Reven 31.03.2020 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Witam wszystkich forumowiczów, mam u siebie do wykończenia w płytkach balkon w stanie deweloperskim. Spadek prawidłowy, balkon ocieplony, czoło balkonu w tynku. Z góry na wylewce nałożona izolacja ATLAS Woder Duo. Wszystkie warstwy wcześniejsze wydają się być wykonane prawidłowo. Deweloper zamontował profil okapowy pod płytą dociskową. Widzę 3 możliwe rozwiązania i zastanawiam się który wybór jest najbardziej racjonalny: 1. Zamontować zgodnie z najbardziej polecaną praktyką profil okapowy, np. Renoplast K100 wraz z taśmami uszczelniajacymi + hydroizolacja na całej powierzchni wraż z wywinięciem na ściany. Prowadzi to do posiadania jednocześnie dwóch okapników - podpłytkowego i pod płytą dociskową. Jest to też zdecydowanie rozwiązanie najdroższe (koszt samych profili i narożników to ok. 400zł) i najbardziej pracochłonne, gdyż deweloper nie przygotowal podcięcia pod osadzenie profilu. Nie spotkałem się jednak ze stosowaniem podwójnych okapników i nie wiem czy warto w to iść. 2. Zrobić hydroizolację całego balkonu + zastosować profil okapowy już w kleju pod płytkami - rozwiązanie znacznie tańsze (bo tego typu profile są znacznie tańsze) i mniej pracochłonne.Przykładowy profil: https://www.castorama.pl/profil-aluminiowy-okapowy-diall-surowe-aluminium-2-5-m-id-1022422.html 3. Zrobić tak jak robią wszyscy sąsiedzi z tego co widzę -> położyć po prostu płytki z występem ok. 1cm za wylewkę i liczyć na to, że woda będzie spływać z nich prosto na dolny okapnik. Płytę balkonową, jak to w bloku, dzielę z sąsiadem (oddziela nas ściana poprowadzona do samego czoła balkonu). Zastanawiam się czy jeżeli nawet zasugerujecie rozwiązanie nr 1 to brak zastosowania podobnego rozwiązania u sąsiada nie zniweczy moich wysiłków? Jeżeli zacznie u niego odpadać tynk z czoła balkonu i namakać wylewka to pewnie rozpropaguje się to i u mnie w jakimś stopniu. Czy przesadzam? I ostatnim dylematem jest kwestia dylatacji - balkon ma trochę ponad 5 m długości i niecałe 2 m szerokości. Czy dylatacja jest konieczna? Jeżeli tak to jak głęboka (do której warstwy powinienem ją naciąć)? I czy nie będzie to kolidowało z płytkami prostokątnymi układanymi na zakładkę? Nie będzie wtedy możliwosci zgrać fugi w płytkach z miejscem występowania szczeliny dylatacyjnej. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 31.03.2020 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Zrobić tak jak w pozycji 1 i nie przejmować się innymi, będą zmieniać, łatać, naprawiać. Może i sąsiad skorzysta z Twojego rozwiązania (gdy oczywiście się o nim dowie). Jeśli dojdziesz do wniosku(a widzę, że jesteś przekonany) że dobre musi kosztować to będziesz zadowolony i z efektu i z trwałości. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reven 03.04.2020 17:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2020 W takim razie profilu okapowego jestem pewien. Zastanawiam się jeszcze czy nie warto zrobić tego jako balkon wentylowany z płytkami o grubości 2cm i podstawkami, żeby ograniczyć ryzyko błędów wykonawczych i być już całkiem pewnym "pancerności" rozwiązania. Problemem jest znowu temat hydroizolacji - z reguły do tarasów/balkonów wentylowanych zalecane są membrany PVC, maty EPDM czy papa. Nie mogę jednak wykorzystać listw systemowych mocowanych do muru do zgrzewania membrany na ścianie, bo mam już ściany ocieplone i otynkowane bez listwy startowej. Nie chcę wycinać styropianu. Rozważam czy nie można przykleić do ściany taśmy butylowej samoprzylepnej i jej połączyć z membraną. Innym rozwiązaniem, najprostszym wykonawczo i najszybszym, jest zrobienie dwuskładnikowej hydroizolacji zamiast membrany (np Mapelastic) z wklejeniem w narożniki systemowej taśmy, jak pod płytki. Jeżeli na to położę płytki tarasowe wentylowane na wspornikach nie powinno się raczej nic stać. W razie czego nie będzie problemem kontrola stanu izolacji i ewentualne drobne poprawki po jakimś czasie, w razie potrzeb. Co sądzicie o tych propozycjach? Taras wentylowany + hydroizolacja dwuskładnikowa to dobry pomysł czy lepiej wyłożyć zwykłe klejone płytki gresowe jak opisywałem w poprzednim poście? Dziękuję za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.