markow7 04.01.2010 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 U mnie, gdy zamknę szyber od razu, podczas gdy się rozpala i najbardziej kopci, najczęściej czuć spalenizną wewn obudowy - podejrzewam, że jakimiś nieszczelnościami - np przy mechaniźmie obracającym szyber, dym się wydostaje. ostatnio też zauważyłem, że przy sporym dymieniu i przymknięciu szybra, dym bucha przez nieszczelność szyby. Dlatego też praktycznie nigdy nie zamykam szybra - dopiero gdy zostaje tylko niekopcący żar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Senser 04.01.2010 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Podczas otwierania kominka faktycznie specyficznie czuć smród spalenizny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grum 04.01.2010 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 @ senser czyścił Pan komin, a czy czyścił Pan kominek, każdy kocioł (kominek z pw) ma tzw. płomieniówki na których pod wpływem kontaktu zimnej wody z gorącymi spalinami powstaje kondensat (wykraplanie się pary wodnej w połączeniu ze spalinami daje nam smołę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 04.01.2010 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 @ senser czyścił Pan komin, a czy czyścił Pan kominek, każdy kocioł (kominek z pw) ma tzw. płomieniówki na których pod wpływem kontaktu zimnej wody z gorącymi spalinami powstaje kondensat (wykraplanie się pary wodnej w połączeniu ze spalinami daje nam smołę) Ja wczesniej wrzucam SADPAL w saszetce i rano ze smoly robi sie taki miekki popiolik ktory latwo usunac zwykla szczoteczka pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Senser 04.01.2010 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 @ senser czyścił Pan komin, a czy czyścił Pan kominek, każdy kocioł (kominek z pw) ma tzw. płomieniówki na których pod wpływem kontaktu zimnej wody z gorącymi spalinami powstaje kondensat (wykraplanie się pary wodnej w połączeniu ze spalinami daje nam smołę) Pan w tej zimy komina nie czyścił, Pan napisał wyżej że używa dość dużo sadpalu. Rozumiem, jeśli miałbym wyczyścić kominek w określonych miejscach (newralgicznych) ale po Sadpalu bynajmniej w środku się złuszcza sadza sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grum 04.01.2010 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 @ sensertrzeba przeczyścić całą drogę spalin z paleniska do komina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majkoski 04.01.2010 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 U mnie tez przez drzwiczki przedostawał sie dym, który znikał przy otwartym szybrze. ale wyczytałam w instrukcji, ze wewnątrz kominka jest jakas wajcha, którą można ustawić w 4 pozycjach i zwiększyc lub zmniejszyć przeswit przepływu spalin przez lamelki z wodą (kominek CTM). i rzeczywiście, kiedy zmieniłam ustawienie z pierwszej pozycji - (takiej najbliżej drzwiczek) na kolejną, problem przedostawania sie dymu przez szybę - zniknął. Ale mam inny. Dolot powietrza z zewnątrz mam zestawem Aria - czyli automatycznie. I ta przepustnica pieknie sie zamyka, kiedy temperatura w płaszczu osiąga 70 stopni ale potem, kiedy spada do 60 - nie zawsze sie otwiera. Czasem tylko ciutkę sięuchyla - na milimetry. Powoduje to, że ogień nie zawsze może sie rozpalić i muszę siedzieć i obserwować ( no i jestem uwiązana) a przecież w zamysle ma to być automatycznie. Czy ktos ma taki zestaw ARIA i czy to ma się otwierać do końca czy rzeczywiście raz się otwiera a raz nie? czekam na odpowiedzi klubowiczów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cichym 04.01.2010 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 Witam, majkoskiJa mam zestaw ARIA, funkcjonuje u mnie od tygodnia. Zamyka się i otwiera cały czas. To co zauważyłem to funkcja ot/za działa bardzo powoli. Mam ustawione na 50 C i jak temperatura spada to dojdzie tak do 46 i dopiero zaczyna się przymykać co trwa około 30 s , a zamyka się tak przy 55 C. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
celuloz 05.01.2010 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Witajcie, co sądzicie o ofercie pakietowej producenta turbokominków Makroterm?http://www.makroterm.pl/pakiety,promocyjne,2009/pakiety,z,integratorem.html zastanawiam sie nad pozycją kominek Akant 18 + De Dietrich MCR 24 II/s + zasobnik (chce go zamienić na większy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
korfu 14.01.2010 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Witajcie, co sądzicie o ofercie pakietowej producenta turbokominków Makroterm? ja się zastanawiam na zestawem turbosolar III i też jestem ciekawy opini użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertosanios 14.01.2010 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 zwracam się o pomoc do użytkowników kominków edilkamin - nauczcie mnie palenia w tym kominku bo ja nie mam zielonego pojęcia jak tu uzyskać temp. 50-60 st. Ogólnie rzecz biorąc to mam wrażenie że ciepło zamiast iść w układ to idzie wszystko w komin - jest wewnątrz domu i jest bardzo ciepły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cichym 14.01.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Witam robertosanios Posiadam taki kominek od miesiąca i mogę powiedzieć, że przez pierwszy tydzień u mnie było to samo. Szybko wypalało się drzewo i nie dawało takiej temperatury. Powiem Ci co ja zmieniłem: 1. otwórz drzwiczki na bok i u góry jest takie ramie które przymyka szyber jak zamykasz drzwi na dół. Jet tam regulacja (3 otwory) do jednego przykręcone jest zamykanie przypustnicy, przestaw na skrajne od środka. Poprawi to trochę spalanie, nie będzie tak szybko ubywało drzewa. 2. Zamocowałem automatyczną przepustnicą powietrza która zamyka się jak temperatura w kominku uzyska zadaną wartość. Podłączona jest z boku kominka (są tam takie dwie klamki na śruby). 3. Na przodzie kominka jest regulacja dopływu powietrza, taka kratka. Zamknąłem ją i były tam niewielkie szczeliny którymi kominek zasysał powietrze z pomieszczenia, dałem tam silikon. Nie używam tej kratki ponieważ mam dolot powietrza po przez przepustnicę z boku. 4. Zakleiłem taśmą odporną na wysokie temperatury tzw. efekt czystej szyby. Czyli otwory na górze drzwiczek. Pomogło to znacznie ponieważ początkowo załadowany kominek pod sam "czubek" grubym i suchym drzewem wypalał się w godzinę . Teraz pali się i trzyma 2-3 h bez podkładania. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 15.01.2010 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 dodaje do obserwowoanychpozdro[/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EC-E1 16.01.2010 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2010 Witam.Jesli mozna poproszę jakis namiar na instalatora od kominka z płaszczem wodnym w okolicach Katowic. Jestem na etapie instalacji wod kan a wolał bym aby inastalacją kominka zajął sie spec od kominka a nie instalator wod kan.dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 18.01.2010 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 WitamBardzo proszę o informacje jaką trwałosc mają kominki z PW? Tradycyjne z DGP sa zeliwne, niemalze niezniszczalne, z PW stalowe. Po jakim czasie proces korozji niszczy kominek z PW? Za info z gory dziekujęPozdrawiamHugo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arkadra 18.01.2010 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Mam pytanie czy istnieją dobre firmy produkujące kominki z pw z nierdzewni?Znając problemy nierdzewki z temperaturami i sparami nie znalazłem nigdzie ów kominka.czy ktoś ma z takim do czynienia?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cichym 18.01.2010 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Witam, Byłem w nadleśnictwie zapytać się o drzewo. Mają dostępne w następujących cenach: 128,4 (brutto) - dąb, akacja;112,35 (brutto) - olcha, brzoza; Podane ceny są za kubik, wycinka na początku lutego. Mam pytanie jak prezentują się te ceny (dużo, mało, tak samo) i jak faktycznie kubik jest przeliczany na metry. Słyszałem coś kiedyś że 1 kubik = 1,48 m. PozdrawiamMichał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gliwicki3 18.01.2010 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 kubik to 1m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mathiasso 18.01.2010 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Witam, Byłem w nadleśnictwie zapytać się o drzewo. Mają dostępne w następujących cenach: 128,4 (brutto) - dąb, akacja; 112,35 (brutto) - olcha, brzoza; Podane ceny są za kubik, wycinka na początku lutego. Mam pytanie jak prezentują się te ceny (dużo, mało, tak samo) i jak faktycznie kubik jest przeliczany na metry. Słyszałem coś kiedyś że 1 kubik = 1,48 m. Pozdrawiam Michał ceny dość dobre, u mnie brzoza na jesieni kosztowała ok 130 zł jeśli chodzi o objętość to leśnictwo sprzedaj w mp, czyli metrach przestrzennych, a 1,4mp to jest dopiero 1m3, bo metr przestrzenny obejmuje korę i przestrzeń między pniakami (tak jest w ulotce ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 20.01.2010 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Jakie jest teoria co do ochrony komika przed zimnym powrotem ? Instaluję mój kocioł w połączeniu z buforem ok. 900l, chcę zrobić układ który zadziała również grawitacyjnie ale pewności nie mam czy tak będzie bo bufor i kominek na tym samym poziomie, więc będzie pompa a grawitacja tylko w razie awarii. Czy kominek powinien mieć zawór mieszacz na powrocie, nie zawracać sobie głowy i wystarczy termostat na wyjsciu i ustawienie temp. na poziomie np. 60 st. C?Czy potrzebny jest separator mikropęcherzy, jak taki separator działa na obieg grawitacyjny?Teves Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.