Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tynk cem-wap - jakie gładzie gipsowe


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 42
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

a ja polecam cekol i intergrąd -biały jest na białym cemencie schnie dopiero na ścianie a nie w wiadrze nie stosować do płyt bo nie wyschnie tylko na tynki a na finisz cienką warstwę czpachli akrylowej firmy USG gipsar jest do d. za mięki rozwarstwia się i za mocno się przeciera pod lampą wszystko wyłazi a malowanie tego to jak zagruntujesz pendzlem to zostaną smugi jak wałkiem to się odkleja dobrze jest wymieszać tanią farbę akrylową z gruntem i pomalować wałkiem to jak na razie najlepszy sposób

No tak, ale ten Cekol jest dosyć drogi (ok 40 zł /worek 25kg).

Czy Gipsar Max też jest do bani? (cena ok 30 zł). Polecena mi jeszcze jakąś francuska gładź Extra za jakieś 34 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze jakieś propozycje w temacie gładzi gipsowych :wink:

Witam

Sam szpachlowałem ( pierwszy raz w zyciu po krótkim przeszkoleniu przez znajomych fachowców) gipsem Dolina Nidy, ale tylko Nowa Formuła ( nigdy zwykłym :evil: ). Wyszpachlowałem kilkaset metrów i teraz już mieszkam i stwierdzam, że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 2 weeks później...

też chciałbym połyżyć sam gładż w pokoju na ścianach(sufit mam zrobiony), ale mam jeden problem: tynk jest cementowo wapienny a ściany zostały pomalowanie kilka lat temu emulsją -farba dobrze się trzyma. czy mogę to tylko zagruntować czy muszę drapać całą farbę? czy do takich powierzchni jest odpowiednia gładź?

i jeszcze jedno: w jednym miejscu muszę podtynkować i ile muszę czekać aby móc położyć w tym miejscu gładź .

dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chciałbym połyżyć sam gładż w pokoju na ścianach(sufit mam zrobiony), ale mam jeden problem: tynk jest cementowo wapienny a ściany zostały pomalowanie kilka lat temu emulsją -farba dobrze się trzyma. czy mogę to tylko zagruntować czy muszę drapać całą farbę? czy do takich powierzchni jest odpowiednia gładź?

i jeszcze jedno: w jednym miejscu muszę podtynkować i ile muszę czekać aby móc położyć w tym miejscu gładź .

dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...

Ja jednak polecam gładź gipsową STABILL PG 41. Po nałożeniu i wyszlifowaniu ściana oświetlona światłem wygląda w pewnych miejscach jak lekko oszroniona, ponieważ STABILL posiada w sobie włókna szklane. Cena za worek 25 kg - 36 zł.

Wcześniej gipsowałem ścianę z tynkiem cementowo-wapiennym najpierw KMK 200 potem KMK 300. Później malowałem farbą DECORAL. Teraz po 3-ech latach warstwa KMK 300 wraz z farbą odłazi (odwarstwia się) od KMK 200 - złazi wręcz płatami !!!

Jestem bardzo zawiedziony gładzią gipsową KMK, która odrywa się płatami. Nie jest to jedyny przypadek występujący u mnie. Fachowiec, który to zobaczył stwierdził, że spotkał już kilka przypadków odrywania się gładzi KMK (jej drugiej, ostaniej warstwy). Na początku widać małe (kilka cm2) wybrzuszenia na ścianie, które po oderwaniu stanowią obszar sięgający nawet 1 m2. W miejscu tych oderwanych płatów nakładam właśnie gładź STABILL PG 41. Teraz muszę wszystko pomalować i tutaj fachowiec już ma wątpliwości, czy podczas malowania nie dojdzie do kolejnego odrywania się płatów ze starą farbą i gładzią KMK 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istnieje technika filcowania tynku cem-wap. Jednak idealny efektmozna uzyskac tylko z gladzia :wink:

 

A czy orientuje się ktoś czy na położony tynk można znowu położyć tynk, bo tak mi położyli że lepiej nie mówić, a zbijać tego to w sumie szkoda.!

 

generalnie tak, ale nie wszytskie warstwy tynku lecz tylko osatnia tzw. "gladz" gdyz mozna nakladac warstwy zgodnie z zasadam "slabsze na mocniejsze". Jesli odchyly od piony sa duze, to niestety trzeba bedzie zbija tynk.

 

Chyba ze problem nie w rownosci tynku a jego wytrzymalosci (np sypie sie) lub odspaja sie od muru w tedy tylko skuwanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

A jak wg was wypada porownanie gladzi Cekol C-45 oraz Stabill PG 41? Poprzednia ekipa twierdzila, ze Stabill jest twardszy i bardziej odporny na uszkodzenia mech. niz Cekol (uwazali, ze Cekol jest latwy w obrobce bo jest zbyt miekki, w odroznieniu od Stabill) natomiast obecna ekipa twierdzi, ze jest dokladnie odwrotnie. I komu tutaj wierzyc? Na razie nie mialem negatywnych doswiadczen ani Stabill'em ani z Cekolem (wiekszosc gladzi na poddaszu to wlasnie Cekol C-45), ale gladzie maja niecaly rok jeszcze. Mozecie cos doradzic?

 

I jeszcze jedno: czy po dobrym zagruntowaniu gruntem glebokopenetrujacym (mysle o CT-17 Ceresit - a moze jest inny dobry ale tanszy?) mozna zaciagnac na scianie siatke plastikowa (jak do docieplen) gipsem szpachlowym (Nowa Dolina Nidy) czy tez lepiej tynkiem do recznego nakladania (np. Goldband czy Rotband)? Pytanie powtarzam juz kolejny raz, dotad nikt sie nie wypowiedzial.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...