniu w garażu coś strzela w dymie i wywala różnicowke. Do podłączenia uzywam swojego przedłużacza, 4 żyły, mam cyrkularke która na nim dziala, a gdy podpinam dyme to wywala . O co tu może chodzić że u poprzedniego właściciela wszystko grało?

dyma.jpg

Ponoć silniki 3 fazowe nie potrzebują N ale nie znam się aż tak bardzo na tym.

Nie bardzo rozumie pierwszego pytania, więc postanowiłem zrobić zdjecie i spróbuję opisać jak najjaśniej.

Z gniazda siłowego, (4 otwory),które jest zamontowane na heblarce i którego kawałek obudowy jest widoczny na dole zdjecia wychodzą 4 żyły i wchodzą do obudowy( z prawej strony te na dole) brązowa, czarna i żółto zielona to są fazy i widać je wpięte po kolei oraz niebieski który jest przykręcony do obudowy w prawym dolnym rogu( jest tam blaszka i znaczek uziemienia. Tak samo są one wpięte w gnieździe,te 3 na fazy i niebieski na największy otwór.

Od uziemienia idzie drugi niebieski kabelek do silnika a wraz z nim te 2 czarne i jeden brązowy widoczne po lewej stronie. Te 4 żyły idą do silnika.

Do uziemienia jest też wpięty czerwony kabelek, nie ma on tej oryginalnej blaszki jak te 2 niebieskie tylko zakręcony jest wokół śrubki. Znika on gdzieś z tyłu, nie bardzo wiem gdzie jest podpięty. Widoczna też jest druga czerwona żyła od fazy żółto zielonej idzie do wyłącznika. Ten z prawej czarny przycisk jest 0 a ten z lewej 1-nim się włącza heblarke.

Ponoć silniki 3 fazowe nie potrzebują N ale nie znam się aż tak bardzo na tym.
Silniki nie, ale styczniki z cewkami na 230 V już tak.

Powodem jest podłączenie cewki stycznika pomiędzy L a PE.