ktl 30.08.2019 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2019 (edytowane) Dzień dobry, chciałbym podłączyć studnię głębinową do domu w następujący sposób. Obecna sytuacja niejako wymusza na mnie takie rozwiązanie. Studnia miała być obudowana pomieszczeniem 1,5 x 1,5 metra, taką piwniczką i w tej piwniczce miał być również zbiornik hydroforowy. Dlatego obecnie do studni doprowadzona jest rura zarówno do domu jak i do garażu. Nie ma możliwości spięcia tego w domu i zasilania garażu z domu. W tym roku nie zdążę zrobić tej piwniczki, ale chciałbym mieć w tym roku wodę w domu i w garażu. A jak się sprawdzi to niewykluczone, że prowizorka stanie się wieczna Nie mam ani doświadczenia w takich instalacjach ani za bardzo nie znalazłem podobnych rozwiązań. Stąd pytanie - czy to ma szansę zadziałać ? W przyszłym tygodniu dostanę sterownik pompy to będę testował ale jestem również ciekaw opinii kogoś, kto może miał styczność z takimi rzeczami. Na moją (skromną) logikę ma szansę to zadziałać. Studnia głębinowa: - 29 metrów, - pompa na 25 metrach, lustro stabilizuje się na 15 metrach, - wydajność przeciętna ( przyjmuję bezpieczne 10 litrów / minutę - tyle testowałem, ale myślę że 20 l/m też powinna wyciągnąć) - pompa (na razie na czas budowy, ale pewnie zostanie aż się popsuje): 0,55 kW , 40 litrów / minutę , niby 8 bar (na górze po całkowitym zamknięciu zaworu manometr wskazuje 5,5 bara) - na głowicy studni odgałęzienie - zawór zamykający (żeby na zimę móc spuścić wodę, garaż nieogrzewany; kompresor do kranu - wypycha wodę przez hydrofor) - dalej zawór zwrotny (nie wiem czy potrzebny) - i odejście na kran ogrodowy kilka metrów obok studni oraz do garażu - w garażu będzie albo hydrofor albo zwykły kran Jak to (wg mnie) ma zadziałać? - pompa zwiększa ciśnienie w rurze prowadzącej do domu i napełnia hydrofor do momentu osiągnięcia ciśnienia H (ustawionego na sterowniku) - pobór wody w domu powoduje spadek ciśnienia w hydroforze i jednocześnie spadek ciśnienia w rurze d