Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

jest jeszcze jeden aspekt który umyka w tym wątku,wiele domów jest bardzo dobrze ocieplona i dlatego jest sporo zapytań o tani wkład a dobry :) który nie służy do ciągłego palenia w zimie i co więcej nie powinien mieć super wydajności ze względu na to że po prostu robi się w domu sauna. jednocześnie wydając prawie 2k nie chcemy kupować złomu lub jakiejś prowizorki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jeżeli ktoś chce używać rekreacyjnie kominek wtedy trzeba kupować taki, który nam się podoba.Jak jest przy tym tani to jest jeszcze lepiej. Jeżeli chcemy dogrzewać dom przez zimę to już trzeba zastanowić się nad porządniejszym ( grubsze ścianki, większa szczelność ), ale z ceną nie należy przesadzać. Lepiej zainwestować złotówki w system akumulacji ciepła z kominka i spalin. Kupowanie wkładu kominkowego za 12-18 tysięcy jest głupotą ( w imię wyłącznego ogrzewania nim domu) lepiej już mieć kotlownię z piecem na paliwa stałe. Chyba, że komuś podoba się taki wkład, wtedy - proszę bardzo ( to mogę zrozumieć).

Rozumiem mistrzów kominkowych FM, wmówią każdemu, że kupno wkładu poniżej 6 tysięcy to strata pieniędzy - ale w końcu żyją ze sprzedaży tych urządzeń. Ilość domów ograniczona, a zarobek jest pochodną ceny kominka.

Ceny kominków, wkładów są znacznie zawyżone. W końcu jest to rzecz prymitywna. Trochę prościutkich odlewów żeliwnych, skręconych/sklejonych ze sobą plus mały kawałek szyby odpornej na wysoką temperaturę i to wszystko. W przypadku stalowych jeszcze prościej wycięte elementy stalowe zespawane ze sobą. Plus malowanie. A cena jak za zaawansowane kotły kondensacyjne z pełnym sterowaniem, oczujnikowane etc.

 

 

Całkiem rzeczowa wypowiedź. Jednak naliza postępowania "mistrzów kominkowych"

nietrafiona. Tanie wkłady kominkowe, by były tanie, trzeba sprzedać i o nich

zapomnieć. Jeśli producent zorganizuje serwis - żegnaj niska ceno. Spróbuj

kupić tani wkład w Casto i wyegzekwować serwis. Nie ma takiej możliwości,

gdyż w tym sektorze produkcji, odpowiedzialność serwisowa przerzucona jest

na kupującego. Producent ogranicza się ewentualnie do dostarczenia części

zamiennej, w przypadku uznania reklamacji. Tak więc kupujący ( klient

Castoramy , lub ja) musi przejąć serwis. Dlatego handluję wkładami które

maja pakiet serwisowy producenta. Nie stać mnie na wysłanie samochodu

100 km (średni zasięg mojego działania) do klienta, który kupił u mnie

wkład, na którym zarobiłem 200 zł. Pojechać by stwierdzić przyczynę ,

potem pojechać i zamontować uszkodzoną część - koszt 2-3 krotnie

przekraczający zarobek. Są oczywiście producenci wkładów w rożnych

cenach, którzy w ramach marketingu naprawiają ten jeden, tani figurujący

w ich ofercie. Zarobek na wkładach drogich pokrywa koszty takiej socjotechniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążąc temat pakietu serwisowego mam pytanie:

Jakie reklamacje w przypadku wkładów przyjmują producenci (rozpatrują pozytywnie)?

Czego dotyczą usterki?

 

wystarczy mi krótka lista max 3-5 pozycji

 

ps

Osobiście uważam, że reklamację dużo sprawniej można załatwić w hipermarkecie budowlanym niż w jakimkolwiek specjalizowanym salone. Przykładowo przy wymianie płytek Cast. zwróciła mi $ za demontaż położonych i ich ponowne położenie. Ciekawe jak to wygląda z wkładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość producentów lub dystrybutorów z góry określa swą odpowiedzialność.

Wynika to zazwyczaj z warunków gwarancji. Może też być przedmiotem umowy

miedzy producentem a dystrybutorem (sprzedawcą). Są jeszcze "praktyki" :).

To temat na książkę i nie dla początkującego w branży. Generalnie trzeba

sobie wypracować własne ścieżki. Można się też obrażać i skakać z kwiatka

na kwiatek. A tych przybywa, więc jest w czym przebierać. Najlepsi z pozoru,

oddadzą swe produkty w dowolne ręce, byle sprzedać. Nie wyłączając

wierchuszki typu Spartherm czy Brunner.

 

Jakie reklamacje ? To zależy od producenta. Z wcześniej wymienionych :

Brunner chciałby naprawiać jak najmniej :D. Spartherm serwisem utrzymuje

rzeszę wiernych klientów. Przynajmniej ten przedstawiciel który zaczynał

w Polsce Spartherma sprzedawać. Jak radzi sobie Daniel, nie miałem okazji

sprawdzić :D

 

U rzetelnego sprzedawcy, można zareklamować sporo. Nawet pęknięte

szkło i szamot w początkowym okresie palenia. Klamka, mechanizmy wind,

zarysowania lakieru, prawie wszystko. Wada musi wynikać z winy producenta.

 

Ciekawostka. Rozbawiła mnie do łez odpowiedź z Brunnera jaka otrzymałem

ze dwa miesiące temu. Zareklamowałem mechanizm zamykania drzwi w

HKD, który odmówił współpracy po 1,5 sezonu. Nie pytając jak do tego

doszło, podsumowano mnie, że drzwi były źle otwierane :D W ramach

wyjątku otrzymałem części zamienne, które musiałem sam założyć.

Odpowiedzi Brunnera to fajna lektura. Mają niezłą wprawę w tego

typu odpowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat zrobił się o gwarancjach i serwisach gwarancyjnych i tych pogwarancyjnych.

Jak wiadomo współpracuje stale z jednym producentem wkładów, nie analizuje, zagłębiam poczynań innych producentów. Po prostu mnie to totalnie nie interesuje, no i nie mam na to czasu.

 

Wszelkie usterki, aby zdażały się jak najrzadziej.

A najlepiej aby ich nie było, no i praktycznie tak jest z wkładami z mojej oferty.

No ale jak to mówią, błędy są przypisane człowiekowi. No a z błędów, nawet malutkich wynikają potem usterki w użytkowaniu.

 

Ostatnio rozszczelnił (spaw) się wkład wodny UNICO, który klient zakupił 3 lata temu za moim pośrednictwem.

Ze względu na moją stałą i długą współprace reakcja producenta była natychmiastowa.

Pojechał serwis producenta z nowym wkładem do wymiany. Ekipa która budowała obudowę z marmuru już czekała na miejscu i mieli wszystko rozebrane.

Po wymianie wkładu ekipa ta zabudowę poskładała w tym samym dniu. Ekipie zapłacił oczywiście producent wkładu. Czas - 7 dni.

 

No ale przyznam nieskromnie, że to ja niciskałem jako długoletni partner producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat zrobił się o gwarancjach i serwisach gwarancyjnych i tych pogwarancyjnych.

Jak wiadomo współpracuje stale z jednym producentem wkładów, nie analizuje, zagłębiam poczynań innych producentów. Po prostu mnie to totalnie nie interesuje, no i nie mam na to czasu.

 

Wszelkie usterki, aby zdażały się jak najrzadziej.

A najlepiej aby ich nie było, no i praktycznie tak jest z wkładami z mojej oferty.

No ale jak to mówią, błędy są przypisane człowiekowi. No a z błędów, nawet malutkich wynikają potem usterki w użytkowaniu.

 

Ostatnio rozszczelnił (spaw) się wkład wodny UNICO, który klient zakupił 3 lata temu za moim pośrednictwem.

Ze względu na moją stałą i długą współprace reakcja producenta była natychmiastowa.

Pojechał serwis producenta z nowym wkładem do wymiany. Ekipa która budowała obudowę z marmuru już czekała na miejscu i mieli wszystko rozebrane.

Po wymianie wkładu ekipa ta zabudowę poskładała w tym samym dniu. Ekipie zapłacił oczywiście producent wkładu. Czas - 7 dni.

 

No ale przyznam nieskromnie, że to ja niciskałem jako długoletni partner producenta

 

 

ŁAŁ !!! Ale Bosko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ostatnio rozszczelnił (spaw) się wkład wodny UNICO, który klient zakupił 3 lata temu za moim pośrednictwem.

Ze względu na moją stałą i długą współprace reakcja producenta była natychmiastowa.

Pojechał serwis producenta z nowym wkładem do wymiany. Ekipa która budowała obudowę z marmuru już czekała na miejscu i mieli wszystko rozebrane.

Po wymianie wkładu ekipa ta zabudowę poskładała w tym samym dniu. Ekipie zapłacił oczywiście producent wkładu. Czas - 7 dni.

 

No ale przyznam nieskromnie, że to ja niciskałem jako długoletni partner producenta

 

Niezła akcja, rzekłbym GRUBO !!!

 

 

No ale przyznam nieskromnie, że to ja niciskałem jako długoletni partner producenta

nie ma zmiłuj się... tak trzymaj. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁAŁ !!! Ale Bosko ;)

 

eniek jakie Bosko...........to jest szokbosko.

 

Pojechał serwis producenta z nowym wkładem do wymiany. Ekipa która budowała obudowę z marmuru już czekała na miejscu i mieli wszystko rozebrane.

Po wymianie wkładu ekipa ta zabudowę poskładała w tym samym dniu. Ekipie zapłacił oczywiście producent wkładu.

jezdem w szoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć wkład tani i dobry ?

 

Kup dwa : tani i dobry ...

 

Tak mnie naszło przy niedzielnej kawie

 

pozdrawiam

 

 

Jako użytkownik niskobudżetowej Zuzi z firmy ##.pl potwierdzam tę głęboko przemyślaną opinię :-)

 

Mam możliwość zakupu powystawowego wkładu Spartherm Rundo za mniej niż 700€. Warto?

 

... i będę miał wtedy dwa - tani i dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik niskobudżetowej Zuzi z firmy ##.pl potwierdzam tę głęboko przemyślaną opinię :-)

 

Mam możliwość zakupu powystawowego wkładu Spartherm Rundo za mniej niż 700€. Warto?

 

... i będę miał wtedy dwa - tani i dobry?

Dziesięcioletni Sprtherm to nie to samo co Spartherm teraz. Będziesz miał wkład tani i dobry, ale nie bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik niskobudżetowej Zuzi z firmy ##.pl potwierdzam tę głęboko przemyślaną opinię :-)

 

Mam możliwość zakupu powystawowego wkładu Spartherm Rundo za mniej niż 700€. Warto?

 

... i będę miał wtedy dwa - tani i dobry?

 

 

Połowa tej kwoty to wartość szyby w detalu, więc chyba warto.

Jeśli to Olsberg - trąci myszką (bym się zastanowił). Jeśli na prawdę

Rundo - drzwi ma Spartherma, a to już zmienia postać rzeczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z wyborem kominka do salonu. Mam kilka opcji do wyboru:

 

http://www.maxflam.pl/W700%20maly%20standard.html

http://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-zuzia-700-16-kw--dolot_zuzia700d

http://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkowy-antek-10-kw-panoramiczny_antekr

 

Nie znam się kompletnie na tym będę bardzo wdzięczny za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić wkład z płaszczem wodnym Hibana. Od producenta otrzymałem następującą informację:Z tej oferty mogę zaproponować typ H MAX

 

Możemy również polecić wykonanie specjalne typu H MAXx jeżeli kominek będzie zamontowany w salonie o większej powierzchni ( ponad 50 m2 ) i możliwe jest zachowanie wolnej przestrzeni przed kominkiem 1,5 - 2 m ( wysokie promieniowanie cieplne w przypadku maxymalnej mocy spalania powyżej 30 kW ).

Zalecam zastosowanie w instalacji buforowanie energii cieplnej , równiez dla poprawy sprawności pieca gazowego. W oferowanym kominku oprócz możliwości spalania wszystkich dostępnych paliw , także drewna o większych wymiarach-

z powodzeniem można rozpalać w szerokim zakresie mocy ( praktycznie 10 - 30 kW ).

 

Czy ktoś zna te kominki lub używa i może coś o nich powiedzieć. Posiadają na swojej stronie bardzo szczegółową i wyczerpującą informację o swoich produktach i wydaje się, że rzetelnie podchodzą do sprawy. Potencjalna możliwość palenia brykietem węgla do wg mnie dodatkowy atut, których inne kominki nie posiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Było swego czasu szeroko omawiane. Wklikaj w wyszukiwarkę.

Ale jak zaczynasz w ogóle gadkę o zachwycie nad możliwością palenia w kominku węglem, to powinieneś zejść na ziemię albo zainwestować jednak w zwykły kocioł w kotłowni ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...