Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Studnia głębinowa - jak to dokładnie jest ...

Proth

Recommended Posts

Witam,

Mam działkę w takim terenie, że woda z wodociągu jest nieopłacalna, wołają tyle kasy, że dom zostanie za nią wybudowany, dlatego zdecydowałem się na studnie głębinową. I tutaj pojawił się problem, bo jestem w tym temacie zielony, a każdy studniarz mówi coś innego ...

Wśród dwóch lokalnych firm, które obrabiają ten teren i znają go najlepiej jest różnica w technicznym aspekcie tej studni, jak również i cenie.

Pierwsza proponuje odwiert na rurę 125 i do niej pompę głębinową. Druga odwiert 180 do niego rurę, do niej mniejszą rurę, pomiędzy nie żwir i dopiero do tej mniejszej pompę głębinową. I tutaj mam pytanie do doświadczonych osób, który sposób jest lepszy? Której firmie zaufać? Różnica w cenie za metr odwiertu to 70 zł., przy 25 metrach odwiertu to prawie 2 tys. różnicy. Głębokość odwiertu potwierdzona u najbliższych sąsiadów, dlatego myślę, że głębiej nie będzie potrzeby kopać jeśli po lewej i prawej stronie sąsiedzi mają ok. 25m.

Co do samej techniki wykonania studni to nie wiem "która lepsza" ale popytaj jakie studnie mają sąsiedzi (poza głębokością). Myślę, że ten żwir pomiędzy rurami to "filtr" i kwestia jego zapychania będzie istotna.

Poza tym 2 tys na studni to niewielka różnica jak weźmiesz pod uwagę koszty uzdatniania wody (jeśli będzie potrzebne)...

Witam,

Mam działkę w takim terenie, że woda z wodociągu jest nieopłacalna, wołają tyle kasy, że dom zostanie za nią wybudowany, dlatego zdecydowałem się na studnie głębinową. I tutaj pojawił się problem, bo jestem w tym temacie zielony, a każdy studniarz mówi coś innego ...

Wśród dwóch lokalnych firm, które obrabiają ten teren i znają go najlepiej jest różnica w technicznym aspekcie tej studni, jak również i cenie.