marceo 04.06.2020 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem totalnym laikiem w sprawach murowania i doboru materiałów Potrzebuję porady w kwestii wzmocnienia ściany ceglanej w piwnicy i przygotowania jej pod tynkowanie. Ściana na której znajdują się drzwi wejściowe do piwnicy i ściana po lewej zbudowana jest z cegły pełnej, łączonej chyba zaprawą cementową (cholerstwo jest twarde i nie kruszy się przy drapaniu palcem), z kolei ściana naprzeciw wejścia i po prawej wydaje mi się, że jest zrobiona z betonu komórkowego i zachlapana jest jakąś zaprawą. Pogląd na zdjęciach niżej. Moje pytanie brzmi jak krok po kroku zabrać się za ścianę żeby zacząć tynkowanie i jakie materiały budowlane sobie przygotować? Byłbym wdzięczny za gotowe rozwiązania najlepiej systemowe ? Założenie jest następujące - możliwie jak najmniej pracy i kombinowania, jak najlepszy efekt i trwałość (choć to pewnie pobożne życzenie). Zastanawiałem się również nad pomalowaniem całości farbą przeciwwodną białą np. IZOHAN, jeśli nakładanie tynków nie będzie konieczne i wystarczy wzmocnienie spoiny między cegłami. Co sądzicie ? 1) Czy trzeba skuć stare spoiny cementowe pomiędzy cegłami (podejrzewam, że spoina jest za mocna i dlatego cegła pęka) i ewentualnie czym to uzupełnić ? zaprawą cementowo-wapienną ? 2) Jak przygotować cegły pod nałożenie nowej zaprawy i jak i czym uzupełnić ubytki w pękniętej cegle ? 3) Czy po wykonaniu powyższych czynności można przystąpić do tynkowania ? Czy powinienem jeszcze coś wykonać? 4) Kiedy mogę przystąpić do tynkowania i jaki tynk najlepiej wybrać do piwnicy ? (piwnica jest sucha, dookoła budynek jest docieplony i zabezpieczony izolacją przeciwwilgociową) + wszelkie rady krok po kroku jak tynkować i na co uważać. 5) Czym gruntować cegłę i beton komórkowy ? Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam Edytowane 4 Czerwca 2020 przez marceo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronac