Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A w tej edukacji jeszcze wez pod uwage błąd druku.

Popatrz na inne pompy z tej seri wszedzie jest normalnie tylko akurat przy tej inaczej

 

Słuszna uwaga, dziękuję! Tym bardziej sklaniam się ku zmianie jednostki. Niby aż tak niskich temperatur jak -15/-20 dawno moim rejonie nie było, ale chyba za te stosunkowo niewielkie koszty dodatkowe przy inwestycji warto mieć zapas mocy, zwłaszcza że ppmpa będzie jedynym źródłem ciepła.

 

Ciekawe co z tą "Bestią ze Wschodu" która ma do nas niebawem zawitać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Słuszna uwaga, dziękuję! Tym bardziej sklaniam się ku zmianie jednostki. Niby aż tak niskich temperatur jak -15/-20 dawno moim rejonie nie było, ale chyba za te stosunkowo niewielkie koszty dodatkowe przy inwestycji warto mieć zapas mocy, zwłaszcza że ppmpa będzie jedynym źródłem ciepła.

 

Ciekawe co z tą "Bestią ze Wschodu" która ma do nas niebawem zawitać :D

 

No u mnie Przez noc i dzisiaj do południa temperatura przez ponad 12 godzin utrzymywała się na poziomie -6 do -9st... A ma być zimniej. Grzałki naradzie odpoczywają:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, dziękuję! Tym bardziej sklaniam się ku zmianie jednostki. Niby aż tak niskich temperatur jak -15/-20 dawno moim rejonie nie było, ale chyba za te stosunkowo niewielkie koszty dodatkowe przy inwestycji warto mieć zapas mocy, zwłaszcza że ppmpa będzie jedynym źródłem ciepła.

 

Ciekawe co z tą "Bestią ze Wschodu" która ma do nas niebawem zawitać :D

 

Wg programu doborowego przy -20/25 seria j 9kw tylko wersja allinone ale to prawie to samo ma ok.6,7kw.

Ale nie patrz na to bo przy mrozie -20 nie bedziesz grzal na 25st .

Patrz raczej 25st przy plus 15 przy 0st to juz raczej 30st a przy minus 20 to juz bedziesz dawal z 35st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg programu doborowego przy -20/25 seria j 9kw tylko wersja allinone ale to prawie to samo ma ok.6,7kw.

Ale nie patrz na to bo przy mrozie -20 nie bedziesz grzal na 25st .

Patrz raczej 25st przy plus 15 przy 0st to juz raczej 30st a przy minus 20 to juz bedziesz dawal z 35st

 

A w PDFie pod linkiem który wkleiłem wcześniej dka -20/25 wyciska 4,95 - :mad:

 

Prześpię się z tematem ale co raz bardziej jestem nastawiony na zmianę jednostki. Tylko poza większym kosztem urządzenia widzę jeszcze jeden minus - nadwyżka mocy w wyższych temperaturach (T-Cap już się tak fajnie nie moduluje jak J-tka, z tego co pamietam minimalnie pobiera 1k i oddaje 3kW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w PDFie pod linkiem który wkleiłem wcześniej dka -20/25 wyciska 4,95 - :mad:

 

Prześpię się z tematem ale co raz bardziej jestem nastawiony na zmianę jednostki. Tylko poza większym kosztem urządzenia widzę jeszcze jeden minus - nadwyżka mocy w wyższych temperaturach (T-Cap już się tak fajnie nie moduluje jak J-tka, z tego co pamietam minimalnie pobiera 1k i oddaje 3kW).

 

Jak tcap pobiera minimalnie 1kw to bedzie przy plus 10 oddawal minimalnie z 5kw bo jak sprezarka pobiera 1kw i ma cop 5 to musi oddac 5kw.

Ja mam 7kw serie H ale tam nic sie az tak nie pozmienialo w seri J i 9kw mialy te same sprezarki co 7kw i moja schodzi najnizej z poborem w okolice 450w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 kW będzie oddawał już przy + 5 C.

 

Jak to sensownie spożytkować jeżeli zapotrzebowanie przy takiej temperaturze wynosi np. 2,5kW? Wylewek mam na parterze 8-12cm, na poddaszu ok 7-8, poza 100% OP cm w calym domu co 10cm mam jeszcze przewidziane 2 drabinki w łazienkach + OP w garażu 18m2 co 15-20cm ale nie wiem czy to odbierze tą energię :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sensownie spożytkować jeżeli zapotrzebowanie przy takiej temperaturze wynosi np. 2,5kW? Wylewek mam na parterze 8-12cm, na poddaszu ok 7-8, poza 100% OP cm w calym domu co 10cm mam jeszcze przewidziane 2 drabinki w łazienkach + OP w garażu 18m2 co 15-20cm ale nie wiem czy to odbierze tą energię :(

 

Nie spozytkujesz tylko praca z przerwami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CzarskyM

Należy to przeliczyć ;

- jaką będzie miała wylewka pojemność cieplną.

 

Pewnie bym to zrobił gdybym wiedział jak, jednak nie mam wiedzy :(

W każdym razie wydaje mi się że możliwości będą spore - grubsza wylewka na obu poziomach, ok. 160m po podłodze, gęsto rozłożone rurki, lany, 16cm strop.

 

BTW

Czy na tym etapie budowy na którym aktualnie jestem (kończymy rozkładanie rurek pod CWU i układanie styropianu przed wylewkami) warto zamiast OP w garażu zaplanować grzejnik który przy wyższych temperaturach odbierze nadwyżkę mocy z PC? Nie pamiętam dokładnie kto i gdzie o tym pisał na FM ale widziałem taki wpis, podobno się sprawdza :)

Edytowane przez CzarskyM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, dziękuję! Tym bardziej sklaniam się ku zmianie jednostki. Niby aż tak niskich temperatur jak -15/-20 dawno moim rejonie nie było, ale chyba za te stosunkowo niewielkie koszty dodatkowe przy inwestycji warto mieć zapas mocy, zwłaszcza że ppmpa będzie jedynym źródłem ciepła.

 

Ciekawe co z tą "Bestią ze Wschodu" która ma do nas niebawem zawitać :D

 

A to się w ogóle opłaca? Bo jednak tania taryfa to w nocy głownie jest. Chyba że G12W to i weekendy wchodzą w grę ale to bez sensu w sumie bo w weekend nie nagrzejesz na tydzień bo się ugotujesz.

 

Przy gruntówkach grzanie w nocnej ma sens bo w sumie niezależnie od pory dnia temperatura dolnego źródła jest taka sama. Przy powietrznej jednak na ogół w dzień jest cieplej wiec można więcej tego ciepła pozyskać w tej samej jednostce czasu niż w nocy. Jak ktoś jeszcze ma zamiar dołożyć parę tyś do większej pompy to chyba to nie ma za wielkiego sensu.

 

Nie tyle krytykuje co pytam czy ktoś to policzył. Spece od Panasa mówią, że to nie ma absolutnie sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to się w ogóle opłaca? Bo jednak tania taryfa to w nocy głownie jest. Chyba że G12W to i weekendy wchodzą w grę ale to bez sensu w sumie bo w weekend nie nagrzejesz na tydzień bo się ugotujesz.

 

Przy gruntówkach grzanie w nocnej ma sens bo w sumie niezależnie od pory dnia temperatura dolnego źródła jest taka sama. Przy powietrznej jednak na ogół w dzień jest cieplej wiec można więcej tego ciepła pozyskać w tej samej jednostce czasu niż w nocy. Jak ktoś jeszcze ma zamiar dołożyć parę tyś do większej pompy to chyba to nie ma za wielkiego sensu.

 

Nie tyle krytykuje co pytam czy ktoś to policzył. Spece od Panasa mówią, że to nie ma absolutnie sensu.

 

Bo to takie spece prad w taniej jest o 100% tanszy niz w normalnej taryfie a grzejac w normalnej tatyfie zrobisz moze o 30% lepszy cop.

Wiec chyba z liczeniem cos u nich nie tak.

Nie zapominaj o okienku w dzien które np.w g13 ma 3h do tego cale weekendy dni swiateczne a i w szczycie przedpoludniowym masz cene jak w g11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie pod kątem grzania w II taryfie - mam nierówny chudziak, wychodzi mi od 6cm do 10cm wylewki. W miejscu gdzie wylewki byłoby najmniej mam jeszcze nieułożony styropian. Czy można/warto tam gdzie miałaby być cieńsza warstwa wylewki zmniejszyć grubość styropianu (z 18cm na np. 16cm) żeby zwiększyć możliwości akumulacyjne? Mowa o jakiś 40m2. Wiązałoby się również z tym to, że ze styropianu powstałby 2cm "schodek" i rurki od OP nie byłyby całkiem na płasko - czy to w czymś przeszkadza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie pod kątem grzania w II taryfie - mam nierówny chudziak, wychodzi mi od 6cm do 10cm wylewki. W miejscu gdzie wylewki byłoby najmniej mam jeszcze nieułożony styropian. Czy można/warto tam gdzie miałaby być cieńsza warstwa wylewki zmniejszyć grubość styropianu (z 18cm na np. 16cm) żeby zwiększyć możliwości akumulacyjne? Mowa o jakiś 40m2. Wiązałoby się również z tym to, że ze styropianu powstałby 2cm "schodek" i rurki od OP nie byłyby całkiem na płasko - czy to w czymś przeszkadza?

Wg mnie dobry pomysł.

Tarką zetrzyj trochę stryropian żeby nie było schodka na długości 30-40cm.

Ogólnie 15cm grubosci wystarczy. Byle był dobry twardy EPS100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie dobry pomysł.

Tarką zetrzyj trochę stryropian żeby nie było schodka na długości 30-40cm.

Ogólnie 15cm grubosci wystarczy. Byle był dobry twardy EPS100

 

Tak styropian to grafitowy EPS100 z bardzo dobrymi parametrami (0,031). Z tą tarką faktycznie dobry pomysł, nie pomyślałem w ten sposób, dzięki bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy grubszej warstwie wylewki (takiej powyżej 10cm) i ogrzewaniu w nocy ale i dogrzewaniu w ciągu dnia możliwy jest do uzyskania ten efekt "ciepłej podłogi"?

Witam Pany :)

Czytam i czytam i trochę śmiech mnie ogarnia jak to grzanie taryfowe jest "przereklamowane" :D

Po założeniu pompy w marcu 2013r miałem taryfę G11 gdzie był to rok testowy czyli jak grzać żeby było tanio i wygodnie ;)

Po roku przeszedłem na taryfę G12W i taka do dzisiaj u mnie jest,grzeje w 98% w taniej taryfie.

Mam troszkę grubszą pow.akumulacji bo sama wylewka ma co prawda 8-9cm ale wylana jest bezpośrednio na płycie fundamentowej gr.25cm ,bez izolacji między nimi :)

 

Co do temperatury podłogi, niezależnie czy jest akurat pora grzania czy puste okienko, temperatura podłogi,zależnie czy kafle czy panele, ma 23-25st.C co daje stałą temperaturę w domu na poziomie 22-23st.C.

Napędza to T-CAP 9kW a dom ma pow.125m2 i obciążenie cieplne na poziomie 3,5kW przy -20st.C.

Zużycie na c.o+cwu roczne to średnio od 2013r 3200kWh ,waha sie w zależności od roku +-100kWh.

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany :)

Czytam i czytam i trochę śmiech mnie ogarnia jak to grzanie taryfowe jest "przereklamowane" :D

Po założeniu pompy w marcu 2013r miałem taryfę G11 gdzie był to rok testowy czyli jak grzać żeby było tanio i wygodnie ;)

Po roku przeszedłem na taryfę G12W i taka do dzisiaj u mnie jest,grzeje w 98% w taniej taryfie.

Mam troszkę grubszą pow.akumulacji bo sama wylewka ma co prawda 8-9cm ale wylana jest bezpośrednio na płycie fundamentowej gr.25cm ,bez izolacji między nimi :)

 

Co do temperatury podłogi, niezależnie czy jest akurat pora grzania czy puste okienko, temperatura podłogi,zależnie czy kafle czy panele, ma 23-25st.C co daje stałą temperaturę w domu na poziomie 22-23st.C.

Napędza to T-CAP 9kW a dom ma pow.125m2 i obciążenie cieplne na poziomie 3,5kW przy -20st.C.

Zużycie na c.o+cwu roczne to średnio od 2013r 3200kWh ,waha sie w zależności od roku +-100kWh.

 

Ile trwa "rozbujanie" tych circa 30cm betonu przed rozpoczęciem sezonu grzewczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzewalem podłogówke maj-czerwiec a przeprowadzałem się w sierpniu także nic nie bujałem jak przyszedł okres grzewczy :)

 

Ja dopiero przed budową i myślałełem o grzaniu w II taryfie oraz akumulacji w płycie. Zastanawiam się czy przekrój proponowany dla płyty pozwala na pakowanie tam ciepła? W założeniu 6cm wylewki betonowej, a u Ciebie sporo więcej.

płyta.jpg

Edytowane przez exetterenak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...