Lauter 21.11.2019 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2019 Dzień dobry Od niedawna jestem posiadaczem własnego kominka, niestety po krótkim czasie użytkowania zauważyłem że obudowa kominka zaczyna pękać. Kominek Zibi (marka-kratki) zabudowany płytą warmsen. Przesyłam zdjęcia na których widać jak od kominka odpadła jedna cegiełka a pod nią ukazało się pęknięcie płyty, widać również pozostałe pęknięcia rozchodzące się od wkładu kominkowego na boki obudowy po obu jej stronach. Ktoś wie co może być tego przyczyną i co robić w tej sytuacji? Czy możliwe jest że przegrzałem kominek wkładając za dużo drewna przez co obudowa nie wytrzymała? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 23.11.2019 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 wstrzonsy tektoniczne, mówi ci to coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fajnytoster 23.11.2019 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 https://forum.muratordom.pl/showthread.php?359646-Kamień-odpadł-z-kominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 23.11.2019 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 Dzień dobry Od niedawna jestem posiadaczem własnego kominka, niestety po krótkim czasie użytkowania zauważyłem że obudowa kominka zaczyna pękać. Kominek Zibi (marka-kratki) zabudowany płytą warmsen. Przesyłam zdjęcia na których widać jak od kominka odpadła jedna cegiełka a pod nią ukazało się pęknięcie płyty, widać również pozostałe pęknięcia rozchodzące się od wkładu kominkowego na boki obudowy po obu jej stronach. Ktoś wie co może być tego przyczyną i co robić w tej sytuacji? Czy możliwe jest że przegrzałem kominek wkładając za dużo drewna przez co obudowa nie wytrzymała? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź PozdrawiamW pewnym sensie masz rację. Obudowa się przegrzała (pękanie). Nie ma jednak takiego pojęcia jak "za mocno palone". Przynajmniej w świecie fachowców znających rzemiosło zwane "budowa urządzeń ogniowych". Prawidłowe wykonanie obudowy wyklucza jej awarię nawet przy przekroczeniu stanu krytycznego dla pewnej grupy wkładów kominkowych (są paleniska nie mające tzw masy krytycznej ilości palonego jednocześnie opału). Most o nośności 20t, testuje się obciążeniem 30 - 40t (?). Ogień powinien w domu instalować ktoś kto ma o tym pojęcie. Tyle w kwestii reprymendy... Błędy jakie popełniłeś? Powiem o tym co widać: za mała dylatacja między wkładem kominkowym a elementami obudowy. Jeśli dylatacji nie ma wcale, zwracam uwagę, że wkład musi być elementem niezależnym, nie stykającym się w żadnym punkcie z obudową. Prawdopodobnie masz za małe kratki wlotowe lub wylotowe lub jedne i drugie. Wartość przepływu powietrza przez odbudowę określa producent w instrukcji montażu. Co jest źle w środku (jeśli jest) niestety trudno powiedzieć...bo tego nie widać. To jednak co opisałem, wystarczy by doszło do uszkodzeń jakie sygnalizujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 24.11.2019 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Obudowa "na ścisk" do wkładu ... brak szczeliny dylatacyjnej . Jaki klej stosowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lauter 25.11.2019 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Dziękuje za udział w temacieWszystkie materiały jakie użyłem do obudowy są marki Warmsen. Kratka dolotowa ma 500 cm kwadratowych czynnego pola, kratka wylotowa 380 + plus 3 kratki w sypialniach od DGP które łącznie mają 363 cm kwadratowych, chociaż z nimi jest problem bo powietrze nie chce do nich za bardzo dochodzić i w efekcie podczas palenia w kominku na parterze miałem 21 stopni a na pietrze 18-19. Na stronie producenta jest napisane że kratki powinny posiadać co najmniej 900 cm kwadratowych czynnego pola,Rzeczywiście u mnie jest za mało...Dylatacji również zabrakło, cegły stykają się bezpośrednio z ramą wkładu kominkowego, Wychodzi na to że to dwie główne wady mojej obudowy. Zakładam że popękana płyta nie nadaje się już do naprawy i trzeba będzie powycinać uszkodzone miejsca i wstawić nową płytę ? Czy można np, pęknięcia załatać klejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.11.2019 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Dziękuje za udział w temacie Wszystkie materiały jakie użyłem do obudowy są marki Warmsen. Kratka dolotowa ma 500 cm kwadratowych czynnego pola, kratka wylotowa 380 + plus 3 kratki w sypialniach od DGP które łącznie mają 363 cm kwadratowych, chociaż z nimi jest problem bo powietrze nie chce do nich za bardzo dochodzić i w efekcie podczas palenia w kominku na parterze miałem 21 stopni a na pietrze 18-19. Na stronie producenta jest napisane że kratki powinny posiadać co najmniej 900 cm kwadratowych czynnego pola, Rzeczywiście u mnie jest za mało... Dylatacji również zabrakło, cegły stykają się bezpośrednio z ramą wkładu kominkowego, Wychodzi na to że to dwie główne wady mojej obudowy. Zakładam że popękana płyta nie nadaje się już do naprawy i trzeba będzie powycinać uszkodzone miejsca i wstawić nową płytę ? Czy można np, pęknięcia załatać klejem ?Klej to mostek termiczny, więc może dalej pękać.Z wierzchu można klejem załatać, a od środka podkręcić odpadki płyty Varmsen, lub podobnej. Do tego min 5 mm odległości od wkładu i powiększyć kratki...Zwróć uwagę na to że kratki z Kratek podają czynne pole nie odliczając na opory siatki (15-20%). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.