Regius 12.09.2019 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2019 Cześć, Mam kilka pytań związanych z wykonaniem izolacji ścian zewnętrznych. W zamierzeniu prace mają być wykonane własnoręcznie stąd prośba o poradę w sprawie następujących szczegółów: 1) Izolacja ścian szczytowych Pomiędzy ścianami szczytowymi a deskowaniem dachu mam około 18-20 cm wolnej przestrzeni (wieńce nie wyszły idealnie). W jaki sposób najlepiej wykonać izolację (A,B, C, a może coś innego)? 2) Wlot szczeliny wentylacyjnej Zakupiłem siatkę ze stali nierdzewnej, którą chciałem zabezpieczyć wloty szczeliny wentylacyjnej (owady, kuny itp.). Zastanawiam się czy można zamontować siatką tak aby licowała się z zewnętrzną stroną styropianu i zatopić ją w kleju do siatki (połączyć z warstwą zbrojącą elewacji). Czy takie rozwiązanie się sprawdzi? Jak zazwyczaj wykonuje się ten szczegół? 3) Klejenie styropianu elewacyjnego przed cokołowym Styropian na cokół jeszcze nie dotarł, a chciałem w tzw. międzyczasie zacząć rozpocząć prace. Czy jest to rozsądne, żeby zostawić dystans równy wysokości cokołu (np. przy pomocy kawałków drewna, czy styropianu) i zacząć już kleić styropian "elewacyjny"? 4) Gruntowanie ścian Czy można awansem zagruntować ściany kilka dni lub tygodni przed klejeniem styropianu, czy może nie jest to wskazane i lepiej gruntować np. dzień lub 2 dni przed planowanym klejeniem styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 18.09.2019 20:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2019 (edytowane) Chciałbym dołożyć następne pytaniet: 5) Montaż śrub / obejm rur spustowychCzy montaż śrub / obejm rur spustowych najlepiej wykonać przed, czy po klejeniu styropianu? 6) Klejenie płyt PIR/PURCzy płyty PIR/PUR można kleić do ściany / ościeży na zwykły klej cementowy (będę ocieplał PIR/PUR ościeża wokół bramy garażowej)? Czy można wykonać warstwę zbrojoną w tradycyjny sposób na płytach PIR/PUR, jeśli płyty nie są pokryte z wierzchu folią? 7) Klejenie XPS'aCzy istnieją godne polecenia cementowe kleje do XPSa, czy też nie da się uciec od pianokleju w tym przypadku (wolałbym klej "z wora" bo nie będzie się rozprężał i wyciskał płyt)? Edytowane 18 Września 2019 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 19.09.2019 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2019 Ale nawaliles tych pytan 1 - w zasadzie masz poprawne kazde rozwiazanie , zachowujesz ciaglosc izolacji i ma to sens. i zadne nie stwarza jakis wiekszych problemow. A jest najprostsze w wykonaniu - wiec i bedzie Ci najlatwiej zrobic to dokladnie. 2 - zatopienie tej siatki w warstwie kleju tak po prostu to sredni pomysl. natomiast polaczenie tego z listwa typu BP22 robi juz robote. jezeli chcesz ja wtapiac w warstwie kleju - polaczenie najprawdopodobniej Ci sie zarysuje - przy podbitce nie ma to znaczenia , ale przy nadbitce juz tak. zatem BP 22 i montaz za progiem tej listwy do warstwy zbrojnej a ponizej tynk. 3 - mozesz ale lepiej poczekac. utrudniasz sobie zycie troche robiac to w tej chwili 4 - lepiej dzien dwa przed - w szczegolnosci jezeli masz warunki pylisto-kurzowo-pylkowe. gruntujesz tez po to, aby zwiazac pyl. wiec wczesniejsze gruntowanie troszke bez sensu. 5 - po wyklejeniu styropianu. i rozwaz zamiast tych systemowych srub zastapienie tego pretem gwintowanym kotwionym na kotwe chemicza. duzo stabilniejsze i fajniejsze rozwiazanie niz te koleczki od rur ktore po roku juz zaczynaja "chodzic" 6 - systemowosc mowi jedno, zycie mowi drugie. ciezko generalnie o systemy na pir w naszym kraju, sa rozwiazania w niemczech systemowe w sloniu, ale to jest na zasadzie troche patrzenia na statek na horyzoncie. bedzie z tym duzo problemu zeby to ogarnac, bo chcesz tego malo, produkty slabo dostepne. natomiast okazuje sie ze potraktowanie tego trybem jakby to byl zwykly styropian - poki co nie bylo zastrzezen/usterek. przy czym jak zapewne sie domyslasz w naszym przypadku to rozwiazania na klejach z wyzszej polki. 7 - o tyle o ile jestem zwolennikiem klejenia na klejach cementowych lub w ukladzie mieszanym tak kleje cementowe z xpsem radza sobie srednio, nawet te najlepsze. z pianami tez jest roznie. metoda wielu prob i bledow znalezlismy dostawce piany do xps zupelnie nieznanego i raczej kojarzacego sie z "takim sobie" ale wg mnie zamiata topowe marki. warto sie pochylic nad tym pianoklejem, bo jako jeden z niewielu poradzil sobie z klejeniem xps do blachy ocynkowanej ten: https://med-bud.pl/kleje-do-termoizolacji-boramax-klej-do-eps-i-xps-750ml,c23,p150,pl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 20.09.2019 21:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2019 (edytowane) Dzięki Fighter! Przepraszam za ilość pytań. Próbuję przemyśleć detale i ustawić sobie kolejność prac w domu, żeby nie kombinować za dużo na budowie. Jeszcze jedna kwestia mnie dręczy: Profile dylatacyjne Czy w przypadku narożnika pomiędzy garażem a domem (dom na płycie fundamentowej, garaż na osobnych fundamentach - pomiędzy ścianą garażu a ścianą domu jest 10 cm dylatacja w postaci styropianu) należy zastosować listwę dylatacyjną kątową, np. BP16? W rzeczywistości wygląda to mniej więcej tak (zdjęcie jeszcze przed dachem i przed oknami): Ten wystający styropian (10 cm, ułożony pomiędzy ścianę domu i ścianę garażu - nie przyklejony) mam zamiar obciąć przed klejeniem styropianu na elewacji. Tylko mam zagwozdkę z dylatacją. Edytowane 20 Września 2019 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 25.09.2019 20:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2019 (edytowane) Ale nawaliles tych pytan 2 - zatopienie tej siatki w warstwie kleju tak po prostu to sredni pomysl. natomiast polaczenie tego z listwa typu BP22 robi juz robote. jezeli chcesz ja wtapiac w warstwie kleju - polaczenie najprawdopodobniej Ci sie zarysuje - przy podbitce nie ma to znaczenia , ale przy nadbitce juz tak. zatem BP 22 i montaz za progiem tej listwy do warstwy zbrojnej a ponizej tynk. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem z listwą zakończeniową BP22. Czy chodziło o coś takiego? Czy ta warstwa bez tynku pod podbitką będzie widoczna? Jak zazwyczaj rozwiązujesz kwestię zabezpieczenia szczeliny wentylacyjnej w przypadku zleceń, które Ty wykonujesz? EDIT: Znalazłem takie rozwiązanie tego detalu: http://elewacje-alles.pl/images/detale_projektowe/Selection_094.png 3. MURŁATA 4. PROFIL NAROŻNIKOWY Z SIATKĄ 5. SZCZELINA WENTYLACYJNA Z LISTWĄ MASKUJĄCĄ 6. ZAMKNIĘCIE SYSTEMU ETICS Ale nie znalazłem nigdzie takich "listew maskujących", oprócz rozwiązania Protektor'a z ocynku, które nie jest mocowane do nadbitki i wydaje się, że kuna sobie go sobie wygiąć i zrobić sobie wygodne gniazdko na zimę w warstwie izolacji poddasza. Edytowane 26 Września 2019 przez Regius Przez przypadek zamiast edytować stary post dodałem nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 26.09.2019 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2019 przeoczylem ten watek ... jutro wroce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 01.10.2019 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2019 przeoczylem ten watek ... jutro wroce Dzięki, że zajrzałeś. Czy mógłbyś coś podpowiedzieć (o ile nie jest to jakaś specjalna tajemnica wykonawcza)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 05.10.2019 06:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2019 9) Glify okienneCzy listwy przyokienne należy kleić przed przyklejeniem styropianu, czy po? Pytam ponieważ dla niektórych okien już przykleiłem listwy przed ułożeniem styropianu (chciałem, żeby zakryć jak najmniejszą część ramy okiennej i zrobić to prosto - jak nie ma styropianu to widzę zewnętrzną krawędź ramy okna i staram się kleić listwę dokładnie do krawędzi), ale widzę, że w niektórych poradnikach pokazują klejenie listew dopiero po przyklejeniu styropianu.Czy w górnej krawędzi glifu należy zastosować listwę okapnikową, czy wystarczy "zwykły" narożnik?Czy podczas wykonywania warstwy zbrojonej korytko na tynk (6 mm) w listwie przyokiennej powinno zostać puste (widziałem na niektórych filmikach, że rynienka na tynk jest również zaciągana masą szpachlową)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 06.10.2019 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2019 10) Nakładanie masy szpachlowej przy wykonywaniu warstwy zbrojonejUżywać pacy z zębami 6, 8, czy 10 mm (celuję w 8 mm ale chciałem się upewnić)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 23.10.2019 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2019 Podbijam temat, może ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 24.10.2019 01:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2019 10) Nakładanie masy szpachlowej przy wykonywaniu warstwy zbrojonej Używać pacy z zębami 6, 8, czy 10 mm (celuję w 8 mm ale chciałem się upewnić)? No to ja się wtrące, ksiązkowo tak się robi, ale w praktyce to zwykłe nałożenie pacą kleju też daje radę , po prostu pacą przeszpachlowuje całą powierzchnię, tak grubiej, potem po szpachlowaniu na siatce siatka i tak idzie głebiej. Najważaniejsze jest aby był klej przed nałożeniem siatki, a nie jak niektórzy robią siatka na styropian i klej na to .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 24.10.2019 10:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2019 Dzięki Jacentyy! Niestety gwiazdka nie działa: Musisz podziękować innym użytkownikom zanim podziękujesz jacentyy ponownie. Chciałem poprosić o pomoc rodzinę w wykonywaniu warstwy zbrojonej (żeby całymi pasami pionowo siatkę zatapiać) i dlatego myślałem o grzebieniu, żeby na całej długości siatki wychodziła podobna grubość kleju. Jaką grubość byś polecił? Spotkałem się, z tym, że producenci rekomendują różne wielkości zębów (np. 6 mm, 8-10 mm) a niektórzy żadnej (jak np. Caparol). Czy może to bez znaczenia? Na większości filmików ekip, które sprawiały wrażanie profesjonalnych widziałem, że masę szpachlową nakładają pacą płaską (ale pewnie mają wprawę, że im równo wychodzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.