czp01 24.03.2021 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2021 (edytowane) Jak to mówią - "Pierwsze koty za płoty" . Od nadwyżki głowa nie boli - a w bieżącym okresie rozliczeniowym przypilnuję i nie zgubię już ani jednej kWh Pozostaje jeszcze sprawa bilansowania międzyfazowego. Niby jest projekt rozporządzenia https://www.gramwzielone.pl/trendy/103036/nowe-przepisy-dla-prosumentow-tak-ma-wygladac-bilansowanie-miedzyfazowe, ale kiedy w końcu wejdzie w życie to nie wiadomo.. No a jeszcze lepiej bo widać, że są też pomysły rozliczania 1:1 https://wysokienapiecie.pl/36299-co-sie-moze-zmienic-w-rozliczeniu-prosumentow/ ale wtedy trzeba by płacić opłatę dystrybucyjną - czyli znowu nic prosto nie będzie Edytowane 24 Marca 2021 przez czp01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raddar 01.04.2021 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Witam. Czy to normalne że podczas produkcji większej niż zużycie dom pobiera w tym samym czasie też prąd z sieci ? . Wykres z aplikacji Taurona takie coś mi właśnie pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miecio 301 01.04.2021 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Całkiem normalne zjawisko i się nazywa brakiem bilansowania międzyfazowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppred 01.04.2021 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 >raddarAlbo chmura przez kilka minut przesłoniła słońce.Albo przez kilka minut był wyższy pobór niż produkcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raddar 02.04.2021 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2021 raczej miecio 301 ma rację . Nie mam optymalnie rozłożonego poboru na trzy fazy. Dziadowskie zliczanie przez tauron każdej fazy z osobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daisy2015 15.04.2021 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 Witam.W lipcu 2020r założylśmy fotowoltaikę.W marcu otrzymaliśmy fakturę za okres od lipca do 31 grudnia na kwotę 900zł i prognozy na 2021r od stycznia do listopada.,płatne co dwa miesiace po 440zł.Czy to jest normalne że takie wysokie rachunki praktycznie takie same jak bez fotowoltaiki!? Czy to jeszcze jest za krótki okres posiadania instalacji żeby rachunki były mniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 15.04.2021 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 Witam. W lipcu 2020r założylśmy fotowoltaikę.W marcu otrzymaliśmy fakturę za okres od lipca do 31 grudnia na kwotę 900zł i prognozy na 2021r od stycznia do listopada.,płatne co dwa miesiace po 440zł.Czy to jest normalne że takie wysokie rachunki praktycznie takie same jak bez fotowoltaiki!? Czy to jeszcze jest za krótki okres posiadania instalacji żeby rachunki były mniejsze? Każda prognoza ma termin płatności. Ważne żeby zgłosić zmianę (chęć korekty) przed upływem płatności. Po upływie terminu płatności faktury reklamacja nie jest uwzględniana i trzeba ją zapłacić. Pozostaje jedynie możliwość korekty kolejnych. W Tauronie nie ma problemu - uwzględniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 21.04.2021 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2021 Za marzec przy rozliczeniu miesięcznym zapłaciłem 43 zł opłat dystrybucyjnych . Pięknie dołożyli a wcześniej było 13 z hakiem. A w rocznym ile płacicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Omega_WS 21.04.2021 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2021 Tak to wygląda za marzec A tak za np. listopad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cavalier 02.08.2021 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2021 Hej, W kwestii najkorzystniejszego sposobu rozliczania - jest to zawsze okres 12m-czny. Na całość okresu rozliczeniowego, Tauron wtedy wystawia prognozy tylko za opłaty stałe, czyli kilkadziesiat zł, natomiast wszystkie pozostałe opłaty są już rozliczane wg bilansu energii oddanej vs energii pobranej. W okresie wiosna-jesień zazwyczaj tworzy się nadwyżkę po to, żeby nią pokryć okres zimowy i w ten sposób optymalizuje się ostateczną fakturę, którą Tauron wystawia na początku roku za rok poprzedni. Najlepiej też zrezygnować z jakichkolwiek "ofert", które obnizają koszt energii ale wprowadzają opłatę handlową - celem jest "wyzerowanie" w rozliczeniu rocznym, więc cena prądu nas teoretycznie nie powinna interesować Wiem, że ameryki tutaj nie odkryłem, ale to takie moje 3 grosze do dyskusji. Chciałem dodatkowo poruszyć wątek oferty, którą dzisiaj (dopiero) zauważyłem na stronach taurona - https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/prad-z-usluga/prad-prosument-plus?utm_source=mtofdc&utm_medium=box&utm_campaign=prosplus - czytam ją i wydaje się być "too good to be true", ale nawet zaglądając do regulaminu, wszystko wygląda ok... Wciąż nie rozumiem dlaczego tauron chcialbym nam dobrowolnie zwracac kasę za 20% energii - przeglądnijcie proszę i dajcie znać czy tu jest jakis haczyk. Jeśli nie, to chyba trzeba brać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raddar 03.08.2021 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2021 Wszystko z dodatkiem "plus" w tym kraju żle mi się kojarzy. W cenniku masz taką rubrykę opłata handlowa wynosząca 59 zł brutto za każdy miesiąc trwania umowy "prosument plus" . Reszta pewnie dopisana drobnym druczkiem z którego nic nie zrozumiesz ale coś tam zapłacić będzie trzeba ,choć mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 27.01.2022 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Siema, czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić jak oni wyliczyli udziały kWh w strefie dziennej/nocnej w tabeli niżej: "Rozliczenie Sprzedaży Energii Elektrycznej za okres od 01/01/2021 do 31/12/2021"? Wg zestawienia tabeli wyżej "Rozliczenie energii elektrycznej wprowadzonej wobec ilości energii pobranej za okres 01/01/2021 – 31/12/2021 z uwzględnieniem współczynnika ilościowego, wynikającego z Ustawy o OZE" powinno być: Strefa dzienna: 10310 - 1167 - 3116 = 6027 kWh Strefa nocna: 9028 - 437 -1326 = 7265 kWh Suma się zgadza, ale udział w poszczególnych strefach wg wskazań licznika już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 27.01.2022 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 @_Grisza_ Rozliczyli wg proporcji zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 27.01.2022 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 (edytowane) @_Grisza_ Rozliczyli wg proporcji zużycia. Dzięki. Wszystkie ZE stosują tą zasadę proporcji? Edytowane 27 Stycznia 2022 przez _Grisza_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 27.01.2022 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Dzięki. Wszystkie ZE stosują tą zasadę proporcji? Nie. Jedynie nasz Sprzedawca. Wg wypowiedzi anonimowego pracownika firmy jest to zasada kreatywnej księgowości. Najogólniej mówiąc wyniki przeliczenia zużycia energii z proporcji zużycia z kolejnych faktur liczone osobno oraz za cały wspomniany okres są z reguły różne. Powinny być takie same. Ten proceder trwa od początku wprowadzenia rozliczenia prosumentów z grupy taryfowej G12 oraz pochodnych. Co poniektórzy pracownicy z działu rozliczeń klientów mieli obawy, że za wspomniane nieprawidłowości poniosą konsekwencje karne. Ale to nie jest firma prywatna. Więc jest jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Grisza_ 27.01.2022 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Jeśli do tego dołożyć dymanie na bilansowaniu międzyfazowym to najmniej przyjazny prosumentom ZE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 27.01.2022 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2022 Jeśli do tego dołożyć dymanie na bilansowaniu międzyfazowym to najmniej przyjazny prosumentom ZE. Nie wszyscy to potencjalni ************. W większości pracują tam ludzie uczciwi. Uzyskałem "tajne" informacje od pracownika który ryzykował tym, że za ujawnienie mechanizmów działań na niekorzyść klientów wyrzucą go z pracy. Mnie się zdarzyło otrzymać tylko 2 pierwsze faktury ze stratą. Darowałem sobie "kopanie się z Koniem". Nawet w UOKiK, gdzie składałem z tego powodu reklamację nabrali "wody w usta", to znaczy zasugerowali, że mogę pozwać ich do Sądu, ale dali również dobrą radę, że nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meeisster 04.02.2022 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2022 Witam Złożyłem pv, zgłosiłem, wymienili licznik (jakieś 2 tygodnie temu)- instalacja jeszcze nie ruszyła. W eBok pojawiłą się informacja o nowej fakturze korygującej do dnia wymiany licznika, którą zapłaciłem. Pojawiła się też nowa umowa kompleksowa z nowym nr płatnika itp. (dane poniżej)- nic więcej, żadnej umowy, żadnej informacji o okresach rozliczeniowych prognozowanych fakturach itp. Czy to normalne? Mam czekać? Czy Tauron z Dobroci serca zaproponuje mi najlepszą dla mnie umowę? Najlepszy okres rozliczeniowy? Drugie pytanie, czy prąd który teraz wykorzystam z sieci będę później mógł oddać gdy pv zacznie działać, czy teraz normlanie płacę za prąd dopiero jak zaczne produkować to będę miał rok na wykorzystanie tego co wyprodukowałem? Umowa: KompleksowaTaryfa OSD: G11Produkt: GrupowyPakiet: Prosument Komfort Plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 04.02.2022 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2022 Witam Złożyłem pv, zgłosiłem, wymienili licznik (jakieś 2 tygodnie temu)- instalacja jeszcze nie ruszyła. W eBok pojawiłą się informacja o nowej fakturze korygującej do dnia wymiany licznika, którą zapłaciłem. Pojawiła się też nowa umowa kompleksowa z nowym nr płatnika itp. (dane poniżej)- nic więcej, żadnej umowy, żadnej informacji o okresach rozliczeniowych prognozowanych fakturach itp. Czy to normalne? Mam czekać? Czy Tauron z Dobroci serca zaproponuje mi najlepszą dla mnie umowę? Najlepszy okres rozliczeniowy? Drugie pytanie, czy prąd który teraz wykorzystam z sieci będę później mógł oddać gdy pv zacznie działać, czy teraz normlanie płacę za prąd dopiero jak zaczne produkować to będę miał rok na wykorzystanie tego co wyprodukowałem? Umowa: Kompleksowa Taryfa OSD: G11 Produkt: Grupowy Pakiet: Prosument Komfort Plus W PGE na eBok nie miałbyś nic. Kompletnie NIC. Żadnego śladu nowej umowy, licznika czy zmiany. Dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury jest możliwość założenia konta dla nowej umowy na podstawie nr-u kontrahenta, faktury i kwoty. Taka sytuacja..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adec 04.02.2022 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2022 Witam Złożyłem pv, zgłosiłem, wymienili licznik (jakieś 2 tygodnie temu)- instalacja jeszcze nie ruszyła. W eBok pojawiłą się informacja o nowej fakturze korygującej do dnia wymiany licznika, którą zapłaciłem. Pojawiła się też nowa umowa kompleksowa z nowym nr płatnika itp. (dane poniżej)- nic więcej, żadnej umowy, żadnej informacji o okresach rozliczeniowych prognozowanych fakturach itp. Czy to normalne? Mam czekać? Czy Tauron z Dobroci serca zaproponuje mi najlepszą dla mnie umowę? Najlepszy okres rozliczeniowy? Drugie pytanie, czy prąd który teraz wykorzystam z sieci będę później mógł oddać gdy pv zacznie działać, czy teraz normlanie płacę za prąd dopiero jak zaczne produkować to będę miał rok na wykorzystanie tego co wyprodukowałem? Umowa: Kompleksowa Taryfa OSD: G11 Produkt: Grupowy Pakiet: Prosument Komfort Plus Nie przejmuj się, ja jestem w takiej samej sytuacji (Tauron Gliwice). Złożyłem wniosek na początku stycznia, a po 3 dniach wymienili licznik. Później czekałem 2 tygodnie na list potwierdzający przyłączenie mikroinstalacji i od tego czasu cisza. Dzwoniłem wczoraj na infolinię i powiedzieli że żadnej nowej umowy nie trzeba podpisywać. Dostaniesz po prostu aneks do obecnej, trzeba czekać. Jak coś to prąd możesz już produkować jeśli masz możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.