Daniel765 11.01.2020 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Jest to woda użytkowa ale drabinki są miedziane a rurki w podłogówce również przystosowane do wody pitnej. Sterowanie temperaturą wody w tym układzie oczywiście mam. Po pierwsze mogę regulować przepływy na rozdzielaczu, po drugie mam pompę z kilku stopniową prędkością, po trzecie mam zawór termostatyczny (obowiązkowy ze względu na piecyk kominkowy). Tak jak piszesz chcę kumulować wodę w buforze. Wiem, że mógłbym to zrobić podłogą ale chcę uniknąć skoków temperatury.U mnie też zasilanie czynnikiem grzewczym dochodzi do 58*C ale przy osiągnięciu 50*C na CWU wyłącza sprężarkę a włącza grzałkę. Wykresu nie mam bo wykonałem tylko dwie próby stojąc przed sterownikiem. Gdy nie było blokady sprężarki to włączyła się grzałka a gdy zablokowałem grzałkę nie osiągnęło zadanej temperatury. Oczywiście temperaturą wody steruję za pomocą temperatury docelowej. Muszę przetestować jeszcze jedną rzecz. Dotąd przy próbach włączałem tryb komfortowy luksusowy. Może pompa inaczej się zachowa gdy zamiast tego zmienię ustawienia zadanej temperatury dla trybu komfortowego normalnego ale to sprawdzę dopiero jutro. Czujnika BT7 nie mam podłączonego ale na ten moment nie jest to dla mnie istotne. Układ wcale nie jest taki skomplikowany jak się wydaje. Edytowane 11 Stycznia 2020 przez Daniel765 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 11.01.2020 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Żeby wybadać co w ogóle możesz ze swojego systemu "wydobyć", proponuję taki test (i podaję jakie dzisiaj rano u siebie miałem rezultaty). 1. Sprawdź ustawienia temperatury w trybie "luksus.". U mnie: 49/53, tak jak wyżej - metoda ładowania u Ciebie inna niż na obrazku niżej, tj. "temp. docel." 2. Uruchom "tymczasowy luks." - "jednoraz. zwiek.". PC natychmiast przełącza się na grzanie CWU (nadaje priorytet), także idealnie do testu. 3. Obserwuj parametry w info. serwisowe "2" "temp. koncowa" - to jest temperatura do której PC grzeje CWU. U mnie to 53*C, czyli jak "ladowanie c.w.u." BT6 osiągnie tą temperaturę, to przestanie grzać CWU. BT12 wskazuje temperaturę wody opuszczającej wymiennik. BT3 wskazuje temp. wracającą do wymiennika. "predkosc pompy zasil." - im większa delta temp. tym prędkość pompy mniejsza, żeby woda była dłużej w wymienniku Ja test przerwałem, bo szkoda mi było trochę prądu Temperatura na górze zbiornika doszła do 51,5*C, na dole do 46,2*C Temperatura z wymiennika osiągnęła 56,5*C przy powrocie 50,2*C Ja mam do ogrzania 400 litrów, Ty - 600. U mnie ogrzanie o 3*C zabrało około 20 minut (po drodze był jeszcze defrost....) Mam nadzieję, że się przyda. Edytowane 11 Stycznia 2020 przez endru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniel765 11.01.2020 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 Zwątpiłem jaką mam metodę ładowania (nie do końca zrozumiałem o co chodzi) ale chwilowo nie mam jak sprawdzić.W instrukcji jest tak:Wartość „temp. delta” jest zalecana dla ogrzewaczy pojemnościowych z wężownicą, a wartość „temp. docel.” dla ogrzewaczy z wężownicą przepływową c.w.u.Jesteś pewny, że powinienem mieć temp. docel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 11.01.2020 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2020 (edytowane) Nie mam pewności, ale na mój mały rozum to widzę tak: przy wężownicy w zbiorniku CWU masz mniejszą powierzchnię wymiany i wężownica zapodaje środek grzewczy od góry. Od razu wiadomo, że zanim środek grzewczy dotrze do końca wężownicy - będzie już sporo chłodniejszy - i ok, bo w dolnej partii zbiornika masz też niższą temperaturę CWU = i tak się ogrzeje nawet od tej zimniejszej już wody w wężownicy (w Nibe to ustawienie "temp. delta").W przypadku płaszcza powierzchnię wymiany masz dużo większą, i tutaj ważniejsze jest, żeby ciepło dostarczyć w miarę równomiernie. Myślę, że to jest powód dla którego prędkość pompy obiegowej w tym trybie jest większa - żeby wykorzystać tą dużą powierzchnię wymiany optymalnie to lepiej podać m/w równą temperaturę na całej dostępnej powierzchni. To da lepszy efekt niż podanie wyższej temperatury ale mniejszym przepływem. Albo inaczej - podać jak najwyższą temperaturę do jak największej powierzchni płaszcza. W Nibe to ustawienie "temp. docel").Tak to widzę, ale eksperyment prosty do przeprowadzenia jest - powtórzyć dla dwóch różnych ustawień, pilnować czasu i... będziesz wiedział.W każdym przypadku i tak mierzona jest temp. CWU, więc ta zmiana moim zdaniem może wpłynąć na czas jaki potrzeba na dojście do temperatury docelowej, co też przekłada się na efektywność = koszt. Edytowane 11 Stycznia 2020 przez endru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniel765 14.01.2020 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Jednak mam ustawioną temp. delta - pisałem do swojego instalatora i odpowiedział, że tak ma być (nie dopytywałem dlaczego).Jeśli chodzi o temperaturę CWU to oto jaką odpowiedź uzyskałem od producenta (cytuję tylko wycinki):Maksymalna możliwa do osiągnięcia temperatura zasilania AMSa to 58oC. Gdy AMS osiąga 58oC na zasilaniu, to musi nastąpić jego wyłączenie. Po pierwszym wyłączeniu się sprężarki, startuje grzałka elektryczna. Podsumowując temperatura CWU o której Pan pisze jest realnym parametrem przełączania się na grzałkę (pisałem o 50*C). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 14.01.2020 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 (edytowane) Odnośnie temperatura "delta" czy "docelowa" - zawsze możesz przetestować. Ja u siebie znaczącej różnicy nie zauważyłem, przy docelowej na pewno pompa obiegowa zasuwa z dużo większa prędkością, ogrzewanie zbiornika jest bardziej równomierne, ale maksymalna temperatura którą się osiąga - niższa (przy tym samym wydatku energii). Odnośnie opisanego przez serwis procesu - zobaczę jak to u mnie wygląda - niech stracę Zakładam, że ten opis dotyczy jakiegoś wyjątku, bo ogólnie to nie jest przecież tak, że sprężarka się wyłącza i grzałka załącza się zamiast. Sprężarka dalej działa, ale dołącza do niej grzałka, czyli nie ma w tym przypadku czegoś takiego jak "przełączanie". Nie uważasz, że jest to trochę dziwne, że pompa nie potrafi sobie poradzić z ograniczeniem temperatury na wyjściu inaczej jak wyłączając? Moim zdaniem zmniejszyłaby częstotliwość, żeby ograniczyć ilość energii podawanej do systemu i w ten sposób utrzymywała temperaturę na wyjściu rzędu np. 57,5*C. No chyba, że temperatura docelowa jest tak wysoko, że inaczej nie poradzi. Zobaczymy. Jedna uwaga - być może istotna, a nie padła wcześniej. Zgodnie z tym co w instrukcji, pompa przewiduje użycie grzałki elektrycznej do ogrzania CWU tylko w trybie luksus. Pewnie też w tym jednorazowym ogrzaniu, ale w pozostałych trybach nie powinna w ogóle "sięgać" po grzałkę. To jest jeszcze jedna metoda, jak uniknąć włączania grzałki do CWU - nie używać trybu luksus. Edytowane 14 Stycznia 2020 przez endru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 14.01.2020 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 I jeszcze mam taką uwagę - wracając do meritum, czyli magazynowania energii w trybie akumulacja / oddawanie energii.Moim zdaniem do tego celu w Twojej konfiguracji podłoga jest właściwym wyborem. Moim zdaniem nie odczujesz pogorszenia komfortu, bo zmiana nawet o +1 stopień w podłodze będzie dużo lepsza niż to, co możesz zrobić zbiornikiem.Poza tym grzanie CWU jest najgorszą opcją odnośnie sprawności. Pompa musi pracować na wysokich temperaturach, przez co masz niski COP i jeszcze - jak widzisz - rezultat jest niewystarczający. Proponuję, żebyś jednak spróbował z akumulacją w podłodze. Podwyższysz temperaturę ogrzewania w nocy, ale zanim to odczujesz będzie już dzień - przez bezwładność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masti15 15.10.2020 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2020 Też o tym pomyślałem, że być może ustawienie wyższej temperatury spowoduje, że PC będzie załączała się rzadziej. Co do kolegi wykidajło - wychodzi, że PC pracuje nam podobnie jeśli policzyć te godziny pracy i uruchomienia. Samo ustawienie temperatury w domu zdecydowanie ułatwia czujnik pokojowy, wtedy zamiast ustawień -10/+10 będziesz miał normalny termometr z żądaną temperaturą i dzięki temu pompa pracuje w pełni na algorytmie NIBE. Za dodatkowy montaż dopłaciłem niecałe dwie stówki. PC faktycznie chodzi dużo, teraz policzyłem, że przez 3 dni zużyła 56kWh to naprawdę sporo patrząc, że ludzie mają w takich domach o bardzo dobrej izolacji rachunki po tysiąc z hakiem. Zmieniłem załączanie grzałki, ustawiam jeszcze pompę obiegową na 10% (było 30%) by przy wyłączonej sprężarce nie napieprzała bez sensu w podłodze i zmienię jeszcze temp. na wyższą. Dam znać jak to wygląda po kilku dniach. Na razie jestem przerażony, nawet myślałem, że 8kW to źle dobrana moc, ale PC jest modulowana 3-8, więc to raczej nie jest problem. Mostki termiczne, źle zrobiona izolacja? Sam nie wiem, zostaje jeszcze sprawdzenie termowizją. Pytanie w jaki sposób zmniejszyć prędkość pompy - piszesz powyżej o zmianie z 30 na 10% ??? Nie widzę nigdzie takiej opcji w ustawieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
endru. 18.10.2020 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2020 Hej - ustawienie prędkości pompy obiegowej w trybie oczekiwania opisane jest w instrukcji na str. 42https://www.nibe.pl/nibedocuments/26174/231770-7.pdfMENU 5.11.1.2 - ja ustawiłem u siebie 5%https://photos.app.goo.gl/F9P7svRF8rVX1t57A Dostęp do tego menu przez przejście do trybu instalacyjnego, tj. na początkowym ekranie przycisnąć i przytrzymać klawisz powrotu (strzałka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 05.01.2021 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Przeczytałem cały wątek c ciekawością i zastosowałem sporo wskazówek - mam Nibe Split AMS10/12 i HK200S. + SMO40Dom 200 m2 podłogi ,gdzie na dzisiaj 20 % podłogówka a reszta kaloryfery. Temperatura w domu 21.0 Dzienne zużycie energi jak nie świeci słońce od 55 kW- do 65kW czasami nawet 80 kW. Duzo ale mam fotowoltaikę 10kW więc nie przeszkadza. Całość mierzę licznikiem Zamela MEW-01 - podaje on zużycie na każdej fazie, i wiele wykresów i statystyk. Jak nie miałem licznika to nie miało to dla mnie znaczenia, ale jak mam i widzę że w styczniu za 5 dni zużyłem prawie 400 kW energi to szukam dlaczego Pytanie do endru w sprawie Nibe bo wydaje mi się że ma już spore doświadczenie z Nibe. Pompa wchodzi w odszranianie kilkadziesiąt razy na dobę przy temp koło "0" i wilgotnym poiwtrzu i to oczywiste, ale dlaczego podczas odszraniania na pozostałych fazach pobiera równo po około 6 A energii.? Pompa jest jednofazowa, ale podpięta pod instalacje 3 fazową. PC wymuszona jest na fazie 1 i za każdym razem podczas odszraniania załacza grzałki po 1300 W na fazie 2 i 3 - - po co te grzałki - domyslam się że grzałki, bo na liczniku energii jest cos 0,98 stąd mój domysł. Jak je wyłaczyć ? Po co one są potrzebne. One też chodzą w tym czasie jak pompa dobija do 0 DM i się wyłacza , w czasie jak spadają DM działają te grzałki - tak jakby podtrzymywały temperaturę w obiegu.Pompa działa 20h dziennie pobierając średnio 3000 W, a w czasie defrostu załacza sie 2x1300 W - gdyby to ograniczyć to dobowo jesteśmy sporo do przodu. 30 defrostów x 10 min x 2600 W dziennie jakieś 13 kw Zanim zacząłem mieszać w ustawieniach pompy stopniomimuty miałem na -1019 DM - coś czego pompa nie była w stanie dogonić. Po zmianach w ustawieniu jest już lepiej bo -300DM przy tej samej pogodzie. No ale jeszcze te grzałki mi nie dają spać po nocy. Ktoś pomoże ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 05.01.2021 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Akurat mam panasa wiec duzo nie pomogę ,w panasie mam calkowicie wylaczone służą do wspomagania pompy w niskich temperaturach i do szybszego podbicia temperatury w obiegu po defroscie(co sie slabo sprawdza).Musisz przesledzic w którym miejcu w obiegu sa u Ciebie i czy mozna je bezpiecznie wylaczyc co do sposobu wylaczenia w nibe nie pomogę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 06.01.2021 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Przeanalizowałem instrukcję SMO40 i aby wyłaczyć grzałki trzeba podłaczyć pod listwę X2 i zacisk np 1.4 zywkły włacznik zwierny i w menu 5.4 na AUX4 wybrać blokowanie podgrzewacza - ale to działa wtedy chyba - zaznaczam chyba na całość blokowania - czyli jak nastąpi wymuszenie wspomagania podgrzewaczem przez ustawienia w manu 4.9.3 - gdzie podajemy przy jakich DM ma się włączyć podgrzewacz i co ile ma załączać kolejne stopnie oraz w menu 4.9.2 gdzie podajemy przy jakiej średniej temperaturze ma się podgrzewacz załączać. Wydaje mi się że włącznikiem na AUX4 wyłączymy podgrzewacz całkowicie a nie o to mi chodzi. Napsałem do NIBE może mi podadza jak ustawic aby nie załaczały sie grzałki wspomagające podczas defrostu i postoju popy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 06.01.2021 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Chyba nie bedzie tak mozna zrobic.W panasie tez albo calkiem albo wcale.Na bezpieczniku sie nie da bo w razie checi uzycia grzalek wywala błąd.W panasie mozna bezpiecznie to wylaczyc bo grzalki sa umieszczone juz za wymiennikiem nie przed wiec jesli ktos ma odpowiedni zlad wody do robienia defrostu to nic sie nie dzieje .Tak samo podczas mrozów gdy pompa miala by ich uzyc by sobie pomóc to tez sie nic nie stanie poprostu bedzie produkowala troche za malo mocy i w domu moze sie zrobic zimniej.Taki plus w panasie ze te wylaczenie czy wlaczenie grzalek to tylko wejscie do menu i klikniecie wiec jak ida zapowiedzi ze bedzie po minus 20 to mozba sobie wlaczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 06.01.2021 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź - w międzyczasie podpiąłem włącznik pod zacisk 1 i 4 na listwie x2 i zaprogramowałem w menu blokadę podgrzewacza. Efekt zerowy tzn nic nie dało to działanie. Podczas defrostu na obu fazach idzie 1300 W . Czekam co napisze NIBE To co opisuję powyżej może być przyczyna nadmiernego zużycia prądu. Przy defroście rozumiem - nie chodzi długo grzałka ale nie rozumiem dlaczego jak pompa dobija do 0DM to chodzą grzałki do czasu jak spadnie do zadanej -100 DM. Powinno to być programowalne , chyba że NIBE za wszelką cenę chroni pompę i wydłuża jej zywotność Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Marnypopi$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 06.01.2021 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Dziękuję za odpowiedź - w międzyczasie podpiąłem włącznik pod zacisk 1 i 4 na listwie x2 i zaprogramowałem w menu blokadę podgrzewacza. Efekt zerowy tzn nic nie dało to działanie. Podczas defrostu na obu fazach idzie 1300 W . Czekam co napisze NIBE To co opisuję powyżej może być przyczyna nadmiernego zużycia prądu. Przy defroście rozumiem - nie chodzi długo grzałka ale nie rozumiem dlaczego jak pompa dobija do 0DM to chodzą grzałki do czasu jak spadnie do zadanej -100 DM. Powinno to być programowalne , chyba że NIBE za wszelką cenę chroni pompę i wydłuża jej zywotność To raczej nie ochrona tylko moze taki program ze jak pompa nie chce sie nizej juz zmodulowac bo fizycznie brak juz takiej mozliwosci a oni dbaja o klijenta i on chce miec dalej na zasilaniu jakas tam temperature to uraczymy go grzalkami zeby mial wygodnie Z tego co kojarze to u nich jest ten modul z grzalkami chyba nawet osobno ? Oczywiscie kazdy bedzie to wciskal ale mozna se kupic bez tego i tez dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 06.01.2021 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Cześć Coś musisz mieć złe ustawienia, mam dokładnie ten sam zestaw (tylko sterownik SMO20). Drugi sezon u mnie działa i jeszcze mi się nie zdarzyło by się grzałki włączyły, defrost trwa około 5 minut i bez grzałek. W menu 4.9.3 "uruchom podgrz. pom. mam wartość 900DM. ta wartość wcale nie oznacza, że poniżej załączą sie grzałki, mogą się załączyć. Parę razy się zdarzyło, że stopniomiuty spadły poniżej -900, ale grzałki się nie włączyły. włącz sprężarkę mam -160.A co na to Twój instalator, on powinien CI pomóc. edit: w domu 22.5 - 23, średnie zużycie za grudzień 30kWh/dobę (odczyt z podlicznika) Edytowane 6 Stycznia 2021 przez TINEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 06.01.2021 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Cześć Coś musisz mieć złe ustawienia, mam dokładnie ten sam zestaw (tylko sterownik SMO20). Drugi sezon u mnie działa i jeszcze mi się nie zdarzyło by się grzałki włączyły, defrost trwa około 5 minut i bez grzałek. W menu 4.9.3 "uruchom podgrz. pom. mam wartość 900DM. ta wartość wcale nie oznacza, że poniżej załączą sie grzałki, mogą się załączyć. Parę razy się zdarzyło, że stopniomiuty spadły poniżej -900, ale grzałki się nie włączyły. włącz sprężarkę mam -160. A co na to Twój instalator, on powinien CI pomóc. edit: w domu 22.5 - 23, średnie zużycie za grudzień 30kWh/dobę (odczyt z podlicznika) Mam takie same ustawienia ja Twoje - tzn podobne podgrzewacz uruchom 800 DM pompę uruchom -60 DM skok podgrzewacza 150 DM Grzałki przy defroście się właczają i nie widzać tego na panelu SMO20/40 - nie ma śladu po tym. Ale jak staniesz przy Jednostce wewnętrznej to usłyszysz jak zaskakuje stycznik - ja mam miernik z podziałem na fazy i widzę to bardzo dokładnie - puka stycznik i wskakuje prąd 6 A na dwóch fazach. Podpowiesz mi co masz ustawione w menu 5.1.14 5.1.3 5.1.12 Bedę wdzięczny - mam tą pompe pierwszy sezon i pierwsze dni stycznia bo od tego czasu mam licznik energi, pokazują mi zużycie pond 60 kw dziennie - samej pompy bez grzałek. To by się mniej więcej zgadzało 22h x średnio 3kW. Temperatura bliska "0" ale wilgotność duża i łatwo pompa nie ma. Wyjaśnię to z NIBE - a co do instalatora - sam nie za bardzo wie o co chodzi - umie podłączyć i uruchomić - i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 06.01.2021 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 5.1.14 - grzejnik5.1.3 - maks rónica spręz 4maks różnica podgrz pom 35.1.12 - ustawienie - przed QN10maks stopień 2stopniowanie binarne - brakwielkosć bezpiecznika 16 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marnypopi 06.01.2021 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) 5.1.14 - grzejnik 5.1.3 - maks rónica spręz 4 maks różnica podgrz pom 3 5.1.12 - ustawienie - przed QN10 maks stopień 2 stopniowanie binarne - brak wielkosć bezpiecznika 16 U mnie jest tak 5.1.4. Grzejniki ale DOT ustawione na -2 - było wczesniej na -20 i pompa chodziła na -1000 DM całymi dniami. Nie mogła się odbić od dna 5.1.3. mam 6 i 5 - było wcześniej domyślne chyba 10 i 5 5.1.12 mam "za QN10" reszta się zgadza - Nie wiem czy mogę to bezkarnie zmienić - spróbuje, może to jest powodem że chodzi grzałka . - No i spróbowałem i jak zmienię zapala się na czerwono - czyli nie to Ale nad wyborem połączenia jest wybór czy sterownie krokowe czy zaworem 3 drożnym. - Co masz ustawione ? Czytałem w stopce że Masz nowy dom bardzo dobrze ocieplony w 100 % z podłogówką . Mój to zabytek z poddaszem remontowany non stop od 15 lat w który podłogówka zawita w 70% w najbliższej przyszłości , ale lepsza pompa niż olej jaki miałem wcześniej.. Ogólnie w internecie nie ma nigdzie forum na którym można wymieniać się informacjami o NIBE - oprócz tego w którym się znajdujemy. Fajnie że w ogóle coś jest. Edytowane 6 Stycznia 2021 przez Marnypopi$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 06.01.2021 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 mam 3 grzejniki, reszta podłogówka, ponieważ mam dwa obiegi (tak już było przy ekogroszku) to mam sprzęgło (100l) za sprzęgłem dwie pompy, jedna podłogówka, druga grzejniki (jeszcze mam czwarty grzejnik w kuchni letniej w budynku gospodarczym, grzeję tam do 12 *C, zawsze o nim zapominam, budynek gosp. 6 m od domu), ale te grzejniki mam duże, bo już je montując myśłaem o PC, przy 0*C na zewnątrz na grzejniki daję 34*C, podłoga 27-28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.