Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Termoizolacja tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym a płyty tarasowe


Dud21

Recommended Posts

Dzień dobry,

Na wiosnę będę musiał zmierzyć się z termoizolacją tarasu (około 30 metrów kwadratowych). Taras obecnie nie przecieka i składa się z następujących warstw:

 

1. Płyta betonowa ( nie wiem czy właściwie to nazywam)

2. Papa

3. Wylewka ze spadkiem

4. Papa

Zależy mi aby jak najtaniej zrobić termomodernizację a równocześnie mieć pewność ze nic nie będzie ciekło.

Czy mogę na obecną papę położyć jakąś paroizolację (poproszę o propozycje) np. styrpapę, na niej papę termozgrzewalną a całość wykończyć kostką brukową lub płytami tarasowymi. Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem by uniknąć konieczności skuwania wylewki, wylewania kolejnej. Zwłaszcza ze chciałbym jak najtaniej wykończyć powierzchnię tarasu, ponieważ, będzie używany raczej okazyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Na wiosnę będę musiał zmierzyć się z termoizolacją tarasu (około 30 metrów kwadratowych). Taras obecnie nie przecieka i składa się z następujących warstw:

 

1. Płyta betonowa ( nie wiem czy właściwie to nazywam)

2. Papa

3. Wylewka ze spadkiem

4. Papa

Zależy mi aby jak najtaniej zrobić termomodernizację a równocześnie mieć pewność ze nic nie będzie ciekło.

Czy mogę na obecną papę położyć jakąś paroizolację (poproszę o propozycje) np. styrpapę, na niej papę termozgrzewalną a całość wykończyć kostką brukową lub płytami tarasowymi. Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem by uniknąć konieczności skuwania wylewki, wylewania kolejnej. Zwłaszcza ze chciałbym jak najtaniej wykończyć powierzchnię tarasu, ponieważ, będzie używany raczej okazyjnie.

 

Musisz znać maksymalne dopuszczalne obciążenie twojego tarasu.

Powinieneś położyć na to co masz warstwę izolacyjną (styropian), potem lekki beton (np. styrobeton) i na to warstwę ostateczną tarasu np. deski tarasowe. Paroizolacja nie jest potrzebna w Twoim wypadku. Pierwsza warstwa papy (pod wylewką) również nie była potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie że zastosowanie folku między styropianem a wylewka będzie całkiem niezłym pomysłem zwłaszcza nie wywinduje to kosztuje pod niebo. Rozumiem że wylewkę należy tradycyjne dylatowac od ściany i przed wykonaniem pokrycia mapelasticiem lub atlasem uszczelnić taśmami?

 

Czy jest jakaś tańsza opcja na uszczelnienie tarasu niż te dwa produkty? Oczywiście tak aby spełniało to rozsądnie funkcje izolacyjną. Czy od razu tj w tym samym sezonie wykończona powierzchnie muszę pokryć jakimś wykończeniem no płytka?

 

Ile minimum na styropianie musi być wylewki np że styrobetonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie że zastosowanie folku między styropianem a wylewka będzie całkiem niezłym pomysłem zwłaszcza nie wywinduje to kosztuje pod niebo. Rozumiem że wylewkę należy tradycyjne dylatowac od ściany i przed wykonaniem pokrycia mapelasticiem lub atlasem uszczelnić taśmami?

 

Czy jest jakaś tańsza opcja na uszczelnienie tarasu niż te dwa produkty? Oczywiście tak aby spełniało to rozsądnie funkcje izolacyjną. Czy od razu tj w tym samym sezonie wykończona powierzchnie muszę pokryć jakimś wykończeniem no płytka?

 

Ile minimum na styropianie musi być wylewki np że styrobetonu?

 

Folia jest tam zbędna, a nawet może zaszkodzić, gdyż nie będziesz w stanie do niej przykleić styropianu. Mogłoby to powodować z czasem pękanie np. płytek. A raczej na 100% w niektórych miejscach spowoduje.

Mam ponad 260m2 dachu płaskiego, ze wszystkich stron otoczonego attykami, który w części jest tarasem. Radziłem się dekarzy m.in. tych z forum i potwierdzili, że folia jest całkowicie zbędna. Wystarczającą paroizolacją jest farba lateksowa na suficie, a w przypadku prawidłowo działającej wentylacji i ta nie byłaby konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie powinien zrobić.

 

Ło Jezusicku!

Do autora wątku: Czy KierBud coś mówił? Projekt co przewiduje? Szukasz informacji wśród tak samo zdezorentowanych jak Ty.

Jeżeli jednak brak dostępu do wiedzy to polecam wyspecjalizowane portale: artykuł

Od siebie radzę rozważenie układu:

1. warstwa spadkowa

2. paroizolacja z papy podkładowej w przypadku pomieszczeń użytkowych poniżej

3. termoizolacja z płyt PIR w okładzinie AL.

4. zamiast grubej i czasem uciążliwej w wykonaniu i pielęgnacji wylewki zastosowałem płyty cementowe o gr. 20mm

5. izolacja wodna z membrany dachowej z materiałów typu EPDM czy PVC. Możliwie klejona lub zgrzewana na łączeniach. Oczywiście wywinięta na cokół i zakończona z zastosowanie dedykowanej listwy.

6. Na tym można ułożyć kilka wykończeń przesączalnych: system desek lub paneli z WPC, drewna modyfikowanego lub egzotycznego. Można również zastosować płyty na stopkach narożnikowych.

Doświadczenie nauczyło mnie, że wykończenia płytkami klejonymi nie są trwałe w naszym klimacie. Im większe płytki tym krótszy ich żywot.

Pozdrav,

SM

P.S. Trochę przeleciałem nad zagadnieniem. Dlaczego PIR? A jaką izolację termiczną przewiduje autor? Z doswiadczenia wiem, że za mało :) Dzięki zastosowaniu PIR można zredukować grubość termoizolacji o 40%.

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło Jezusicku!

Do autora wątku: Czy KierBud coś mówił? Projekt co przewiduje? Szukasz informacji wśród tak samo zdezorentowanych jak Ty.

Jeżeli jednak brak dostępu do wiedzy to polecam wyspecjalizowane portale: artykuł

Od siebie radzę rozważenie układu:

1. warstwa spadkowa

2. paroizolacja z papy podkładowej w przypadku pomieszczeń użytkowych poniżej

3. termoizolacja z płyt PIR w okładzinie AL.

4. zamiast grubej i czasem uciążliwej w wykonaniu i pielęgnacji wylewki zastosowałem płyty cementowe o gr. 20mm

5. izolacja wodna z membrany dachowej z materiałów typu EPDM czy PVC. Możliwie klejona lub zgrzewana na łączeniach. Oczywiście wywinięta na cokół i zakończona z zastosowanie dedykowanej listwy.

6. Na tym można ułożyć kilka wykończeń przesączalnych: system desek lub paneli z WPC, drewna modyfikowanego lub egzotycznego. Można również zastosować płyty na stopkach narożnikowych.

Doświadczenie nauczyło mnie, że wykończenia płytkami klejonymi nie są trwałe w naszym klimacie. Im większe płytki tym krótszy ich żywot.

Pozdrav,

SM

P.S. Trochę przeleciałem nad zagadnieniem. Dlaczego PIR? A jaką izolację termiczną przewiduje autor? Z doswiadczenia wiem, że za mało :) Dzięki zastosowaniu PIR można zredukować grubość termoizolacji o 40%.

 

Po pierwsze już samą papę paroizolacyjną powinieneś wywinąć na cokół, budynek, attyki i inne tego typu miejscami. Żeby zrobić to poprawnie należałoby zastosować kliny styropianowe. Jeżeli tego nie zrobiłeś ta paroizolacja i tak nie ma ciągłości i niewiele daje. Poza tym nieprawdą jest to, że piszesz, iż papę podkładową można stosować jako paroizolację, gdyż do tego jest papa paroizolacyjna z wkładką aluminiową.

Podobnie powinieneś zrobić z papą podkładową i wierzchniego krycia. To materiał wytrzymalszy EPDM i PVC, które to pod deski czy panele się średnio nadają.

I dalej tak mógłbym Ci wymieniać "nowości" które opisałeś, bo dalej jest jeszcze ciekawiej, ale właśnie leci KSW ;)

Puent: jak czegoś nie jesteś pewien, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...