Marnypopi 07.01.2021 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Wyjaśniło się - grzałki pompa ma w dwóch miejscach. 1. Moduł wewnętrzny i jest tam 9kw na wspomaganie jak pompa nie da rady2. Moduł zewnętrzny u mnie AMS10/12 - tam są dwie po 1200 W każda i sluza do odprowadzenia skroplin po odszranianie z tacy ociekowej i rurze spustowej jak temperatura jest poniżej zera. Ot cała historyja złodzieja prądu na dwóch fazach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 07.01.2021 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Wyjaśniło się - grzałki pompa ma w dwóch miejscach. 1. Moduł wewnętrzny i jest tam 9kw na wspomaganie jak pompa nie da rady 2. Moduł zewnętrzny u mnie AMS10/12 - tam są dwie po 1200 W każda i sluza do odprowadzenia skroplin po odszranianie z tacy ociekowej i rurze spustowej jak temperatura jest poniżej zera. Ot cała historyja złodzieja prądu na dwóch fazach. No ale i tak nie rozwiazales sposobu ich wyłączenia ? Pewnie przy defroscie tez sie zalaczaja te w jednostce wew. Swoja droga to u mnie w panasie juz druga zime normalnie leje sie na glebe bez zadnych tac ociekowych itp.w cale tego jakos duzo nie ma napewno nie rosnie w górę U sasiada tez ma tace ociekowa i odprowadzenie do rury fi 60 i żadnych podgrzewaczy tacy itp.nie ma i nic tam nie przymarza leje sie do rury jak należy tez juz druga zima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 08.01.2021 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 No ale i tak nie rozwiazales sposobu ich wyłączenia ? Pewnie przy defroscie tez sie zalaczaja te w jednostce wew. Swoja droga to u mnie w panasie juz druga zime normalnie leje sie na glebe bez zadnych tac ociekowych itp.w cale tego jakos duzo nie ma napewno nie rosnie w górę U sasiada tez ma tace ociekowa i odprowadzenie do rury fi 60 i żadnych podgrzewaczy tacy itp.nie ma i nic tam nie przymarza leje sie do rury jak należy tez juz druga zima. Dokształciłem się trochę i : Nibe ma zaprogramowany stały defrost nie zależny od warunków panujących na zewnątrz - może być 15 stopni na plusie a defrost i tak będzie równo co 45 min. Rozmawiałem z nimi i pracują nad aktualizacją oprogramowania aby defrost był zależny od ciśnienia za skraplaczem - jak spadnie poniżej "x" będzie defrost. Teraz jest tak że pompa może być skuta lodem i nie miec w ogóle przepływu powietrza a defrost właczy się dopiero po 45 min. Pompa chodzi na 120% mocy aż dudni. Głupie ale tak wymyślili. Dlatego dobowo jet 30 defrostów a grzałki załaczaja się przy ujemnych temperaturach. Jak jest powiżej zera nie chodzą. Może komuś ta wiedza się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 08.01.2021 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 coś masz te informacje nie do końca prawdziwe, u mnie jak jest duża wilgoć w powietrzu, temp. 0 -2 to też jest co 45 minut, jak jest poniżej zera, sucho, to jest rzadziej, a przy 10 *C na zewnątrz może być kilka razy na dobę (co 3 - 4 godziny), na pewno nie jest na sztywno ustawione co 45 minut, u mnie tak to nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 09.01.2021 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 coś masz te informacje nie do końca prawdziwe, u mnie jak jest duża wilgoć w powietrzu, temp. 0 -2 to też jest co 45 minut, jak jest poniżej zera, sucho, to jest rzadziej, a przy 10 *C na zewnątrz może być kilka razy na dobę (co 3 - 4 godziny), na pewno nie jest na sztywno ustawione co 45 minut, u mnie tak to nie działa. Nie jestem fachowcem od pomp - tylko rozmawiałem z serwisantem NIBE i to są informacje od niego - AMS10/12 jest tak zaprogramowana. Wyszło to podczas drążenia tematu załaczania grzałek w tacy ociekowej i rurze spływowej. Pewnie w temperaturach wyższych ma inny interwał i nie chodzą grzałki o to nie pytałem. Nie wiem jak będzie w cieplejszych dniach bo serwer podpiąłem dopiero pod koniec grudnia i dopiero od końca grudnia widzę parametry na Uplinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 19.01.2021 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2021 Sporo się u mnie wyjaśniło - pisałem wcześniej o załaczaniu grzałek podczas defrostów - tak one się załaczają ale mają po 100 W kazda. U mnie załaczały się 2x1300 W przy każdym defroście, a przez ostatnie dni przy mrozach -15 stopni kiedy ogrzewanie przejął kominek i pompa stała - grzałki te chodziły non stop. Nie dało mi to spokoju bo podczas postoju pompa zużyła 40-50 KW za jeden dzień, nie pracując ( tylko woda działała ). Serwis Nibe nie wiedział o co chodzi, wysyłałem LOGi , dzwoniłem, nikt nic nie wiedział. Sprawa okazała się prosta - albo źle złożona jednostka wewnętrzna HK200S , albo żle podłączone SMO40 i głowny włącznik na nim. Wlacznik po przesunięciu u mnie w prawo na tryb awaryjny powinien aktywować grzałki i sterowane ręcznie z termostatu. Niestety u mnie włacznik ten nie działa tak jak powinien. Jest coś nie tak podłaczone. Dla tych co mają HK200S - pod panelem przednim jest termostat, który działa tylko w trybie awaryjnym , w trybie normalnej pracy nie powinien działać. U mnie jest odwrotnie - w trybie normalnej pracy przekręcając termostat załaczam grzałki a w trybie awaryjnym nie moge tego zrobić. jak się nim kręci to słychać jak załacza się stycznik - charakterystyczne pukniecie Pompa pracowała normalnie a termostat był ustawiony na 45 stopni. Przy każdym defroście jak spadała temperatura ponizej 45 stopni załaczało te cholerne grzałki. A jak pompa stała - grzałki chodziły cały czas aby utrzymać temperaturę za skraplaczem . jestem w plecy jakieś 15kW dziennie na defrostach od listopada i przez te zimne dni 54kW za dzień - naszczęście tylko 3 dni były takie. W sumie można przyjać 0,5 MV poszło w powietrza - jakieś 260 pln teraz skręciłem termostat na minimum i grzałki nie działają. Jak ktoś ma nadmierne zużycie proszę sprawdzić sobie ten termostat. Kręcenie nim nie daje informacji w Logach bo jest to mechaniczne wymuszenie sterowania stycznikiem grzałek. Jak zwiększamy na nim temperaturę nie powinien się załaczyć stycznik. Słychać tylko ciche cyknięcie termostatu - jak tak macie - jest OK , a jak słychac walnięcie stycznika - skręcić termostat na minimum. Ja odkryłem to tylko dlatego, że zamontowałem licznik energii oddanej i pobranej MEW-01 na głównym heblu w domu i widziałem fizycznie pobór prądu - inaczej nie do wychwycenia . Przy okazji polecam urządzenie - jak ktoś ma 3-faz fotowoltaikę i chce rozłożyć równo obciażenie po 3 fazach to idealne urządzenie - pokazuje wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pandar3k 25.01.2021 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 Powoli ogarnąłem sterowanie NIBE i uważam, że jest całkiem ciekawe i nawet wygodne. Mam pytanie z innej beczki. Jak zachowały Wam się pompy przy temperaturach - 20. Bo moja po prostu wyłączyła sprężarkę i przeszła w tryb grzałek. , I jeszcze jedno pytanie nie mogę na uplinku znaleźć wykresu stopniominut. Mam SMO 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 25.01.2021 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2021 w danych technicznych jest podane, że pracuje do -20*C (przynajmniej w mojej), u mnie też się sprężarka wyłączyła i kilka godzin pracowały same grzałki, dwie grzałki wystarczyły, by utrzymać temp w domu.U mnie też nie ma wykresu stopniminutPozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciacho 11.10.2021 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2021 (edytowane) Witajcie,mam pytanie do was co mają pompę nibe. Mam HKS200 NIBE AMS 10-8kw. Dom bardzo dobrze ocieplony szkieletowy min. 35cm wełny wszędzie od dołu xps płyta 30cm. Zurzycie w pierwszym roku było fajne bo 3500kw za rok potem 4000kw a teraz 4500kw. Przy dzisiejszej temp. pompa jakby sfiksowała i nie jest w stanie dobić do 0 stopniominut. ustawiona na -150. temp. zew. -2 stopnie. Krzywa 3+1. dt=10 przy -10 stopni na zew. O zeszłej zimy przy -2 i niżej pompa ma problem z zerowaniem i odpoczynkiem. Nie jest w stanie zejść do zera i wyłączyć się bo występuje odszranianie przez co znwou rośnie i tak w kółko. Nawet teraz jest plus 6 stopni za zew. i dalej jedzie w górę -175 stopniominut. Włączyłem w tamtym sezonie podłogówkę w garażu 55m2 ale pętla jedna grzeje i być może przez nią spada temp. ale mam siłownik elektryczny z termostatem założony na rozdzielacz +10stopni na garaż.Dziwne bo wydaję mi się, że pompa powinna przy -2 spokojnie -150 i do zera w godzinę zejść i stać przynajmniej 30min. Edytowane 11 Października 2021 przez maciacho zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pandar3k 19.10.2021 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2021 (edytowane) Cześć Ktoś już o tym pisał, spróbuj w menu serwisowym 5.1.14 przestawić parametr DOT: -15,0°C na - 5. U mnie jest to samo, przy wyższych temperaturach zewnętrznych pompa pracuje tylko na 25 Hz. Zmiana parametru pomogła. I jeszcze jedno: na ile masz ustawiony parametr "uruch. inny podgrz. pom"? Nie znalazłem o tym instrukcji, ale kiedyś eksperymentowałem i przy nastawie 1500 efekt był taki jak u Ciebie, zmieniłem na 400 i jest o wiele lepiej. Pozdrawiam Edytowane 19 Października 2021 przez Pandar3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artklu 01.12.2021 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2021 Pytanko krótko...PC NIBE F2040-12kW, Dom nowy 130mkw ceramika. Rachunki za zeszłe półrocze w sumie dały nową prognozę na ponad 900złotych.(trochę klima latem, rekuperacja i bieżące uzytkowanie 2-3osób)Po wg nas sporych rachunkach ustawiłem krzywą grzewczą 3+1, czyli przy tym wyłączyłem korzystanie z czujnika pokojowego.Liczba uruchomień na dobę ok. 15-20razy. PYTANIE:Czy podgrzewacz pomocniczy warto zmienić z 2 stopni na np. -5? I czy taka zmiana będzie wzięta pod uwagę, gdy pompa pracuje w trybie AUTO?? Dzięki z góry! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
exetterenak 01.12.2021 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2021 Pytanko krótko... PC NIBE F2040-12kW, Dom nowy 130mkw ceramika. Rachunki za zeszłe półrocze w sumie dały nową prognozę na ponad 900złotych.(trochę klima latem, rekuperacja i bieżące uzytkowanie 2-3osób) Po wg nas sporych rachunkach ustawiłem krzywą grzewczą 3+1, czyli przy tym wyłączyłem korzystanie z czujnika pokojowego. Liczba uruchomień na dobę ok. 15-20razy. PYTANIE: Czy podgrzewacz pomocniczy warto zmienić z 2 stopni na np. -5? I czy taka zmiana będzie wzięta pod uwagę, gdy pompa pracuje w trybie AUTO?? Dzięki z góry! Trochę nie na temat Twojego pytania ale do domu 130m2 ktoś Ci dobrał jednostkę 12kW? Co to znaczy nowy dom, to jest WT2017 czy WT2021? Bo ta PC to troche taka przyduża imho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artklu 02.12.2021 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2021 Trochę nie na temat Twojego pytania ale do domu 130m2 ktoś Ci dobrał jednostkę 12kW? Co to znaczy nowy dom, to jest WT2017 czy WT2021? Bo ta PC to troche taka przyduża imho Osiedle kilkunastu domków 2020r. Wszystkie mają te same pompy Nibe monobloka 12kW model F2040 + SHK 200M + bufor UKV100. Dlatego nie wnikam już w zastosowanie takiego połączenia. Dramat jesli chodzi o uruchomienie. instalator tylko powiedział :"jak bedzie za zimno to tu na sterowniku się zwiększa temp.". Rachunki raczej niezadowalające + 900zł za energię uwazam, ze PC bierze ok. 700zł. Jak w ogóle zarządzać buforem, czy jest sens podejmowania próby korzystania z niego w podziale na Taryfy prądu? Ostatnie zmiany: Krzywa = 4. Ustawienie pracy tryb: AUTO Podgrzewacz pomocniczy= -3 a było +2stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buldog1111 24.03.2022 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2022 Miałem właśnie zamontować pompę Nibe. Na szczęście trafiłem na ten temat. Skutecznie wyleczył mnie z tego pomysłu. Skieruję się chyba w T-cap Panasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sut79 10.08.2022 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2022 Wtiam szanownych forumowiczów. czekam na pompę NIBE AMS 10-8 / BA-SVM 10-200/12E ze 180 l zbiornikiem na CWU zintegrowanym. zapotrzebowanie chałupy mam 10 kw według ciepła właściwego. średnie zapotrzebowanie 5,1 kW na mrozy jest kominek z roprowadzeniem do 3 pokoi. ogrzewana powierzchnia to 160m2 5 obiegów podłogówki pex16 po 90 m plus 10 grzejników, pytanie jest następujące chciałem grzać głównie w 2 taryfie jak duży bufor jest mi potrzebny do tego celu.i czy to ma sens ekonomiczny czy lepiej po prostu w 1 taryfie grzać i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pandar3k 11.08.2022 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Wtiam szanownych forumowiczów. czekam na pompę NIBE AMS 10-8 / BA-SVM 10-200/12E ze 180 l zbiornikiem na CWU zintegrowanym. zapotrzebowanie chałupy mam 10 kw według ciepła właściwego. średnie zapotrzebowanie 5,1 kW na mrozy jest kominek z roprowadzeniem do 3 pokoi. ogrzewana powierzchnia to 160m2 5 obiegów podłogówki pex16 po 90 m plus 10 grzejników, pytanie jest następujące chciałem grzać głównie w 2 taryfie jak duży bufor jest mi potrzebny do tego celu. i czy to ma sens ekonomiczny czy lepiej po prostu w 1 taryfie grzać i tyle. Cześć Też kombinowałem tak jak Ty, generalnie trzymam się II taryfy, ale nie bardzo restrykcyjnie. Zimą grzeję od 2 do 6 13 do 19. Jeśli przychodzą większe mrozy to wydłużam okienko lub skracam. Ekonomicznie nie ma dużych różnic, a wydaje mi się subiektywnie, że tak jest po prostu bardziej komfortowo - pomimo dobrze ocieplonego domu.. Mam prawie taką pompę jak Ty (12 Kw) i wbrew temu co tu niektórzy piszą da się ją fajnie wysterować, kombinacją temperatury zewnętrznej i wewnętrznej z czujnika pokojowego. Nie mam co prawda grzejników, ale przy samej podłogówce bufor do grzania w II taryfie byłby głupotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
exetterenak 11.08.2022 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Cześć Też kombinowałem tak jak Ty, generalnie trzymam się II taryfy, ale nie bardzo restrykcyjnie. Zimą grzeję od 2 do 6 13 do 19. Jeśli przychodzą większe mrozy to wydłużam okienko lub skracam. Ekonomicznie nie ma dużych różnic, a wydaje mi się subiektywnie, że tak jest po prostu bardziej komfortowo - pomimo dobrze ocieplonego domu.. Mam prawie taką pompę jak Ty (12 Kw) i wbrew temu co tu niektórzy piszą da się ją fajnie wysterować, kombinacją temperatury zewnętrznej i wewnętrznej z czujnika pokojowego. Nie mam co prawda grzejników, ale przy samej podłogówce bufor do grzania w II taryfie byłby głupotą. Wrzuć dane domu do stopki. Pozwoli to na porównanie z innymi użytkownikami dla przyjętych przez Ciebie rozwiązań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nibe AMS 10-8 18.09.2022 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2022 Witam Jakie macie ustawienia 4.9.2 tryb auto oraz 4.9.3 wartość stopniominut pompa nibe AMS 10-8 ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 24.09.2022 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2022 (edytowane) Hej, podam swoje, ale bez kontekstu to nie ma wartości. Kontekst - jaki system, jaki obiekt, ile osób, czy CWU/ile osób/płeć/wiek, wanna/prysznic ile, jakie upodobania, jaki rejon i lokalne uwarunkowania itd itp = jedyna pewna metoda to własne doświadczenie na miejscu. ustawienia auto- wyłącz ogrzewanie = 10 (i tak ręcznie ustawiłem, jak długo damy radę bez CO tak długo nie włączę)- wyłącz podgrz. pomocn. = 4 (w poprzednim sezonie postawiłem na komfort, w tym pewnie na koszty i może ustawię to na jakiś absurdalny dla mnie poziom np. "-14" tj. żeby grzałka włączała się tylko jak przyjdzie Dziad Mróz co nad morzem zdarza się przez kilka godzin na rok)- czas obliczania = 24 (nie ma większego znaczenia w momencie kiedy zdecydowałem się na ręczne odpalenie CO) Wartości stopniominut:- włącz sprężarkę = "-60" (mam grzejniki i źle dobraną pompę - jak ustawię niżej to tracę za dużo na komforcie i zwiększam ryzyko że pompa "klęknie" i nie dobije do zero stopniominut = halo grzałka!)- uruch. inny podgrz. pom. = 450 (nie wiem co z tym zrobię w tym sezonie, podgrz. pom. to grzałka i pewnie będę chciał ograniczyć jej użycie, tj. zwiększenie tej wartośći)- różn. między dod. stopn. = 150 (a to pewnie zostawię... jak pompa "klęknie" i jedna grzałka nie pomoże to nie ma co zwlekać - lepiej dodać kolejny stopień asap żeby ustabilizować pracę zamiast grzać dłuższy czas na pierwszym stopniu) Tak jak to kiedyś napisałem i tutaj wyżej ktoś przypomniał - kluczowe jest ustawienie 5.1.14. Szczególnie jeżeli pompa nie daje rady wyrównać stopniominut. Prawdopodobnie jest to problem głównie ze źle dobranymi pompami (mam na myśli za słabe jednostki). Standardowe nastawy (takie przygotowane na dany kraj) zakładają, że pompa jest dobrze dobrana, i powinna przy niższych obrotach sobie poradzić z ogrzewaniem. W takiej sytuacji niższa częstotliwość jest wskazana, bo kosztuje mniej energii. I to kończy się przypadkiem opisanym wyżej - że pompa nie daje rady, a tak na prawdę ma jeszcze zapas mocy. Przy okazji - byłbym wdzięczny za pomoc - opisany wyżej sposób pomaga przestawić automatykę żeby szybciej uruchamiała inwerter na 81 HzDla mnie to niestety jeszcze za mało, a wyższe częstotliwości (109-118 Hz) "wchodzą" dopiero od około "-2,5*C". Być może ktoś ma na to metodę, oczywiście o ile to nie "wysadzi" pompy. Ręczne ustawienie 5.1.23 "krzywa sprężarki" niestety nie pomaga. pozdrowienia Edytowane 24 Września 2022 przez endru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 24.09.2022 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2022 Kol Endru mógłbyś naświetlić różnice w ustawieniach 5.1.14mam 80% podłogówka i 3 przewymiarowane grzejniki (99% sezony temp zasilania tych grzejników poniżej 40*C)serwis ustawił w menu 5.1.14 "grzejnik"kiedyś próbowałem przestawiać na inne opcje, ale nie zauważyłem zmianczym różnią się te ustawienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.