Patatay 26.10.2023 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Zdaje sie ze Tauron nie udostepnia na rachunkach wszystkich niezbednych danych jak Energa wiec wiedza z podstawowki niewiele sie przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maniek82r 26.10.2023 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Ogladnijcie ten film. Duzo wyjasnia odnosnie depozytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 26.10.2023 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Ludzie, przecież rabunki to wiedza z podstawówki. Dodawanie, odejmowanie i mnożenie. Jeszcze macie prawa wyborcze? Nie wiem co wniósł ten post ale wiem że istnieje również dzielenie i wygląda na to że ktoś się moimi pieniędzmi ze mną podzielił. Ponieważ stosując te same działania do danych na wejściu otrzymałem 4 razy wynik taki jak Tauron a 4 kolejne razy wynik rozbieżny na moja niekorzyść i dlatego pytam gdzie tkwi problem ? Czy od czerwca zmieniły się jakoś warunki ? Jeżeli tak to może powinienem o tym wiedzieć ? Mamy w końcu jakąś tam umowę. Ja doskonale wiem jak powinien dzialać ten depozyt jednak nie wiem jakim cudem w miesiącach kiedy była największa produkcja pieniądze za prad były mniejsze niż RCEm kiedy do maja były dokładnie takie. Nie wspomnę już że przez te cztery miesiące mając umowę na rozliczenie comiesięczne nikt nie raczył mnie zaiwadomić że nie otrzymam rachunku na czas. Rozumiem że były problemy bo dodano 1000kwh do limitu wstecznie i pomrożono ceny jednak taka prosta rzecz jak zawiadomienie że sa problemy należy się klientowi z którego się w końcu zdziera kasę. W końcu po kolejnym już zapytaniu na czacie otrzymałem info że rachunki za 4 mce są już wystawione 7 go pażdziernika - też nikt mnie nie zawiadomił. W zwiazku z tym że Tauron nie ma w zyczaju informować o żadnych zmianach i innych działaniach jak znajduję niezgodność wolę najpierw zapytać zanim złożę reklamację bo może czegoś ni wiem moze weszły dodatki przedwyborcze albo mój prąd poszedł na Ukrainę walczyć z Putlerem. Ostatecznie Tauron ma sprawdzić te rachunki i zadzwonić do mnie - jak się coś dowiem opowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwerty1986 27.10.2023 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Policz w taki sam spobób co podał @Patatay. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 27.10.2023 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Patatay podał że nie ma wszystkich danych i to prawda ale ......Skoro na rachunku z maja jest ilość odprowadzonego prądu a na rachunku z czerwca pojawia się wartość depozytu to jak to kolega wyżej napisał pozostaje wykonać proste działanie i wiem za ile kupiono ode mnie - ta wartość powinna być co najmniej równa RCEm choć może być wyższa jeżeli coś zostało w magazynie - jednak nigdy nie niższa bo to świadczyłoby o ujemnym stanie magazynu. Najniższa wartość RCEm do tej pory to było 38 gr za 1 kwh w czerwcu lub maju a za czerwcowy prąd 822kwh depozyt opiewał na rachunku w lipcu na 208 zł - takiego RCEm nie było jeszcze nigdy i stąd moje wątpliwości.Chyba ze jednak coś istotnego przegapiam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbi1982 27.10.2023 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Jak dostałem fakturę rozliczeniową z Tauronu to też nie mogłem zrozumieć rozliczenia depozytu. Problem niejasności polega na tym, że Tauron nie podaje na fakturze wartości depozytu tylko podaje ile odlicza z tego depozytu np. Zakup energii czynnej to 125zl to taką wartość odliczą i na fakturze wykażą jak depozyt w rozliczanym okresie, mimo iż wartość depozytu jest np 1800 zł, to co pozostaje w depozycie trzeba sobie samemu liczyć np. w excelu bo Tauron tego nie podaje. Na stronie Aktywny Prosument gość fajnie tłumaczy jak liczyć sobie depozyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maniek82r 30.10.2023 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2023 Aplikacja e-licznik, pokazuje po dzisiejszej aktualizacji pobor/oddanie po godzinowym bilansowaniu.Mozna tez wyeksportowac dane do tabel, fajnie to zrobili. Teraz pora w koncu na przejrzyste faktury rozliczeniowe i pelne dane o depozycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jambos 01.11.2023 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 Mogę potwierdzić, w końcu aplikacja pokazuje to co powinna od samego początku. Mamy bilansowanie godzinowe uwzględnione i widoczne dla każdego dnia, miesiąca, roku. Nie trzeba już eksportować danych poboru, oddanej energii i bilansować samodzielnie.Po sprawdzeniu wartości, dane w aplikacji zgadzają się z realnymi poborami i oddaną energią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coachu13 02.11.2023 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Ja mam umowę na 12miesięcy i tak robiłem rozliczenie.Tymczasem w tym roku Tauron usiłuje wymusić na mnie faktury prognozowane.Czy też tak macie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Chris Zielonka 02.11.2023 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 (edytowane) Teraz pora w koncu na przejrzyste faktury rozliczeniowe i pelne dane o depozycie. No właśnie - obawiam się że w tym tkwi źródło mojego problemu - rubryka o depozycie powinna zawierać stan depozytu pozostawiony po odjęciu kwoty zużytej na opłacenie poboru - sadze że dlatego nie mogę obliczyć ani ile zapłacę ani ile jeszcze mam - rubryka na rachunku pt wartość depozytu z poprzedniego miesiąca powinna się chyba nazywać wartość pobrana z depozytu - więc w sumie brakuje właśnie tylko tej informacji o stanie depozytu - miejmy nadzieję że to już da się jakoś wymóc na Tauronie. Co do prognoz to Tauron wymaga pisemnego zgłoszenia o sposobie rozliczania się . Ja wysłałem zapotrzebowanie na comiesięczne i z odczytu i tak mam (poza dziurą 4 mce po zmianie limitu i systemu).Sądzę że jak będą już czytelne i rzetelne te rachunki przychodzić to przejdę na kwartalne rozliczenie. Prognozy to zło. Edytowane 2 Listopada 2023 przez Chris Zielonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maniek82r 02.11.2023 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Ja mam umowę na 12miesięcy i tak robiłem rozliczenie. Tymczasem w tym roku Tauron usiłuje wymusić na mnie faktury prognozowane. Czy też tak macie ? Poczytaj na stronie Tauron "nowe zasady fakturowania". Walczylem polnroku o likwidacje prognoz i nie da sie, takie sa obecne zasady. Wklejalem juz tutaj albo w innym watku o fakturach z Tauron nowe zasady fakturowania wg Tauronu. Nie wiem czemu tylko nie wszyscy prosumenci sa objeci prognozami.... Ja zmniejszam prognozy do oplat stalych z zerowym zuzyciem. Rzekomo nie da sie tego juz pozbyc. Chore chore chore. Niby Tauronowi brakuje na bierzace utrzymanie sieci, dlatego trzeba placic minimum oplaty stale co 2msc a nie dopiero zbiorczo wszystko po roku. Taka jest narracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 02.11.2023 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Mi też zmienili rozliczenia na prognozowane - raz rocznie. Ale nie ma problemu ze zmianą na rozliczanie np co 2 miesiące - raz w roku możesz zmienić sposób rozliczania. Odpowiedni wniosek jest na stronie Taurona.Oczywiście po zmianie na rozliczanie co miesiac lub co 2 strasznie wzrosną opłaty stałe - coś za coś.Sąsiad dostał już rozliczenie roczne na netbillingu, na tej fakturze nie ma nic- kompletnie nie da się polapać za co i ile płacimy i ile jest w depozycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coachu13 02.11.2023 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Hej,No właśnie ja miałem rozliczenie roczne i to mi pasowało.A teraz zmienili mi na rozliczenie roczne z prognozowaniem dwumiesięcznym.Prognozy wywalone w kosmos!I Tauron twierdzi, że nie ma już rozliczenia rocznego ?Macie jakieś informacje w tym temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maniek82r 02.11.2023 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Czyli masz to samo co ja. Prognozy mi wystawili na zuzycie 7tys kWh gdy nigdy nie przekraczalem rocznie 3tys kWh...Musisz zawnioskowac o zmiane prognoz do oplat stalych z zerowym zuzyciem albo zmniejszenie prognoz o realne zuzycie energii w Twoim domu a nie oderwane od rzeczywistosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coachu13 02.11.2023 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 K...Co za złodzieje jedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 02.11.2023 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 To źle mnie zrozumiałeś, też mam co dwa miesiace rachunki ale rozliczenie jest roczne bo raz w roku zczytują licznik i przeliczają faktyczne zużycie. Też mi oczywiście zawyżyli roczne zużycie. Zawsze miałem ok 6Mwh, a im wyszło 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coachu13 03.11.2023 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 Tia.Ale po co mam im płacić nie wiadomo ile pieniędzy i mrozić u nich gotówkę.Tym bardziej, że u mnie to nie jest 6kw ver 9kw.Ja po dwóch ich prognozach miałbym zapłacić tyle co za całe poprzednie 12 miesięcy realnego zużycia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.11.2023 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2023 Skontaktuj się z nimi przez infolinię i poproś o urealnienie prognoz.Nie ma z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek2504 04.11.2023 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2023 Problem w tym, że Tauron zawyża zużycie w prognozach, nie uwzględnia już oddanej energii oraz nie uwzględnia magazynu. Ja płaciłem do tej pory tylko opłaty stałe, w tym roku nagle prognoza i za 5 miesięcy ponad 500 zł. Napisałem o obniżenie prognoz, ale odpowiedź przyszła chyba po miesiącu i musiałem zapłacić. Potem następne pismo o zwrot nadpłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Patatay 04.11.2023 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2023 no jak wzieli to potem oddadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.