Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

De Dietrchi AGC 15 - jak ustawić co i cwu ?

Lukaszu1984

Recommended Posts

Witam,

Na wstępie pragnę zaznaczyć że w kwestii ogrzewania domu gazem jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość.

od 01.02.2020 wynajmuję mieszkanie 140m2, ściany ocieplone styropianem 10 cm, (liczba grzejników 11).

Piec ( De Dietrich AGC 15 Modulens) ustawiałem już na różne sposoby i za każdy razem mam nieodparte wrażenie że zużywa zdecydowanie za dużo gazu na dobę.

Zbiornik c.w.u. 300 l ...Galmet Tower

Dla przykładu przy ustawieniach dzień od 6 do 21 / noc 22 - 5 :

a) przy temperaturach na piecu dzień 22,5 stopnia, noc 21 stopni a C.w.u. 35 stopni (chyba całą dobę ? nie wiem gdzie to sprawdzić) piec spalił w ciągu doby ponad 18m3 gazu ( a temperatura na zewnątrz przecież 8 stopni na plusie w dzień, nocą 3 stopnie)

b) przy temperaturach na piecu dzień 21 stopni, noc 19 stopni a C.w.u. 45 stopni (chyba całą dobę ? nie wiem gdzie to sprawdzić) piec spalił w ciągu doby ponad 25m3 gazu ( a temperatura na zewnątrz przecież 8 stopni na plusie w dzień, nocą 3 stopnie)

Pokrętła na grzejnikach (termostaty) ustawione były na 6tki (w skali od 1-6) - żona ustawiała ;-)

Co zrobić w takim przypadku, czytałem już dużo postów na tym forum i piszecie o zmianie temperatury na kotle, tyle ze u mnie na ww. kotle nie wiem gdzie i jak się to zmienia. A temperatura jak postoje przy kotle i poobserwuję to skacze co jakiś czas delikatnie lub mocniej i pisze na wyświetlaczu "AUTO" czyli rozumiem że jest czujnik pogodowy, tak ?

Proszę o porady:

- czy skręcić termostaty na grzejnikach na 3 lub 4 ?

- zmienić temperatury co lub cwu ?

- jak ustawić cwu by grzało tylko w danych godzinach (czy może lepiej zostawić jak jest czyli na całą dobę ?) ?

- jak zmienić temperaturę na kotle ? jeśli w ogóle ją zmieniać ?

- jakie dane podać Wam abyście mogli lepiej mi doradzić ?

Ps. nie mam sterowania FM50 Easymatic ;)

z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi,