Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rozliczenie Energa


anatema

Recommended Posts

Na dniach otrzymam zaświadczenie o podpięciu instalacji do sieci (licznik już wymieniony) i czeka mnie ostatnia rzecz tj. aneksowanie umowy z Energa.

Pytanie, czy ten dostawca stosuje jakieś kruczki prawne przy okazji takiego aneksu, typu podsuwa jakieś nowe warunki np. jakieś niechciane opłaty handlowe itp.? Na co ewentualnie uważać?

Dotychczas miałem 2 miesięczny okres rozliczeniowy? Czy, mając FV, zostać przy nim, czy lepiej przejść na inny typ rozliczeń?

Załatwialiście aneks osobiście, w siedzibie Energa, czy przez zgłoszenie internetowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, korzystając z wątku mam pytanie odnośnie pierwszej faktury. Własnie wystawiono mi fakturę rozliczeniową za okres 26.08-07.11, od 13.09 jestem prosumentem (podpisana umowa,zmieniony licznik) i niestety faktura przyszła normalna- nie uwzględnili wprowadzonej energii do magazynu. Czy to normalne, że przy pierwszej fakturze tak jest, czy jednak coś jest nie tak ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, korzystając z wątku mam pytanie odnośnie pierwszej faktury. Własnie wystawiono mi fakturę rozliczeniową za okres 26.08-07.11, od 13.09 jestem prosumentem (podpisana umowa,zmieniony licznik) i niestety faktura przyszła normalna- nie uwzględnili wprowadzonej energii do magazynu. Czy to normalne, że przy pierwszej fakturze tak jest, czy jednak coś jest nie tak ?

 

z czego wynika ta data 13.09? Co się wtedy konkretnie stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.09 został założony licznik dwukierunkowy, od tego czasu była uruchomiona instalacja, kilka dni po tym otrzymałem pocztą certyfikat i od razu przez internet podpisałem umowę kompleksową.

 

Ok rozumiem, ja umowę podpisałem 3 tygodnie temu ale czekam na wymianę licznika do 18 listopada. Z tego co wiem to każdy odczyt w PGE w tym wymiana licznika powoduje automatyczne wystawienie faktury rozliczeniowej. Z tego co się doczytałem to produkcja jest rozliczna 2 razy do roku w okresach 1 stycznia -30 czerwca

1 lipaca -31 grudnia. W moim przypadku pierwsze rozliczenie produkcji i przyznanie opustu/bonifikaty powinno nastąpić za okres 18 listopada-31 grudnia. w twoim przypadku od 13 września do 31.12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W enerdze są 2miesięczne okresy rozliczeniowe. I po 13.09 powinienem mieć uwzględnioną w rozliczeniu energię wprowadzoną do magazynu (jakieś 300 kW) a nie ma nic o tym i normalny rachunek.

 

Produkcja jest rozliczna 2 razy do roku bez względu na częstotliwość odczytów dlatego 2 miesięczne okresy rozliczeniowe sa nieopłacalne dla prosumenta bo droższe a i tak robione zdalnie. W umowie prosumenckiej nie płaci się prognoz wiec 2 miesięczny okres rozliczeniowy oznacza jedno i sory że to napisze pozytywne zaliczenie testu łosia :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcja jest rozliczna 2 razy do roku bez względu na częstotliwość odczytów dlatego 2 miesięczne okresy rozliczeniowe sa nieopłacalne dla prosumenta bo droższe a i tak robione zdalnie. W umowie prosumenckiej nie płaci się prognoz wiec 2 miesięczny okres rozliczeniowy oznacza jedno i sory że to napisze pozytywne zaliczenie testu łosia :yes:

 

Gaweł czy ty nie rozumiesz że w Energa nie ma możliwości wyboru innego okresu rozliczeniowego niż 2 miesiące? Nie ma nie było i nie będzie a chcieć to Ty sobie możesz ja też chce i co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich stronach sytuacja zbiorowa: odbiory porobione od 20.09 do 15.10 - do takich dat też powystawiane stare faktury, aneksy powysyłane, a obecnie otrzymujemy faktury bez uwzględnienia październikowych produkcji. Aplikacja "Mój Licznik" pokazuje np 400kW wprowadzone do sieci w październiku, a na fakturze o tym ani śladu...

Dwieście kilkadziesiąt instalacji ludzie - koty zakładali ze 3-4 tygodnie (brawo), potem wielmożni panowie w jasnych koszulach robili dokumentację powykonawczą półtora miesiąca (jaka to ciężka praca!), później musiał upłynąć spory czas zanim pojawił się pan z Energa na odbiór (po co się śpieszyć jak licznik bije). Teraz pewnie się uruchomiły jakieś procedury uprawomocnienia - sam już nie wiem... ale widzę że to jawna gra na czas...

ręce opadają.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@paabu

tego co poinformowało mnie BOK PGE w Konstancinie to w umowach prosumenckich częstotliwość odczytów to jedna kwestia a rozliczenie poprzez udzielenie opustu 80% lub 70% następuje 2 razy do roku od 1 st do 30 cz oraz 1 lip do 31 gru. Bonusem jest to że w umowach prokonsumenckich nie ma obowiązku płacenia prognoz zaliczek. w praktyce za prąd płaci się 2 razy do roku natomiast dodatkowe rozliczenie nastąpi po wymianie licznika na 2 kierunkowy oraz w przedziale od tej dato do 31 gr lub 30 cz. Jeżeli uważasz że Energa źle działa to powołaj podstawę prawną i napisz do nich nawet majla a nie bijesz pianę i walasz fochy bo to słabe i nic nie wnoszące do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...