Marcin124124 13.09.2019 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2019 Witajcie drodzy Forumowicze, zgłaszam się do was o pomoc ponieważ czuję się bezradny wobec mojego problemu. Jednocześnie z góry bardzo wam dziękuje za pomoc w jego rozwiąznaiu. Jakiś czas temu zakupiłem 3 kamery WiFi DH-IPC-A22P marki DAHUA, połączone są one z routerem mobilnym Huawei model: E5785. Używanym wyłącznie do tych kamer. Problem mój polega na tym iż w losowych momentach kamery tracą połączenie z routerem, nigdy wszystkie naraz tylko losowo jedna z kamer gdzie reszta chodzi normalnie, czasem potrafią chodzić dłużej niż tydzień bez zerwania połączenia a czasem bywa, że kilkukrotnie w tym samym dniu, dochodzi do zerwania połączenia. Po takim zerwaniu muszę kamerę odłączyć od zasilania i podłączyć ponownie która wtedy łączy się automatycznie z routerem. Wykluczam problem z zasięgiem ponieważ jedna z kamer znajduje się około 3-4m od routera, sprawdziłem czy to nie wina routera ale gdy to router odłączy się od sieci to po jego podłączeniu kamery automatycznie wracają do sieci. Sprawę zgłosiłem do sklepu w którym zostały zakupione i polecono mi ustawić automatyczne resetowanie routera lecz niestety nie mam dostępnej takiej opcji. Jako że problem zdarzał się regularnie oddałem kamery na reklamację lecz nie uwzględniono mi jej stwierdzając iż kamery działają poprawnie. Ogólnie to problem mógłbym zbagatelizować bo jeszcze nie zdarzyło się iż 3 kamery utraciły połączenie w przeciągu tygodnia, lecz kamery zamontowałem mojej mamie która kiedyś doświadczyła włamania, jest teraz mocno wrażliwa na tym punkcie. Za każdym razem gdy kamera utraci połączenie to na aplikacji IMOU wysyłane jest powiadomienie. Powiadomienia te przychodzą w losowych momentach, również w nocy co przyprawią ją o mini zawały i odciąga od codziennych czynności. I nie w tym rzecz aby ignorować powiadomienia z kamer bo może pewnego razu powiadomienie okaże się prawdziwym włamaniem. Druga sprawa dotycząca kamer to od pewnego czasu pojawiają się komunikaty wysyłane przez aplikację o treści "Device storage is corupted" co odczytuję jako błąd kart pamięci, ponieważ bez nich problem ten się nie pojawia. Po wymianie kart problem dalej się powiela. Używam kart pamięci Kingston 32GB klasy prędkości 10. Czytałem że to typowe dla kart pamięci i wina leży po stornie kamery która nie jest w stanie zabezpieczyć jej badsektorów przed zapisywaniem na niej danych. Czy w tym przypadku jedyną alternatywą jest korzystanie z zapisu w chmurze czy może kupno karty która działa by poprawnie. Aktualnie nie mam pojęcia co zrobić z powyższą sytuacją, jestem skłonny kupić nowe kamery ale jaką mam pewność iż problem nie pojawi się w nowych modelach? Firma w której zakupiłem kamery stwierdziła uwaga cytuję: "Wymaganie dotyczące routera, tj. interfejs IEEE 802.11 b/g/n, nieokreśla wydajności routera i tego jak dane urządzenie radzi sobie przyobciążeniu kilkoma kamerami IP z danym bitrate.Przekazywana przez pracownika informacja, o tym, iż zgłaszany problemnajczęściej powodowany jest niską wydajnością routera wynika z naszegowieloletniego doświadczenia. W treści zgłoszenia reklamacyjnego niestetynie został ujęty model posiadanego przez Pana routera." Co według mojej opinii jest laniem wody, ponieważ kamery nie przesyłają obrazu w trybie ciągłym a jedynie gdy wejdę w podgląd. Co daje mi zużycie max kilkuset mb. w ciągu miesiąca. Ponadto sam korzystam z takiego samego routera do pracy gdy potrzebuję internetu i nie doświadczyłem problemu w jego wydajności. Lecz zapytałem o wskazanie modelu routera który poradzi sobie z obsługą kamer i dostałem taką odpowiedź: "Do kamer WiFi stosujemy zazwyczaj punkty dostępowe, przykładowo UniFi LR, czy EAP225(lub inne) - przy czym zdalnie nie określimy wymaganego zasięgu czy kątów nadawania. Tego typu urządzenia zwykle lepiej radzą sobie z transmisją (zastępując router), a w przypadku gdy kamery ustawione są w różnych kierunkach (czy różnych piętrach) istnieje możliwość wykorzystania kilku punktów dostępowych(wtedy niekoniecznie takich jak powyższe)." Zwracam się wiec do was, jako profesjonalistów z pytaniem co począć w takiej sytuacji abym nie poczynił zbędnych wydatków które i tak nie przyniosą mi oczekiwanych rezultatów. Być może któryś z forumowiczów doświadczył podobnego problemu i zna rozwiązanie. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.