Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zalany sufit z kartongipsu

Anna_Wawa

Recommended Posts

Witam,

jestem tu kompletnym nowicjuszem, ale wczoraj zdarzył się u mnie w domu kompletny armagedon, więc błagam o poradę. Otóż z naczynka wyrównawczego, które jest na strychu poleciała woda na sufit poddasza. Pojawiło się kilkanaście plam, szczególnie po szczelinach, miejscach przykręcania płyt oraz wokół otworu na żyrandol. Niektóre plamy są tylko wilgotne, ale niektóre błyszczą od wody, otworem przy żyrandolu kapie woda. Nie mam pojęcia co teraz mam robić. Zrywać deski na strychu?, wyciągać wełnę mineralną, która ociepla sufit ? Strasznie boję się, że płyty rozmiękną i trzeba będzie wszystko zrywać, albo i spadną na głowę. Błagam, poradźcie coś, bo jestem kompletnie ugotowana. Z góry dziękuję za porady. Pozdrawiam, Anna.

Przelew z naczynia powinien być odprowadzony do jakiegoś zlewu, kratki, dlaczego już wiesz.

Jeżeli na folii pod welną stoi woda (bo piszesz że kapie) to podniósł bym wełne i pozbierał wodę.Płyty tak szybko nie spadają, najpierw mogą napuchnąć.

• Like 1

Tak jak jajmar pisze jak najszybciej usuń jak największą ilość wody - ta zapewne nagromadziła się w materiale izolacyjnym - wełnie. cześć wody jest w niej ale znaczna powinna być na foli która oddziela wełnę od płyt.

Dodatkowo wietrz pomieszczenia, jeśli jest możliwość na noc gdy okna pozamykasz uruchom osuszacz, zwiększ intensywność wietrzenia poprzez wentylatory.

Najbardziej szkodliwy w Twoim przypadku jest czas, im płyty będą narażano na krótszy kontakt z wodą będzie mniej strat.

I zrób porządek z tym odprowadzeniem z naczynia - to co masz jest niedopuszczalne.

• Like 1