jkd_1992 24.10.2019 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2019 Cześć, jestem nowym użytkownikiem tego forum. Ostatnio śledzę tutaj tematy związane z materiałami wykorzystywanymi do budowy domu/bloków mieszkalnych i widziałem sporo opinii dotyczących wykorzystywania słabych jakościowo materiałów przez deweloperów Jako, że planuję teraz zakup mieszkania dostałem od dewelopera standard wykończenia a że za bardzo nie znam się na kwestiach budowlanych to chciałem Was prosić o pomoc i radę. Głównie zależy mi w nowym mieszkaniu na dobrej dźwiękoszczelności (nie chciałbym słyszeć kichnięcia sąsiada ), na drugim miejscu jest oczywiście kwestia trwałości wykorzystanych materiałów. W osiedlu na którym planuję zakup mieszkania wykorzystano żelbet monolityczny jako płytę fundamentową, stropy żelbet. Jeżeli chodzi o ściany to ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne - murowane z bloczka silikatowego o grubości 24 cm oraz żelbetowe a ściany działowe wewnętrzne - murowane z betonu komórkowego o grubości 12 cm. Dach - strop ocieplony styropianem i membrana dachowa (nie wiem jakiej grubości). Elewacja ocieplona styropianem , miejscowo wełną mineralną (nie wiem jaka grubość). O co polecilibyście się dopytać w kwestiach materiałów budowlanych, na co zwrócić uwagę i przede wszystkim jak z dźwiękoszczelnością w budynkach o takim standardzie wykończenia (jak to się ma do bloków z wielkiej płyty, a jak do bloków z cegły). Z góry dziękuję za wszystkie rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania