Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zamalowanie startej farby na ścianie

Recommended Posts

Witam, w wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu w kuchni posiadam ściany pomalowane na biały kolor.

Podczas smażenia plamy oleju popryskały mi na ścianę. Próbowałem je zetrzeć domowym sposobem. Plamy zeszły, ale starłem w niektórych miejscach białą farbę. Pod spodem była zielona jak na zdjęciu poniżej

sciana.jpg

Jak można sobie z tym poradzić? Czy nie wystarczyłoby delikatnie zamalować te zielona miejsca farbą na przykład taką:

https://rapta.pl/p/1529/20408/dekoral-plamy-zacieki-0-4l-farba-renostyl-plus-na-podklad-farby-o-specjalnym-przeznaczeniu-malowanie-i-zabezpieczenia-scian-sufitow-i-innych.html ?

Czy powinienem coś najpierw szlifować, wyrównać?

Niestety jestem nowicjuszem w tych tematach, dlatego byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady jak usunąć problem.

Pozdrawiam

Najlepiej zrobić to na dwa etapy. Po pierwsze wszystkie plamy pomaluj pędzlem nierozcieńczoną farbą emulsyjną białą. Jak umiesz nierówno, grubo jak potrafisz aby były niewidoczne. Po wyschnięciu zeszlifuj całą ścianę siatką do gładzi gipsowej 120. Wyrównasz tym samym swoje "malowidła". Następnie odkurz powierzchnię, i pomaluj na biało wałkiem o średnim włosie. Będzie ładnie i niewidocznie.
  • Like 1

Dzięki wielkie CityMatic za radę. Potaram się do tego podejść jak piszesz.

Czy na przykład taka farba da radę:

https://www.leroymerlin.pl/farby/farby-do-scian-i-sufitow/farby-scienne-biale/farba-wewnetrzna-snieznobiala-eko-10-l-biala-dekoral,p49355,l742.html ?

Odnośnie siatki ściernej, czy miałeś na myśli:

https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/materialy-scierne-szczotki-druciane/siatki-scierne/siatka-scierna-biala-p120-105-x-280-mm-5-szt-dexter,p414979,l2316.html

Tak powinna dać radę?

Będę wdzięczny za odpowiedź

Pozdrawiam

Edytowane przez pirx1988