meczesiu 12.02.2020 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Witam, w listopadzie zamontowałem instalację, od tego momentu wyprodukowałem ok 330 kWhDzisiaj dostałem fakturę z taurona z prognozą do końca czerwca i łącznie do zapłaty 640 zł (wcześniej płaciłam podobną kwotę i nie miałem fotowoltaiki)Zbaczcie jaką mam prognozę bo czegoś nie rozumiem. [ATTACH=CONFIG]440776[/ATTACH]mimo tego, że w tym roku wyprodukowałem już prawie 200kWh mam prognozę produkcji na poziomie kilkunastu kWh na miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miecio 301 12.02.2020 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 (edytowane) Takie prognozy jeżeli uważasz że za wysokie to możesz zmniejszyć i to telefonicznieJeżeli masz PV od listopada to do rozliczenia w grudniu pewnie nic wielkiego nie wprowadziłeś a prognozy biorą z rozliczenia wcześniejszego, to ile wyprodukowano to licznik nie zlicza ważne ile wysłałeś Edytowane 12 Lutego 2020 przez miecio 301 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.02.2020 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Ja w Turonie przeszedłem na rozliczenie miesięczne- żadnych prognoz , faktura tylko zużycie minus produkcja...I po temacie rozliczeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.02.2020 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Ja też. Fakturka z miesiąca na miesiąc coraz mniejsza, w marcu się pewnie wyzeruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meczesiu 13.02.2020 07:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 (edytowane) Na infolinii powiedziano mi , że to "Częsty błąd u postumentów ponieważ system to wylicza" Przez telefon załatwiłem tak, że do czerwca będę miał tylko prognozy za opłaty stałe Edytowane 13 Lutego 2020 przez meczesiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LDP05 13.02.2020 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Witam, w listopadzie zamontowałem instalację, od tego momentu wyprodukowałem ok 330 kWh Dzisiaj dostałem fakturę z taurona z prognozą do końca czerwca i łącznie do zapłaty 640 zł (wcześniej płaciłam podobną kwotę i nie miałem fotowoltaiki) Zbaczcie jaką mam prognozę bo czegoś nie rozumiem. [ATTACH=CONFIG]440776[/ATTACH] mimo tego, że w tym roku wyprodukowałem już prawie 200kWh mam prognozę produkcji na poziomie kilkunastu kWh na miesiąc. Pierwsza fv prognozowana w turonie tak ma, że nie uwzględnia możliwej do osiągnięcia produkcji bo po prostu nie mają historii. Ja włączyłem instalację w lipcu, mimo to prognoza był niekorzystna ponieważ przyjęli produkcję z 5 mieś jako całoroczną. Dopiero po dwóch reklamacjach udało się to sprowadzić do poziomu akceptowalnego. W reklamacji przedstawiłem dane o instalacji o mocy max, pomniejszyłem do 20% jako konsumpcja bezpośrednia i poprosiłem o nową prognozę. Inne rozwiązanie to poczekać do maja, czerwca i wykonać podobny ruch. Wtedy będziesz miał lepsze dane a tylko dwa najgorsze miesiące. Po pełnym roku się wyrówna, ja na 2020 dostałem zwrot i cały rok mam już zapłacony abonament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 13.02.2020 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Witam, w listopadzie zamontowałem instalację, od tego momentu wyprodukowałem ok 330 kWh Dzisiaj dostałem fakturę z taurona z prognozą do końca czerwca i łącznie do zapłaty 640 zł (wcześniej płaciłam podobną kwotę i nie miałem fotowoltaiki) Zbaczcie jaką mam prognozę bo czegoś nie rozumiem. [ATTACH=CONFIG]440776[/ATTACH] mimo tego, że w tym roku wyprodukowałem już prawie 200kWh mam prognozę produkcji na poziomie kilkunastu kWh na miesiąc. Tauron nie robi żadnych problemów w przypadku wystąpienia o korektę prognoz. Warunkiem uznania w całości reklamacji jest złożenie jej przed terminem płatności! Jak się spóźnisz z reklamacją, to co najwyżej będziesz musiał zapłacić wg wyliczeń (liczy to program) tylko za te, których termin już upłynął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tkaczor123 13.02.2020 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Tauron nie robi żadnych problemów w przypadku wystąpienia o korektę prognoz. Warunkiem uznania w całości reklamacji jest złożenie jej przed terminem płatności! Jak się spóźnisz z reklamacją, to co najwyżej będziesz musiał zapłacić wg wyliczeń (liczy to program) tylko za te, których termin już upłynął. Dobrze gadasz wódki mu polać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 25.04.2020 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 Czyli jak uruchomiłem instalację 7 kwietnia to mam się spodziewać faktur prognozowanych na pół roku skoro wcześniej tak miałem ? Dobrze rozumiem ? Bo na razie nic nie przysłali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 27.04.2020 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 Czyli jak uruchomiłem instalację 7 kwietnia to mam się spodziewać faktur prognozowanych na pół roku skoro wcześniej tak miałem ? Dobrze rozumiem ? Bo na razie nic nie przysłali. W Tauronie półroczne są po odczycie na 30 czerwca i na 31 grudnia. Jest to dla nich najkorzystniejsze, bo stosują dla taryf z grupy G12 rozliczenie proporcjonalne. Dla rozliczeń co 6 miesięcy i raz w roku zawsze są prognozy. Jak pisałem, jeśli wychodzą zawyżone - nie ma problemu z ich skorygowaniem. Jeśli brakuje własnej energii z PV to w grupach z G12 może jednak warto wybrać rozliczenie co miesiąc, a jak starcza to raz na rok. Przy 12 rozliczeniach jest trochę wyższa opłata stała, ale "do przełknięcia". Po jednym roku od podłączenia mikroinstalacji wyciąga się wnioski analizując swoje zużycie EE i dobiera grupę taryfową oraz cykl rozliczeń jak komu najlepiej pasuje. Zasada jest taka, że nie częściej jak raz na rok można zmieniać Umowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 04.05.2020 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Ok. Dostałem trzy prognozowane faktury do końca czerwca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maciej Loret 04.05.2020 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Dla rozliczeń co 6 miesięcy i raz w roku zawsze są prognozy. Jak pisałem, jeśli wychodzą zawyżone - nie ma problemu z ich skorygowaniem. Niestety tak jest również w Enei. Nie wiem dlaczego i nie potrafię tego od nich wyciągnąć... Do tej pory spisywano licznik co 2 miesiące, faktura i zapłata. W przypadku prosumenta "niedasie"... Jeśli brakuje własnej energii z PV to w grupach z G12 może jednak warto wybrać rozliczenie co miesiąc, a jak starcza to raz na rok. Przy 12 rozliczeniach jest trochę wyższa opłata stała, ale "do przełknięcia". Skoro są wyższe opłaty stało, to co jest na plus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 04.05.2020 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Ok. Dostałem trzy prognozowane faktury do końca czerwca. Prześledź uważnie - może pierwsza to nie prognoza, lecz rozliczenie (bilans) za energię pobraną przed podłączeniem P.V. Następne dwie - prognoza. Jaką masz grupę taryfową - G11, czy G12? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 04.05.2020 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Skoro są wyższe opłaty stało, to co jest na plus? Ta firma ma inny sposób rozliczania Prosumentów - rozliczanie proporcjonalne dla grup taryfowych z serii G12. To powoduje, że warto przeanalizować jaki okres rozliczeniowy dla danego klienta jest najkorzystniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 05.05.2020 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Prześledź uważnie - może pierwsza to nie prognoza, lecz rozliczenie (bilans) za energię pobraną przed podłączeniem P.V. Następne dwie - prognoza. Jaką masz grupę taryfową - G11, czy G12? Trzy prognozowane. Na 80, 30 i 60zł. Rozliczenie miałem zaraz po wymianie licznika i mam jeszcze nadpłatę 20zł na starym numerze płatnika. Taryfa G11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 05.05.2020 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Trzy prognozowane. Na 80, 30 i 60zł. Rozliczenie miałem zaraz po wymianie licznika i mam jeszcze nadpłatę 20zł na starym numerze płatnika. Taryfa G11. G11 - to nie ma rozliczenia proporcjonalnego. Jedynie wchodzi w grę (strata) rozliczenie energii oddanej do sieci w systemie 3- fazowym z pewną stratą. Jak liczą posiadacze PV 3- fazowej straty w skali roku z tytułu metody algebraicznej są rządu 50 złotych. Tak rozlicza większość sprzedawców. PGE jest wyjątkiem i rozlicza w czasie rzeczywistym (metodą wektorową). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 08.05.2020 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2020 Jeszcze pytanie. Czy kiedyś będę mógł zarejestrować się w Tauron eLicznik ? Znajomy sobie podgląda na bieżąco a ja dostaję komunikat przy próbie rejestracji: Przepraszamy, rejestracja do systemu TAURON eLicznik nie jest możliwa. W Twoim domu, firmie (lub garażu) nie został zainstalowany licznik energii do zdalnego odczytu lub podane dane są błędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 08.05.2020 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2020 Jeszcze pytanie. Czy kiedyś będę mógł zarejestrować się w Tauron eLicznik ? Znajomy sobie podgląda na bieżąco a ja dostaję komunikat przy próbie rejestracji: Przepraszamy, rejestracja do systemu TAURON eLicznik nie jest możliwa. W Twoim domu, firmie (lub garażu) nie został zainstalowany licznik energii do zdalnego odczytu lub podane dane są błędne. W Tauronie zmienia się numer Klienta wraz z z tym, że stajemy się Prosumentem. Jeśli dostałeś licznik ze zdalnym odczytem (a pewnie taki wstawili) to trzeba zarejestrować się od nowa, czyli podać pesel nr klienta (w 2018 roku zaczynający się od "3"). Jeśli system "przyjmie" te dane, to jedną z opcji jest możliwość zdalnego odczytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miecio 301 08.05.2020 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2020 Jeszcze pytanie. Czy kiedyś będę mógł zarejestrować się w Tauron eLicznik ? Znajomy sobie podgląda na bieżąco a ja dostaję komunikat przy próbie rejestracji: Przepraszamy, rejestracja do systemu TAURON eLicznik nie jest możliwa. W Twoim domu, firmie (lub garażu) nie został zainstalowany licznik energii do zdalnego odczytu lub podane dane są błędne. Na pewno podgląd będzie, od momentu wymiany licznika to z reguły powyżej 60 trzeba odczekać, ktoś tam pisał że dużo wcześniej, a ktoś że i więcej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 12.05.2020 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2020 Już jest postęp, bo mogłem się zalogować do elicznika i dodać punkt poboru z nowym numerem płatnika i m go nie odrzuciło. Więc może niedługo będą odczyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.