anatema 06.11.2019 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Na dniach otrzymam zaświadczenie o podpięciu instalacji do sieci (licznik już wymieniony) i czeka mnie ostatnia rzecz tj. aneksowanie umowy z Energa.Pytanie, czy ten dostawca stosuje jakieś kruczki prawne przy okazji takiego aneksu, typu podsuwa jakieś nowe warunki np. jakieś niechciane opłaty handlowe itp.? Na co ewentualnie uważać?Dotychczas miałem 2 miesięczny okres rozliczeniowy? Czy, mając FV, zostać przy nim, czy lepiej przejść na inny typ rozliczeń?Załatwialiście aneks osobiście, w siedzibie Energa, czy przez zgłoszenie internetowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 06.11.2019 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Energa nie stosuje żadnych kruczków jedno ale, możesz wybrać tylko okres rozliczeniowy co 2 miesiące. Ja 5 lat temu aneks i umowę kompleksową otrzymałem pocztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 13.11.2019 04:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Witam, korzystając z wątku mam pytanie odnośnie pierwszej faktury. Własnie wystawiono mi fakturę rozliczeniową za okres 26.08-07.11, od 13.09 jestem prosumentem (podpisana umowa,zmieniony licznik) i niestety faktura przyszła normalna- nie uwzględnili wprowadzonej energii do magazynu. Czy to normalne, że przy pierwszej fakturze tak jest, czy jednak coś jest nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 13.11.2019 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Jak nowa instalacja to normalne że nie zawiera produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 13.11.2019 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Witam, korzystając z wątku mam pytanie odnośnie pierwszej faktury. Własnie wystawiono mi fakturę rozliczeniową za okres 26.08-07.11, od 13.09 jestem prosumentem (podpisana umowa,zmieniony licznik) i niestety faktura przyszła normalna- nie uwzględnili wprowadzonej energii do magazynu. Czy to normalne, że przy pierwszej fakturze tak jest, czy jednak coś jest nie tak ? z czego wynika ta data 13.09? Co się wtedy konkretnie stało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 13.11.2019 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 13.09 został założony licznik dwukierunkowy, od tego czasu była uruchomiona instalacja, kilka dni po tym otrzymałem pocztą certyfikat i od razu przez internet podpisałem umowę kompleksową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 13.11.2019 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 13.09 został założony licznik dwukierunkowy, od tego czasu była uruchomiona instalacja, kilka dni po tym otrzymałem pocztą certyfikat i od razu przez internet podpisałem umowę kompleksową. Ok rozumiem, ja umowę podpisałem 3 tygodnie temu ale czekam na wymianę licznika do 18 listopada. Z tego co wiem to każdy odczyt w PGE w tym wymiana licznika powoduje automatyczne wystawienie faktury rozliczeniowej. Z tego co się doczytałem to produkcja jest rozliczna 2 razy do roku w okresach 1 stycznia -30 czerwca 1 lipaca -31 grudnia. W moim przypadku pierwsze rozliczenie produkcji i przyznanie opustu/bonifikaty powinno nastąpić za okres 18 listopada-31 grudnia. w twoim przypadku od 13 września do 31.12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 13.11.2019 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 W enerdze są 2miesięczne okresy rozliczeniowe. I po 13.09 powinienem mieć uwzględnioną w rozliczeniu energię wprowadzoną do magazynu (jakieś 300 kW) a nie ma nic o tym i normalny rachunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 13.11.2019 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 W enerdze są 2miesięczne okresy rozliczeniowe. I po 13.09 powinienem mieć uwzględnioną w rozliczeniu energię wprowadzoną do magazynu (jakieś 300 kW) a nie ma nic o tym i normalny rachunek. Produkcja jest rozliczna 2 razy do roku bez względu na częstotliwość odczytów dlatego 2 miesięczne okresy rozliczeniowe sa nieopłacalne dla prosumenta bo droższe a i tak robione zdalnie. W umowie prosumenckiej nie płaci się prognoz wiec 2 miesięczny okres rozliczeniowy oznacza jedno i sory że to napisze pozytywne zaliczenie testu łosia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 13.11.2019 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 To w takim razie jak energa liczy okres 365 dni na wykorzystanie zmagazynowanej energii skoro odczyty są tylko 2 razy w roku? Jeśli Ci wiadomo to w jakich terminach są odczyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 13.11.2019 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Poza tym energa ma tylko okresy rozliczeniowe jedno i dwumiesieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 13.11.2019 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Produkcja jest rozliczna 2 razy do roku bez względu na częstotliwość odczytów dlatego 2 miesięczne okresy rozliczeniowe sa nieopłacalne dla prosumenta bo droższe a i tak robione zdalnie. W umowie prosumenckiej nie płaci się prognoz wiec 2 miesięczny okres rozliczeniowy oznacza jedno i sory że to napisze pozytywne zaliczenie testu łosia Gaweł czy ty nie rozumiesz że w Energa nie ma możliwości wyboru innego okresu rozliczeniowego niż 2 miesiące? Nie ma nie było i nie będzie a chcieć to Ty sobie możesz ja też chce i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 13.11.2019 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Poza tym energa ma tylko okresy rozliczeniowe jedno i dwumiesieczne zwracam honor energa może mieć inny regulamin ja mam PGE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paabu 13.11.2019 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 W moich stronach sytuacja zbiorowa: odbiory porobione od 20.09 do 15.10 - do takich dat też powystawiane stare faktury, aneksy powysyłane, a obecnie otrzymujemy faktury bez uwzględnienia październikowych produkcji. Aplikacja "Mój Licznik" pokazuje np 400kW wprowadzone do sieci w październiku, a na fakturze o tym ani śladu...Dwieście kilkadziesiąt instalacji ludzie - koty zakładali ze 3-4 tygodnie (brawo), potem wielmożni panowie w jasnych koszulach robili dokumentację powykonawczą półtora miesiąca (jaka to ciężka praca!), później musiał upłynąć spory czas zanim pojawił się pan z Energa na odbiór (po co się śpieszyć jak licznik bije). Teraz pewnie się uruchomiły jakieś procedury uprawomocnienia - sam już nie wiem... ale widzę że to jawna gra na czas...ręce opadają..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gawel 14.11.2019 05:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2019 @paabu tego co poinformowało mnie BOK PGE w Konstancinie to w umowach prosumenckich częstotliwość odczytów to jedna kwestia a rozliczenie poprzez udzielenie opustu 80% lub 70% następuje 2 razy do roku od 1 st do 30 cz oraz 1 lip do 31 gru. Bonusem jest to że w umowach prokonsumenckich nie ma obowiązku płacenia prognoz zaliczek. w praktyce za prąd płaci się 2 razy do roku natomiast dodatkowe rozliczenie nastąpi po wymianie licznika na 2 kierunkowy oraz w przedziale od tej dato do 31 gr lub 30 cz. Jeżeli uważasz że Energa źle działa to powołaj podstawę prawną i napisz do nich nawet majla a nie bijesz pianę i walasz fochy bo to słabe i nic nie wnoszące do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronson90 14.11.2019 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2019 w swojej sprawie dodam, że złożyłem wczoraj reklamacje faktury, dziś już przyszła korygująca ( z 315 na 64 zł) i informacja o ich błędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kysztof_2 14.11.2019 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2019 Wzajemne zaufanie co do uczciwości i przejrzystości w interesach to podstawa i ogólnie dobra rzecz - natomiast kontrola to jeszcze lepsza sprawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.