19501719500414 05.06.2008 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 proszę o radę doświadczoną brać kominkową. Planuje kominek o mocy ok. 20kw z pw. ogrzewający również cwu. przed wylewkami chcę doprowadzić rury do kotłowni, mają być dwie czy średnica 25mm jest wystarczająca? mogą być plastikowe i jakie polecacie? planuje wsadzić dodatkowo rurkę na przewody sterujące , może o razu je tam umieścić tylko jakie? no i ostatnie pytanie, jak duży wylać fundament i o jakich wymiarach pozdrawiam, Marcin Co do przekroju rur to wystarczy miedź o średnicy 22 rura bezpieczeństwa w kotłach na paliwa stałe o mocy nominej do 25 kW nie może meć średnicy wewnętnej mniejszej niż 25 mm co odpowiada miedzi fi 28 mm PN-91/B-02413 (w takim przypadku naczynie wzbiorcze montujemy przy kominku - w obudowie). Rury z PP odradzam, jedyne które stosuję przy montażu to miedź, można używać także stalowych. Jeśli kominek ma być wyposażony w chłodnicę płaszcza to należałoby jeszcze podprowadzić wodę i kanalizację do kominka. Co do przewodów to najlepiej poprowadzić 3 przewody 3x1,5 pomiędzy kominkiem a kotłownią, taka instalacja elektryczna powinna wystarczyć w większości przypadków. Co do przygotowania posadzki pod kominek to wystarczy nie dawać do wylewki styropianu pod obszar kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Oszolomiony 05.06.2008 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 Co do przekroju rur to wystarczy miedź o średnicy 22 (w takim przypadku naczynie wzbiorcze montujemy przy kominku - w obudowie). rura bezpieczeństwa w kotłach na paliwa stałe o mocy nominej do 25 kW nie może meć średnicy wewnętnej mniejszej niż 25 mm co odpowiada miedzi fi 28 mm PN-91/B-02413 Wszystko się zgadza. Napisałem że w tym przypadku montujemy naczynie wzbiorcze przy kominku (nie pisałem o średnicy rury bezpieczeństwa, lecz o rurach prowadzących od kominka do kotłowni). Rura bezpieczeństwa ma być bezwzględnie o średnicy nie mniejszej niż 25mm wewnątrz Ale dobrze, że temat był poruszony, bo ktoś mógł to tak zinterpretować jak Ty to napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzytkownikctm 06.06.2008 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 Uzytkownikctm napisał: Należy tylko pamiętać że jego moc wodna wynosi około 15-17 Kw - dom do 200 - 220 metrów max. Co do tego to się nie zgodzę. Jeśli dom jest dobrze ocieplony to się przyjmuje zapotrzebowanie na ciepło to max. 34W/m3 !!! stąd łatwo przeliczyć moc potrzebną do ogrzania domu. Przewymiarowanie wkładu to kardynalny błąd!!! Spada sprawność urządzenia, w kominie wydzielają się skropliny co wpływa destrukcyjnie na komin i kominek (nie mówiąc o "zapachu" w domu). SZANOWNY PANIE. POLICZMY : 200 m KWADRATOWYCH x 2,5 m WYSOKOŚCI x 34 W = 17 kw JAK WSPOMNIAŁEM MAXYMALNIE I GDZIE TA NIEZGODA? Z SAMYM SOBĄ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzytkownikctm 06.06.2008 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 magos NAJLEPSZYM POŁĄCZENIEM KOTŁA NA EKOGROSZEK I KOMINKA Z PŁASZCZEM WODNYM JEST ZASTOSOWANIE BUFORA Z DWOMA WĘŻOWNICAMI ( WŁAŚNIE ROBIMY TAKĄ INSTALACJĘ ) CAŁA TAJEMNICA TKWI W DOBRZE SKONFIGUROWANEJ I DOBRANEJ AUTOMATYCE. A TU JEST SCHEMAT:http://www.alfaterm.pl/page13.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 06.06.2008 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 magos NAJLEPSZYM POŁĄCZENIEM KOTŁA NA EKOGROSZEK I KOMINKA Z PŁASZCZEM WODNYM JEST ZASTOSOWANIE BUFORA Z DWOMA WĘŻOWNICAMI ( WŁAŚNIE ROBIMY TAKĄ INSTALACJĘ ) CAŁA TAJEMNICA TKWI W DOBRZE SKONFIGUROWANEJ I DOBRANEJ AUTOMATYCE. A TU JEST SCHEMAT: http://www.alfaterm.pl/page13.php nie krzycz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magos1719503354 06.06.2008 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 magos NAJLEPSZYM POŁĄCZENIEM KOTŁA NA EKOGROSZEK I KOMINKA Z PŁASZCZEM WODNYM JEST ZASTOSOWANIE BUFORA Z DWOMA WĘŻOWNICAMI ( WŁAŚNIE ROBIMY TAKĄ INSTALACJĘ ) CAŁA TAJEMNICA TKWI W DOBRZE SKONFIGUROWANEJ I DOBRANEJ AUTOMATYCE. A TU JEST SCHEMAT: http://www.alfaterm.pl/page13.php[/quo Dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Oszolomiony 06.06.2008 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 Uzytkownikctm napisał: Należy tylko pamiętać że jego moc wodna wynosi około 15-17 Kw - dom do 200 - 220 metrów max. Co do tego to się nie zgodzę. Jeśli dom jest dobrze ocieplony to się przyjmuje zapotrzebowanie na ciepło to max. 34W/m3 !!! stąd łatwo przeliczyć moc potrzebną do ogrzania domu. Przewymiarowanie wkładu to kardynalny błąd!!! Spada sprawność urządzenia, w kominie wydzielają się skropliny co wpływa destrukcyjnie na komin i kominek (nie mówiąc o "zapachu" w domu). SZANOWNY PANIE. POLICZMY : 200 m KWADRATOWYCH x 2,5 m WYSOKOŚCI x 34 W = 17 kw JAK WSPOMNIAŁEM MAXYMALNIE I GDZIE TA NIEZGODA? Z SAMYM SOBĄ? Wszystko ok. Tyle że: NIE NALEŻY SIĘ SUGEROWAĆ MOCĄ ODDAWANĄ DO WODY, LECZ OGÓLNĄ MOCĄ UŻYTKOWĄ (ciepło oddawane przez szybę przecież także ogrzewa dom!). A swoją drogą to te 34W/m3 to górna granica i bardzo żadko się ten parametr stosuje w obliczeniach dla nowego domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzytkownikctm 10.06.2008 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Uzytkownikctm napisał: Należy tylko pamiętać że jego moc wodna wynosi około 15-17 Kw - dom do 200 - 220 metrów max. Co do tego to się nie zgodzę. Jeśli dom jest dobrze ocieplony to się przyjmuje zapotrzebowanie na ciepło to max. 34W/m3 !!! stąd łatwo przeliczyć moc potrzebną do ogrzania domu. Przewymiarowanie wkładu to kardynalny błąd!!! Spada sprawność urządzenia, w kominie wydzielają się skropliny co wpływa destrukcyjnie na komin i kominek (nie mówiąc o "zapachu" w domu). SZANOWNY PANIE. POLICZMY : 200 m KWADRATOWYCH x 2,5 m WYSOKOŚCI x 34 W = 17 kw JAK WSPOMNIAŁEM MAXYMALNIE I GDZIE TA NIEZGODA? Z SAMYM SOBĄ? Wszystko ok. Tyle że: NIE NALEŻY SIĘ SUGEROWAĆ MOCĄ ODDAWANĄ DO WODY, LECZ OGÓLNĄ MOCĄ UŻYTKOWĄ (ciepło oddawane przez szybę przecież także ogrzewa dom!). A swoją drogą to te 34W/m3 to górna granica i bardzo żadko się ten parametr stosuje w obliczeniach dla nowego domu. Jeśli już tak dyskutujemy, to owszem zakłada się i 24W tylko że: 1. wszystko zależy od lokalizacji inwestycj - proponuję takie założenie zrealizować np pod Suwałkami 2. od rozwiązań wykożystanych w instalacji - bufor, podłogówka ładowanie zasobnika ciepłej wody użytkowej pompą lub za pomocą zaworu trójdrogowego 3. Co do mocy oddawanej przez kominek do otoczenia to przy pełnej mocy nominalnej wygląda to tak: CTM 1,5 kW w modelach 12 i 18; 3kW w modelach 24 i34 LECHMA od 3 do 5 kW EDIL KAMIN 5-8 kW MCZ 9,5 kW 4. I dobór byłby optymalny np 15 kw kominek na 200 metrów gdybyśmy założyli że opalany będzie drewnem liściastym o zawartości wilgoci poniżej 20% z wyłączeniem dębu. Realnie jest to praktycznie niemożliwe w pierwszych dwuch sezonach bo ludzie kupują drewno wraz z kominkiem. Ponadto stosując automatykę procesu spalania możemy w znacznym stopniu regulować moc użądzenia. Ważne jest tylko by parametr wody na wejściu do kominka miał 55-60 C a palenisko było równomiernie przykryte żarem Tak naprawdę każdy dobór jest indywidualny i zależy nie tylko od domu ale i od rodzaju kominka i instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Oszolomiony 10.06.2008 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Uzytkownikctm napisał: Należy tylko pamiętać że jego moc wodna wynosi około 15-17 Kw - dom do 200 - 220 metrów max. Co do tego to się nie zgodzę. Jeśli dom jest dobrze ocieplony to się przyjmuje zapotrzebowanie na ciepło to max. 34W/m3 !!! stąd łatwo przeliczyć moc potrzebną do ogrzania domu. Przewymiarowanie wkładu to kardynalny błąd!!! Spada sprawność urządzenia, w kominie wydzielają się skropliny co wpływa destrukcyjnie na komin i kominek (nie mówiąc o "zapachu" w domu). SZANOWNY PANIE. POLICZMY : 200 m KWADRATOWYCH x 2,5 m WYSOKOŚCI x 34 W = 17 kw JAK WSPOMNIAŁEM MAXYMALNIE I GDZIE TA NIEZGODA? Z SAMYM SOBĄ? Wszystko ok. Tyle że: NIE NALEŻY SIĘ SUGEROWAĆ MOCĄ ODDAWANĄ DO WODY, LECZ OGÓLNĄ MOCĄ UŻYTKOWĄ (ciepło oddawane przez szybę przecież także ogrzewa dom!). A swoją drogą to te 34W/m3 to górna granica i bardzo żadko się ten parametr stosuje w obliczeniach dla nowego domu. Jeśli już tak dyskutujemy, to owszem zakłada się i 24W tylko że: 1. wszystko zależy od lokalizacji inwestycj - proponuję takie założenie zrealizować np pod Suwałkami 2. od rozwiązań wykożystanych w instalacji - bufor, podłogówka ładowanie zasobnika ciepłej wody użytkowej pompą lub za pomocą zaworu trójdrogowego 3. Co do mocy oddawanej przez kominek do otoczenia to przy pełnej mocy nominalnej wygląda to tak: CTM 1,5 kW w modelach 12 i 18; 3kW w modelach 24 i34 LECHMA od 3 do 5 kW EDIL KAMIN 5-8 kW MCZ 9,5 kW 4. I dobór byłby optymalny np 15 kw kominek na 200 metrów gdybyśmy założyli że opalany będzie drewnem liściastym o zawartości wilgoci poniżej 20% z wyłączeniem dębu. Realnie jest to praktycznie niemożliwe w pierwszych dwuch sezonach bo ludzie kupują drewno wraz z kominkiem. Ponadto stosując automatykę procesu spalania możemy w znacznym stopniu regulować moc użądzenia. Ważne jest tylko by parametr wody na wejściu do kominka miał 55-60 C a palenisko było równomiernie przykryte żarem Tak naprawdę każdy dobór jest indywidualny i zależy nie tylko od domu ale i od rodzaju kominka i instalacji. Tak jak to jest ładnie napisane to wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Także proszę nie pisać że taki wkład może ogrzać 220m2 max. A co do tej mocy nominalnej to jest ona mierzona w przeciągu 3 godzin także można spokojnie przyjąć ją jako moc rzeczywistą dostarczaną do budynku (a wszelkie obliczenia zapotrzebowania na ciepło i tak się robi dla maksymalnego obciążenia termicznego tj. temperatur -20*C +20*C i to jeszcze w zalezności od sterfy klimatycznej te parametry są lekko rozbieżne - w rzeczywistości takie mrozy występują kilka dni w ciągu sezonu grzewczego, jeśli wogóle występują). Także wnisoki niech sobie wszyscy sami wyciągną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 11.06.2008 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 a ja mam nieodparte wrażenie że podpiął się tutaj przedstwiciel CTM-a, owszem może - ale nie w taki sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Oszolomiony 12.06.2008 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 przedstawiciel? niby kto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AWIk 12.06.2008 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Mam gorącą prośbę. Zadałem to pytanie jako temat w innej grupie, ale nikt nie dał mi żadnej odpowiedzi. Chcielibyśmy lekko zmodyfikować układ ogrzewania naszej chatki: teraz wygląda on tak:http://img262.imageshack.us/img262/4626/cojj9.th.png a chclibyśmy:- tak przełączyć układ, żeby była możłiwa praca kominka tylko na grzejniki (z pominięciem zasobnika),- włączyć w ten układ kocioł elektryczny, który pracowałby tylko na grzejniki? Za wszelkie porady i uwagi będziemy wdzięczni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 12.06.2008 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 przedstawiciel? niby kto? użytkownikctm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 12.06.2008 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Mam gorącą prośbę. Zadałem to pytanie jako temat w innej grupie, ale nikt nie dał mi żadnej odpowiedzi. Chcielibyśmy lekko zmodyfikować układ ogrzewania naszej chatki: teraz wygląda on tak: http://img262.imageshack.us/img262/4626/cojj9.th.png a chclibyśmy: - tak przełączyć układ, żeby była możłiwa praca kominka tylko na grzejniki (z pominięciem zasobnika), - włączyć w ten układ kocioł elektryczny, który tylko na grzejniki? Za wszelkie porady i uwagi będziemy wdzięczni. hydraulicznie to nie problem, ale może być problemem ze sterowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AWIk 13.06.2008 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 1. Czyli w którym miejscu i za pomocą jakich urządzeń (elektrozawó, wymiennik) wpiąć się z kotłem elektrycznym?A z tym kominkiem to jest sprawa tylko na szybkie rozgrzanie chałupki, czyli sterowanie może być ręczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzytkownikctm 18.06.2008 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 AWIk proponuje poniższe rozwiązanie. układ twojego bufora z solarami powinien zastąpić zasobnik c.w.u ze schematu http://www.alfaterm.pl/attachments/File/schematy/Otwarty%20r%C3%B3wnoleg%C5%82y%20z%20elektryc.pdf 1950 Z przyjemnością informuję, iż NIE JESTEM przedstawicielem firmy na C, ponadto ze znanych mi faktów po zmianie wszystkich przedstawicieli w firmie na C, żaden z obecnych nie posiada nawet 10% wiedzy szanownych forumowiczów którzy dają tu naprawdę fachowe rady i służą pożądną wiedzą ludziom którzy jej potrzebują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d5620s 18.06.2008 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Drodzy płaszczowcy! W jaki sposób wspieracie kominek np podczas zimy gdy w nocy trzebaby dokładać a nie macie gazu w ziemi? Która firma ogerująca butle zgodzi sie na mały odbiór gazu? (tylko wsparcie kominka). Ostatecznie odwołano u nas prowadzenie nitki gazowej mimo, ze była juz zaplanowana... Uprzedzajac pytania-sam kominek nie uciągnie przy kilku-kilkunastogodzinnych przerwach w paleniu a w domu maluchy..... doradźcie mi cos konkretnego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 18.06.2008 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Witam,Jestem użytkownikiem kominka z płaszczem. Szukam kontaktu z osobami używającymi kominek i solary.Jeśli znajdzie się ktoś taki zapraszam tu: http://forum.muratordom.pl/post2564733.htm#2564733 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dadon 19.06.2008 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Drodzy płaszczowcy! W jaki sposób wspieracie kominek np podczas zimy gdy w nocy trzebaby dokładać a nie macie gazu w ziemi? Która firma ogerująca butle zgodzi sie na mały odbiór gazu? (tylko wsparcie kominka). Ostatecznie odwołano u nas prowadzenie nitki gazowej mimo, ze była juz zaplanowana... Uprzedzajac pytania-sam kominek nie uciągnie przy kilku-kilkunastogodzinnych przerwach w paleniu a w domu maluchy..... doradźcie mi cos konkretnego.... nie wiem jak sie to będzie sprawowalo ale właśnie kończą mi instalacje kominek z pw , solary i piec na propan, gaz dostarczy dragongaz - umowa bez limitów dostaw, kar za niewykorzystanie gazu itp, na razie podpisana na rok a potem sie zobaczy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AWIk 19.06.2008 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 AWIk proponuje poniższe rozwiązanie. układ twojego bufora z solarami powinien zastąpić zasobnik c.w.u ze schematu http://www.alfaterm.pl/attachments/File/schematy/Otwarty%20r%C3%B3wnoleg%C5%82y%20z%20elektryc.pdf 1950 Z przyjemnością informuję, iż NIE JESTEM przedstawicielem firmy na C, ponadto ze znanych mi faktów po zmianie wszystkich przedstawicieli w firmie na C, żaden z obecnych nie posiada nawet 10% wiedzy szanownych forumowiczów którzy dają tu naprawdę fachowe rady i służą pożądną wiedzą ludziom którzy jej potrzebują. Dzięki za zainteresowanie, tylko że my taki układ mamy już od 3 lat i chcielibyśmy go teraz "podrasować". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.