newbie88 27.09.2019 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 Cześć wszystkim, będziemy budować dom parterowy, ok. 110m w bliskim sąsiedztwie torów kolejowych z przejazdem pendolino na czele. W zasadzie będziemy budować przy nieprzekraczalnej linii zabudowy wyznaczonej przez kolej, a więc najbliżej torów, jak się według prawa i planu zagospodarowania da (nieco ponad 30m od skrajnego toru). W związku z tym prośba o podpowiedź osoby z doświadczeniem, jak poradzić sobie z fundamentami, żeby szklanki nie skakały? Robić klasyczny fundament czy może płytę fundamentową? O jakich parametrach, jakoś to wzmacniać, robić większe, cięższe? A może zrobić nasyp, jeśli tak, to jak duży, wysoki? I dopiero na to fundament lub płyta? Pytań dużo, może ktoś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 27.09.2019 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 ... ale to są pytania do projektanta konstrukcji, który bierze odpowiedzialność z posadowienie budynku ( na płycie, ławach, ... )na 100% płyta daje lepsze możliwości dla zachowania ciągłości izolacji termicznej w stosunku do ław, ale też ławy nie są złe przy izolacji obwodowej ścian fundamentowych do poziomu przemarzania gruntu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 27.09.2019 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 Cześć wszystkim, będziemy budować dom parterowy, ok. 110m w bliskim sąsiedztwie torów kolejowych z przejazdem pendolino na czele. W zasadzie będziemy budować przy nieprzekraczalnej linii zabudowy wyznaczonej przez kolej, a więc najbliżej torów, jak się według prawa i planu zagospodarowania da (nieco ponad 30m od skrajnego toru). Mogę sie spytać dlaczego taka decyzja? Działka za darmo? Nawet wtedy bym sie nie zdecydował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek_ni 27.09.2019 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 Odpusc ten pomysl czlowieku, przeciez pociagi pospieszne i nie tylko jezdza cala dobe, rowniez w nocy - nie wygluszysz tego moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newbie88 27.09.2019 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 @dwiecegly - tak wyszło obok są zabudowania przy nieprzekraczalnej linii zabudowy i ludzie żyją i jest ok. Są ekrany położone wzdłuż torów, więc jeśli chodzi o akustykę to nie ma tragedii (np. w porównaniu do ruchliwej ulicy w mieście, tramwajów itp), ale też chcemy poprawić akustykę przez silikat i ocieplenie wełną. Teraz kwestia fundamentów, ale w sumie tu też będziemy wiedzieć więcej po odwiertach, co tam się w tej glebie znajduje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 27.09.2019 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 Cóż, Generalnie im bardziej masywny twór tym mniej podatny na wibracje. Co do sposobu posadowienia oparłbym się na izolowaniu fundamentów maszyn wrażliwych na wibracje. Czyli potężny betonowy kloc odizolowany od otoczenia materiałami tłumiącymi o różnej gęstości. Dzięki czemu tłumią szersze spektrum drgań. np Styrodurna, to korek, na to guma. Ale w przypadku domu będzie to koszmarnie drogo. Także mi się wydaje że zakup działki dalej od torów będzie lepszym - tańszym rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newbie88 27.09.2019 14:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 tylko, że działka już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 27.09.2019 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 dawid blasiak a " poduszka piaskowa " pod np. płytą fundamentową nie wytłumi ( możliwych lub nie ) drgań ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 27.09.2019 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 (edytowane) tylko, że działka już jest Ile metrów od torów kolejowych będzie wybudowany ten dom? 30 metrów? to jest bardzo blisko. Ile pociągów dziennie tam jeździ w dwie strony? Towarowe też ? Masz badania podłoża gruntowego? Popytaj sąsiadów jak się mieszka. Linia kolejowa może być mniej uciążliwa niż ruchliwa ulica. Edytowane 27 Września 2019 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 27.09.2019 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 dawid blasiak a " poduszka piaskowa " pod np. płytą fundamentową nie wytłumi ( możliwych lub nie ) drgań ? Coś napewno wytłumi ale: piasek ma gęstość i spoistość zbliżoną do gruntu rodzimego. A najlepsze tłumienie jest na granicy ośrodków. Fale akustyczne zachowują się tutaj jak fale świetlne, część się załamuje, i dochodzi do wewnętrznych odbić. Poza tym piaskiem em by trzeba było też obsypać do okoła. Ale nie znając charakterystyki fal wytwarzanej przez pociągi. To taka trochę teoretyczna dyskusja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 27.09.2019 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2019 tylko, że działka już jest To pokombinuj tak żeby chociaż okien od strony torów nie było. A przynajmniej od sypialni, latem przy otwartym oknie masakra. Nocowalem u rodziny w budynku stacyjnym jakieś 5m od torów. Ponoć po 20 latach pociągów się już nie słyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
newbie88 03.10.2019 10:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2019 tak, okien od torów nie będzie i mamy nadzieję, że silikat plus wełna pomogą ładnie wyciszyć. Co do fundamentów to będziemy wiedzieć pewnie niedługo więcej po badaniu gruntu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.