Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja dopiero przed budową i myślałełem o grzaniu w II taryfie oraz akumulacji w płycie. Zastanawiam się czy przekrój proponowany dla płyty pozwala na pakowanie tam ciepła?

[ATTACH=CONFIG]452162[/ATTACH]

Nie,to się nie uda przy 6cm wylewce,można mieć taryfę G12W ale będzie to raczej ciągłe grzanie no i potencjalne problemy z taktowaniem pompy.

Jak się upierasz na odzielenie płyty od wylewki to daj tam 2cm styro a wylewka 10cm,ja bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie,to się nie uda przy 6cm wylewce,można mieć taryfę G12W ale będzie to raczej ciągłe grzanie no i potencjalne problemy z taktowaniem pompy.

Jak się upierasz na odzielenie płyty od wylewki to daj tam 2cm styro a wylewka 10cm,ja bym tak zrobił.

 

Konstruktorem płyt nie jestem i nie upieram się przy takim przekroju. To dostałem w ofercie. Po zastanowieniu będę drążył czy jest możliwość zmiany tego przekroju. Mają to jakoś policzone do swoich założeń i zobaczę na ile usilnie będą mnie przekonywać do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstruktorem płyt nie jestem i nie upieram się przy takim przekroju. To dostałem w ofercie. Po zastanowieniu będę drążył czy jest możliwość zmiany tego przekroju. Mają to jakoś policzone do swoich założeń i zobaczę na ile usilnie będą mnie przekonywać do tego.

Co jest ponad płyta ma żadne znaczenie w stosunku do jej konstrukcji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest ponad płyta ma żadne znaczenie w stosunku do jej konstrukcji ;)

 

Widzę już jak wygląda detal. Na samej górze na koniec jest 6cm betonu czyli circa 8,5m3 na powierzchni ogrzewanej.

Jak do tego policzyć akumulację energii?

 

https://photos.app.goo.gl/H7aLee3LNm7GHonLA

przekroj plyty.jpg

Edytowane przez exetterenak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napędza to T-CAP 9kW a dom ma pow.125m2 i obciążenie cieplne na poziomie 3,5kW przy -20st.C.

Zużycie na c.o+cwu roczne to średnio od 2013r 3200kWh ,waha sie w zależności od roku +-100kWh.

 

Czołem! Mi przy -20 zapotrzebowanie wychodzi ok. 8kW, a mój instalator chyba próbuje mnie trochę odwieść od zmiany pompy z J 9kW na T-CAP 9kW mimo że cały czas mówię mu o grzaniu w II taryfie :rolleyes: Rozumiem że u Ciebie przy takim zapotrzebowaniu nie ma problemów z taktowaniem pompy właśnie ze względu na te ~40cm betonu pod nogami? :jawdrop:

Edytowane przez CzarskyM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem! Mi przy -20 zapotrzebowanie wychodzi ok. 8kW, a mój instalator chyba próbuje mnie trochę odwieźć od zmiany pompy z J 9kW na T-CAP 9kW mimo że cały czas mówię mu o grzaniu w II taryfie :rolleyes: Rozumiem że u Ciebie przy takim zapotrzebowaniu nie ma problemów z taktowaniem pompy właśnie ze względu na te ~40cm betonu pod nogami? :jawdrop:

Nie mam żadnego problemu z taktowaniem, tutaj i 10cm wylewka da radę, nie musi być 40cm betonu pod stopami ;)

Nawet jak miałem w pierwszym sezonie taryfę G11 i pompa była włączona 24h na dobę to między jednym a drugim włączeniem sprężarki mijało kilka a nawet kilkanaście godzin :)

Nie wiem co to znaczy taktowanie i zielonego pojęcia nie mam czemu występują takie problemy, podejrzewam jedynie,że jest to kwestia złych ustawień KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego problemu z taktowaniem, tutaj i 10cm wylewka da radę, nie musi być 40cm betonu pod stopami ;)

Nawet jak miałem w pierwszym sezonie taryfę G11 i pompa była włączona 24h na dobę to między jednym a drugim włączeniem sprężarki mijało kilka a nawet kilkanaście godzin :)

Nie wiem co to znaczy taktowanie i zielonego pojęcia nie mam czemu występują takie problemy, podejrzewam jedynie,że jest to kwestia złych ustawień KG

 

Dzięki, tym bardziej skłaniam się ku T-CAPowi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dziękuję wszystkim którzy wypowiedzieli się w tym temacie, dla zainteresowanych ostateczne rozwiązanie jakie zastosuję to:

- pompa T-Cap 9KW 1f,

- zmniejszenie warstwy ocieplenia chudziaka na parterze z 18cm na 13,5-14,0 cm EPS100 grafit λD– 0,030 [W/mK] (zostawiam pierwszą warstwę 9cm, drugie 9cm zmniejszam o połowę -> przecinam płyty "na pół" :lol2: )

- zwiększenie grubości wylewki z ~8cm (nierówny chudziak, od 6cm do 11cm) do ~13cm (od 11cm do 15cm)

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego problemu z taktowaniem, tutaj i 10cm wylewka da radę, nie musi być 40cm betonu pod stopami ;)

Nawet jak miałem w pierwszym sezonie taryfę G11 i pompa była włączona 24h na dobę to między jednym a drugim włączeniem sprężarki mijało kilka a nawet kilkanaście godzin :)

Nie wiem co to znaczy taktowanie i zielonego pojęcia nie mam czemu występują takie problemy, podejrzewam jedynie,że jest to kwestia złych ustawień KG

 

Ja mam same grzejniki i taktowania nie ma PC może i 7/24 pracować bez wyłączenia. Nie trzeba betonu ha ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy grzaniu 7/24 według ciebie nie ma komfortu To naprawdę wiesz co mówisz.:D:D:D

Nawet pokój ,powtarzam pokój na Syberii ogrzany ogniskiem będzie ( przegrzany )

Weź już nie fansol, w bloku miałem grzejniki i ogrzewanie miejskie,blok zajebiscie ocieplony jak na tamte czasy bo 15cm styro było na ścianach, w sypialni kaloryfer byl cały czas zakręcony, m.in z tego powodu, że jakby był odkręcony to ciepło z niego waliło w nasze głowy przy spaniu.

Nie ogrzewalo pokoju tylko waliło ciepłem w jednym kierunku, wprost w nasze głowy na łóżku.

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź już nie fansol, w bloku miałem grzejniki i ogrzewanie miejskie,blok zajebiscie ocieplony jak na tamte czasy bo 15cm styro było na ścianach, w sypialni kaloryfer byl cały czas zakręcony, m.in z tego powodu, że jakby był odkręcony to ciepło z niego waliło w nasze głowy przy spaniu.

Nie ogrzewalo pokoju tylko waliło ciepłem w jednym kierunku, wprost w nasze głowy na łóżku.

 

Ha ha ha ha ha:D:D:D:D:D:D:D:D Jak mieszkałeś w budzie bo tak można nazwać blokowiska to czego się dziwisz: Ja pierdziu glowę miał przy grzejniku SZCZERZE WSPÓŁCZUJĘ ( Dzięki ci Boże ze takich luksusów nigdy nie doznałem jak i moi przodkowie i dzieci). D:D Zresztą po twoich poprzednich wpisach można było odczuć że pochodzisz właśnie z takiego Czworaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwunastaka bo blok miał 12 pięter :D

Po prostu, czytując klasyka "jestem z miasta" :D

 

Chyba ze slamsu. Bo jak grzejnik był przy głowie to ten pokój (slams ) nie był szerszy niż 2,5m:D

no tak mi się bedziesz kojarzył . ŻE ludzie w XXIw tak mogli żyć. Żyć i jeszcze za to płacić

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego problemu z taktowaniem, tutaj i 10cm wylewka da radę, nie musi być 40cm betonu pod stopami ;)

Nawet jak miałem w pierwszym sezonie taryfę G11 i pompa była włączona 24h na dobę to między jednym a drugim włączeniem sprężarki mijało kilka a nawet kilkanaście godzin :)

Nie wiem co to znaczy taktowanie i zielonego pojęcia nie mam czemu występują takie problemy, podejrzewam jedynie,że jest to kwestia złych ustawień KG

 

Arturo1972 a ile masz cm styro odcinającego grunt od płyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni cąły tydzień pompa działała bez kagańca czasowego i bez termostatu. Na samej krzywej grzewczej.

Było zimno (temp do -16) . Zużycie łączenie z CWU do 30KWh.

 

Proporcje zużycia całego domu przy grzania ciagłym - 01.02.2021 - 60,6% droga , 39,4% tania - zużycie łączne domu - 24,71 kWh , najniższa temp -13,1 stopnia

 

Proporcje zużycia całego domu przy grzania w II taryfie + 1 godzina w drogiej - 10.02.2021 - 24,3% droga , 75,7% tania - zużycie łączne domu - 35,29 kWh , najniższa temp -16,5 stopnia

 

U mnie - taryfa G12W , tani prąd w 22.00-6.00 i 13-15.00 oraz od piątku 22.00 do poniedziałku 6.00.

 

Wychodzi więc że grzejąc nonstop nasz rachunek za prąd byłby w moim przypadku o około 40% wyższy niż grzejąc tylko w II taryfie

Oczywiście jak doliczymy tanie weekendy to proporcje się zmienią , ale i tak sądzę że różnica będzie z 30-40%

 

Próbowałem prowadzić pompę przy pracy ciągłej tyle że zyski od słońca lub inne zyski "bytowe" powodują że bez sensu jest dom przegrzewany i pompa działa jak nie ma żadnego sensu. Tutaj pomocny jest termostat , tyle że typowy termostat ma histerezę 0,5-1 stopnia i jak zaczniemy używać termostatu to może się okazać że pompa będzie działała kiedy ma ochotę a nie kiedy my chcemy i może sobie pracować głównie w I taryfie a nie w II taryfie i koszt łączny 1kWh wyjdzie nam jeszcze wyższy bo bedzie dużo mniejszy niż przy pracy stałej procent zużycia w taniej taryfie.

Inna rzecz że histereza powoduje że podobną pracę uzyskamy jak zmusimy pompę do pracy w II taryfie a zyskamy dużo niższe koszty ogrzewania.

 

U mnie widzę że grzane 2 godziny w okienku dziennym chyba nic nie daje. Nie zrosła przez ten czas u mnie nic temperatura.

 

Próbowałem grzać ciągle (bez termostatu , bez stref czasowych) , próbowałem grzać z termostatem i chyba jednak mimo pewnych wad najlepiej mi grzać w II taryfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...