Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podłączenie studni

ktl

Recommended Posts

Dzień dobry,

chciałbym podłączyć studnię głębinową do domu w następujący sposób.

Obecna sytuacja niejako wymusza na mnie takie rozwiązanie. Studnia miała być obudowana pomieszczeniem 1,5 x 1,5 metra, taką piwniczką i w tej piwniczce miał być również zbiornik hydroforowy.

Dlatego obecnie do studni doprowadzona jest rura zarówno do domu jak i do garażu. Nie ma możliwości spięcia tego w domu i zasilania garażu z domu.

W tym roku nie zdążę zrobić tej piwniczki, ale chciałbym mieć w tym roku wodę w domu i w garażu. A jak się sprawdzi to niewykluczone, że prowizorka stanie się wieczna :)

IMG_20190830_190042.jpg

Nie mam ani doświadczenia w takich instalacjach ani za bardzo nie znalazłem podobnych rozwiązań. Stąd pytanie - czy to ma szansę zadziałać ?

W przyszłym tygodniu dostanę sterownik pompy to będę testował ale jestem również ciekaw opinii kogoś, kto może miał styczność z takimi rzeczami.

Na moją (skromną) logikę ma szansę to zadziałać.

Studnia głębinowa:

- 29 metrów,

- pompa na 25 metrach, lustro stabilizuje się na 15 metrach,

- wydajność przeciętna ( przyjmuję bezpieczne 10 litrów / minutę - tyle testowałem, ale myślę że 20 l/m też powinna wyciągnąć)

- pompa (na razie na czas budowy, ale pewnie zostanie aż się popsuje): 0,55 kW , 40 litrów / minutę , niby 8 bar (na górze po całkowitym zamknięciu zaworu manometr wskazuje 5,5 bara)

- na głowicy studni odgałęzienie

- zawór zamykający (żeby na zimę móc spuścić wodę, garaż nieogrzewany; kompresor do kranu - wypycha wodę przez hydrofor)

- dalej zawór zwrotny (nie wiem czy potrzebny)

- i odejście na kran ogrodowy kilka metrów obok studni oraz do garażu

- w garażu będzie albo hydrofor albo zwykły kran

Jak to (wg mnie) ma zadziałać?

- pompa zwiększa ciśnienie w rurze prowadzącej do domu i napełnia hydrofor do momentu osiągnięcia ciśnienia H (ustawionego na sterowniku)