Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze oferty na rekuperacje.


Recommended Posts

Witam,

 

Przymierzam się*do wykonania rekuperacji w nowo budowanym budynku. Mam już kilka ofert z różnych firm ale ponieważ nie znam się*na tym za bardzo więc trochę*ciężko mi się*zdecydować.

 

Kilka słów o budynku. Dom parterowy, 130 m2 pow. uż., + 37 m2 nieużytkowej (kotłownia + ogrzewany garaż). Projekt Magnolia z dobrych domów gdyby ktoś*chciał zerknąć. Poddasze w większości nieużytkowe, użytkowa tylko antresola plus niezbyt duża powierzchnia przy klatce schodowej. Poddasze nieużytkowe zamierzam ocieplić*na stropie styropianiem 20 cm i w nim rozprowadzić*kanały do rekuperacji. Kubaturę*użytkową*szacuje na ok 350 - 400 m3 (trochę*cięzko mi precyzyjnie policzyć). W domu 3 osoby ale trzeba założyć że kiedyś*4.

 

I teraz kilka ofert które otrzymałem:

 

  • KCX300 (przeciwprądowy) - 16 000 zł
  • Domekt r450 (obrotowy) - 23 200 zł
  • Swegon CASA R3 lub W3 (obrotowy lub przeciwprądowy) - 16 200 zł
  • Mitsubishi (model nieznany) o wydajności 450 m3/4 - 21 362 zł
  • Zehnder 450 (obrotowy) - 32 000 zł :o

 

Jak widać jest rozbieżność zarówno jeśli chodzi o wydajność*jak i cenę, ale też*producenta. Podpowie ktoś*jak ugryźć temat?

 

Ewentualnie może ktoś*byłby w stanie jeszcze polecić*jakąś*sensowną*firmę*z łódzkiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś chłopie poleciał...

Tobie wystarczy ( 4 osoby) coś max 300m3, a właściwie 250 m3. Wybór urządzeń jest przeogromny, ale możesz poczytać na FM bo wielu tu przedstawia swoje rozwiązania.

A po co ci firma, sam nie zrobisz?

Wentylacja co do zasad i montażu jest bardzo prosta do wykonania a w parterowym to już banał, bo wszystko strychem prowadzisz.

A co do cen to: rekuperator 6000 + rury 1500 + puszki i rozdzielacze 1800 + inne 300, czyli zamykasz się w komplecie 9600 zł. Do tego dolicz dwa weekendy i wszystko działa.