Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Oknoplast - opinie


Recommended Posts

Witam, odradzam OKNOPLAST. Okna po uplywie 10 lat do wymiany. Wszystkie uszczelki wewnątrz jak i te zewnętrzne do wymiany. Serwis nie chce uznać wady, co było poruszane jakiś czas temu na forach. Uszczelki były wadliwe, producent wymienial uszczelki. Niestety w moim przypadku zapierają się , że termin gwarancji minął. Rekojmia tez nie obowiązuje. 25 okien mam do wymiany. Pakiet z 3 szybami, ciepłą ramką. Ostrzegam przed oknami OKNOPLAST.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Po 10 latach użytkowania okien wszystkie uszczelki mamy do wymiany. Najgorsze jest to że są to uszczelki przyszybowe. Serwis oknoplast wypiera się że jakakolwiek akcja serwisowa miała miejsce. Jak wiedzą zainteresowani na wielu forach były opisane sytuacje i była to wielka akcja gdyż ponoć fabryka produkująca uszczelki zrobiła je wadliwe. Jednak w naszym przypadku nikt się z nami nie kontaktował choć nie byłoby to takie trudne ( ciężko zmienić adres montażu okien . Ale do sedna. Dostałam odpowiedż firmy okno plast . proponują mi wymianę uszczelek przyszybowych ( nie rekomendują wymiany samemu) w kwocie prawie 5000 zł proszę o odpowiedż czy wymiana uszczelek w wartości 10% ceny okien to nie przesada? chyba lepiej kupić tanie okna i wymieniac co parę lat. Ale generalnie nie polecam okien firmy oknoplast nigdy nie przyszłoby mi do głowy ze okna warte 50 tyś zł po 10 latach strach ich dotykać nie wiadomo czy szyby nie wylecą. Dodam że dwa inne domki na naszym osiedlu mają tak samo okna od 10 lat tak samo z firmy okno plast i ten sam problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat - gwarancja chyba minęła, więc tego typu post wygląda na "szantaż" :(

 

A cena? Oszacujmy:

10 lat temu, 50 tys za okna to musiało ich być ze 30 albo i więcej (lub duże). To oznacza jakieś 150zł od sztuki. Biorąc pod uwagę fakt, że trzeba do tego wyjąć pakiety ( może wystarczy 2osoby?) to nie wygląda na wygórowaną kwotę za prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że Pan jest chyba ekspertem Oknoplast :)

a jaki to szantaż myślałam że forum służy do wydawania opinni. okien mam dokładnie 25 szt. Moja opinie nie tyczyła się ceny wymiany uszczelek przyszybowych, a jakości okien oknoplast. Nigdy do tej pory nie słyszałam o nikim kto mieszka w domu nawet 20 lat i więcej aby wymieniał takie uszczelki w oknach. Więc moja opinie podtrzymuje okna są złej jakości i jak się okazuje nie tylko my mamy z tym problem. Czy Pan wymienia uszczelki przyszybowe u siebie ? jak długo posiada Pan okna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat - gwarancja chyba minęła, więc tego typu post wygląda na "szantaż" :(

 

A cena? Oszacujmy:

10 lat temu, 50 tys za okna to musiało ich być ze 30 albo i więcej (lub duże). To oznacza jakieś 150zł od sztuki. Biorąc pod uwagę fakt, że trzeba do tego wyjąć pakiety ( może wystarczy 2osoby?) to nie wygląda na wygórowaną kwotę za prace.

 

widzę że Pan jest chyba ekspertem Oknoplast

a jaki to szantaż myślałam że forum służy do wydawania opinni. okien mam dokładnie 25 szt. Moja opinie nie tyczyła się ceny wymiany uszczelek przyszybowych, a jakości okien oknoplast. Nigdy do tej pory nie słyszałam o nikim kto mieszka w domu nawet 20 lat i więcej aby wymieniał takie uszczelki w oknach. Więc moja opinie podtrzymuje okna są złej jakości i jak się okazuje nie tylko my mamy z tym problem. Czy Pan wymienia uszczelki przyszybowe u siebie ? jak długo posiada Pan okna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg Ciebie to normalne? 10 lat i wszystkie uszczelki do wymiany? Sprawdz stare plastiki. Do dzisiaj bez problemu. A tu okna za duża kasę i do wymiany?

 

Absolutnie nie normalne. Ale z tego co obserwowałem ten problem pojawiał się z brązową uszczelką parę lat temu (swoją drogą foto uwiarygodniłoby Wasze wypowiedzi, by nikt nie zarzucał Wam działań konkurencji). Dlaczego u Was zauważyliście to dopiero teraz?

 

Nie mi wypowiadać się za Oknoplast. Mieli wadliwą uszczelkę i tyle. To nie całe okno jest do d. a uszczelka. Pech, że naprawa wymaga sporego nakładu pracy. Nie jakiejś szczególnie ciężkiej czy nierealnej, ale to czynność pracochłonna.

 

Opinia to jedno. Powielanie jej i wklejanie w każdy możliwy post to zaśmiecanie forum zabronione regulaminem. A prywatnie traktuję to właśnie jako szantaż wobec drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie normalne. Ale z tego co obserwowałem ten problem pojawiał się z brązową uszczelką parę lat temu (swoją drogą foto uwiarygodniłoby Wasze wypowiedzi, by nikt nie zarzucał Wam działań konkurencji). Dlaczego u Was zauważyliście to dopiero teraz?

 

Nie mi wypowiadać się za Oknoplast. Mieli wadliwą uszczelkę i tyle. To nie całe okno jest do d. a uszczelka. Pech, że naprawa wymaga sporego nakładu pracy. Nie jakiejś szczególnie ciężkiej czy nierealnej, ale to czynność pracochłonna.

 

Opinia to jedno. Powielanie jej i wklejanie w każdy możliwy post to zaśmiecanie forum zabronione regulaminem. A prywatnie traktuję to właśnie jako szantaż wobec drugiej strony.

 

Nie wiem dlaczego u nas wyszło to jakiś czas temu , ale już po gwarancji. Nasi sąsiedzi też wcześniej tego nie zobaczyli. Dla mnie uszczelka przy szybie to chyba ważna część okna. Zła jestem bo wszyscy w branży wiedzieli o problemach z tymi uszczelkami. Jednak mój sprzedawca nie kontaktował się z nami. A teraz juz go nie ma. Cały czas pamietam uwagi sprzedawcy jak dbac o okna zawiasy uszczelki wewnętrzne i to wszystko robiliśmy. I sugerując się tym mysleliśmy że bedziemy mieli świetne okna na lata. Rozumiem jeśli ktoś oprócz mycia okien nic z nimi nie robi , pomysli że to jego wina. Jednak my o okna dbalismy a od ostatniego lata te uszczelki zaczeły dziwnie wyglądać. Zamieszczę zdjęcie które zobrazuje jak teraz wygląda uszczelka. Żeby nikt nie pomyślał że chce przez szantaż dostać nowe okna :) jedyne czego oczekiwałam od okno plast to przyznanie że były wadliwe uszczelki. A nie zrobienie mi wyceny i nie poczuwanie się do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zła jestem bo wszyscy w branży wiedzieli o problemach z tymi uszczelkami. Jednak mój sprzedawca nie kontaktował się z nami. A teraz juz go nie ma. ....

 

No to mamy odpowiedź: słaby sprzedawca to i go nie ma....

 

Ps. Fotka nie przeszła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy odpowiedź: słaby sprzedawca to i go nie ma....

 

Ps. Fotka nie przeszła.

 

Myślę że jeżeli ten sprzedawca miał problem z reklamacjami tych okien to się ulotnił.

przesyłam zdjęcia

 

https://ibb.co/Fh6yH7m

https://ibb.co/SrxdSB8

https://ibb.co/mCzhdrP

https://ibb.co/V9FYnw6

https://ibb.co/W3nJ5Df

https://ibb.co/XWwq4tq

https://ibb.co/p0PxPLs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeżeli ten sprzedawca miał problem z reklamacjami tych okien to się ulotnił.

przesyłam zdjęcia

 

https://ibb.co/Fh6yH7m

https://ibb.co/SrxdSB8

https://ibb.co/mCzhdrP

https://ibb.co/V9FYnw6

https://ibb.co/W3nJ5Df

https://ibb.co/XWwq4tq

https://ibb.co/p0PxPLs

 

dramatycznie to wygląda... nawet jeżeli minęła gwarancja to Oknoplast powinien się poczuwać do naprawy - ewidentnie wypuścił coś co w momencie wejścia do sprzedaży było już wadliwe, fakt że wyszło po paru latach. Miałem kiedyś awarię komputera w Fordzie - pomimo, że było już po gwarancji a serwisowałem auto w ASO Forda to wymienili mi ten moduł za darmo ( prawie 8 tys. pln) - to się nazywa podejście do Klienta.

Od tego czasu kupuję tylko Fordy :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dramatycznie to wygląda... nawet jeżeli minęła gwarancja to Oknoplast powinien się poczuwać do naprawy - ewidentnie wypuścił coś co w momencie wejścia do sprzedaży było już wadliwe, fakt że wyszło po paru latach. Miałem kiedyś awarię komputera w Fordzie - pomimo, że było już po gwarancji a serwisowałem auto w ASO Forda to wymienili mi ten moduł za darmo ( prawie 8 tys. pln) - to się nazywa podejście do Klienta.

Od tego czasu kupuję tylko Fordy :))

 

Ja tak samo uważam że porządna firma powinna poczuwać do odpowiedzialności to nie przedstawiciel produkował okna tylko oni. Dlatego jestem bardzo zawiedziona. Nie jest to kwestia tego czy kogoś stac na własne wymiany czy nie. Chodzi tylko o zasady jeśli każdy będzie wszystko wiecznie odpuszczał ciągle będziemy trafiać na buble, ponieważ firmy tak będą do tego podchodzić. Wiele firm samochodowych wiedząc że jest coś wadliwe wzywa na akcje serwisowe zanim coś się stanie. Ale to wszystko zależy od polityki firmy. Nie uważam że dbałam żle o okna tak jak każdy. Co można im złego zrobić. Wybierając okna myslałam że kupuję porządnej firmy produkt. Okazuje się że ludzie mający okna zwykłych firm nawet nazw nie pamietaja plastikowe białe jak słyszą co jest z naszymi "ładnymi" aż śmiech ich ogarnia. Obojetnie jak dla mnie zakończy się ta sprawa chcę aby ludzie mieli wgląd w sytuację. Uważam, że po to są fora aby móc poznać opinie o produktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo uważam że porządna firma powinna poczuwać do odpowiedzialności to nie przedstawiciel produkował okna tylko oni. Dlatego jestem bardzo zawiedziona. Nie jest to kwestia tego czy kogoś stac na własne wymiany czy nie. Chodzi tylko o zasady jeśli każdy będzie wszystko wiecznie odpuszczał ciągle będziemy trafiać na buble, ponieważ firmy tak będą do tego podchodzić. Wiele firm samochodowych wiedząc że jest coś wadliwe wzywa na akcje serwisowe zanim coś się stanie. Ale to wszystko zależy od polityki firmy. Nie uważam że dbałam żle o okna tak jak każdy. Co można im złego zrobić. Wybierając okna myslałam że kupuję porządnej firmy produkt. Okazuje się że ludzie mający okna zwykłych firm nawet nazw nie pamietaja plastikowe białe jak słyszą co jest z naszymi "ładnymi" aż śmiech ich ogarnia. Obojetnie jak dla mnie zakończy się ta sprawa chcę aby ludzie mieli wgląd w sytuację. Uważam, że po to są fora aby móc poznać opinie o produktach.

 

dokładnie - trzeba to opisywać i nie odpuszczać ... masz całkowitą rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...
W rodzinnym domu 20 lat okna plastiki dwuszybowe i do dzisiaj prawie jak nowe. Ale jak chciałem mieć lepsze, no to wziąłem oknoplast winergetic. Po dwóch latach na jednej z kwater między szybami wyszła wilgoć. Nie polecam tego producenta.

Ależ to banalna reklamacja. Na 99,9% będzie uznana, wymiana pakietu trwa 10 minut i nie wiąże się absolutnie z żadnymi kompromisami. Zupełnie nie rozumiem zasadności takiego wpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dramatycznie to wygląda... nawet jeżeli minęła gwarancja to Oknoplast powinien się poczuwać do naprawy - ewidentnie wypuścił coś co w momencie wejścia do sprzedaży było już wadliwe, fakt że wyszło po paru latach. Miałem kiedyś awarię komputera w Fordzie - pomimo, że było już po gwarancji a serwisowałem auto w ASO Forda to wymienili mi ten moduł za darmo ( prawie 8 tys. pln) - to się nazywa podejście do Klienta.

Od tego czasu kupuję tylko Fordy :))

Producenci pojazdów ogłaszają czasami takie akcje, jeżeli użytkowanie zagraża użytkownikom.

W tym przypadku jest to nienormalne zużycie materiału, ale już znacznie po upływie okresu gwarancji, niestety...

Proszę sobie darować porównanie do tego pojazdu, którego miałem wątpliwą przyjemność być właścicielem, a zwłaszcza obsługi serwisowej, gdy zbyt długo musiałbym pisać. :cool: .

Żeby tylko na nich psów nie wieszać, przytoczę historię z inną marką: 15 sierpnia umawiałem sie na przegląd gwarancyjny, w serwisie, gdzie zawsze pytają o nr rej, więc mają wszystko na widoku. Zaproponowano mi termin dopiero 27 sierpnia, który zmuszony byłem przesunąć z powodu urlopu 25-08/04-09. Umówilismy się zatem na 5 września gdzie, stwierdzono "wyjące" sprzegło do wymiany, które notabene zgłaszałem przy każdym przeglądzie i zawsze były to nic nie znaczące dźwięki dla mechaników.

Dlaczego zatem teraz pojawiła się konieczność wymiany sprzęgła? Bo 1 września samochód skończył 3 lata i należy zapłacić 5,5 tys. za naprawę...

Nawet nikt mnie nie poinformował o tym, że pojazd będzie 4 dni po gwarancji, gdyż wiedząc o tym, wysłałbym kogokolwiek ze znajomych aby wstawił go na serwis w sierpniu.

Kończąc opis tej przygody: wymienili mi wreszcie za darmo po spotkaniu z kierownikiem serwisu a potem z jeszcze "wyższym"- po prześledzeniu wszytkich dat zgłoszenia, pewnie odsłuchaniu rozmów, etc...

Na temat pojazdów, których miałem kilkanaście w życiu, plus kilka służbowych i związanej z tym obsługi, mogłbym opowiadac długo...

ps. Również należę do konkurencji Oknoplastu, ale zdanie na ten temat mam podobne do Fina: gwarancja nie może trwać wiecznie.:no:

Edytowane przez stary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie będę sprawdzał działanie sprzedawcy - montażysty i Oknoplastu w dziedzinie usterki.

 

Pękła rama okna, dużego fixa 3300x2100. Wiem, że lekkie nie jest ale producent ponoć policzył, że wytrzyma a montażysta że zamontuje. Na gwarancję raczej trudno liczyć więc wezwanie z rękojmi pójdzie.

 

 

Na zgłoszenie do sprzedawcy odpowiedział Oknoplast, że wszystko według nich jest OK bo nie pękł cały zgrzew

 

"odpowiadając na reklamację dotyczącą pęknięcia ramy okna informuję, że nie może być ona

rozpatrzona pozytywnie.

Pęknięcia idące w poprzek profilu (tzn. nie po linii zgrzewania) nie są wadą wyrobu. Potwierdza

to opinia wystawiona przez pracownika firmy Veka, Pana Stanisława Oko:

„Jeśli pęknięcie przebiega po materiale PCW profilu, to świadczy o prawidłowym zgrzaniu

elementu. Gdyby pęknięcie wystąpiło wzdłuż przez cały zgrzew, wówczas można byłoby uznać to za

wadę zgrzewania w zakładzie produkcyjnym, w tym np. niewłaściwe parametry pracy zgrzewarki lub

zgrzewanie zimnych profili itp.”

W omawianym przypadku pęknięcie przebiega w głąb profilu, zaś zgrzew pozostaje

nienaruszony (za wyjątkiem samego ogniska pęknięcia)"

 

Coś czuję, że lekko nie będzie...

Chociaż liczę na refleksję Oknoplastu i że wraz z premium partnerem sprzedawcą załatwią elegancko sprawę.

 

Jak ktoś ma coś dobrego do dodania to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu minęło od montażu?

Masz foto z wcześniejszych etapów budowy?

 

Pan Stanisław to znana osoba, w branży od zawsze. Także nie jest to opinia jakiegoś "stażysty". Poza tym ona nie przesądza o zasadności zgłoszenia, a jedynie broni procesu technologicznego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu minęło od montażu?

Masz foto z wcześniejszych etapów budowy?

 

Pan Stanisław to znana osoba, w branży od zawsze. Także nie jest to opinia jakiegoś "stażysty". Poza tym ona nie przesądza o zasadności zgłoszenia, a jedynie broni procesu technologicznego..

 

Czasu minęło 1,5 roku. Okna wstawiane były w lutym. Mam gdzie mieszkać, więc budowa idzie z wolna.

Mam zdjęcia ale nie wiem jaki etap chciałbyś zobaczyć. Mam kilka z procesu montażu.

Śladów osiadania budynku, pęknięć nie zaobserwowałem.

 

Pan Stanisław może i jest specjalistą i może słusznie odpisuje, że zgrzew jest dobry bo nie pękł w całości a częściowo, tylko, że dla mnie i pewnie dla Ciebie to okno nie jest dobre. Tę odpowiedź forwardował mi Premium Partner, który montował mi okna bez słowa komentarza.

 

Odpisałem sprzedawcy, że nie zgadzam się z opinią tam zawartą, że nie podlega to zgłoszeniu i zażądałem wymiany z tytułu rękojmi.

 

I tu nastąpiło pozytywne zaskoczenie. Miałem telefon od szefa firmy, że załatwi tę sprawę bez robienia afery. Potwierdzone mailem. Przyznaję, że taka postawa bardzo cieszy.

Oczywiście będą próbować dociec przyczyny, mają swoje zdjęcia z montażu ale nie ma postawy wypierania i odrzucenia odpowiedzialności.

 

W rozmowie poprosiłem też o weryfikację innych okien. Mam jeszcze dwa takie duże 3000x2100 i inne trochę mniejsze. Wcześniej zbagatelizowałem sprawę, że niektóre okna są wstawione w delikatne łuki, myślałem, że to nie jest istotne, ale teraz jest strach czy takie dodatkowe naprężenia nie będą skutkować awariami w przyszłości. Muszę to pomierzyć i zrobić jakiś raport. Jest na to jakaś norma jakie odchyłki są dopuszczalne?

 

Mam nadzieję, że po wszystkim będę mógł napisać pozytywny komentarz i pozostanie on już na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Stanisław nie napisał też, że reklamacja jest niezasadna.. przedstawił tylko punt widzenia systemodawcy..

Chociaż "po branży" krążą "opinie" że elementy pcw powinny być nie dłuższe niż 3m, ale ja takiej normy nie znam i traktuję to jako plotki a nie wyznaczniki.

 

Nie sposób stwierdzić co jest przyczyną: szklenie? A może podparcie. Lub mocowanie albo jeszcze inne naprężenie. Klin zostawiony nad oknem i osiadanie budynków. Tysiąc potencjalnych powodów...

 

Przedstawiciel dobrze podchodzi do sprawy.. trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...